صرافی ها

معرفی جامع صرافی آپ بیت (Upbit)؛ اکسچنجی امن با چالش های فراوان

صرافی آپ بیت Upbit یک صرافی ارز دیجیتال تأسیس شده در کشور کره جنوبی است که با حمایت و پشتیبانی صرافی “Bittrex” فعالیت می‌کند. از ویژگی‌های منحصر به فرد این صرافی، ارائه سرعت بالا در انجام معاملات روزانه است. محدودیتی که صرافی آپ بیت Upbit دارد، عدم استفاده از صرافی برای کاربران خارج از محدوده پشتیبانی شده و عدم پشتیبانی از تمامی ارزهای فیات است.

در ادامه، همکاری صرافی آپ بیت با سرویس پیام‌رسان “KakaoTalk”، آن را به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های موجود در لیست بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال تبدیل کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این صرافی، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

آپ بیت (Upbit) چیست؟

صرافی آپ بیت Upbit، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال است که در کشور کره جنوبی تأسیس شد. این صرافی، مدت‌ها بعد، فعالیت خود را در چند کشور آسیایی دیگر گسترش داد. به دلیل حجم معاملاتی که در صرافی آپ بیت Upbit انجام می‌شود، لقب بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال در کشورهای آسیایی را دارد.

اولویت صرافی آپ بیت (Upbit) در پاسخ‌دهی، ابتدا کاربران کره جنوبی است ولی برای دیگر کشورهای آسیایی نیز خدماتی را ارائه می‌دهد. یک نسخه جهانی ترجمه شده از وب سایت این صرافی وجود دارد که از طریق آن، سایر مناطق نیز می‌توانند به صرافی دسترسی پیدا کنند. صرافی آپ بیت (Upbit) به دلیل همکاری مشترکی که با صرافی “Bittrex” انجام می‌دهد، از بیش از ۱۰۰ کوین متفاوت پشتیبانی می‌کند.

برترین صرافی ارزهای دیجیتال کره جنوبی

یکی از نقاط ضعف این صرافی، تنها پشتیبانی از ارز فیات محلی وون (won) و تلفن همراه کره جنوبی است که این موضوع، استفاده از صرافی را برای افراد خارج از کره جنوبی سخت می‌کند. از طرفی، نقطه قوت صرافی آپ بیت (Upbit)، دریافت هزینه متفاوت برای هر کوین و انجام سپرده گذاری به صورت رایگان است. در میان ۲۰ صرافی برتر جهان، علاوه بر این صرافی، صرافی Zb و صرافی BigONE نیز قرار دارند.

خدمات ارائه شده در این صرافی ارز دیجیتال تنها محدود به کشور کره جنوبی و سه کشور دیگر یعنی تایلند، سنگاپور و اندونزی می‌شود. از این رو، استفاده از این صرافی برای کاربران و معامله گران حاضر در ایران و دیگر کشورهای خارج از محدوده، غیرممکن است. به خصوص کاربران ایرانی که محدودیت‌ها و تحریم‌های زیادی را از سوی صرافی‌های خارجی نیز دریافت می‌کنند و بسیاری از حساب‌های کاربری و دارایی‌هایشان بلوکه می‌شود، بهتر است از صرافی‌های معتبر داخل ایران، یعنی صرافی والکس، استفاده کنند.

تاریخچه صرافی آپ بیت Upbit

تاریخچه صرافی آپ بیت (Upbit) به ۲۴ اکتبر سال ۲۰۱۷ در کره جنوبی بازمی‌گردد. این صرافی با کمک و پشتیبانی صرافی ارز دیجیتال آمریکایی یعنی “Bittrex” تأسیس شد.

ابتدای مراحل تأسیس توسط سیرگو لی (Sirgoo Lee) در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۷ با انتخاب شرکت مادر برای صرافی آپ بیت (Upbit) شروع شد. سیرگو لی، مدیرعامل دونامو (Dumanu)، شرکت بزرگ فین تک (FinTech) در کره جنوبی، به همراه چی هیونگ سونگ (Chi-hyung song)، مدیرعامل و مؤسس دونامو، ریاست صرافی آپ بیت (Upbit) را به عهده گرفتند.

بعد از راه اندازی، این صرافی در مدت دو ماه به یکی از برترین صرافی‌های ارز دیجیتال به دلیل حجم معاملات ۲۴ ساعته که در آن انجام می‌شد، تبدیل شد. این موضوع دلیلی برای گسترش صرافی شد. پس مدیران این صرافی، تصمیم بر گسترش آن در آسیای جنوب شرقی گرفتند. به ترتیب، سنگاپور در ۳۰ اکتبر ۲۰۱۸، اندونزی در ژانویه ۲۰۱۹ و تایلند در ژانویه ۲۰۲۱، نسخه‌های گسترش یافته صرافی آپ بیت (Upbit) هستند.

تاریخچه صرافی Upbit و گسترش محدوده پشتیبانی

در تاریخ دسامبر ۲۰۱۸، این صرافی به دلیل دریافت گواهینامه آژانس امنیت و اینترنت کره (ISMS) جهت سیستم مدیریت امنیت اطلاعات و سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) جهت امنیت اطلاعات، لقب اولین صرافی ارز دیجیتال در جهان را گرفت.

در نهایت، بزرگ‌ترین شکست در تاریخ فعالیت صرافی آپ بیت (Upbit) تاکنون، هک شدن حدود ۴۸٫۵ میلیون دلار اتریوم (ETH) بود. این موضوع بسیاری از کاربران این صرافی را نسبت به فعالیت در آن مشکوک کرد ولی صرافی آپ بیت (Upbit) مجددا اعتماد این کاربران را جلب کرد.

امکانات صرافی آپ بیت Upbit

امکاناتی که در صرافی آپ بیت (Upbit) با آن مواجه می‌شوید، شامل نمای معاملاتی ساده و دقیق، لیست کامل از کیف پول‌های انحصاری در صرافی، لیست کوین‌های پشتیبانی شده توسط صرافی و صفحه‌ای مربوط به تحلیل و آمار ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر می‌شود.

تمامی این امکانات در کنار هم به کاربران اجازه می‌دهد تا تصمیمات درست و دقیق برای معاملات خود بگیرند. علاوه بر آن، دسترسی به لیست کاملی از کیف پول‌ها و کوین‌های پشتیبانی شده در صرافی آپ بیت (Upbit)، کاربران را نسبت به محدودیت‌های صرافی آگاه می‌کند تا در صورت نیاز از صرافی دیگری استفاده کنند.

خدمات ارائه شده در صرافی آپ بیت Upbit

صرافی آپ بیت با ارائه انواع کیف پول‌های نرم افزاری به کاربران خود امکان ذخیره سازی دارایی‌هایشان را فراهم می‌کند. البته امنیت این خدمت صرافی آپ بیت Upbit به میزان امنیت کیف پول انتخابی بازمی‌گردد که بهترین گزینه، تهیه نسخه پشتیبان از دارایی‌ها برای جلوگیری از آسیب به آنها است.

ارتباط میان صرافی آپ بیت Upbit و پیام‌رسان KakaoTalk

همکاری صرافی آپ بیت Upbit  با شرکت “KakaoTalk”، یکی از خدمات مهم ارائه شده در این صرافی است. KakaoTalk یک سرویس پیام‌رسان رایگان با میلیون‌ها کاربر است که امکان ارسال پیام یا برقراری تماس رایگان را برای کاربران خود فراهم می‌کند. معامله و پرداخت ارز دیجیتال از طریق “Kakao Pay” به کمک این صرافی انجام می‌شود. همچنین، در سرویس پیام‌رسان “KakaoTalk”، یک سرویس “API” وجود دارد که از آن طریق، کاربران می‌توانند اطلاعات و اخبار لحظه‌ای بازار ارزهای دیجیتال را مطالعه کنند.

مزایا و معایب صرافی آپ بیت Upbit

صرافی آپ بیت نیز مانند هر صرافی ارز دیجیتال در جهان دارای مزایا و معایبی است که بهتر است، قبل از هرگونه فعالیت در آن، با این موارد آشنا شوید.

مزایای صرافی آپ بیت Upbit

  • صرافی آپ بیت از تقریبا ۱۰۰ کوین متفاوت پشتیبانی می‌کند و آنها را برای انتخاب به کاربران خود ارائه می‌دهد.
  • سپرده گذاری در صرافی آپ بیت رایگان است.
  • خدمات، ویژگی‌ها و محصولات ارائه شده در صرافی آپ بیت، آن را به یکی از صرافی‌های ایده‌آل تبدیل می‌کند.
  • امکان برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی صرافی آپ بیت از طریق سرویس پیام رسان “KakaoTalk” وجود دارد.
  • سرویس پشتیبانی از مشتریان این صرافی از ۲۴ /۷ پاسخگو هستند.

نسخه دسکتاپ و موبایل این صرافی به راحتی برای سیستم‌های کاربران نصب شده و قابل اجرا است.

مزایای صرافی آپ بیت Upbit

معایب صرافی آپ بیت Upbit

  • استفاده از این صرافی در تمامی کشورهای جهان امکان‌پذیر نیست. معامله گران غیر کره‌ای به سختی می‌توانند از این صرافی استفاده کنند.
  • کارمزد معاملاتی که در صرافی آپ بیت Upbit از کاربران کسر می‌شود، نسبت به دیگر صرافی‌ها کمتر نیست.
  • تنها ارز فیات پشتیبانی شده در صرافی آپ بیت Upbit، «وون کره جنوبی» است.
  • در این صرافی از برخی سیستم‌ها و ابزارهای معاملاتی مانند معاملات مارجین (Margin Trading) پشتیبانی نمی‌شود.

بررسی صرافی آپ بیت Upbit

برخی از خدمات ارائه شده در صرافی آپ بیت مانند پشتیبانی مشتری و حریم شخصی موجود در آن، از اهمیت بالاتری برخوردار هستند. زیرا ممکن است این خدمات در تمامی صرافی‌های معتبر جهانی ارائه نشود. در ادامه این مقاله از مجله تخصصی والکس، به بررسی این خدمات صرافی آپ بیت Upbit می‌پردازیم.

پشتیبانی مشتری

همان‌طور که گفتیم، مهم‌ترین خدمات ارائه شده در این صرافی، پشتیبانی مشتری و پیگیری شکایات آنها است. برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی از طریق ایمیل، تلفن و همچنین برنامه پیام‌رسان “KakaoTalk” نیز انجام می‌شود.

پاسخگویی تیم پشتیبانی صرافی آپ بیت Upbit بین ساعات ۲۴ تا ۷ صبح است. زیرا در طول شبانه روز، معامله گران مشغول معامله هستند و برقراری ارتباط با صرافی‌های خارج از کشور نوساناتی را در بازار ایجاد می‌کند. بخش “FAQ” موجود در صرافی، مربوط به دریافت پاسخ سؤال‌هایی است که توسط کاربران پرسیده می‌شود.

خدمات ارائه شده به کاربران در صرافی Upbit

حریم شخصی و امنیت

ارتباط بزرگ‌ترین شرکت‌های دیجیتال و فین تک (FinTech) با صرافی آپ بیت Upbit باعث شده که این صرافی سطح بالایی از استانداردهای امنیتی را به دست آورد. از اقدامات امنیتی که در صرافی آپ بیت انجام می‌شود، احراز هویت ۲ مرحله‌ای (FA2) است. همچنین، به دلیل حفظ امنیت در این صرافی، از کیف پول‌های چند امضایی مانند “BitGo” استفاده می‌شود.

ثبت نام در صرافی آپ بیت Upbit

فرایند ثبت نام در این صرافی، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که شما در محدوده پشتیبانی شده آن قرار داشته باشید. زیرا برخی الزامات در فرایند ثبت نام در صرافی آپ بیت Upbit وجود دارد که یک مانع بزرگ برای کاربران بین‌المللی است.

اگر در محدوده پشتیبانی شده این صرافی قرار دارید، شرایط مورد نیاز برای ثبت نام شما، یک حساب کاربری در “KakaoTalk” و “KakaoPay” و تلفن همراه ثبت شده در شرکت مخابراتی کره جنوبی است.

نکته حائز اهمیت این است که در صرافی آپ بیت Upbit امکان پشتیبانی از معاملات مارجین وجود ندارد. کاربران نیز بعد از ثبت نام با حداقل ۱ دلار می‌توانند معاملات خود را شروع کنند.

آدرس سایت آپ بیت:‌https://upbit.com/ 

هزینه‌های صرافی آپ بیت Upbit

صرافی آپ بیت هزینه‌هایی را از کاربران و معامله گران به جهت کارمزد دریافت می‌کند. نرخ ثابت این کارمزد برای تمامی حجم معاملات حدود ۰٫۲۵ درصد است. واریز دارایی به این صرافی رایگان است ولی برداشت آن هزینه دارد. هزینه برداشت نیز با توجه به نوع کوین و میزان دارایی متغیر خواهد بود. به‌غیراز موارد گفته شده نیز در این صرافی، کارمزدی از کاربران به صورت پنهان کسر نمی‌شود.

ثبت نام در صرافی Upbit و انجام معاملات در آن

شیوه واریز و برداشت در صرافی آپ بیت Upbit

انتقال دارایی در این صرافی تنها به شیوه الکترونیک پشتیبانی می‌شود. همان‌طور که گفتیم، تنها ارز فیات پشتیبانی شده در صرافی آپ بیت Upbit، «وون کره جنوبی» است. همین محدودیت در ارزهای فیات پشتیبانی شده و سایر روش‌های پرداخت، بسیاری از کاربران و سرمایه گذاران بین‌المللی را نسبت به استفاده از این صرافی پشیمان می‌کند.

از طرفی، برداشت دارایی از این صرافی آسان است ولی کارمزدی از آن کسر می‌شود. برای برداشت دارایی تنها کافی است که مقدار دارایی برداشتی خود را انتخاب کرده و آدرس کیف پول مورد نظر را ثبت کنید. برداشت دارایی شما به درستی انجام شده و دارایی به حساب کیف پول ثبت شده، واریز می‌شود.

شیوه‌های پرداخت صرافی آپ بیت Upbit

تنها شیوه پرداخت در صرافی آپ بیت Upbit، ثبت حواله الکترونیک از بانک محلی در محدوده پشتیبانی شده است. همان‌طور که در دیگر امکانات این صرافی اشاره کردیم، این موضوع نیز محدودیتی برای کاربران خارج از محدوده پشتیبانی شده ایجاد می‌کند که یک نقطه ضعف برای صرافی به حساب می‌آید. همچنین، اگر کاربر در سفر به خارج کشور یا خارج از کشور باشد، امکان ارائه این حواله بانکی را ندارد.

انواع شیوه‌های پرداخت در صرافی Upbit

کشورها و ارزهای پشتیبانی شده در صرافی آپ بیت Upbit

از آنجایی که هدف اصلی صرافی آپ بیت Upbit، پشتیبانی از کشور کره جنوبی است، باز هم برای استفاده از وب سایت این صرافی می‌تواند صفحه آن را به کمک گوگل ترنسلیت ترجمه کنید. همان‌طور که گفتیم، وب سایت این صرافی از سه کشور دیگر یعنی سنگاپور، تایلند و اندونزی نیز پشتیبانی می‌کند. لازم به ذکر است که ایالات متحده داخل لیست کشورهای پشتیبانی شده صرافی آپ بیت Upbit نیست.

صرافی آپ بیت به دلیل همکاری و حمایتی که از سوی “Bittex” دریافت می‌کند، می‌تواند بیش از ۱۰۰ کوین متفاوت را پشتیبانی کند. ولی از طرفی، نسبت به پشتیبانی ارزهای فیات بسیار محدود است. تنها ارز فیات وون کره جنوبی را پشتیبانی می‌کند.

صرافی آپ بیت Upbit؛ ترکیبی از امنیت بالا و محدودیت‌های مختلف

بررسی کاربران صرافی آپ بیت Upbit نشان می‌دهد که این صرافی یکی از بهترین صرافی‌ها برای معامله ارزهای دیجیتال است که از کاربران ساکن کره جنوبی، اندونزی، تایلند و سنگاپور پشتیبانی می‌کند. رابط کاربری یا پشتیبانی مشتری آسان و حجم بالای معاملاتی که روزانه در این صرافی انجام می‌شود، از ویژگی‌های مهم آن است.

در نهایت، توصیه ما برای کاربران ایرانی یا کاربرانی خارج از محدوده کشورهای پشتیبانی شده، این است که صرافی مناسب‌تری را برای انجام معاملات خود انتخاب کنند. زیرا تلاش برای برقراری ارتباط با صرافی آپ بیت Upbit برای کاربران خارج از محدوده تقریباً بی فایده است.

سؤالات متداول

آیا صرافی آپ بیت Upbit قانونی است؟

بله این صرافی قانونی است و با توجه به محدودیت پشتیبانی که دارد، همچنان یکی از صرافی‌هایی است که حجم معاملات بالایی را در روز انجام می‌دهد. طبق محدودیت‌های موجود برای استفاده از این صرافی، امکان استفاده آن برای کاربران ایرانی وجود ندارد.

آیا ایالات متحده یکی از کشورهای پشتیبانی شده توسط صرافی آپ بیت Upbit است؟

خیر، این صرافی به دلیل قوانین “SEC” موجود، مجاز به فعالیت در ایالات متحده نیست. ولی اگر به دنبال یک صرافی که در ایالات متحده فعالیت می‌کند، هستند؛ صرافی “Bittrex” که با صرافی آپ بیت Upbit نیز همکاری می‌کند، انتخاب خوبی است. برای کاربران ایرانی نیز توصیه می‌شود که از صرافی‌های داخل ایران استفاده کنند.

امکان انجام معامله در صرافی آپ بیت Upbit وجود دارد؟

خرید دارایی در این صرافی، تنها زمانی امکان‌پذیر است که ارز فیات وون کره جنوبی داشته باشید. در این صورت، با ارز فیات محلی می‌توانید دارایی مورد نظر را خریده و معاملات خود را انجام دهید.

مالک صرافی آپ بیت Upbit چه کسی است؟

مالک بزرگ‌ترین صرافی کره جنوبی، “Dumanu” است. البته صرافی آپ بیت Upbit نیز سهام‌دار یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های کره جنوبی یعنی “Woori Bank” است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا