اخبار بیت کوین

افزایش تعداد خودپردازهای بیت کوین پس از چهار ماه روند نزولی

در چهار ماه اول سال ۲۰۲۳، تعداد کل دستگاه‌های خودپرداز رمزارزی در سراسر جهان حدود ۵۸۵۰ عدد کاهش یافته است.

در ماه می، تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین و ارزهای دیجیتال نصب شده در سراسر جهان تقریباً ۱۴۰۰ عدد افزایش یافته که عجیب به نظر می‌رسد زیرا روند نصب این خودپردازها طی سال گذشته نزولی بوده است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، تعداد کل دستگاه‌های خودپرداز رمزارزی در چهار ماه اول سال ۲۰۲۳ به طور پیوسته کاهش یافته است. در این بازه زمانی، اقتصادهای بزرگ مانند ایالات متحده سهم بزرگی در کاهش تعداد خودپردازهای رمزارزی داشته‌اند، اما نصب این دستگاه‌ها در استرالیا، لهستان و اسپانیا افزایش یافته است.

تعداد خودپردازهای بیت کوین در چهار ماه گذشته

نمودار بالا نشان می‌دهد که در چهار ماه اول سال ۲۰۲۳، تعداد کل دستگاه‌های خودپرداز رمزارزی در سراسر جهان حدود ۵،۸۵۰ عدد کاهش یافته است. با این حال، در ماه می، ۱۳۹۷ دستگاه به شبکه جهانی خودپردازهای رمزارزی اضافه شده که داده‌های درج شده در Coin ATM Radar را تایید می‌کند.

اگرچه دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین به رشد شبکه این رمزارز کمکی نمی‌کنند، اما به عنوان یک درگاه فیزیکی برای تبادل ارزهای فیات با رمزارزها برای مردم مفید هستند. در سال ۲۰۲۳ تعداد ۲۳۳ دستگاه تنها در استرالیا را نصب شده و حالا این کشور به عنوان سومین مرکز بزرگ خودپردازهای رمزارزی در جهان شناخته می‌شود.

با وجود کاهش نامطلوب نصب این دستگاه‌ها در یک سال گذشته، اما ایالات متحده حدود ۸۴/۷ درصد از کل خودپردازهای رمزارزی در جهان را به خود اختصاص داده و همچنان جایگاه نخست را حفظ کرده است. کانادا نیز با ۷/۶ درصد به عنوان دومین کشور پس از ایالات متحده در این رده‌بندی قرار دارد.

در زمان نگارش این خبر، ۳۵،۰۶۹ دستگاه خودپرداز رمزارزی در سراسر جهان فعال هستند.

اخیراً یک هکر توانسته به اطلاعات حساس شرکت سازنده دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین General Bytes دسترسی پیدا کند؛ این اطلاعات شامل پسوردها، کلیدهای خصوصی و موجودی‌ کاربران می‌شد.

توییت جنرال بایتس

شرکت General Bytes در بیانیه‌ای که منتشر کرده بود، گفت:

ما در این زمینه به‌ سرعت اقدامات لازم را برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به سیستم‌های خود انجام داده‌ایم و همواره برای حفاظت از مشتریانمان تلاش می‌کنیم.

همانطور که پیش از این توسط Cointelegraph گزارش شده بود، این هکر توانسته حداقل ۵۶ بیت کوین و ۲۱/۸۲ اتریوم را به سرقت ببرد. برای جلوگیری از وقوع موارد مشابه در آینده، این شرکت به اپراتورها و مشتریان خود پیشنهاد داده به سرورهای خودمیزبان مهاجرت کنند که توسط شبکه خصوصی مجازی محافظت می‌شوند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا