صرافی ها

صرافی trader joe چیست؟ معرفی صرافی غیر متمرکز ترید جو

صرافی‌های غیرمتمرکز نقش مهمی در دیفای دارند. هر کدام از آن‌ها در تلاش هستند تا بوسیله شبکه‌ای که روی آن ساخته شده‌اند، بهترین خدمات را به کاربرانشان ارائه دهند. بنابراین در هر بلاکچین یک یا دو صرافی نقش اصلی را بازی می‌کنند. در بلاکچین آوالانچ نیز صرافی‌های غیرمتمرکز زیادی وجود دارد که یکی از آنها صرافی تریدر جو می‌باشد. در این مقاله به معرفی این صرافی غیر متمرکز می‌پردازیم و با طرز کار و امکانات آن آشنا می‌شویم.

معرفی صرافی Trader Joe

پلتفرم Trader Joe، بزرگترین صرافی غیر متمرکز بلاکچین آوالانچ است که خدماتی مانند خرید و فروش رمزارز، ییلد فارمینگ (کشت سود) و استیکینگ را ارائه می‌دهد.

معرفی صرافی تریدر جو

این پلتفرم یک AMM (بازارساز خودکار) است که بر بلاکچین آوالانچ تمرکز دارد. با این حال، صرافی ارز دیجیتال تریدر جو خدمات مربوط به وام و استقراض، استخرهای نقدینگی، خرید و فروش NFT، استیکینگ و همچنین لانچپد را نیز ارائه می‌دهد. به طور کلی، Trader Joe خود را به عنوان یکی از جامع‌ترین DEXها در فضای دیفای معرفی می‌کند.

این DEX در سال ۲۰۲۱ توسط توسعه دهندگانی تأسیس شد که هویت آنها ناشناس باقی مانده است. هدف اصلی این پلتفرم تسهیل خرید و فروش AVAX است. با وجود اینکه بسیاری از پروژه‌های Avalanche از دیگر پروژه‌های معروف در فضای کریپتو الگوبرداری شده‌اند، مانند Pangolin و Zero Exchange که از روی صرافی غیرمتمرکز Uniswap کپی‌برداری شده‌اند. اما صرافی تریدر جو با الهام از بهترین صرافی‌های خارجی ارز دیجیتال، سعی در ایجاد نوآوری و یکپارچه‌سازی خدمات دیفای را دارد که تا به امروز نیز موفق بوده است.

تریدر جو توکن بومی خود JOE را نیز راه اندازی کرده است که به واسطه‌ی آن کاربران برای مشارکت در استخرهای نقدینگی با JOE پاداش می‌گیرند.

امکانات و قابلیت‌های صرافی تریدر جو

امکانات صرافی تریدر جو

 این پلتفرم به عنوان بزرگترین DEX اکوسیستم آوالانچ، بهترین خدمات بین سایر پلتفرم‌های همکار خود در این بلاکچین را ارائه می‌دهد. در ادامه به صورت مختصر به امکانات و خدمات صرافی تریدر جو می‌پردازیم.

خرید و فروش ارز دیجیتال Trading

ارائه معاملات رمزارز تمرکز اصلی پلتفرم تریدر جو است. این پلتفرم دارای رابط کاربری‌ ساده می‌باشد که حتی کاربران مبتدی نیز می‌توانند به راحتی از این پلتفرم استفاده کنند. نقدینگی مورد نیاز معاملات مانند سایر DEXها، از استخرهای ایجاد شده توسط تامین‌کنندگان نقدینگی به دست می‌آید. این تامین‌کنندگان می‌توانند JOE را استخراج کرده و در ازای آن سود کسب کنند.

همه معاملات دارای کارمزد ۰.۳ درصد هستند. از این مقدار کارمزد، ۰.۲۵ درصد بین ارائه‌دهندگان نقدینگی (مشارکت کنندگان استخرهای نقدینگی) توزیع می‌شود و ۰.۰۵ درصد به استخراج سود توکن JOE اختصاص داده می‌شود.

استخرهای نقدینگی Liquidity pools

همان‌طور که گفته شد، استخرهای نقدینگی ۰.۲۵ درصد از کارمزدهای معاملات را دریافت می‌کنند. به واسطه دریافت این سهم از کارمزدها، استخرهای نقدینگی به معاملات یکپارچه بین دو ارز دیجیتال کمک می‌کنند. انگیزه کاربران برای مشارکت در این استخرها شامل توکن‌های LP است که پاداش‌هایی برای تامین‌کنندگان نقدینگی می‌باشد.

ییلد فارمینگ Yield farming

فرایند ییلد فارمینگ در Trader Joe نسبتا استاندارد است. این فرایند شامل سپرده‌گذاری توکن‌های Liquidity Pool برای کسب پاداش در قالب توکن‌های JOE است. کاربران برای مشارکت در ییلد فارمینگ، می‌توانند از صفحه فارمینگ در وب سایت Trader Joe بازدید کنند و استخری که قصد مشارکت در آن را دارند انتخاب کنند.

استیکینگ Staking

کاربران در پلتفرم Trader Joe با استیک کردن توکن JOE توکن xJOE به دست می‌آورند. همان‌طور که اشاره کردیم، ۰.۰۵ درصد از هر معامله به استخر xJOE اختصاص داده می‌شود. در واقع هولدرهای توکن JOE با استیکینگ این توکن، علاوه بر نگهداری توکن‌ها می‌توانند در ایجاد نقدینگی و کسب سود نیز مشارکت داشته باشند. لازم به ذکر است که توکن xJOE نسبتی یک به یک با توکن JOE دارد.

پروتکل وام دهی دیفای DeFi lending protocol

پلتفرم Banker Joe، پروتکل وام‌دهی در صرافی تریدر جو می‌باشد. این پلتفرم بر اساس پروتکل وام‌دهی Compound ایجاد شده است. توکن‌ها در هر مرحله قابل برداشت هستند، مشروط بر اینکه بدهی معوقه به طور کامل پرداخت شده باشد. ارزش وثیقه، تعیین‌کننده حد استقراض است و کاربران می‌توانند با افزودن وجوه بیشتر، حد استقراض خود را بهبود بخشند.

مارکت Trader Joe NFTs

مارکت Joepegs بازار انحصاری خرید و فروش NFT تریدر جو می‌باشد که در حال حاضر یکی از بزرگترین بازارهای NFT در اکوسیستم Avalanche است.

صرافی تریدر جو همچنین مجموعه رسمی NFT خود را با عنوان CLUB JOEPEGS منتشر کرده است.

چه چیزی صرافی Trader Joe را منحصر به فرد می‌کند؟

نوآوری‌ های صرافی غیرمتمرکز تریدر جو

صرافی تریدر جو از بسیاری جهات شبیه سایر پلتفرم‌های تبادل غیرمتمرکز موجود در فضای DeFi است. این امر شامل ویژگی‌های مربوط به معاملات، استخرهای نقدینگی، ییلد فارمینگ، استیکینگ و وام‌دهی می‌شود. با این حال، توسعه‌دهندگان ناشناس این پلتفرم چند ویژگی منحصر به فرد را ارائه داده‌اند.

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد توسعه یافته بر روی این پلتفرم، Rocket Joe است. این قابلیت به عنوان یک پلتفرم راه اندازی برای پروتکل‌های DeFi عمل می‌کند که به توسعه‌دهندگان رمزارز اجازه می‌دهد تا توکن خود را راه اندازی کنند و نقدینگی متعلق به پروتکل خود را ایجاد کنند.

توسعه‌دهندگان برای ورود به Rocket Joe و استفاده از امکانات این بخش از صرافی تریدر جو، نیاز به توکن rJOE دارند که به‌وسیله استیکینگ توکن JOE بدست می‌آید. همچنین توکن rJOE برای شرکت در لانچ‌پدهای پلتفرم نیز قابل استفاده است که امکان شرکت در پیش خرید توکن‌ها را به کاربران می‌دهد.

همچنین توسعه‌دهندگان تریدر جو، تقریبا تمام امکانات قابل ارائه در حوزه دیفای را در یک پلتفرم گرد هم آورده‌اند، تا کاربران بتوانند از تمام این امکانات در یک پلتفرم استفاده کنند. در ضمن با استناد به اطلاعات ارائه شده در وب سایت تریدر جو، در حال حاضر کابران علاوه بر فعالیت در بلاکچین آوالانچ، امکان استفاده از پروژه لایه دو آربیتروم Arbitrum را نیز دارند.

انجام معامله در صرافی تریدر جو

صرافی Trader Joe به طور مشابه با سایر صرافی‌های ارزهای دیجیتال مبتنی بر AMM مانند Uniswap یا Quickswap کار می‌کند.

آموزش معاملات رمزارز در تریدر جو

برای انجام معاملات فقط کافی است وارد صفحه Trade شوید. کیف پول خود را متصل کرده و پس از آن توکن‌هایی که قصد مبادله آن را دارید انتخاب می‌کنید.

قبل از ادامه معامله، کاربران حداقل مبلغی را که دریافت خواهند کرد، تأثیر قیمتی که این امر بر استخرهای نقدینگی دارد و کارمزد ارائه‌دهنده نقدینگی را مشاهده می‌کنند. پس از تایید تراکنش، دارایی‌ها بوسیله قرارداد هوشمند به کیف پول کاربر منتقل می‌شود.

معرفی توکن JOE

مدت کوتاهی پس از راه اندازی صرافی تریدر جو در سال ۲۰۲۱، این پلتفرم توکن بومی خود JOE را معرفی کرد.

توکن JOE بر روی بلاکچین آوالانچ ساخته شده است و محدویت عرضه ۵۰۰ میلیون عددی دارد. از این تعداد توکن، ۵۰ درصد به تامین‌کنندگان نقدینگی اختصاص داده شده است. تیم توسعه‌دهنده پلتفرم و خزانه تریدر جو هر کدام ۲۰ درصد توکن‌ها را تصاحب خواهند کرد و ۱۰ درصد نیز برای سرمایه‌گذاران پروژه کنار گذاشته شده است.

از این توکن برای پاداش مشارکت کنندگان و فرایند حاکمیت (حق رای در تصمیمات پلتفرم) استفاده می‌شود.

در حال حاضر حدودا ۳۴۰ میلیون از توکن‌های JOE در گردش هستند که ۷۴ درصد کل توکن‌ها را شامل می‌شود.

آینده پیش رو صرافی تریدر جو

صرافی تریدر جو در حال رقابت با تعدادی از خدمات مشابه است که در فضای DeFi راه اندازی شده‌اند. این پلتفرم ایمن و غیرمتمرکز است و با وجود رابط کاربری مناسب، استفاده از آن برای کاربران مبتدی ارز دیجیتال ساده می‌باشد. علاوه براین صرافی Trader Joe از بلاکچین قدرتمند و سریع Avalanche استفاده می‌کند. این پلتفرم با وجود دارا بودن جامعه‌ای قوی که توسط تیم فنی ماهر و پاسخگو پشتیبانی می‌شود، آینده‌ای رو به رشد دارد و توانسته است در مدت کوتاهی به بزرگترین صرافی غیرمتمرکز اکوسیستم آوالانچ تبدیل شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا