اخبار NFTاخبار بیت کوین

مخالف سرسخت BTC، یک مجموعه NFT در شبکه بیت کوین منتشر خواهد کرد

پیتر شیف با وجود اینکه سال‌هاست از کریپتو نفرت دارد و دو سال پیش NFTها را بی‌ارزش خواند و گفت که کپی از آنها کار آسانی است، حالا قصد دارد یک مجموعه هنری به صورت NFT در بلاک چین بیت کوین منتشر کند.

پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان، طرفدار طلا و یکی از مخالفین سرسخت ارزهای دیجیتال، از یک مجموعه هنری در قالب NFT و در شبکه بیت کوین که به زودی به حراج گذاشته می‌شود، رونمایی کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، شاید این قضیه کنایه‌آمیز به نظر برسد، اما اینطور نیست. واکنش اعضای جامعه رمزارزی به این خبر متفاوت بوده است. گروهی از افراد متعجب، خوشحال و یا حامی او بوده‌اند، به ویژه طرفداران اوردینال‌ها که از این تصمیم استقبال کرده‌اند، در حالی که گروهی دیگر به او لقب ریاکار را داده‌اند.

توییت اودی

سال‌هاست که شیف در هر فرصتی ارزهای دیجیتال، به خصوص بیت کوین را تحقیر کرده و گفته که این ارز دیجیتال یک طرح پانزی و بدون ارزش ذاتی است.

با این حال، پیتر شیف در تاریخ ۲۹ می در پستی توییتری از یک مجموعه NFT با نام “Golden Triumph” با همکاری یکی از هنرمندان مورد علاقه خود با نام مستعار “Market Price” رونمایی کرد.

او در این پست نوشت:

این همکاری شامل نقاشی اصلی “Golden Triumph” و همچنین تصاویر و اوردینال‌هایی است که بر روی بلاکچین بیت کوین ثبت شده‌اند.

توییت اریک وال

مجموعه “Golden Triumph” شامل یک نقاشی فیزیکی روی بوم لینن روغنی می‌شود و تصویر انسانی را نشان می‌دهد که یک شمش طلا در دست گرفته است. در کنار این نقاشی فیزیکی، ۵۰ اثر آرشیوی بر روی کاغذ با تصویری مشابه و ۵۰ نسخه دیجیتال از آنها به عنوان NFTهای اوردینال‌ بر روی بیت کوین به ثبت رسیده است.

این مجموعه از طریق یک حراجی دو قسمتی در تاریخ‌‌های ۲ و ۹ ژوئن به فروش می‌رسد. بالاترین پیشنهاد در اوردینال‌ها، اولین تصویر از این مجموعه را دریافت خواهد کرد و ۴۹ خریدار بعدی به ترتیب از شماره ۲ تا ۵۰ را دریافت می‌کنند.

با این حال، به نظر می‌رسد که شیف به صورت کامل در مورد بیت کوین عقب‌نشینی نکرده، بلکه به یکی از کاربردهای تکنولوژی بلاک چین برای مالکیت قابل تأیید دارایی‌هایی مانند هنر از طریق NFTها پی برده است.

کاربری در توییتر با نام LoneStartBitcoin در پاسخ به توییت شیف از او پرسید:

پس… اینکه اینسکریپشن‌های طلایی خودت را روی بیت کوین ثبت کنی ارزشمند است، اما خود بیت کوین ارزشی ندارد؟

شیف پاسخ داد:

همین‌طور است.

شیف علاوه بر تنفر نسبت به رمزارزها، در گذشته بارها از NFTها نیز انتقاد کرده است.

او در یک پست وبلاگی در ماه مارس ۲۰۲۱، توکن‌های NFT را “دارایی‌های جعلی” توصیف کرد و گفت این دارایی‌ها به جز مالکیت بر یک تصویر دیجیتالی که “به صورت بی‌نهایت می‌توان از آن کپی کرد”، چیز دیگری را ارائه نمی‌دهند.

او در این پست نوشت:

شما حتی به عنوان مالک تصویر نیز نمی‌توانید دسترسی به آن را کنترل کنید. این فایل هزاران بار کپی شده است، بنابراین هر کسی که به اینترنت دسترسی داشته باشد، می‌تواند به اندازه شما به آن نگاه کند.

توییت وب

این تغییر نگرش ناگهانی مشابه همان چیزی است که در مورد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده نیز رخ داد. او در گذشته چندین بار به شدت از ارزهای دیجیتال انتقاد کرده بود، اما بعدها وارد حوزه NFTها شد.

ترامپ در دسامبر ۲۰۲۲ به یک “اعلامیه بزرگ” اشاره کرد و برخی از حامیان او معتقد بودند که این اعلامیه به مسائل سیاسی مرتبط است. اما اینطور نبود و او مجموعه کارت‌های معاملاتی ترامپ دیجیتال را معرفی کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا