آموزش تریدتکنیک‌های سرمایه‌گذاری

کپی تریدینگ در معامله ارز دیجیتال چیست؟

کپی تریدینگ (Copy Trading)، یکی از راه‌های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال است. در این روش تریدرهای مبتدی که تجربه کافی در انجام معاملات و تحلیل بازار را ندارند رفتار و استراتژی‌های معامله‌گران حرفه‌ای را کپی و اجرا می‌کنند.

بررسی چارت‌ها، تحلیل تکنیکال، تحلیل فاندامنتال، پیگیری اخبار روز و … برای اغلب افرادی که به تازگی وارد دنیای پر نوسان ارزهای دیجیتال شده‌اند دشوار است. علاوه بر زمان‌بر بودن تحلیل بازار، در صورت نداشتن دانش کافی در این حوزه، ممکن است تریدر پوزیشن‌های اشتباه را اتخاذ کند که منجر به از دست رفتن سرمایه شود. یکی از روش‌های راحت‌تر و کم‌دردسرتر برای رسیدن به سود از بازار ارزهای دیجیتال، Copy Trading است.

با توجه به اهمیت این موضوع در این مطلب ابتدا به این سوال پاسخ می‌دهیم که کپی تریدینگ چیست و سپس نحوه خرید ارز دیجیتال و فروش آن را با کمک این استراتژی توضیح می‌دهیم.

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ یا معاملات رونویس (Copy Trading) یکی از انواع استراتژی ترید سودآور است که کاربر یک تریدر حرفه‌ای را انتخاب می‌کند و دقیقاً همان کاری را که آن تریدر انجام می‌دهد، اجرا می‌کند.

در برخی از پلتفرم‌ها، کاربران با بررسی پروفایل تریدرهای حرفه‌ای و انتخاب شخص مورد نظرشان، می‌توانند روش خودکار Copy Trading را انتخاب کنند (سرویس کپی کردن معاملات به صورت اتوماتیک).

از آنجایی که یک تریدر حرفه‌ای بر انواع تحلیل‌ها تسلط دارد و هدف او رسیدن به سود و یا جلوگیری از ضرر احتمالی و به حداقل رساندن ضرر است، پس Copy Trading برای کاربر تازه‌وارد روش مناسبی خواهد بود.

روش کپی تریدینگ بیشتر بین افراد تازه‌کار محبوبیت دارد، چرا که به راحتی می‌توانند علاوه بر کسب تجربه در شروع کار، ضررهای ترید را در ابتدای راه کاهش دهند.

سوشال تریدینگ

در سوشال تریدینگ، تریدرها تحلیل‌ها و استراتژی‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند و سایر کاربران با بررسی و انتخاب این استراتژی‌ها اقدام به معامله می‌کنند. در واقع کپی تریدینگ نوعی از سوشال تریدینگ است که در آن عین معاملات تریدر دیگری را کپی می‌کنیم. در انواع دیگر سوشال تریدینگ، یا صرفاً استراتژی یک تریدر تقلید یا از سیگنال‌های دیگران برای خرید و فروش استفاده می‌کنیم.

آیا به کپی تریدینگ نیاز داریم؟

نیاز به کپی تریدینگ

پاسخ به این سوال به تجربه و دانش ما در بازارهای مالی خصوصاً ارز دیجیتال بستگی دارد. هرچقدر دانش ما در زمینه تحلیل داده‌ها و چارت‌های معاملاتی بیشتر باشد، مسلماً کپی‌کردن معاملات دیگران روش مناسبی برای ما نخواهد بود.

از طرف دیگر، کاربران تازه‌کار که با علاقه فراوان جذب این بازارها می‌شوند، در ابتدای راه ممکن است به دلیل نداشتن تجربه و دانش کافی، در سرمایه‌گذاری‌های خود دچار اشتباه شوند، متضرر شوند یا حتی سرمایه خود را به طور کامل از دست بدهند.

پس می‌توان نتیجه گرفت که کپی تریدینگ برای کاربران تازه‌کار در صورتی که به‌درستی از آن استفاده شود روشی مناسب جهت به حداقل رساندن ضرر و حتی کسب سود است.

انواع کپی تریدینگ

کپی تریدینگ در حالت کلی به دو دسته خودکار(Automatic) و دستی(Manual) تقسیم‌بندی می‌شود. در نوع دستی، معامله‌گر باید کپی تریدینگ را با گرفتن سیگنال از یک تریدر حرفه‌ای که به آن اطمینان دارد انجام دهد یا از پلتفرم‌های کپی تریدینگ کمک بگیرد.

در نوع خودکار، کپی ترید توسط پلتفرم Copy Trading به صورت خودکار انجام می‌شود. در این روش عین رفتار تریدر مورد نظر برای انجام معاملات کاربر کپی می‌شود و نیاز به انجام کار خاصی نیست.

هرکدام از این دو روش مزایا و معایب خود را دارند. قبل از اینکه از کپی تریدینگ برای انجام معاملات خود استفاده کنید، تحقیق کنید که کدام نوع برای شما مناسب‌تر است. حتی در ابتدا می‌توانید با مقدار سرمایه کم هر دو روش را امتحان کنید تا با آزمون و خطا به نتیجه برسید.

مزایای کپی تریدینگ

کپی تریدینگ می‌تواند یک راه حل عالی برای سرمایه‌گذاران تازه‌کار باشد. افراد زیادی روزانه با هدف کسب سودهای کلان وارد بازار ارزهای دیجیتال می‌شوند اما به دلیل نداشتن دانش کافی، سرمایه خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل کمک گرفتن از کپی تریدینگ می‌تواند یک روش نسبتا مطمئن برای جلوگیری از ضررهای مالی سنگین باشد. این روش معاملاتی مزایای دیگری هم دارد که عبارتند از:

کاهش ریسک معاملات

همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، ریسک از دست رفتن سرمایه برای کاربران تازه وارد بسیار زیاد است و کپی تریدینگ می‌تواند تا حد زیادی این ریسک را کاهش دهد. زیرا معامله‌گران حرفه‌ای قبل از اتخاذ هرگونه تصمیمی، بازار را به خوبی تحلیل می‌کنند و تنها وارد معاملاتی می‌شوند که احتمال کسب سود آن‌ها زیاد است.

یادگیری و کسب تجربه

برای دست‌یابی به موفقیت در بازار رمزارزها، دانش و تجربه در کنار هم می‌تواند فرمولی جذاب برای موفقیت باشد. کپی تریدینگ علاوه بر سود دهی برای کاربران، به دانش و تجربه آنها در زمینه ترید کردن نیز اضافه می‌کند. در طول زمان با مشاهده روش‌های مختلف ترید کردن حرفه‌ای‌ها، ما نیز این روش‌ها را بررسی کرده و در آینده از آنها به نفع خود استفاده می‌کنیم.

امکان سرمایه‌گذاری متنوع 

تنوع سبد ارزی، یک اصل مهم در تریدینگ است. یکی از مزایای کپی تریدینگ ، امکان کپی کردن از روی چندین تریدر مختلف است. این امر باعث می‌شود تنوع مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بازار داشته باشید و از جنبه‌های مختلف بازار به نفع خود استفاده کنید.

معایب کپی تریدینگ

کپی تریدینگ در کنار مزایای زیادی که برای تریدرها دارد، مانند هر استراتژی معاملاتی مشابه، از معایبی نیز برخوردار است که باید آن‌ها را مورد توجه قرار داد تا میزان کسب سود از این روش را به حداکثر ممکن رساند.

متکی شدن بیش از حد

شاید مهم‌ترین عیب کپی تریدینگ، عادت کردن به آن باشد. چه کاری راحت‌تر از اینکه بدون داشتن دغدغه برای تحلیل چارت‌ها، رصد بازار و سایر موارد زمان‌بر دیگر، سرمایه خود را در اختیار اشخاص حرفه‌ای قرار دهیم و صرفاً از دور شاهد کسب درآمد باشیم؟ شاید در قدم‌های اول این نکته چندان مهم به نظر نرسد اما در آینده و پس از کسب تجربه‌های لازم ممکن است کاربر اعتماد به نفس کافی برای ترید نداشته باشد و همچنان به Copy Trading وابسته باشد.

امکان خطا حتی برای تریدرهای حرفه‌ای

درست است که اکثر مواقع کپی تریدینگ ما را به کسب سود و درآمد نزدیک می‌کند، اما فاکتور خطای انسانی هرگز نباید فراموش شود. حتی حرفه‌ای‌ترین معامله‌گران نیز ممکن است یک روز بد داشته باشند و در آن روز دست بر قضا تمام سرمایه شما نیز طی یک اشتباه از دست برود. همچنین، بروز خطا در تنظیمات پنل تریدینگ می‌تواند باعث صفر شدن کل سرمایه یک تریدر شود.

کپی تریدینگ سرمایه بیشتری طلب می‌کند

کپی تریدینگ نیازمند سرمایه بیشتری است. اکثر تریدرها برای ارائه Copy Trading، حداقل ۵۰۰ دلار سرمایه از شما طلب می‌کنند. در صورتی که اگر شخصاً اقدام به ترید کنید، با سرمایه‌ای بسیار پایین‌تر نیز می‌توانید وارد بازار شوید.

پلتفرم های کپی تریدینگ

انجام کپی تریدینگ

در سیستم‌های کپی تریدینگ معاملات شما به صورت اتوماتیک انجام شده و از معاملات تریدرهای حرفه‌ای پیروی می‌کند (هر معامله‌ای که تریدر موردنظر انجام دهد، به صورت خودکار نیز برای شما انجام می‌شود). وب‌سایت‌های زیادی در این خصوص خدمات ارائه می‌کنند که با ثبت نام در این پلتفرم‌ها می‌توانید از مزایای آنها بهره‌مند شوید.

در زیر به معرفی چند نمونه از این پلتفرم‌ها و وب‌سایت‌ها می‌پردازیم. البته باید توجه داشته باشید که وب‌سایت‌های ذکر شده صرفاً جهت معرفی بوده و بهتر است که قبل از هراقدامی در مورد آن‌ها به خوبی تحقیق کنید.

پلتفرم ETORO

ETORO شاید محبوب‌ترین پلتفرم کپی تریدینگ در میان کاربران ارز دیجیتال باشد. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ETORO این است که سهام و طلا را نیز می‌توان در این پلتفرم معامله کرد. علاوه بر این، پلتفرم ETORO یک گزینه مناسب برای افرادی است که تمایل دارند میزان ریسک معاملات خود را کنترل کنند. زیرا این پلتفرم این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا از معاملات تریدرهای دیگر با سطوح قابل تنظیم ریسک، کپی برداری کنند. در نتیجه کاربر، وابستگی صد در صد به تریدر مورد نظر خود ندارد و می‌تواند در صورت نیاز ریسک ضرر را کاهش دهد. همچنین نرخ کارمزد خدمات آن نسبت به سایر پلتفرم‌ها پایین‌تر است.

پلتفرم IO

 این پلتفرم کپی تریدینگ به عنوان یک سایت سوم شخص عمل می‌کند. بدین صورت که حساب کاربر را مستقیماً به صرافی معتبر بایننس وصل کرده و از طریق بررسی تریدرهای حرفه‌ای بایننس برای کاربر اقدام به ترید می‌کند. نکته مهم این است که کارمزد خدماتی که انجام می‌شود، توسط تریدرهای بایننس تعیین می‌شود.

پلتفرم Coinmatics

پلتفرم کوین متیکس(Coinmatics) که در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد، مدت زمان کوتاهی بعد از معرفی در بازار توانست مورد توجه تریدرهای ارز دیجیتال قرار بگیرد. در حال حاضر این پلتفرم برای اجرای عملیات کپی تریدینگ فقط از صرافی بایننس پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های کوین متیکس این است که از امنیت قابل قبولی برخوردار است و  آمارهای آن تا حد زیادی معتبر است. احراز هویت دو مرحله‌ای نیز برای کاربران فعال است.

پلتفرم ۳Commas

تری کاماز یکی دیگر از پلتفرم‌های محبوب کپی تریدینگ ارز دیجیتال است. یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این پلتفرم این است که کاربران می‌توانند استراتژی‌های معاملاتی خود را به اشتراک بگذارند. کار با این پلتفرم بسیار ساده است و حتی افرادی که دانش کافی در این حوزه هم ندارند به راحتی می‌توانند با آن کار کنند. زیرا کافی است که کاربر استراتژی معاملاتی خود را انتخاب کند. بقیه مراحل بدون نیاز به انجام هیچگونه کاری توسط ربات‌ها انجام خواهد شد.

تکنیک میرور تریدینگ و تفاوت آن با کپی تریدینگ

میرور تریدینگ (Mirror Trading) یکی دیگر از تکنیک‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال است که با نام معاملات آینه‌ای هم شناخته می‌شود. در این روش حرکات یک تریدر حرفه‌ای به صورت فوری تکرار می‌شود تا از موفقیت او بتوان کپی‌برداری کرد.

کاهش استرس، افزایش اعتماد به نفس در انجام معاملات و کاهش زمان لازم برای ارزیابی بازار از مهم‌ترین ویژگی‌های میرور تریدینگ است. البته این روش یک ایراد مهم دارد و آن عدم کنترل بر معاملات است. زیرا در این روش تمام معاملات ارزهای دیجیتال از قبیل خرید و فروش به صورت خودکار انجام می‌شود و کاربر روی موقعیت‌های سرمایه‌گذاری خود هیچ کنترلی نخواهد داشت.

مهم‌ترین تفاوت میرور تریدینگ با کپی تریدینگ این است که در کپی تریدینگ کاربر می‌تواند در صورت تمایل روی برخی از تصمیمات سرمایه‌گذاری اعمال سلیقه کند و حتی برای آن‌ها زمانبندی تعیین کند اما در میرور تریدینگ تمام سفارش‌های معاملاتی به صورت خودکار انجام می‌شود.

کپی تریدینگ، یک شروع مناسب برای تازه کارها

نباید این حقیقت را کتمان کنیم که بازار‌های مالی خصوصاً رمزارزها، پیچیدگی‌های فراوانی دارند و دست‌یابی به درآمد مناسب، نیازمند کسب تجربه در کنار دانش کافی است. Copy Trading برای بسیاری از تازه‌کاران مسیری هموارتر و کم‌دردسرتر برای رسیدن به موفقیت است. اگر قصد انجام این کار را دارید، بهتر است با مبالغ کم شروع کنید تا دچار ضررهای بزرگ و جبران‌ناپذیر نشوید.

آیا کپی تریدینگ روش مناسبی برای ترید کردن است؟ 

در صورتی که موفق شوید یک تریدر مناسب در بازار پیدا کنید، کپی تریدینگ یک استراتژی پر سود برای معامله‌گران مبتدی خواهد بود.

آیا copy trading همیشه سودآور است؟

توجه داشته باشید که کپی تریدینگ نباید به عنوان تنها استراتژی سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شود. زیرا بازار کریپتوکارنسی پر نوسان است و هیچ تضمینی وجود ندارد که یک استراتژی همواره نتایج عالی را برای معامله گران به ارمغان بیاورد.

بهترین پلتفرم برای کپی تریدینگ کدام است؟ 

در حال حاضر پلتفرم‎های مختلفی برای copy trading وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند. پلتفرم‌های Coinmaticsو ETORO از بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ هستند.

گام قبلی (۸/۲۳) گام بعدی

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳.۷ / ۵. مجموع آرا: ۱۳

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
20 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
javad biabani
javad biabani
7 ماه قبل

سلام ایاسود کپی ترید روزانه است مثلا اگر ۱۰۰ دلار بزاریم باسود ۱۰ یا ۱۵ درصدی روزانه ۱۰ دلار دریافت میکنیم

ر رواقی
ر رواقی
7 ماه قبل
پاسخ به  javad biabani

سلام و عرض ادب
این مساله کاملا بستگی به شرایط پلتفرمی دارد که از سرویس کپی تریدینگ آن استفاده میکنید.
به اینکته توجه داشته باشید که در کپی تریدینگ از سود تضمینی خبری نیست و شما صرفا با اتکا به یک تریدر با تجربه، در سود و زیان او (بر اساس مقدار سرمایه خود) شریک می‌شوید.

کرمی فر
کرمی فر
1 سال قبل

سلام خوبید یه بنده خدایی توتلگرام از من خواست که حدود یک اتریم واردصرافی خودم کنم تا بهم اموزش بده چجور خریدو فروش کنم و سود زیادی از این پول ببرم و بعدش یه لینک فرستاد و کارهایی را گفت من انجام دادم که کل دارایی من را سرقت کرد و بعدشم همه پیامها را پاک کرد و جوابم نداد . به پلیس فتا هم شکایت کرد که هیچ کاری نکردند . تو این موارد راهکار چیه؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  کرمی فر

سلام
وقت شما به خیر
تمام پیشنهادات سرمایه گذاری که در شبکه های اجتماعی با وعده سودهای نجومی میشود، کلاهبرداری و با هدف سرقت دارایی افراد است. هرگز به چنین پروژه هایی لحظه‌ای فکر نکنید. متاسفانه به دلیل اینکه تراکنشها در بستر بلاکچین انجام میشود، راهکار مشخصی برای پیگیری و دستگیری عوامل این گونه کلاهبرداری ها وجود ندارد. بنابراین همیشه قبل از سرمایه گذاری تحقیقات خود را انجام دهید.

سپاس از همراهی شما

پرناز
پرناز
1 سال قبل

خرید پکیج کپی تریدینگ به چه صورت است

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  پرناز

سلام
وقت شما به خیر
کپی تریدینگ به عنوان یک سرویس معاملاتی در صرافی ها و یا وب‌سایت‌های شخص ثالث است که شما توسط آنها صرفاً میتوانید در ازای پرداخت مبلغی از معاملات یک تریدر دیگر به صورت خودکار (با استفاده از رباتهای نرم افزاری) یا “دستی” بهره‌مند شوید. ما در همین مقاله به ریسک‌های کپی تریدینگ و برخی سایتهای ارایه دهنده این سرویس پرداخته‌ایم.

سپاس از همراهی شما

Chalabi
Chalabi
1 سال قبل

سلام‌لطفا میخواستم از saeed بپرسم از چه سایتی استفاده میکنند و از تجربیات ایشون بیشتر استفاده کنم

Saeed
Saeed
1 سال قبل

سلام همه عزیزای دل
من ترید حرفه ای بلد نبودم ک درآمد بگیرم با کپی ترید آشنا شدم
و میگفتن روزی ۳۰٪ سود میگیری که خودش شک برانگیز بود . و چهار پنج تا تریدر مشورت کردم گفتن کپی ترید به درد نمیخوره پولت از دست میدی و ربات ها میبرنت تو سود یهو میارنت تو ضرر و از این حرفا

ولی یادش گرفتم و سه هفته تریدرهام رو غربال کردم و حدود ۴-۵ روزی میشه با سرمایه خیلی خیلی کم امتحانش کردم
و علی رغم اینکه پولم کم بود و معاملات زیادی کپی نمیشد، روزی ۱۰٪ سود رو گرفتم یعنی کمتر از یه هفته ۵۰٪ سود که اگه سرمایه بیشتر باشه مطمئنم تا روزی ۲۰-۲۵٪ سود هم میرسم.
و خوبیش اینه که پولت تو حساب خودته و نگران نیسی مثلا شرکت جمع کنه بره

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  Saeed

سلام
وقت شما به خیر
از این که تجارب خود در خصوص کپی تریدینگ را در اخنیار ما گذاشتید از شما ممنونیم. متاسفانه ما قادر به نمایش شماره تلفن کاربران نیستیم.
در صورتی که از پلتفرم خاصی برای کپی تریدینگ استفاده میکنیدف خوشحال میشویم آن را با ما در میان بگذارید.

سپاس از همراهی شما

یگانه
یگانه
1 سال قبل
پاسخ به  Saeed

سلام وقتتون بخیر آقای سعید،میشه لطفا بگید از چه راهی این کار رو میکنید؟ من از طریق بینگ ایکس اینکارو کردم و شکست خوردم

Negin***
Negin***
1 سال قبل
پاسخ به  یگانه

بینگ ایکس پس خوب نیس برا کپی ترید؟

محمدسالاری
محمدسالاری
1 سال قبل
پاسخ به  Saeed

سلام میتونید کمک من کنید ممنون میشم

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  محمدسالاری

سلام
وقت شما به خیر
محمد عزیز اگر سوال یا مشکل خود را در زمینه کپی تریدینگ بیان کنید، امکان راهنمایی بهتری به شما خواهد بود.

سپاس از همراهی شما

مهدی رضایی
مهدی رضایی
8 ماه قبل
پاسخ به  Saeed

سلام میشه بگین از چه پلتفرمی شما استفاده کردین و سود بردین؟
بینگ ایکس نظر شما مناسبه؟

پارسی فارکس
پارسی فارکس
1 سال قبل

سلام. کپی تریدرهای حرفه ای رو چجوری تشخیص بدیم؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  پارسی فارکس

سلام
وقت شما به خیر
پلتفرم‌هایی که خدمات کپی تریدینگ ارایه می‌دهند، (مانند برخی صرافی ها)، معمولا لیست تریدرهای برتر خود را با درصد معاملات موفق آنها به نمایش میگذارند.

سپاس از همراهی شما

tommy
tommy
1 سال قبل

با سلام و خسته نباشید
۱.وقتی حسابمون به حساب تریدر مورد نظر وصله تریدر میتونه حسابشو از حساب ما جدا کنه؟
۲.اردر گذاری میتونیم بکنیم قبل از وصل شدن به تریدر؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  tommy

سلام
وقت شما به خیر
۱- بله، قطع ارتباط به دلایلی مختفی ممکن است رخ دهد هرچند احتمال وقوع آن بسیار کم است.
۲- در حال حاضر پلتفرم های مختلفی کپی تریدینگ را ارائه میدهند. آیا سرویس خاصی مد نظر شماست؟ در بسیاری از پلتفرمهای کپی تریدینگ شما امکان اوردر گذاری را دارید.

سپاس از همراهی شما

سروش
سروش
1 سال قبل

سلام.خواستم بدونم‌امکانش هست کسی که برای کپی تریدینگ بهش وصل شدیم به حساب ما دسترسی داشته باشه و پول مارو خارج کنه از حساب؟

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  سروش

سلام
وقت شما به خیر
خیر در کپی تریدینگ شما یا به صورت غیر اتوماتیک (دستی) از پوزیشن‌های معاملاتی تریدرهای برتر یک صرافی استفاده می‌کنید و یا در روش اتوماتیک از طریق رباتی که به صرافی موردنظر (مثلا بایننس) متصل می‌شود، دقیقا رفتارهای معاملاتی یک تریدر به خصوص را برای شما در همان صرافی اعمال می‌کند. بنابراین کیف پول شخصی شما در اختیار فرد به خصوصی قرار نمی‌گیرد. ضمن اینکه توجه داشته باشید حتما از پلتفرم‌ها و سایت‌های معتبر در زمینه کپی تریدینگ بهره ببرید. زیرا در فضای کریپتو قطعا پروژه‌های کلاهبرداری زیادی وجود دارند که با وعده کپی تریدینگ یا کسب درآمد زیاد در پی دسترسی به کیف پول و سرقت دارایی کاربران هستند.

سپاس از همراهی شما

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا