آموزش کیف پول ارز دیجیتالکیف پول

کیف پول گرم چیست؟ آشنایی با هات ولت و نحوه کار آن

کیف پول ارز دیجیتال در حالت کلی، به دو دسته کیف پول سرد و کیف پول گرم تقسیم می‌شود. کیف پول گرم یا هات ولت (Hotwallet) به دلیل رابط کاربری آسان و هزینه استفاده پایین (در اغلب موارد رایگان هستند) از محبوبیت زیادی بین کاربران ارز دیجیتال برخوردار هستند. مهم‌ترین ویژگی کیف پول‌های گرم این است که برای استفاده از آن باید به اینترنت متصل باشید. به همین دلیل است که به هات ولت‌ها، کیف پول آنلاین هم می‌گویند. این نوع کیف پول‌ها معمولاً به صورت نرم افزارها و افزونه‌های کامپیوتری هستند که روی پلتفرم‌های مختلف مانند موبایل یا دسکتاپ (کامپیوتر) نصب می‌شوند.

با توجه به اینکه انتخاب کیف پول مناسب، به شما کمک می کند تا از سرمایه‌گذاری خود در دنیای ارزهای دیجیتال محافظت کنید، بهتر است در مورد کیف پول‌های ارز دیجیتال اطلاعات کافی داشته باشید. با توجه به همین موضوع قصد داریم در این مطلب در مورد کیف پول‌های گرم صحبت کنیم و به معرفی انواع آن بپردازیم.

کیف پول گرم چیست؟

کیف پول گرم چیست

کیف پول گرم، نوعی کیف پول ارز دیجیتال است که به طور آنلاین در دسترس است و به شما امکان می‌دهد تا به راحتی به رمز ارزهای خود دسترسی داشته باشید. این نوع کیف پول‌ها روی دستگاه‌های متصل به اینترنت مانند گوشی های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی نصب می‌شوند.

چرا به آن کیف پول گرم می گویند؟

به دلیل اتصال دائمی به اینترنت، به این نوع کیف پول‌ها “گرم” گفته می‌شود. این اتصال، هر چند مزیت دسترسی سریع و آسان به رمز ارزها را فراهم می‌کند، اما در عین حال، آنها را در معرض خطر هک و سرقت قرار می‌دهد.

ویژگی های کیف پول گرم:

  • دسترسی آسان: می توانید در هر زمان و مکانی به رمز ارزهای خود دسترسی داشته باشید.
  • کاربری آسان: استفاده از آنها آسان است و رابط کاربرپسندی دارند. به همین دلیل برای افراد مبتدی هم مناسب هستند.
  • بدون نیاز به هزینه: بسیاری از کیف پول های گرم به صورت رایگان یا با هزینه بسیار پایین ارائه می شوند.

مزایای کیف پول‌های گرم

کیف پول‌های گرم مزایای زیادی دارند و به همین دلیل میان کاربران ارز دیجیتال محبوب هستند، برخی از مهم‌ترین مزایای این دسته از کیف پول‌های ارز دیجیتال عبارت است از:

راحتی استفاده

یکی از بزرگترین مزایای کیف پول های گرم، دسترسی آسان به آنها و راحتی استفاده است. شما می توانید در هر زمان و مکانی از طریق دستگاه‌های متصل به اینترنت مانند گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی به رمز ارزهای خود دسترسی داشته باشید. این امر، آنها را برای تریدهای روزانه ایده آل می‌کند.

رایگان بودن

اغلب کیف پول‌های گرم به صورت رایگان ارائه می‌شوند. این امر، آنها را به انتخابی مقرون به صرفه برای ذخیره‌سازی رمز ارزها تبدیل می‌کند.

ارائه خدمات متنوع

صرافی داخلی هات ولت‌ها، امکان معامله‌ی مستقیم رمز ارزها را بدون نیاز به صرافی‌های خارجی فراهم می‌کند. از طرفی کاربران با استفاده از ولت خود، می توانند به برنامه‌ غیرمتمرکز (dApp) متصل شده و از خدمات متنوع آنها بهره‌مند شوند. علاوه بر موارد ذکر شده، بسیاری از ولت‌های گرم امکان استیکینگ و سپرده‌گذاری رمز ارزها را نیز فراهم می کنند و دارندگان این کیف پول‌ها می‌توانند از دارایی‌های خود سود کسب کنند.

پشتیبانی از رمزارزهای زیاد

معمولا کیف پول‌های گرم از رمزارزهای زیادی پشتیبانی می‌کنند و کاربران می‌توانند از آن‌ها برای نگهداری ارزهای دیجیتال متنوع استفاده کنند.

نحوه عملکرد کیف پول‌های گرم

کیف پول ارز دیجیتال گرم از دو کلید عمومی و خصوصی تشکیل شده‌ است. کلیدهای عمومی مثل پلاک منزل عمل می‌کنند؛ یعنی هر کسی می‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. کیف پول‌های خصوصی فقط در دسترس خود فرد هستند و کسی نباید از آن‌ها مطلع باشد. کلید خصوص مثل کلید منزل است! یعنی فقط باید در اختیار خودتان باشد. کلیدهای عمومی و خصوصی ماهیت کیف پول‌های گرم هستند. اگر این کلیدها وجود نداشته باشند، کیف پول ماهیت خود را از دست می‌دهد.

نمونه کلید عمومی (آدرس بیت‌کوین):

۱DJLdU8JXmwU3K98JttktFf58ktApGYwT7

نمونه کلید خصوصی (Private Key):

L4izGfiCKU6GM7vrDkg7xog1RMox29DmrcZCS9W4NdnDe6nLzq4x

برای ارسال ارز دیجیتال، شما باید آدرس عمومی گیرنده را در کیف پول خود وارد کنید و با استفاده از کلید خصوصی خود صحت این تراکنش را تایید کنید. بعد از تایید تراکنش توسط شبکه بلاکچین، ارز دیجیتال به آدرس گیرنده انتقال پیدا می‌کند. برای دریافت ارز دیجیتال، ابتدا باید آدرس عمومی کیف پول خود را به فرستنده بدهید. این آدرس، مانند یک شناسه منحصر به فرد برای کیف پول شما در شبکه بلاکچین عمل می‌کند و فرستنده با استفاده از آن، می‌تواند ارز دیجیتال را به شما ارسال کند. پس از اینکه فرستنده، ارز دیجیتال را به آدرس شما ارسال کرد، باید منتظر تأیید تراکنش توسط شبکه بلاکچین باشید. زمان تأیید تراکنش به نوع ارز دیجیتال و شبکه بلاکچین آن بستگی دارد. پس از تأیید تراکنش، می‌توانید موجودی جدید خود را در کیف پول گرم خود مشاهده کنید.

تفاوت کیف پول گرم با کیف پول سرد

مقایسه کیف پول گرم و سرد

تفاوت کیف پول سخت افزاری یا سرد(cold wallet) و کیف پول گرم در چند مورد کاملا مشهود است. در زیر به بررسی تفاوت آن‌ها می‌پردازیم:

  • کلیدهای خصوصی در کیف پول‌های سرد امنیت بالاتری دارند این در حالی است که این کلیدها در کیف پول گرم از امنیت کمتری برخوردارند.
  • در کیف پول‌های سرد، برای دسترسی به رمز ارزها، باید به کیف پول هم دسترسی داشته باشید. در کیف پول گرم، امکان دسترسی به دارایی بدون دسترسی به کیف پول امکان‌پذیر است. برای این کار کافیست مشخصات ورود را همراه خود داشته باشید تا وارد هات ولت شوید.
  • کیف پول‌ گرم در مقایسه با کیف پول‌های سرد در مقابل ویروس‌ها ایمنی کمتری دارند.
  • کیف پول نرم افزاری موبایل و دسکتاپ از تعداد ارزهای بیشتری نسبت به کیف پول سرد پشتیبانی می‌کند.
  • هات ولت به ابزار فیزیکی نیاز ندارد در حالی که کیف پول سرد برای دسترسی به اطلاعات نیازمند ابزار فیزیکی است.
  • کیف پول گرم امکان استفاده به صورت همزمان در چند دستگاه را به کاربر می‌دهد، این ویژگی در کیف پول سرد وجود ندارد.
ویژگی‌هاکیف پول گرمکیف پول سرد
راحتی استفاده به دلیل اتصال به اینترنت، به آسانی از طریق وب سایت یا اپلیکیشن موبایل قابل دسترس است برای دسترسی باید به دستگاه فیزیکی آن متصل شوید.
امنیت به دلیل اتصال به اینترنت، در معرض خطر هک قرار دارند.به دلیل عدم اتصال به اینترنت، امن تر از کیف پول های گرم هستند.
رابط کاربری رابط کاربری ساده و مناسب برای افراد مبتدی استفاده از کیف پول های سرد برای کاربران مبتدی دشوار است.
قیمترایگاننسبتا گران (از ۵۰ تا ۵۰۰ دلار)

انواع کیف پول‌ گرم

کیف پول‌های گرم معمولا رایگان هستند و در انواع مختلفی دسته‌بندی می‌شوند. برخی از هات ولت‌ها امکان نصب روی چند پلتفرم را دارند، در صورتی که برخی دیگر، فقط روی سیستم عامل و پلتفرمی خاص نصب می‌شوند. کیف پول گرم با توجه به این توضیحات در ۳ دسته تقسیم می‌شود:

کیف پول موبایلی: کیف پول موبایل محبوب‌ترین کیف پول گرم است چرا که همواره در دسترس بوده و رابط کاربری آسانی دارد.

کیف پولت تحت دسکتاپ: تریدرهای حرفه‌ای از کیف پول‌های تحت دسکتاپ یا کامپیوتر استفاده می‌کنند. این نرم افزارها امکان بررسی چارت و نمودار را به کاربر می‌دهد و به او در انجام راحت‌تر معاملات کمک می‌کند.

کیف پول تحت وب: کیف پول‌های تحت وب از طریق مرورگرها قابل دسترس هستند. کلیدهای خصوصی حساب کاربری در این نوع کیف پول در سرورهایی آنلاین نگهداری می‌شود. سطح امنیت هات ولت‌های تحت وب نسب به نسخه‌های موبایلی و دسکتاپ پایین‌تر است.

کیف پول موبایل و دسکتاپ با کیف پول تحت وب تفاوت آشکاری دارند. این تفاوت در نحوه استفاده است. در واقع برای استفاده از کیف پول موبایل و دسکتاپ به نصب اپلیکیشن روی دستگاه نیاز دارید، ولی برای دسترسی به کیف پول تحت وب، نیازی به نصب اپلیکیشن نیست؛ این کیف پول از طریق افزونه مرورگرها کار می‌کند.

محبوب‌ترین کیف پول‌های گرم کدامند؟

کیف پول‌های مختلفی توسط برنامه نویس‌ها طراحی و توسعه یافته‌اند. انتخاب کیف پول ارز دیجیتال که مناسب با نیازهای کاربر باشد سخت و دشوار است. برای همین در ادامه لیستی از کیف پول‌های محبوب با رابط کاربری آسان را معرفی می‌کنیم تا انتخاب راحت‌تر باشید.

تراست ولت (Trust Wallet)

تراست ولت

Trust Wallet جزو انواع کیف پول گرم و کیف پول نرم افزاری است و ۱۶۰ هزار بلاکچین پشتیبانی می‌کند. تراست ولت به عنوان بهترین کیف پول ارز دیجیتال با قابلیت استیک کردن کوین‌ها به کاربران خود سود می‌دهد. تراست ولت متن باز است و به صورت غیر متمرکز کار می‌کند. این کیف پول امروزه از انواع رمزارزها پشتیبانی می‌کند، اما در گذشته فقط از توکن‌های ERC20 و ERC223 پشتیبانی می‌کرد. تراست ولت به سایر برنامه‌های غیر متمرکز مبتنی بر اتریوم و زنجیره بایننس متصل می‌شود و برای کابران اندرویدی و ios به صورت رایگان در دسترس است.

Trust Wallet به صرافی غیر متمرکز بومی شبکه کایبر متصل است و به کاربران این امکان را می‌دهد تا بتوانند از طریق آن رمزارزهای مختلفی خریداری کنند. این نرم افزار تحت یک مرورگر Web3 ارائه می‌شود و برای استفاده از خدمات آن نیازی به پرداخت هزینه نیست. کاربران در این کیف پول تنها ملزم به پرداخت هزینه گس هستند. گس به هزینه‌های مربوط به انجام تراکنش‌ها گفته می‌شود. کاربران این هزینه را بابت کارمزد استخراج کننده‌های رمز ارز یا اعتبارسنج‌های بلاکچین‌های اثبات سهام پرداخت می‌کنند.

  • دانلود و استفاده از تراست ولت رایگان است.
  •  رابط کاربری ساده و آسان دارد.
  • برای سیستم عامل های iOS و Android در دسترس است.
  • امکاناتی مانند تبادل ارز دیجیتال، استیکینگ و اتصال به dApps را نیز ارائه می دهد.
  • کد تراست ولت متن باز است و توسط جامعه توسعه‌دهندگان قابل بررسی و ارتقا است.

متاماسک (MetaMask)

کیف پول متامسک

متامسک یک کیف پول گرم ارز دیجیتال است که به شما امکان مدیریت، ارسال و دریافت توکن‌های اتریوم و ERC-20 را می‌دهد. همچنین می‌توانید شبکه زنجیره هوشمند Binance را به صورت دستی در Metamask برای ذخیره و تبادل توکن‌های BEP-20 اضافه کنید. کیف پول MetaMask یک مرورگر معمولی مانند گوگل کروم یا فایرفاکس را به عنوان افزونه مرورگر به بلاکچین اتریوم متصل می‌کند.

MetaMask این مزیت را دارد که بدون نیاز به دانلود بلاکچین کامل به اتریوم متصل شوید. در واقع می‌توانید یک اتریوم DApp را بدون نیاز به میزبانی کامل گره اتریوم راه‌اندازی کنید.

  •  دانلود و استفاده از متامسک رایگان است.
  •  کدهای برنامه‌نویسی شده متامسک آنلاین و قابل دسترسی برای همگان است.
  • طراحی این کیف پول بسیار ساده است، کاربران مبتدی هم به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • متامسک دارای جامعه بزرگی از کاربران و توسعه‌دهندگان است که به طور فعال به ارتقای کیف پول کمک می‌کنند.

کوین بیس (Coinbase)

کوین بیس

کلیدهای خصوصی در کیف پول گرم کوین بیس یا Coinbase در تلفن همراه نگهداری می‌شود. در واقع در کیف پول Coinbase کلیدهای خصوصی در صرافی متمرکز رمزنگاری نگهداری نمی‌شود و این ویژگی منحصر به فرد این هات ولت شناخته می‌شود. این کیف پول به صورت مستقل فعالیت می‌کند یعنی برای استفاده از آن، ملزم به ثبت نام در صرافی کوین بیس نیستید.

Coinbase توان پشتیبانی از انواع رمز ارز را دارد. در گذشته این هات ولت فقط از توکن‌های اتریوم پشتیبانی می‌کرد. هم اکنون کوین بیس توسط کاربران بسیاری استفاده می‌شود و به عنوان یکی از انواع کیف پول گرم و با امنیت بالا به شمار می‌رود. با این کیف پول امکان مشارکت در انواع Airdrop و ICO و دسترسی به DApps را دارید. نصب این کیف پول رایگان است اما برخی از ویژگی‌های آن فقط مخصوص کاربرانی است که بابت استفاده از آن‌ها هزینه‌ای پرداخت می‌کنند.

  • ثبت نام و ذخیره‌سازی ارز دیجیتال در کوین بیس رایگان است.
  •  رابط کاربری کیف پول کوین بیس ساده و برای کاربران مبتدی مناسب است.
  • از  از رمز ارزهای پایه و اصلی پشتیبانی می‌‌کند.
  • از سابقه امنیتی قوی برخوردار است و از اقدامات امنیتی پیشرفته ای برای محافظت از دارایی های شما استفاده می کند

اج (Edge)

ولت اج

Edge یکی از انواع کیف پول نرم افزاری تحت موبایل است. برای نصب Edge نیازی به وارد کردن اطلاعات شخصی مختلف مثل تلفن همراه و … نیست چرا که از Client-side encryption استفاده می‌کند. در واقع با این ویژگی، داده‌های شخصی کاربران در موبایل‌شان رمزگذاری می‌شود و فقط خودشان به این داده‌ها دسترسی خواهند داشت. Edge یک کیف پول رایگان است و فقط برای انجام تراکنش‌ها نیاز به پرداخت هزینه شبکه را دارید.

  • اج برای سیستم عامل های iOS، Android و دسکتاپ در دسترس است.
  • از طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و ریپل پشتیبانی می کند.
  • رابط کاربری اج ساده و بصری است و برای کاربران مبتدی مناسب است.
  • هزینه استفاده از Edge، رایگان است.
  • کد کیف پول در مسیر https://github.com/Airbitz در دسترس عمومی قرار دارد.

اکسودوس (Exodus)

کیف پول گرم ولت اکسودوس

کیف پول گرم اکسودوس از انواع ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. این کیف پول تحت موبایل و دسکتاپ است و رابط کاربری ساده و کاربرپسندی دارد. اکسودوس دارای ویژگی منحصر به فردی است که تمام کیف پول‌های نرم افزاری از آن بهره‌مند نیستند، Exodus با برخی از کیف پول‌های سرد Trezor One و Trezor Model T کاملا سازگار است.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد دیگر اکسودوس، امکان انجام معاملات ارزهای دیجیتال در آن است. در واقع این کیف پول مثل یک صرافی عمل می‌کند و به همین دلیل محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

  • رابط کاربری ساده دارد که برای افراد مبتدی بسیار مناسب است.
  • از تمام پلتفرم‌ها پشتیبانی می‌کند.
  • به صورت منظم و در بازه‌های زمانی کم به‌روزسانی می‌شود.
  • رایگان است.
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد.

بلاکچین ولت (Blockchain Wallet)

ولت بلاک چین

یکی از انواع کیف پول گرم و منبع باز ارزهای دیجیتال، کیف پول بلاکچین است. این کیف پول توسط سرورهای شرکت ذخیر می‌شود و امکان انجام انواع تراکنش‌ها در خارج از زنجیره را به کاربران خود می‌دهد. بلاکچین ولت برای معاملات گزینه مناسبی است اما برای نگهداری رمز ارزهایی مثل بیت کوین پیشنهاد نمی‌شود. با انجام تراکنش در Blockchain Wallet از پرداخت هزینه‌های هنگفت تراکنش‌های زنجیره‌ای و صبر در مدت زمان طولانی انتظار برای انجام‌شان راحت می‌شوید.

این نرم افزار حاوی یک شماره پین است که محافظت از برنامه را بر عهده دارد. در واقع چنانچه گوشی شما به سرقت برود یا آن را گم کنید، لازم نیست نگران دارایی هایتان باشید چرا که این کیف پول توسط پین محافظت می‌شود. نرم افزار بلاکچین ولت رایگان است و برای استفاده از آن نیاز به پرداخت هزینه نیست. نسخه‌های اندرویدی و ios کیف پول Blockchain Wallet در اینترنت موجود است که می‌توانید آن‌ها را دانلود و نصب کنید.

  • کنترل کامل نحوه ذخیره و استفاده وجوه در اختیار کاربران است.
  • روی دسکتاپ و موبایل قابل استفاده است.
  • امنیت نسبتا قابل قبولی دارد.
  • رایگان است.
  • از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند.
  • استفاده از بلاکچین‌ولت آسان است و پیچیدگی خاصی ندارد.

الکتروم (Electrum)

ولت الکتروم

کیف پول گرم الکتروم از سال ۲۰۱۱ شروع به فعالیت کرد و تا به امروز توسط کاربران استفاده می‌شود. این کیف پول رابط سریعی دارد و کلیدهای خصوصی را رمزگذاری می‌کند. Electrum می‌تواند کلیدهای خصوصی را به صورت آفلاین هم ذخیره کند و امکان پشتیبانی از پلاگین‌های شخص ثالث را دارد. این نرم افزار برای اینکه تراکنش‌ها را تایید کند، نیازی به دانلود کل بلاکچین ندارد و از SPV استفاده می‌کند.

با این وجود که کیف پول الکتروم یک ولت گرم است و برای استفاده از آن باید به اینترنت متصل شد، اما از امنیت قابل قبولی برخوردار است. زیرا روی ویژگی حریم خصوصی کاربران تمرکز زیادی دارد و هیچ اطلاعاتی را به صورت آنلاین، بر بستر خود ذخیره نمی کند.

  • متن باز است.
  •  هیچ اطلاعات شخصی از کاربران جمع آوری نمی کند و به آن‌ها امکان می‌دهد تا به صورت ناشناس از کیف پول استفاده کنند.
  • رایگان است و استفاده از آن هزینه‌ای ندارد.
  • رابط کاربری ساده‌ای دارد.
  • قابلیت اتصال به بسیاری از کیف پول‌های سخت‌افزاری را دارد.

مایسلیوم (Mycelium)

ولت مایسیلیوم

کیف پول نرم افزاری مایسلیوم تحت موبایل و برای کاربران IOS و اندروید طراحی شده است. این کیف پول جزو اولین و قدیمی‌ترین کیف پول‌های طراحی شده برای ارزهای دیجیتال است. رابط کاربری ساده Mycelium باعث شده کاربران زیادی به استفاده از آن تمایل داشته باشند. ویژگی منفی مالیسیوم عدم پشتیبانی از همه ارزهای دیجیتال است؛ در واقع این کیف پول از رمزارزهای زیر پشتیبانی می‌کند:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • توکن‌های ERC-20
  • USD Coin
  • بایننسUSD

این کیف پول مثل کیف پول اکسودوس با برخی از کیف پول‌های سخت افزاری سازگار است. Mycelium طراحی شده تا امکان خرید و فروش‌های مختلف داخل کیف پول را هم به کاربران بدهد.

  • رابط کاربری ساده دارد.
  • رایگان است.
  • امکان شخصی سازی مای‌سلیوم تا حد زیادی وجود دارد.
  • استفاده از آن آسان است.
  • امکان ارسال و دریافت BTC در هر مکان و هر زمان را فراهم می‌کند.

انتخاب بهترین کیف پول گرم

اگر کیف پول‌های گرم در بالاترین سطوح امنیتی هم ساخته شوند باز هم در معرض حمله هکرها قرار دارند. ویروس‌های مختلفی می‌توانند وارد این کیف پول‌ها شده و آن‌ها را از کار بیندازند. پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از این اتفاق از چند کیف پول استفاده کنید. انتخاب یک کیف پول حتی اگر بهترین باشد برای ذخیره کردن کل دارایی چندان معقولانه نیست! در واقع ذخیره‌سازی دارایی در چندین کیف پول گرم یک استراتژی ترید است که امکان از دست دادن دارایی‌ها را به حداقل می‌رساند.

آیا کیف پول گرم امن هستند؟

کلیدهای خصوصی در کیف پول گرم همواره به اینترنت متصل است؛ به همین دلیل می‌تواند در برابر حملات آنلاین آسیب‌پذیر باشد. البته با رعایت مسائل امنیتی می‌توان احتمال نفوذ هکرها را به صفر رساند.  

کدام کیف پول گرم امن است؟

نمونه‌هایی از کیف پول های داغ عبارتند از MetaMask، Coinbase Wallet و Edge Wallet. MetaMask که برای تراکنش هایی با استفاده از اکوسیستم اتریوم طراحی شده‌اند. 

مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول گرم چیست؟

رابط کاربری ساده، دسترسی راحت و هزینه استفاده بسیار پایین و معمولا رایگان از مهم‌ترین ویژگی‌های کیف پول گرم است.

گام قبلی (۴/۱۴) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
coinmarketcap
در میان کلمه‌هایم روزگار می‌گذرانم. رسالتم این است تا با کلمه‌ها، به کسب‌و‌کارها کمک کنم فروش و آگاهی از برند خودشان را افزایش دهند. درباره موضوعات مختلف می‌نویسم تا به جهان‌های متفاوت هر کسب‌و‌کار با قلمم سرکشی کنم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
پیمان جلیلی
پیمان جلیلی
1 سال قبل

سلام
توی قسمت “تفاوت کیف پول گرم با کیف پول سرد”

  • توی مورد ۴ گفتین: “سرعت انجام عملیات در کیف پول‌های سرد نسبت به هات ولت‌ها بیشتر است”.
  • و توی مورد ۷ گفتین: “سرعت انجام عملیات در کیف پول‌های سخت افزاری نسبت به هات ولت‌ها کمتر است”.

حالا آخرش سرعت عملیات توی کدوم بیشتره؟??

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  پیمان جلیلی

سلام و عرض ادب
بسیار ممنونیم از دقت و نکته سنجی شما.
اساسا سرعت تراکنش هیچ ارتباطی با نوع کیف پول (سخت افزاری یا نرم افزاری) ندارد. و این مساله مربوط به بلاکچین، نوع شبکه و ترافیک موجود است. اما اینجا فرایند انجام تراکنش منظور نویسنده بوده. یعنی پروسه‌ای که باید در کیف پول برای انجام تراکنش طی شود. به دلیل اینکه در کیف پول‌های سخت افزاری، علاوه بر تایید در دیوایس، یک مرحله هم تایید در نرم افزار از کاربر گرفته میشود، این پروسه در مقایسه با هات ولت ها طولانی‌تر است.
مورد شماره ۷ اصلاح میشود.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا