اخبار ارزهای دیجیتال

تتر با دولت گرجستان قرارداد همکاری امضا کرد

شرکت تتر، صادرکننده رمزارز USDT، گفته که یک قرارداد مشارکت با دولت گرجستان منعقد کرده است تا استارتاپ‌های بلاکچینی این کشور را تامین مالی کند.

به گزارش والکس و به نقل از cryptonews، طبق اطلاعیه رسمی منتشر شده توسط تتر و گزارشی از Forklog، این شرکت رمزارزی یک تفاهم‌نامه (MOU) با دولت گرجستان امضا کرده است.

تتر در ابتدا یک صندوق ایجاد خواهد کرد که در کنار ارائه سرمایه‌ به استارتاپ‌های گرجستانی، به آنها این امکان را می‌دهد که در زمینه فناوری بلاک چین فعالیت کنند.

این شرکت همچنین قصد دارد استفاده از سیستم‌های پرداخت مبتنی بر فناوری همتا به همتا را در فضای اداری عمومی و بخش خصوصی “ترویج” دهد.

ایراکلی ناداریشویلی (Irakli Nadareishvili)، معاون وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان گفت که تتر “به سرمایه‌گذاری در گرجستان علاقه‌مند است”.

همچنین ناداریشویلی گفت که تتر در فرآیند “تبدیل گرجستان به کشوری دارای یک اکوسیستم جذاب برای استارتاپ‌های حوزه فناوری” اثرگذار خواهد کرد.

ما بر روی همکاری در زمینه آموزش فناوری بلاک چین توافق کردیم. این امر به توسعه فناوری‌های بلاک چین محلی در کشور و همچنین شناسایی شرکت‌های گرجستانی فعال در این بخش کمک می‌کند.

تتر در گرجستان به دنبال چه هدفی است؟

گرجستان در چند سال اخیر رابطه نسبتاً متفاوتی با دنیای رمزارزها داشته است. داده‌های دانشگاه کمبریج در ژانویه سال ۲۰۲۲ نشان می‌دهد که این کشور تنها ۰/۲۳٪ از هش ریت بیت کوین در جهان را به عهده داشته است.

اما به نظر می‌رسد در این آمار به این نکته توجه نشده که کمتر کشوری در جهان بیشتر انرژی ملی خود را به استخراج ارز دیجیتال اختصاص می‌دهد.

استخراج رمزارز در این کشور – و به طور گسترده‌تری در منطقه آسیای مرکزی – از اوایل دهه ۲۰۱۰ در حال رشد است. در زمستان ۲۰۲۱، جوامع سراسر این کشور قطعی برق و خاموشی‌های مکرر را گزارش دادند، که ماینرهای ارزهای دیجیتال در این باره مقصر شناخته شدند.

نمودار توزیع هش ریت

اما این مسئله انگیزه‌های رمزارزی گرجستان را تحت تاثیر قرار نداده است. سال گذشته، این کشور برنامه‌های خود را برای تبدیل شدن به یک “هاب” رمزارزی با اتخاذ مقررات الهام گرفته شده از اتحادیه اروپا اعلام کرد.

تتر در بیانیه‌اش گفته که این تفاهم‌نامه بر “تعهد گرجستان به پیشبرد استراتژی جهانی خود در ساختن شهرها و کشورهای بهبودپذیر در سراسر جهان نیز تاکید می‌کند”.

پائولو آردوئینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری این شرکت گفت:

“تتر بواسطه همکاری نزدیک خود با دولت گرجستان، قصد دارد یک محیط مترقی برای استفاده از فناوری همتا به همتا ایجاد کند. این همکاری یک نقطه عطف برای تتر محسوب می‌شود.

این شرکت همچنین از هدف خود برای “ایجاد یک اکوسیستم پویا برای استارتاپ‌ها در گرجستان” و آموزش دانشجویان در زمینه مسائل مرتبط با بلاک چین نیز سخن گفت.

در ماه می نیز تتر یک قرارداد MOU با دانشگاه کسب و کار و فناوری گرجستان امضا کرد. طرفین در زمینه “ترویج آموزش در حوزه رمزارزها و بلاک چین در گرجستان” توافق کردند.

با توجه به کمبود بازیگران بزرگ بین‌المللی فعال در کشوری که به طور فزاینده‌ای به حوزه ارز دیجیتال علاقه‌مند شده، تتر ممکن است بر این باور باشد که دروازه‌ای به بازار آسیای مرکزی پیدا کرده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cryptonews
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا