اخبار آلت کوین ها

افزایش قیمت ماتیک متوقف خواهد شد؟

پیش از پامپ ۲۰ درصدی قیمت ماتیک، تراکنش بزرگی به ارزش ۵۶ میلیون دلار در شبکه صورت گرفت

شبکه پالیگان (Polygon) و ارز دیجیتال ماتیک (MATIC) با رشد دو رقمی قیمت خود در هفته گذشته، به موضوع بحث داغ بازار تبدیل شد. این رشد ارزش سبب شد تا این کوین بار دیگر به جمع ده ارز دیجیتال بزرگ بازگردد. در زمان نگارش این مطلب، مارکت کپ ماتیک بیش از ۹.۹ میلیارد دلار است.

به گزارش والکس و به نقل از Ambcrypto، رویداد جالبی پیش از افزایش قیمت اخیر ماتیک روی داد. به گزارش سایت سنتیمنت، در صبح روز ۲۵ ژانویه، بزرگترین تراکنش سال جاری ماتیک صورت گرفت. کمی پس از این انتقال، حرکت پرشتاب قیمت ارز ماتیک آغاز شد.

میزان انتقال یافته در این تراکنش، پیش از جهش قیمت، ۵۶ میلیون دلار ارزش داشت. آدرس مقصد، میزبان ۵۸۵ هزار اتر نیز است.

از آن جا که دلیل اصلی موج فعلی، افزایش فعالیت نهنگ‌های ارز دیجیتال بوده است، نگاهی به وضعیت درون زنجیره‌ای شبکه پالیگان و تحلیل ارز ماتیک می‌تواند به سرمایه‌گذاران کمک کند تا احتمال تغییر روند را بهتر درک کنند.

ذخایر ماتیک در صرافی‌ها در زمان نگارش این مطلب در حال کاهش است که یک سیگنال مثبت تلقی می‌شود زیرا سبب کاهش فشار فروش می‌شود. همین امر در مورد نرخ خالص ورود و خروج به صرافی‌ها نیز صادق بود.

نوسان قیمت در بازه یک ماهه به شدت افزایش یافت. نمودار سایت سنتیمنت خبر از افزایش شدید نسبت MVRV شبکه می‌دهد. این امر شانس ادامه روند صعودی را بیشتر می‌کند.

علاوه بر این، حجم معاملات روزانه ماتیک که در سود بسته شدند نیز مثبت بود.

نسبت MVRV، نوسان قیمت و حجم معاملات سودده آن‌چین روزانه برای شبکه پالیگان
نسبت MVRV، نوسان قیمت و حجم معاملات سودده آن‌چین روزانه برای شبکه پالیگان

به جز معیارهای مذکور، چند عامل دیگر نیز به ادامه روند اشاره داشت. داده‌های سایت دیفای لاما نشان می‌دهد که سرمایه کل قفل شده (TVL) شبکه پالیگان در چند هفته گذشته به شکل مداوم در حال افزایش بوده است. همچنین به تازگی مشخص شد که شبکه پالیگان از حیث تعداد آدرس‌های فعال روزانه، عملکرد بهتری نسبت به شبکه اتریوم ثبت کرده است.

نمودار روزانه ارز ماتیک نیز بسیار صعودی به نظر می‌رسد. به عنوان مثال، اندیکاتور ربان میانگین متحرک نمایی ماتیک سیگنالی صعودی به همراه داشت چرا که میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در بالای میانگین متحرک ۵۵ روزه قرار دارد. شاخص MACD نیز روایت مشابهی داشت.

نمودار روزانه قیمت ماتیک (MATIC)
نمودار روزانه قیمت ماتیک (MATIC)

علی‌رغم این مسائل، شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده اشباع خرید قرار دارد که ممکن است پتانسیل افزایش قیمت را محدود سازد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا