Defiفین‌تک

از چه پلتفرم‌هایی می‌توان وام آنلاین دریافت کرد؟ معرفی ۶ ارائه‌دهنده برتر وام آنلاین ایرانی

دریافت وام علیرغم تمام مزایای خود، همواره به عنوان یک پروسه زمان‌بر و دشوار به شمار می‌رود. در سیستم بانک‌داری سنتی، کاربران برای دریافت مبلغ مورد نظر خود نیازمند تهیه انواع مدارک و ضامن‌های درخواستی هستند؛ اما این موضوع در مورد صنعت ارزهای دیجیتال و حوزه دیفای بسیار متفاوت است. به لطف ظهور صنعت بلاک‌چین، دریافت وام در قالب ارزهای دیجیتال تنها در چند دقیقه و با چند کلیک ساده امکان‌پذیر شده است! در این مقاله، قصد داریم به بررسی بهترین گزینه‌های پلتفرم وام آنلاین ایرانی بپردازیم.

با استفاده از پلتفرم‌های معرفی شده در این مقاله، می‌توانید در سریع‌ترین زمان ممکن وام کریپتویی خود را دریافت کرده و از آن برای معامله در بازار استفاده کنید. همچنین در کنار معرفی هر یک از این پلتفرم‌ها، به بررسی مزایا و معایب آن نیز خواهیم پرداخت تا در نهایت با یک مقایسه کامل، امکان تصمیم‌گیری دقیق و صحیح برای شما فراهم شود. تنها با خرید ارز دیجیتال و اتصال کیف پولتان به یکی از پلتفرم‌های معرفی شده در این مقاله، وام کریپتویی در زمانی کوتاه در اختیار شما قرار خواهد گرفت!

معرفی بهترین پلتفرم وام آنلاین ایرانی

بهترین پلتفرم وام ارز دیجیتال ایرانیان

در حال حاضر پلتفرم‌های مختلفی برای ارائه خدمات دریافت وام ارز دیجیتال وجود دارند؛ اما به دلیل تحریم‌های مالی و همچنین سخت‌گیری‌های مرتبط با احراز هویت کاربران، بهره‌مندی از خدمات آن‌ها برای کاربران ایرانی چندان ساده نیست. با این حال در این مقاله سعی کرده‌ایم از میان گزینه‌های موجود، مناسب‌ترین موارد برای کاربران ایرانی را انتخاب کرده و به شما معرفی کنیم. برای دریافت وام آنلاین از بهترین پلتفرم ها می‌توانید نیم‌نگاهی به لیست زیر داشته باشید.

پلتفرم Aave

معرفی وام آنلاین Aave

Aave یک پلتفرم مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که بر روی شبکه بلاکچین اتریوم فعالیت دارد. این پلتفرم به لطف قراردادهای هوشمند، امکان ارائه خدمات دریافت وام ارز دیجیتال را در اختیار کاربران خود قرار داده است. کاربران این پلتفرم می‌توانند بدون نیاز به واسطه، به صورت مستقیم با قراردادهای هوشمند تعامل داشته و وام مورد نیاز خود را دریافت کنند. از همین رو، Aave را می‌توان یک گزینه مناسب برای دریافت وام سریع در نظر گرفت.

پلتفرم Aave هر دو شرایط دریافت و ارائه وام را برای کاربران خود فراهم می‌کند. کاربران این پلتفرم می‌توانند سپرده‌های خود را برای ارائه وام در اختیار Aave قرار داده و از بهره به دست آمده، کسب درآمد کنند. در سمت دیگر، افراد نیازمند دریافت وام با دریافت میزان ارز دلخواه خود، به صورت اقساطی و با بهره تعیین شده، به مرور زمان این دارایی را به پلتفرم بازمی‌گردانند. نرخ بهره‌های Aave متغیر بوده و بسته به شرایط مختلف قابل تنظیم است.

مزایای Aave

Aave یکی از قدیمی‌ترین و قابل اعتمادترین پلتفرم‌های دیفای است. بهره وام‌های این بستر اغلب پایین و مناسب هستند. همچنین Aave گزینه‌ای برای دریافت سریع وام را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. در نهایت پشتیبانی از شبکه‌های مختلف نظیر اتریوم، آوالانچ، آربیتروم و هارمونی، این بستر را در لیست بهترین گزینه‌های پلتفرم وام آنلاین ایرانی قرار می‌دهد.

معایب Aave

کاربران این بستر به منظور جلوگیری از لیکویید شدن دارایی‌های خود، نیازمند نظارت و مدیریت منظم آن‌ها هستند. در کنار این، رابط کاربری Aave مقداری پیچیده بوده و ممکن است برای استفاده کاربران مبتدی، کمی چالش‌برانگیز به شمار رود.

پلتفرم Alchemix

معرفی پلتفرم وامدهی Alchemix

یکی دیگر از بهترین گزینه‌های پلتفرم وام آنلاین ایرانی بر بستر اتریوم به آلکمیکس (Alchemix) اختصاص دارد. این پلتفرم به لطف نوآوری‌های خود در زمینه ارائه راهکارهای مرتبط با دریافت وام و همچنین شرایط وام‌های خودپرداخت، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. کاربران می‌توانند دارایی‌های خود را در Alchemix سپرده‌گذاری کرده و یک توکن مشتقه به نام alUSD ایجاد کنند. با توجه به میزان در اختیار داشتن توکن alUSD توسط هر یک از کاربران، امکان دریافت وام نیز فراهم خواهد بود. به لطف این سیستم نوآورانه، مبلغ بازپرداخت اقساط این وام‌ها به مرور زمان و به صورت خودکار از حساب کاربران تسویه می‌شود.

توکن alUSD در این اکوسیستم نقش یک پشتوانه مالی جهت تضمین بازپرداخت اقساط را دارد. این پشتوانه مشتقه، خطر لیکویید شدن دارایی‌ها را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد؛ در نتیجه شما می‌توانید حتی در شرایط یک بازار نوسانی و بی‌ثبات نیز به این پلتفرم جهت دریافت وام ارز دیجیتال اعتماد کنید.

مزایای Alchemix

پلتفرم الکمیکس نیازی به پرداخت دستی و منظم اقساط نداشته و این مبلغ به صورت خودکار از حساب شما برداشت می‌شود. همچنین کاربران این پلتفرم از برخی شرایط لیکویید اجباری در امان هستند. در نهایت امکان سفارشی‌سازی وام و شرایط دریافت و بازپرداخت آن، یکی دیگر از مزایای بزرگ Alchemix در لیست گزینه‌های پلتفرم وام آنلاین ایرانی به شمار می‌روند.

معایب الکمیکس

پلتفرم Alchemix برای عملکرد صحیح به شدت به پروتکل‌های خود وابسته است. در صورتی که یکی از پروتکل‌های تولید بازده آن به درستی عمل نکند، خطر شکست فرایند دریافت وام وجود خواهد داشت. در کنار این آلکمیکس تنها تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند.

پلتفرم Bake

پلتفرم دریافت وام Bake

پلتفرم Bake که پیش از این با نام Cake DeFi شناخته می‌شد، یک برنامه جامع برای کاربران ارزهای دیجیتال است. تنوع خدمات و رابط کاربری مناسب این برنامه، استفاده از آن را برای تمامی افراد مبتدی و حرفه‌ای فراهم می‌کند. این پلتفرم سود بالایی را برای سرمایه‌گذاران و افراد علاقه‌مند به ارائه وام در نظر گرفته و از همین جهت یک پلتفرم محبوب به شمار می‌رود. در سمت دیگر، بهره وام‌های ارائه شده توسط این بستر نیز به طرز چشمگیری پایین و مناسب هستند. در واقع پلتفرم بیک سیاست خود را بر روی جذب حداکثری کاربران و دریافت سود اندک از طرف هر کاربر متمرکز می‌کند.

مزایای Bake

همان‌طور که اشاره شد، پلتفرم بیک APR یا نرخ بهره پایین و مناسبی دارد. این نرخ از ۰.۵ درصد آغاز شده و بسته به نوع و شرایط وام درخواستی افزایش می‌یابد. همچنین این پلتفرم مجموعه کاملی از خدمات دیفای نظیر ارائه و دریافت وام، استیکینگ و حتی شرایط کسب درآمد از طریق آموزش و یادگیری‌ها در زمینه ارزهای دیجیتال را فراهم می‌کند. در نهایت مدت زمان تایید وام‌های درخواستی در این پلتفرم تقریبا فوری و آنی است! این ویژگی باعث شده که Bake در لیست بهترین گزینه‌های پلتفرم وام آنلاین ایرانی قرار بگیرد.

معایب Bake

پلتفرم Bake محدود به شبکه اتریوم بوده و کاربران سایر شبکه‌های بلاک‌چین از خدمات آن بی‌بهره هستند. همچنین این بستر در مقایسه با هم‌نوعان خود، جدیدتر است و به صورت کامل در شرایط مختلف بازار مورد تست و ارزیابی قرار نگرفته است.

پلتفرم Unchained

دریافت وام آنلاین Unchained

آنچیند  کپیتال (Unchained Capital) یکی دیگر از گزینه‌های پلتفرم وام آنلاین ایرانی است که خدمات خود را در قالب یک اکوسیستم کامل ارائه می‌دهد. کاربران این اکوسیستم می‌توانند به طیف وسیعی از خدمات مرتبط با دریافت وام کریپتویی دسترسی داشته باشند. همانند سایر پلتفرم‌های مشابه، Unchained نیز دریافت وام را از طریق وثیقه گذاشتن دارایی‌ها فراهم می‌کند. دریافت وثیقه به منظور کاهش ریسک بازپرداخت در نظر گرفته شده و سود افراد سرمایه‌گذار و ارائه دهنده وام را تضمین می‌کند.

Unchained در کنار ارائه وام، ابزاری برای مدیریت دارایی‌ها جهت بازپرداخت بهتر و موثرتر وام‌ها نیز فراهم کرده است. کاربران این بستر بدون نیاز به فروش دارایی‌ها خود و تنها با وثیقه قرار دادن آن‌ها، می‌توانند میزان وام مورد نظرشان را دریافت کنند. این ویژگی در شرایط بازارهای نزولی و همچنین برای کاربرانی که استراتژی‌های سرمایه‌گذاری طولانی‌مدتی دارند، گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود.

مزایای Unchained

رابط کاربرپسند و روان آنچیند، اولین ویژگی مثبت آن است. تمامی کاربران به محض ورود به این وب‌سایت می‌توانند به سرعت به خدمات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند و از نظر فنی، پیچیدگی چندانی را تجربه نخواهند کرد. همچنین این پلتفرم از پشتیبانی قدرتمند و باکیفیتی برخوردار است. شما می‌توانید در هر لحظه، سوالات و مشکلات خود را با این تیم در میان گذاشته و پاسخ متناسب با شرایط‌تان را دریافت کنید. همچنین بستر Unchained به هیچ وجه وثیقه کاربران خود را برای سرمایه‌گذاری استفاده نکرده و صرفا جهت تضمین بازپرداخت اقساط از آن‌ها استفاده می‌کند. این مسئله باعث جلوگیری از فروپاشی سیستم مالی این اکوسیستم می‌شود.

معایب Unchained

در حال حاضر آنچیند تنها از ارز دیجیتال بیت کوین پشتیبانی می‌کند. همچنین این بستر نسبت به سایر پلتفرم‌های مشابه نرخ بهره بالایی دارد. در زمان نگارش این مقاله، نرخ بهره وام‌های آنچیند از  ۱۶ درصد آغاز شده و بسته به شرایط وام افزایش می‌یابد. در نهایت، این پلتفرم تنها برای سرمایه‌گذارانی که دارایی زیادی دارند مناسب است؛ زیرا حداقل وام قابل دریافت آن ۱۰ هزار دلار است.

پلتفرم Wirex

پلتفرم دریافت وام Wirex

پلتفرم وایرکس (Wirex) یک بستر دریافت خدمات مالی مرتبط با ارزهای دیجیتال است. این بستر امکان ارائه وثیقه را چه به صورت ارزهای دیجیتال و چه در قالب ارزهای سنتی برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. به عبارت دیگر، شما می‌توانید با استفاده از این بستر، طیف گسترده‌ای از دارایی‌های سنتی و دیجیتال خود را مدیریت و ذخیره کرده و در صورت نیاز به مبادله آن‌ها بپردازید.

شرایط دریافت وام از پلتفرم Wirex بسیار انعطاف‌پذیر و قابل سفارشی‌سازی است. کاربران می‌توانند پارامترهای مختلف دریافت وام نظیر مبلغ و مدت‌زمان بازپرداخت آن را به دلخواه و متناسب با شرایط خود تغییر دهند. همچنین وایرکس از ویژگی تراکنش‌های امن بهره می‌برد و امنیت کامل دارایی‌ها و وثیقه کاربران خود را تضمین می‌کند.

مزایای Wirex

پلتفرم وایرکس هیچ‌گونه مهلت دقیق و معینی برای بازپرداخت وام‌ها ندارد و تنظیم مدت‌زمان کاملا بر عهده خود کاربر خواهد بود؛ با این حال باید در نظر داشت که هرچه این مدت زمان طولانی‌تر شود، نرخ بهره وام نیز افزایش خواهد یافت. در کنار این، وایرکس از یک پشتیبانی بی‌نظیر در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت شبانه‌روز بهره‌مند است. در نهایت وجوه این پلتفرم توسط یک بستر بسیار ایمن به نام Fireblocks مورد حفاظت قرار گرفته است. این موضوع خیال کاربران را از بابت امنیت دارایی‌هایشان تضمین خواهد کرد.

معایب Wirex

پلتفرم وایرکس در مقایسه با سایر بسترهای مشابه، گزینه‌های وثیقه‌گذاری کمتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. همچنین در این بستر تنها می‌توانید وام‌هایی در قالب استیبل کوین دریافت کنید. در نهایت، متمرکز بودن وایرکس باعث شده که شک و تردیدهایی در مورد ریسک‌های بالقوه برای آن به وجود بیاید.

پلتفرم Compound

پلتفرم وام کریپتویی Compound

آخرین پلتفرم وامدهی این لیست، مربوط به کامپوند است. پلتفرم Compound یکی از قدیمی‌ترین بازیگران حوزه دیفای به حساب می‌آید. در این بستر امکان معامله و دریافت وام در قالب ارزهای دیجیتال مختلفی نظیر یونی سواپ، اتریوم، TrueUSD و DAI وجود دارد. همچنین این پلتفرم یک توکن اختصاصی به نام COMP نیز دارد. این توکن در نقش جریان اصلی اقتصادی اکوسیستم کامپوند عمل کرده و دسترسی به خدمات مختلف را امکان‌پذیر می‌کند. اکوسیستم Compound نیز خدمات وام ارزهای دیجیتال را هم برای متقاضیان دریافت و هم برای افراد علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری و ارائه وام فراهم کرده است.

بستر کامپاند برای ارائه خدمات خود به هیچ‌گونه احراز هویتی نیاز ندارد. برای استفاده از این پلتفرم، تنها کافی است کیف پول ارز دیجیتال خود را به آن متصل کنید. همچنین روند دریافت وام در این بستر بسیار ساده بوده و برای تمامی کاربران قابل درک و انجام است. با این حال به این نکته توجه داشته باشید که برای استفاده از این پلتفرم، نیازمند استفاده از ابزار عبور از تحریم خواهید بود.

مزایای Compound

با توجه به قدمت و سابقه طولانی، Compound به عنوان یکی از معتبرترین پلتفرم‌ها در حوزه دیفای شناخته می‌شود. استفاده از خدمات این مجموعه و دریافت وام از آن با هر مبلغی امکان‌پذیر بوده و حداقل مبلغ پرداختی جهت استفاده از این خدمات تعیین نشده است. همچنین کاربران می‌توانند وام مورد نیاز خود را بدون پیچیدگی‌های نظارتی و در اسرع وقت از این بستر دریافت کنند. همه این موارد در کنار یکدیگر، Compound را به یکی از بهترین گزینه‌های پلتفرم وام آنلاین ایرانی تبدیل می‌کند.

معایب Compound

کامپوند در کنار سرعت عمل بالای خود، ممکن است برای کاربران مبتدی کمی چالش‌برانگیز باشد. در نتیجه برای استفاده از خدمات این پلتفرم، ممکن است نیازمند کسب آموزش و اطلاعات بیشتری باشید. در کنار این، محدود بودن تعداد توکن‌های عرضه شده توسط کامپاند یکی دیگر از نقاط ضعف آن به حساب می‌آید.

جذاب مثل یک وام دلاری!

دنیای ارزهای دیجیتال و دیفای روزبه‌روز در حال گسترش خدمات خود و رقابت با بانک‌داری سنتی هستند. از ارائه صندوق سرمایه گذاری گرفته تا وام‌های کریپتویی، همگی نشان از فتح قله‌های دنیای مالی مدرن توسط این فناوری نوظهور دارند. در این مقاله به معرفی  چند  پلتفرم وام آنلاین ایرانی پرداخته و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها را به صورت کامل به شما شرح دادیم. در صورتی که قصد دریافت وام در قالب ارز دیجیتال را داشته باشید، گزینه‌های موجود در لیست این مقاله می‌تواند به شما در رسیدن به هدفتان کمک کند. تنها کافی است با توجه به شرایط مورد نظر خودتان، پلتفرم مناسبی را از میان آن‌ها انتخاب کرده و روند ایجاد حساب کاربری و دریافت وام را دنبال کنید.

آیا تاکنون تجربه دریافت وام آنلاین ارز دیجیتال را داشته‌اید؟ تجربیات ارزشمندتان در خصوص پلتفرم مورد استفاده خود را با ما و سایر کاربران والکس به اشتراک بگذارید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا