اخبار آلت کوین ها

ولیدیتورهای سولانا همچنان برای راه اندازی شبکه در تلاشند

هنوز دلیل قطعی سرویس بر توسعه‌دهندگان آشکار نیست

توقف فعالیت شبکه سولانا در روز شنبه، ۲۵ فوریه ادامه یافت. ولیدیتورهای این بلاک چین سعی در تلاش مجدد برای بازگردانی سرویس به شرایط عادی داشتند.

به گزارش والکس و به نقل از ‌Coindesk، در عصر روز شنبه به وقت نیویورک، اعتبارسنج‌های سولانا بدین نتیجه رسیدند که بهترین راه برای اصلاح وضعیت شبکه، همگام‌سازی و فورک شبکه به آخرین بلوک صحیح پیش از توقف است.

اولین تلاش در این راستا پس از آن که مشخص شد که ولیدیتورها نقطه اشتباهی را برای راه‌اندازی در نظر گرفته‌اند، کنار گذاشته شد و این مساله سبب به تعویق افتادن بیشتر ماجرا شد.

مشکلی که با کندی پردازش تراکنش‌ها در بلاک چین سولانا آغاز شد، تقریبا به تعطیلی کامل این زنجیره انجامید. در حال حاضر تولید بلوک کاملا متوقف شده است و تراکنش‌ها پردازش و تایید نمی‌شوند.

برای کاربران این مساله به این معنی است که دارایی‌های آن‌چین آن‌ها به طور کامل فریز شده است؛ تا زمانی که زیرساخت‌های کلیدی شبکه دوباره به وضعیت عادی بازنگردند، کاربران قادر به انتقال توکن‌های خود نیستند.

چهره‌های کلیدی اکوسیستم سولانا هنوز به دنبال یافتن دلیل این فریز هستند. یک نظریه این است که یک بلوک حجیم، سازوکار بلاک چین را مختل کرده است. نکته قابل توجه این است که کمی پیش از به وجود آمدن این مشکل، آپگریدی در شبکه انجام شده بود.

در زمان نگارش این مطلب، ولیدیتورها به همراه توسعه‌دهندگان ارشد بنیاد سولانا با همکاری با یکدیگر در تلاشند تا شبکه را احیا نمایند و موفق به جذب ۷۰ درصد از سرمایه استیک شده در شبکه برای حمایت از این موضوع شده‌اند. برای پیشبرد هر تصمیم این چنینی، نیاز به موافقت ۸۰ درصد (اکثریت قاطع) است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Coindesk
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا