آموزش تحلیلمفاهیم تحلیلی

آموزش اندیکاتور TD Sequential و نحوه تنظیمات آن

تریدرهای حرفه‌ای از اهمیت استفاده از اندیکاتورها یا همان نوسانگرها آگاه هستند. اندیکاتور، ابزاری سودمند است که با کمک آن می‌توان تخمین نسبتاً دقیقی در تحلیل تکنیکال بدست آورد و آینده روند قیمت را پیش‌بینی کرد. اندیکاتور TD Sequential، جزو ساده‌ترین و جذاب‌ترین اندیکاتورها است که بر اساس خستگی روند قیمتی، سیگنال صادر می‌کند. با کمک این نوسانگر، می‌توان زمان دقیق فرسودگی روند و معکوس شدن قیمت را شناسایی کرد. اگر کنجکاو هستید و می‌خواهید درباره این نوسانگر اطلاعات کسب کنید؛ با ما همراه باشید. در این مقاله به آموزش اندیکاتور TD Sequential  به طور جامع پرداخته‌ایم.

درباره اندیکاتور TD Sequential

اگرچه این اندیکاتور کمتر شناخته شده است؛ اما این گمنامی چیزی از کارآمد بودن آن کم نمی‌کند. اندیکاتور TD Sequential، یکی از ابزارهای بسیار قوی در تحلیل تکنیکال است که با هدف حل مشکل و بهبود عملکرد دیگر ابزارهای تحلیل تکنیکال (TA) ارائه شده است. این اندیکاتور مشکل نوسانگرهایی را حل می‌کند که در بازارهای محبوب، سودمند هستند؛ اما در بازارهای همراه با دامنه (رنج)، عملکرد ضعیفی دارند.

هرچند اندیکاتور TD Sequential را می‌توان در هر بازه زمانی و در هر نوع شرایط بازار استفاده کرد؛ اما این نوسانگر برای بازه‌های زمانی کوتاه‌تر (مثلاً سه‌روزه) قابل‌اعتمادتر است. به‌طورکلی این اندیکاتور، انتهای یک‌روند را مشخص کرده و نقاطی که احتمال بازگشت روند در آن ها قوی است، شناسایی می‌کند.

ویژگی‌ های مهم اندیکاتور تی دی سکوئنشیال

اندیکاتور TD Sequential دارای چندین ویژگی منحصربه‌فرد است که برای استفاده مطلوب از آن، باید آنها را به‌خوبی بشناسیم.

  • اندیکاتور TD Sequential را می‌توان در شرایط و بازه‌های زمانی مختلف به کار برد.
  • عملکرد این اندیکاتور دارای دو مرحله راه‌اندازی و شمارش معکوس است. در مرحله راه‌اندازی، ۹ گام شمرده می‌شود و در مرحله شمارش معکوس، ۱۳ گام شمرده می‌شود.
  • اندیکاتور TD Sequential را می‌توان فقط در کندل ژاپنی یا نمودار میله‌ای استفاده کرد.
  • این نوسانگر برای شناسایی نقطه عطف یک‌روند بسیار عالی است.
  • نوسانگر TD Sequential، دو سطح حمایت و مقاومت را روی چارت قیمتی مشخص می‌کند.
  • تنظیمات این نوسانگر بسیار راحت و قابل انجام است.

اندیکاتور TD Sequential  چگونه کار می‌کند؟

بیایید با هم به بررسی نحوه عملکرد اندیکاتور TD Sequential  بپردازیم. در ابتدا باید به اجزای مختلف این نوسانگر اشاره کنیم. در واقع با اضافه‌کردن این اندیکاتور، چه تغییراتی روی چارت مشاهده می‌کنیم؟ در واقع با اضافه‌کردن TD Sequential به چارت، سطوح حمایت و مقاومت و نیز نقاط دارای شماره از ۱ تا ۹ را مشاهده خواهیم کرد.

اندیکاتور TD Sequential، برای اینکه خستگی روندها و نزدیک‌شدن به نقطه عطف را اعلام کند، از یک شمارنده ۱ تا ۹ استفاده می‌کند. در روندهای صعودی، شماره ۱ روی کندلی گذاشته می‌شود که از چهار کندل قبلی بالاتر باشد. در روندهای نزولی نیز، شماره ۱ روی کندلی که از چهار کندل قبلی پایین‌تر است ثبت می‌شود. بعد از مشخص‌شدن کندل با عدد ۱، تا زمانی که کندل‌های متوالی و با روند مشابه (همه نزولی یا همه صعودی) ادامه داشته باشد؛ شماره‌گذاری تا عدد ۹ ادامه خواهد یافت. هر زمان که جهت روند به هر دلیلی تغییر کرد، شمارش متوقف شده و از نو شروع می‌شود. اندیکاتور TD Sequential بر اساس همین شماره‌گذاری، زمان نزدیک‌شدن به نقطه عطف را شناسایی می‌کند.

اما سطوح حمایت و مقاومت در این اندیکاتور چه کاربردی دارند؟ در حقیقت اندیکاتور TD Sequential، هر زمان که روند شمارش به عدد ۹ رسید؛ یک خط افقی (حمایت یا مقاومت) ترسیم می‌کند. این خط‌های افقی در بیشتر مواقع نشان‌دهنده نزدیک‌شدن به نقاط عطف هستند به همین دلیل می‌توانند به‌عنوان یک ابزار دیگر در تشخیص نقاط تغییر روند و نیز مدیریت بهتر ریسک مورد استفاده قرار گیرند.

نحوه اجرای اندیکاتور TD Sequential در تریدینگ ویو

همان‌طور که می‌دانید یکی از بسترهایی که می‌توانید در آن به‌راحتی ترید کنید، وب‌سایت تریدینگ ویو است. این وب‌سایت به شما امکان می‌دهد تا از انواع مختلف اندیکاتور برای تحلیل‌های تکنیکال استفاده کنید. مزیت مهم تریدینگ ویو، کاربری آسان و راحت است. پس از آنکه وارد این سایت شدید؛ با استفاده از آدرس ایمیل خود در آن ثبت‌نام کرده و وارد قسمت Chart شوید. برای این کار می‌توانید از منوی بالای صفحه روی گزینه Chart کلیک کنید. با ورود به صفحه چارت و انتخاب جفت‌ارز مورد نظر، وارد چارت نوسانات تغییر قیمت می‌شوید. شکل زیر، چارت قیمتی جفت‌ ارز بیت‌کوین-تتر را نشان می‌دهد.

اندیکاتور در تریدینگ ویو

 

در مرحله بعد، با کلیک روی گزینه Indicator، صفحه‌ای شامل لیست اندیکاتورها و ابزارهای مختلف نمایان می‌شود. در این پنجره عبارت TD Sequential را جستجو کنید و از بین گزینه‌های موجود، اولین گزینه را انتخاب نمایید.

انتخاب اندیکاتور تی دی سکوئنشیال

با انتخاب گزینه Day (روزانه) از بین تایم فریم‌های موجود، نوسانات روزانه قیمت به همراه اندیکاتور تی دی سکوئنشیال (سطوح حمایت و مقاومت به همراه شمارشگرها) در بازه‌های زمانی روزانه قابل نمایش است.

نمایش اندیکاتور روی چارت

اجرای تنظیمات TD Sequential در تریدینگ ویو

با انتخاب هر اندیکاتوری، شما می‌توانید تنظیمات خاصی را روی آن اعمال کنید. در این صورت اندیکاتور مورد نظر برای شما شخصی‌سازی خواهد شد. برای اندیکاتور تی دی سکوئنشیال، تنظیمات خاصی نیاز نیست. اما اگر علاقه دارید که نقاط سطوح حمایت و مقاومت را پررنگ‌تر و برجسته‌تر کنید، کافی است در قسمت Style از منوی تنظیمات، ضخامت نقاط را بیشتر کنید. با این کار این نقاط وضوح بیشتری روی چارت خواهند داشت.

تنظیمات اندیکاتور تی دی سکوئنشیال

سیگنال‌های خرید و فروش با TD Sequential

سیگنال‌ خرید و فروش اندیکاتور TD Sequential

سیگنال‌های خرید و فروش با استفاده از اندیکاتور TD Sequential، بسیار راحت شناسایی می‌شوند. برای دریافت سیگنال، کافی است به شمارشگرها دقت کنید. هرگاه کندل‌های ۸ و ۹ بالاتر از کندل‌های ۶ و ۷ قرار داشتند، سیگنال فروش و هرگاه پایین‌تر قرار گرفتند، سیگنال خرید صادر شده است. این شرایط در شکل بالا قابل‌مشاهده است. همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، هرگاه شمارش کامل ۱ تا ۹ تکمیل شده است؛ یک خط افقی رسم شده است.

بر اساس گفته‌های DeMark (مخترع اندیکاتور TD Sequential) باید تمام شرایط لازم برای دریافت سیگنال ایده‌آل برقرار شود تا بتوانیم به این سیگنال‌ها اعتماد کنیم. نکته جالب در استفاده از اندیکاتور TD Sequential این که بهتر است این اندیکاتور را به همراه دیگر اندیکاتورها مورداستفاده قرار دهیم. عملکرد این نوسانگر به‌تنهایی نمی‌تواند ما را به سیگنال‌های قوی برساند. در حقیقت این نوسانگر بیشتر برای بهبود نتیجه‌های سایر اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال ایجاد شده است.

رابطه TD Sequential با بیت کوین

معمولاً آن‌هایی که اخبار بیت کوین را دنبال می‌کنند، نام شاخص تی دی سکوئنشیال را هم شنیده‌اند. این شاخص از جمله نوسانگرهایی بود که بادقت زیادی موفق شد تا کاهش قیمت بیت کوین را تشخیص دهد. به همین دلیل تحلیل‌گران از این نوسانگر به‌عنوان یک اندیکاتور بسیار قوی برای تشخیص روند بیت کوین یاد می‌کنند.

در چه مواردی از این اندیکاتور استفاده می‌ شود؟

تریدرهای حرفه‌ای در تحلیل تکنیکال همواره سعی می‌کنند با ترکیب اندیکاتورهای مختلف، از مزیت تمام آنها با هم استفاده کنند. استفاده از چند اندیکاتور در کنار هم دقت سیگنال‌ها را بیشتر می‌کند. اندیکاتور TD Sequential نیز همچون سایر نوسانگرها بهتر است در کنار نوسانگرهای قدرتمند به کار برود؛ بنابراین بهبود استراتژی‌های مختلف، یکی از کاربردهای ویژه اندیکاتور TD Sequential است. علاوه بر موارد اشاره شده، این اندیکاتور کارکردهای دیگری نیز برای تحلیل‌گرها دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

بررسی نوسانات بازار و زیر نظر داشتن نهنگ‌ها

بازار ارزهای دیجیتال با پدیده‌های متنوع و جالبی دست‌وپنجه نرم می‌کند. یکی از این پدیده‌ها، نهنگ‌ها هستند. نهنگ‌ در واقع به افرادی گفته می‌شود که سرمایه‌های هنگفت وارد بازار می‌کنند. هر حرکت نهنگ‌ها منجر به تغییر روند و تکانه‌های شدید در بازار می‌شود. اندیکاتور TD Sequential با زیر نظرداشتن حرکات نهنگ‌ها، پیش‌بینی دقیقی از اقدامات آنها داشته و روند بازار را پس از معاملات آنها شناسایی می‌کند. این نوسانگر با این کار جلوی ضرر بسیاری از کاربران را می‌گیرد.

هماهنگی با سیستم عرضه و تقاضا

در تمام بازارهای مالی، عرضه و تقاضا یک پارامتر بسیار مهم محسوب می‌شود. این پارامتر به‌عنوان یکی از عوامل بسیار تأثیرگذار روی قیمت ارزهای دیجیتال عمل می‌کند. در اندیکاتور تی دی سکوئنشیال، قیمت ارزهای دیجیتال خصوصاً بیت کوین، به طور لحظه‌ای ثبت می‌شود. این نوسانگر با این کار، تحلیل‌های لازم را به‌موقع و در نهایت دقت در خدمت کاربران ارز دیجیتال قرار می‌دهد تا بتوانند تحلیل خوبی در زمینه میزان عرضه و تقاضا برای یک ارز دیجیتال داشته باشند.

اندیکاتور TD Sequential؛ ابزاری برای همه معامله‌گران

تفاوتی ندارد که معامله‌گر حرفه‌ای باشید یا مبتدی، آشنایی با اندیکاتورها و نحوه استفاده از آن‌ها یک امر ضروری است. اندیکاتور TD Sequential نیز ابزاری کارآمد است که در این مقاله به آموزش و نحوه استفاده از آن پرداختیم. شما چه اندیکارتورهای دیگری را برای تحلیل و رصد بازارها پیشنهاد می‌کنید؟

۳۰

اندیکاتور TD Sequential

گام قبلی (۳۰/۳۳) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
cointelegraph
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا