اخبار آلت کوین ها

پیش بینی آینده قیمت ریپل بر اساس امواج الیوت؛ نظر تحلیلگر بازار چیست؟

تحلیلگر معروف بازار که با نام مستعار دارک دیفندر (Dark Defender) شناخته می‌شود، اخیراً پیش‌بینی جدیدی را برای قیمت ریپل ارائه داده و گفته که XRP می‌تواند به ۱۳ یا ۱۸ دلار برسد. این تخمین قیمت بر اساس الگوی امواج الیوت (Elliott Wave)، یکی از ابزارهای تحلیلی خوب و کاربردی برای پیش‌بینی روند بازار انجام شده است. دارک دیفندر به توانایی الگوی امواج الیوت برای پیش‌بینی دقیق حرکات قیمت اعتماد زیادی دارد و اظهار داشته که این الگو قابلیت اطمینان‌پذیری خود را در طول زمان ثابت کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از cryptoglobe، نظریه امواج الیوت نوعی تحلیل تکنیکال است که معامله‌گران برای تحلیل چرخه‌های بازارهای مالی و پیش‌بینی روند از آن استفاده می‌کنند. رالف نلسون الیوت (Ralph Nelson Elliott) این الگو را در اواخر دهه ۱۹۳۰ توسعه داد. با استناد بر این نظریه، بازارها در چرخه‌های تکرارشونده حرکت می‌کنند که الیوت آنها را «امواج» می‌نامد. این امواج در نتیجه روانشناسی سرمایه‌گذاران ایجاد می‌شوند و می‌توان آنها را در هر دو روند صعودی و نزولی بازار شناسایی کرد.

ساختار اصلی نظریه امواج الیوت از پنج موج در جهت روند اصلی تشکیل شده و به دنبال آنها سه موج اصلاحی نیز وجود دارد. اغلب از اعداد ۵-۴-۳-۲-۱ برای امواج روند و حروف A-B-C برای نشانه‌گذاری امواج اصلاحی استفاده می‌شود. الگوی پنج موجی را می‌توان به الگوهای موجی کوچکتر تقسیم کرد و به همین ترتیب، خود آن هم می‌تواند بخشی از یک الگوی موجی بزرگتر باشد. ماهیت فراکتال امواج به این نظریه اجازه می‌دهد تا در بازه‌های زمانی مختلف در بازار اعمال شود.

معامله‌گران و تحلیلگران از نظریه امواج الیوت برای شناسایی نقاط ورود و خروج، سطوح استاپ لاس و شناسایی جهت حرکت آتی قیمت یک دارایی استفاده می‌کنند. با این حال، شایان ذکر است که به مانند تمامی اشکال تحلیل تکنیکال، نظریه امواج الیوت نیز بی‌اشتباه نیست و منوط به شرایط بازار تفاسیر مختلفی از آن صورت می‌گیرد.

یکی از اظهارات کلیدی دارک دیفندر در رابطه با عدم وجود رابطه مستقیم بین قیمت XRP و نتایج پرونده قانونی ریپل بوده است. علی‌رغم پیروزی‌های اخیر ریپل در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، قیمت XRP رشد متناظری را از خود نشان نداده است. اما دارک دیفندر خاطرنشان کرده که قیمت XRP، اینطور که به نظر می‌رسد، بیشتر تحت تأثیر موقعیت آن در الگوی امواج الیوت قرار دارد. این تحلیلگر بیشتر بر اطمینان‌پذیری این الگو به عنوان یک ابزار مفید برای پیش‌بینی بازار تأکید می‌کند.

به گفته دارک دیفندر، XRP در حال حاضر در موج سوم از الگوی امواج الیوت قرار دارد. موج سوم مرحله بسیار مهمی است که می‌تواند زمینه را برای افزایش قابل‌توجه قیمت فراهم کند. در حال حاضر، XRP در موج دوم و با محدوده قیمتی بین ۰/۴۶ دلار تا ۰/۵۲۸۶ دلار معامله می‌شود. دارک دیفندر پیش‌بینی کرده که XRP در طول این هفته از سقف ۰/۵۲۸۶ دلار عبور خواهد کرد و احتمالاً شرایط برای حرکت آن به سمت ۰/۶۶ دلار در هفته آینده مهیا می‌شود.

حال به بحث اهداف قیمتی خاص ریپل می‌رسیم. دارک دیفندر انتظار دارد که XRP در کوتاه‌مدت به هدف متوسط ​​۵/۸۵۶۳ دلار در موج سوم برسد. با این حال، این سطح ممکن است مقصد نهایی XRP نباشد. این تحلیلگر همچنین احتمال رالی XRP تا ۱۸/۲۲ دلار را هم مطرح کرده است. از طرف دیگر، اگر رالی قیمت به ۱۸/۲۲ دلار به نتیجه‌ای نرسد، XRP همچنان می‌تواند به عنوان بخشی از موج پنجم خود سطح ۱۳ دلار را در نظر بگیرد. XRP برای دستیابی به هدف ۱۸/۲۲ دلاری باید یک رشد ۳۴۲۶ درصدی را تجربه کند و برای سطح ۱۳ دلار نیز به یک افزایش قیمت ۲۴۱۵ درصدی نیاز دارد.

دارک دیفندر تاکید کرده که این اهداف قیمتی به عنوان توصیه‌های مالی ارائه نشده‌اند.

در زمان انتشار این گزارش، XRP با قیمت ۰/۵۲۴۲ دلار معامله می‌شود که ۰/۶۸ درصد در طی ۲۴ ساعت گذشته و ۵۴/۰۸ درصد از ابتدای سال تاکنون رشد داشته است.

توییت دارک دیفندر
این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچ‌گونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۶ / ۵. مجموع آرا: ۲۶

منبع
cryptoglobe.com
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا