اخبار آلت کوین ها

تعداد قراردادهای هوشمند شبکه کاردانو طی سال جاری ۴ برابر شد

با وجود بازار خرسی، سرعت توسعه در بلاکچین کاردانو مختل نشده است

تعداد قراردادهای هوشمند راه‌اندازی شده بر روی شبکه کاردانو (Cardano)، از ابتدای سال ۲۰۲۲ تا کنون ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش والکس و به نقل از cryptoglobe، اطلاعات بلاکچین کاردانو نشان می‌دهد که در ابتدای سال ۲۰۲۲، ۹۴۷ قرارداد هوشمند پلوتوس (Plutus) در شبکه وجود داشت. این رقم در زمان نگارش این مطلب به ۳۷۹۰ عدد افزایش یافته است.

تعداد قراردادهای هوشمند کاردانو
تعداد قراردادهای هوشمند کاردانو

پلوتوس پلتفرم مربوط به قراردادهای هوشمند در کاردانوست که به کاربران اجازه نوشتن اپلیکیشن‌ها و تعامل با شبکه را می‌دهد.

تعداد قراردادهای هوشمند کاردانو در ماه ژانویه برای نخستین بار از مرز ۱۰۰۰ گذر کرد. در آن زمان اخبار مربوط به هارد فورک آلونزو (Alonzo) سبب رشد قیمت آدا (ADA) شد.

تعداد قراردادها در ماه آگوست از ۳۰۰۰ گذشت و پس از آن به طور متوسط هر ماه صد عدد به تعداد آن افزوده شده است. توسعه‌دهندگان کاردانو به تازگی ظرفیت اسکریپت‌ها را افزایش دادند و پشتیبانی کامل از عصر بابیج (Babbage) را در ابزارهای پلوتوس ممکن ساختند.

توسعه‌دهندگان به تازگی صفحه‌ای برای آموزش و معرفی منابع لازم برای یادگیری چگونگی توسعه قراردادهای هوشمند در کاردانو طراحی و مستقر کردند. تعداد آدرس‌های شبکه کاردانو پس از سقوط FTX، رشد داشت و بیش از ۱۰۰ هزار آدرس جدید به آن افزوده شد.

در همین حال، شرکت EMURGO که بازوی تجاری بلاکچین کاردانو است، خبر از ایجاد نخستین استیبل کوین با پشتوانه دلار در این شبکه داده است. این استیبل کوین که به USDA موسوم است، از مقررات مالی پیروی می‌کند.

تا تاریخ ۲۵ نوامبر، ۱۱۴۶ پروژه با استفاده از بلاکچین کاردانو مشغول به فعالیت هستند. همچنین ۶.۹ میلیون توکن در این شبکه وجود دارد که مجموعا بیش از ۵۵.۳ میلیون بار تراکنش داشته است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علیرضا
علیرضا
1 سال قبل

قرار داد هوشمند رو چه کسایی استفاده میکنند

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  علیرضا

سلام
وقت شما به خیر
قراردادهای هوشمند کدهایی هستند که در صورت برآورده شدن شروط آنها، به صورت خودکار اجرا میشوند. امروزه از قراردادهای هوشمند برای حذف واسطه ها در تمامی حوزه ها استفاده میشود. مانند:
صنعت بیمه، بنگاه‌های معاملاتی، خرید ارز دیجیتال، انتخابات‌ و رأی‌گیری، علوم پزشکی و درمانی،‌ مالکیت معنوی (قوانین کپی‌رایت)،‌ قراردادهای تجاری و اقتصادی و …

برای آشنایی بیشتر با قراردادهتای هوشمند پیشنهاد میکنیم مقاله قرارداد هوشمند چیست را مطالعه کنید.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا