صرافی ها

بهترین بروکرهای ارز دیجیتال کدامند؟ لیست بروکر های رمز ارز

بی‌شک یکی از بهترین راه‌هایی که تریدرهای حرفه‌ای برای کسب سود از معاملات ارزی به سراغ آن می‌روند، عضویت و ثبت نام در بروکرهای ارز دیجیتال است. بروکرها یا کارگزاری‌های متعددی در سراسر جهان در زمینه بازار ارز دیجیتال در حال فعالیت هستند. یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای با توجه به استراتژی معاملاتی خود، محل سکونت، سبک ترید و شرایطی که در محل زندگی وی حاکم است، همواره به دنبال گزینه‌های بهترین بروکر ارز دیجیتال خواهد بود. حال اگر نسبت به کلیت مفهوم بروکر و کارگزاری ابهاماتی در ذهن شما وجود دارد، می‌توانید ابتدا مقاله بروکر چیست را مطالعه کنید.

این که بهترین بروکر ارز دیجیتال کدام است تا حد زیادی به نیاز و موقعیت شما بستگی دارد. محدودیت‌هایی که در ایران وجود دارد باعث شده تا انتخاب یک کارگزاری خوب برای سرمایه‌گذاری کمی پیچیده شود. در ادامه این مقاله بهترین بروکرهای ارز دیجیتال را به تفکیک معرفی خواهیم کرد.

معرفی بروکرها برای ارز دیجیتال

بروکر ارز دیجیتال با نام اختصاری OTC شناخته می‌شود. بروکرها در واقع کارگزاری‌هایی هستند که توسط یک شخص حقیقی و حقوقی اداره می‌شود. این کارگزاری‌ها واسطه‌ای برای خرید و فروش ارز دیجیتال به مشتریان خود هستند. بروکرها در بازارهای مالی مختلفی مثل فارکس، بورس، املاک و مستغلات و … در حال فعالیت هستند.

زمانی که شما تصمیم می‌گیرید بهترین بروکر ارز دیجیتال را انتخاب کنید و از طریق آن وارد سرمایه‌گذاری در این بازار شوید، ابتدایی‌ترین کاری که باید انجام دهید گذراندن مرحله احراز هویت است. احراز هویت در بروکرها کمی سخت‌تر از صرافی ارز دیجیتال است؛ زیرا شما علاوه بر مشخصات فردی خود باید یک کپی از پاسپورت و آدرس محل سکونت خود را با سندی معتبر ارائه دهید. این موضوع در شرایطی است که متأسفانه فعالیت در بسیاری از بروکرهای معتبر جهانی در ایران با محدودیت‌های سنگین مواجه است.

بروکر ارز دیجیتال، واسطه‌ خرید و فروش

درست زمانی که موفق به ثبت نام کامل در بهترین بروکر ارز دیجیتال از نظر خود شدید، باید مبلغ مورد نظرتان را در حساب آن مجموعه ذخیره کنید. در این صورت هر روز بعد از اعلام نرخ ارزهای دیجیتال توسط بروکر مورد نظر، می‌توانید سفارش خرید و فروش رمز ارز خود را ثبت کنید. بروکرها این توانایی را دارند تا با پولی که شما در حسابتان ذخیره کردید سفارشات شما را انجام دهند و درصدی از سود معاملات را نیز به عنوان کمیسیون برداشت کند. می‌توان این گونه گفت که شما با عضویت در یک بروکر ارز دیجیتال، دیگر توانایی خرید و فروش مستقیم رمز ارزها را نخواهید داشت.

بهترین بروکر ارز دیجیتال کدام است؟

انتخاب بهترین بروکر ارز دیجیتال در ایران کمی سخت‌تر از حالت عادی است. دلیل آن هم محدودیت‌ها و تحریم‌هایی است که شامل حال ایرانیان می‌شود. اما به طور کلی تمام بروکرهای ارز دیجیتال از طریق وب‌سایت یا اپلیکیشن با کاربران خود ارتباط برقرار می‌کنند. در ادامه خوب است بدانید که وب‌سایت‌هایی مثل Brokerchooser و Forexbrokers در تلاش‌اند تا عملکرد بروکرهای جهانی را از جهات مختلف مورد بررسی قرار دهند. کافی است نگاهی به نتیجه‌گیری‌های این وب‌سایت‌ها بیندازید. در این صورت تا حدودی با بهترین بروکر ارز دیجیتال نیز آشنا خواهید شد. حال نمونه‌هایی از بهترین بروکر ارز دیجیتال را معرفی خواهیم کرد.

بروکر ای‌تورو (eToro)

طی سال گذشته تمام تحقیقات و بررسی‌های انجام شده بیانگر این بود که بهترین بروکر ارز دیجیتال در سطح جهانی، بروکر ای‌تورو (eToro) است. eToro به عنوان یک پلتفرم معاملاتی در سطح جهانی تا کنون موفق شده بیش از ۲۷ میلیون کاربر داشته باشد و در بازارهای مالی مختلف مثل ارز دیجیتال و فارکس به کاربران خود خدمات ارائه دهد. این بروکر در سال ۲۰۰۷ و توسط دو برادر اسرائیلی تأسیس شد. یکی از اصلی‌ترین دلایل شهرت و محبوبیت این بروکر نیز افزودن معاملات ارزهای دیجیتال به سیستم خود است.

بهترین بروکر ارز دیجیتال

شما با ثبت نام در این بروکر می‌توانید از منابع آموزشی مختلف آن مثل مقالات، وبینارها، پادکست‌ها، نمودارهای تحلیلی، ویدئوها و… استفاده کنید. همچنین خوب است بدانید که تمام معاملات در eToro به شکل CFD انجام می‌شود و کاربران حتی می‌توانند ترید فیزیکی ارز دیجیتال نیز داشته باشند. ضمن اینکه توانسته مجوز MSB از ایالات متحده را نیز کسب کند.

بروکر eToro به عنوان یکی از نمونه‌های بهترین بروکر ارز دیجیتال، کیف پول اختصاصی خود را دارد تا کاربران به شکل راحت‌تری به واریز یا برداشت توکن بپردازند. این مجموعه در حال حاضر اصلی‌ترین و مهم‌ترین ارزهای دیجیتال بازار کریپتو را پوشش می‌دهد و اطلاعات مفیدی درباره آن‌ها در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

بروکر Swissquote Bank

نمونه دیگری که از بهترین بروکر ارز دیجیتال می‌توان به آن اشاره کرد، Swissquote Bank است. این مجموعه یکی از شناخته‌شده‌ترین بروکرهای ارز دیجیتال و فارکس است که توسط سرمایه گذاران زیادی پشتیبانی می‌شود. این بروکر سوئیسی از سال ۱۹۹۶ در حال فعالیت است و اکنون بیشتر از ۱۰۰۰ نیروی متخصص در آن مشغول به کار هستند. بروکر Swissquote Bank شعب مختلفی دارد و در نقاط مختلفی خدمات ارائه می‌دهد.

این بروکر از طرف Swiss Exchange دارای مجوز SWX:BLOCHU است. این موضوع در حالی جذاب‌تر می‌شود که بدانید این مجموعه مجوز قبلی خود یعنی SWX:SQCRTQ را هنوز دارد. بروکر Swissquote Bank از اصلی‌ترین ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین در حال پشتیبانی است. اما نکته مهمی که درباره این پلتفرم وجود دارد به کیف پول اختصاصی آن مربوط می‌شود. کاربران Swissquote Bank هنوز نمی‌توانند به طور مستقیم از کیف پول خود برداشت کنند. اما در مقابل کاربران می‌توانند مقدار معادل کریپتوهای خود را در Bitstamp داشته باشند. ضمن اینکه Bitstamp در پروسه برداشت کمک زیادی به کاربران می‌کند. نتیجه این موضوع این است که از هک شدن حساب کاربران جلوگیری می‌شود.

بهترین بروکر برای ارز دیجیتال

مورد دیگری که در فهرست بهترین بروکر ارز دیجیتال نباید از قلم بیفتد، بروکر XTB است. این مجموعه در سال ۲۰۱۷ توانست پنج جفت CFD ارز دیجیتال را ارائه دهد که شامل این موارد بود:

  • LTC/USD
  • XRP/USd
  • ETH/USD
  • DASH/USD
  • BTC/USD

بهترین گزینه های بروکر ارز دیجیتال

اما کمی بعد، درست در سال ۲۰۱۸ توانست این مقدار پشتیبانی را به ۲۰ جفت ارز دیجیتال برساند و ضمن آن رمز ارزهایی مثل ترون، ایاس، نئو، آیوتا، اتریوم کلاسیک و استلار را به عنوان نمونه‌هایی از دارایی‌های زیربنایی به مجموعه خود اضافه کند. به همین دلیل است که اکنون در بسیاری از مواقع از بروکر XTB به عنوان یکی از بهترین بروکرهای ارز دیجیتال نیز یاد می‌شود.

بروکر IG

بروکر IG یکی از باسابقه‌ترین بروکرهای جهان است. این مجموعه در سال ۱۹۷۴ تأسیس شده است و اکنون به عنوان یکی از نمونه‌های بهترین بروکر ارز دیجیتال شناخته می‌شود. IG یک کارگزاری کم‌ریسک برای ترید CFD و مبادلات فارکس است. از جمله خصوصیات خوب این بروکر قدیمی می‌توان به کمیسیون مناسب، هزینه‌های کم، آموزش‌ها و تحلیل‌های کاربردی، پشتیبانی از ارزهای دیجیتال متعدد و … اشاره کرد.

بهترین بروکر کریپتو

ضمن اینکه موارد دیگری هم وجود دارد که آن را تبدیل به یک بروکر ایده‌آل کرده است:

  • توانایی آن برای اجرای سفارشات بزرگ‌تر
  • ارائه CFD برای بیت کوین، بیت کوین کش، اتریوم و …
  • خصوصیات محبوب قراردادی
  • پشتیبانی اپلیکیشن آن در سیستم عامل‌های مختلف مثل اندروید و IOS
  • نمایش نمودارهای قیمتی به‌روز در وب‌سایت و تحلیل قیمت رمزارزها
  • واریز و برداشت وجه آسان

بروکر  USGFX

USGFX یک کارگزاری جهانی است که تاکنون جوایز متعددی را به دست آورده است. این مجموعه از سال ۲۰۰۶ فعالیت خود در حوزه بازارهای مالی را آغاز کرد و موفق به ثبت رسمی نام خود شد. این بروکر به کاربران خود امکاناتی نظیر معاملات جفت ارز، شاخص‌ها و کالاها در شرایط معاملاتی مساعد را ارائه می‌دهد. علاوه بر این، این مجموعه خدماتی مانند پشتیبانی یک به یک از معامله‌گران به منظور ارائه بهترین تجربه ممکن را در دستور کار خود قرار داده است. در حال حاضر USGFX در لیست گزینه‌های بهترین بروکر ارز دیجیتال جای گرفته و در لیست ۱۰ بروکر برتر سال ۲۰۲۳ قرار دارد.

10 بروکر برتر ارز دیجیتال

بروکر Dukascopy Bank

یکی دیگر از گزینه‌ها در لیست بهترین بروکر ارز دیجیتال، بروکر Dukascopy Bank است. این کارگزاری فعالیت خود در زمینه ترید ارزهای دیجیتال و ارائه خدمات کریپتویی فراتر از مجموعه‌های هم رده خود برده است. طوری که اکنون ارز دیجیتال اختصاصی خود را ارائه کرده است. بروکر Dukascopy Bank دارای ارز دیجیتال اختصاصی به نام Dukascoin و یک استیبل کوین اختصاصی به نام Dukasnotes است. البته تأیید قانونی نهایی استیبل کوین این پلتفرم هنوز از جانب سوئیس صادر نشده است. در نهایت شما می‌توانید از طریق نسخه تحت وب این بروکر سفارشات مورد نظر خود را ثبت کنید. فراموش نکنید که Dukascopy Bank ارزهای دیجیتال اتریوم و بیت کوین را به عنوان CFD ارائه می‌دهد.

بهترین Broker برای ارز دیجیتال

بروکر ThinkMarkets

ورود بروکر ThinkMarkets به دنیای ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷ اتفاق افتاد. اما این بروکر فعالیت رسمی خود را در سال ۲۰۱۰ آغاز کرد. از جمله ویژگی‌های خوب آن می‌توان به قابلیت ایجاد حساب آزمایشی یا دمو، پشتیبانی ۲۴ ساعته و … اشاره کرد. اما زمانی که پشتیبانی از معاملات رمز ارزها را نیز به خدمات خود اضافه کرد، تصمیم گرفت تا با ارائه تعداد زیادی جفت ارز دیجیتال به عنوان CFD وارد عرصه کریپتوکارنسی شود.

بهترین بروکر ارز دیجیتال

جالب است بدانید که بروکر ThinkMarkets به عنوان یکی از نمونه‌های بهترین بروکر ارز دیجیتال، یک نوع CFD رمزارز را ایجاد کرده که دارای خصوصیات رقابتی برای ۹ جفت ارز دیجیتال محبوب است. علاوه بر این، مجموعه ThinkMarkets موفق شد تا در سال ۲۰۱ صرافی ارز دیجیتال خود را تأسیس کند. این صرافی توسط قراردادهای هوشمند طراحی شده بود و تأثیر زیادی در جایگاه این بروکز جهانی داشت.

بروکر ifc

بروکر ifc بدون اغراق می‌تواند یکی از نمونه‌های بهترین بروکر ارز دیجیتال باشد. این مجموعه از ۱۴ ارز دیجیتال پرطرف‌دار و محبوب پشتیبانی می‌کند. این مجموعه امکان معامله روی نمادهای اختصاصی را هم از طریق پلتفرم معاملاتی خود فراهم کرده است؛ این پلتفرم معاملاتی اختصاصی نت تریدایکس نام دارد. همچنین از دیگر ویژگی‌های ممتاز می‌توان به شفافیت کامل کارمزدها و کمیسیون‌ها روی نمادهای کریپتو برای همه حساب‌های معاملاتی اشاره کرد.

بهترین بروکر برای ارز دیجیتال و فارکس

بروکر A.MARKETS

بروکر دیگری که در عرضه تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال پرچم‌دار است، بروکر A.MARKETS است. اکثر تریدرهایی که در استراتژی خود به دنبال معاملاتی با ریسک پایین هستند به سراغ این بروکر می‌روند. زیرا این مجموعه بونوس‌های متعدد و متنوع زیادی در نمادهای مربوط به شاخص بورس و سهام ارائه می‌دهد.

بهترین بروکر برای رمز ارز

بروکر ITB

کارگزاری ITB عموما انتخاب تریدرهایی است که به دنبال ثبت سفارش‌های پرسود در بازار رمزها هستند. این بروکر تا کنون توانسته ۱۳ ارز دیجیتال را در مجموعه خود عرضه کند. همچنین ITB توانسته در عرضه حساب‌های معاملاتی بدون کارمزد و کمیسیون نیز کاملا موفق عمل کند. علاوه بر تمام این موارد یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این بروکر بین‌المللی این است که برای واریز یا برداشت وجه از حساب‌های معاملاتی کارمزدی دریافت نمی‌کند و تمام این مبادلات را نیز با نرخ روز دلار محاسبه می‌کند.

بهترین بروکر رمز ارز

بروکر FXOpen

حال که به دنبال معرفی بهترین بروکر ارز دیجیتال هستیم، خوب است بدانید که بروکر FXOpen نیز این قابلیت را دارد تا در لیست بهترین کارگزاری‌ها قرار بگیرد. این بروکر تا کنون موفق شده که ۴۳ جفت CFD ارز دیجیتال را به کاربران خود ارائه دهد. همچنین یکی دیگر از مزیت‌های این مجموعه این است که به کاربران خود یک اکانت کریپتو ارائه می‌دهد تا در آن بتوانند موجودی‌ها را با بیت کوین مشاهده کنند.

بروکر Errante

Errante در اصل یک کارگزاری بین‌المللی است که در سال ۲۰۱۹ فعالیت خود را آغاز کرد و یک سال بعد توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار قبرس قانون‌گذاری شد. این کارگزاری در سال ۲۰۲۱ موفق به کسب جایزه Ultimate Fintech شده و در سال ۲۰۲۲ نیز عنوان بهترین بروکر ECN/STP را به خود اختصاص داد. خدمات ارائه شده این شرکت باعث شده تا به سادگی بتوان نام Errante را در لیست گزینه‌های بهترین بروکر ارز دیجیتال جای داد.

این بروکر خدمات خود را از طریق ارزهای سنتی دلار و یورو ارائه می‌دهد. در صورتی که قصد استفاده از خدمات Errante را داشته باشید، حداقل نیاز به ۵۰ دلار یا ۵۰ یورو خواهید داشت. همچنین این بروکر علاوه بر فعالیت در حوزه ارزهای دیجیتال، در سایر بازارهای مالی نظیر فارکس نیز حضور دارد.

به طور خلاصهُ مزایای بروکر Errante را می‌توان در این موارد خلاصه کرد:

  • قانونی و لیست شده به صورت رسمی
  • حفاظت از سپرده مشتریان با عضویت در صندوق جبران خسارت
  • حداقل سپرده مورد نیاز پایین
  • دارای اهرم (leverage) پویا

لیست بهترین بروکر برای ارز دیجیتال

انتخاب یک بروکر ارز دیجیتال برای انجام معاملات ارزی حرفه‌ای

همان‌طور که دیدید بروکرهای بین‌المللی زیادی در سطح جهان در حال فعالیت هستند که از بازار ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی می‌کنند. حال ممکن است تنوع ارزهای دیجیتال عرضه شده در این کارگزاری‌ها نسبت به صرافی‌های ارز دیجیتال کم‌تر باشد. اما در مقابل مزایای دیگری دارد که این کمبود را جبران خواهد کرد. برای مثال شما با ثبت نام در یک کارگزاری مطمئن، امنیت مالی بیشتری خواهید داشت. ضمن اینکه با استفاده از تحلیل‌ها و نمودارهای قیمتی کاملی که در این کارگزاری‌ها ارائه می‌شود این امکان را دارید تا معاملات ارزی خود را به شکلی حرفه‌ای به سرانجام برسانید.

ما در این مقاله سعی کردیم نمونه‌هایی از معروف‌ترین و بهترین بروکر ارز دیجیتال را به شما معرفی کنیم. اما در نهایت با توجه به محدودیت‌ها و تحریم‌هایی که در ایران وجود دارد، اگر خواستید معاملات ارزی خود را از راهی مطمئن و آسان انجام دهید، می‌توانید از صرافی ارز دیجیتال والکس کمک بگیرید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۵

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
9 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Reza
Reza
3 ماه قبل

اینکه اوتت امنیت فوق العاده ای داره
خدمات مشتریان عالی و کارمزدش صفره
به نظرتون اونو خیلی از بقیه جلو نمیندازه؟

Mahdiyar
Mahdiyar
3 ماه قبل

من فک میکردم آلپاری خیلی خوبه
ولی وقتی با اوتت کار کردم دیدم چقدددد اوتت بهتره
مرسی از زحماتتون❤️

Shayan
Shayan
3 ماه قبل

با توجه به فراز و نشیب بازار های دیگه مثل بورس
من ترجیح دادم ریسک نکنم و با یه بازار امن تر جلو برم
و تو بازار فارکس به نظرم بهترین گزینه اوتت بود
میشه راجب اوتت هم اطلاعات بدید دوستان بدونن؟

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  Shayan

سلام
ممنون از اینکه نظر خود را با ما درمیان گذاشتید. تمرکز بلاگ والکس بیشتر پیرامون موضوعات دنیای کریپتو است. با این وجود پیشنهاد شما را در اختیار تیم تحریریه قرار می‌دهیم.

Trader
Trader
3 ماه قبل

اگه میخواید ترید کنید حتما اعتبار بروکرتون رو در مورد واریز و برداشت هاتون رو چک کنید من خودم با اوتت مارکتس راضیم

Mohammed
Mohammed
3 ماه قبل

بروکر خوب باید پشتیبانی ۲۴ ساعته فارسی داشته باشه وگرنه قطعا باهاش به مشکل میخورید

ترید
ترید
3 ماه قبل

من چند وقتی هست که ترید میکنم و تقریبا هر چند ماه یک بار بروکرم رو عوض میکنم تا الان هم با الپاری بعد آرون و فعلا هم با اوتت کار میکنم همه شون هم خوب بودند ولی من بدلایلی موقتی باهاشون ترید میکنم

Elnaz
Elnaz
3 ماه قبل

بروکرهای خوب هم هستند مثل اوتت مارکتس که هم اسپرد پایین داره و هم کارمزدش صفره من خودم توی واریز و برداشتش هم راضی هستم

Ghazal
Ghazal
3 ماه قبل

❤️❤️ بروکر اوتت مارکتس خدمات خیلی خوبی داره ❤️❤️

دکمه بازگشت به بالا