صرافی ها

صرافی وزیر اکس WazirX محصول هندی جذاب؛ آشنایی با توکن WRX

امروزه، ارزش بازار ارزهای رمزنگاری شده ۲ تریلیون دلار با ۴۰۰۰ ارز دیجیتال در گردش است. این یعنی معاملات کریپتو جدی‌تر از گذشته در بین مردم رواج پیدا کرده است. برای ورود به دنیای رمزارزها اولین و مهم‌ترین قدم، پیدا کردن معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال است. با این کار شما می‌توانید به راحتی ارزهای مورد نظر خود را خرید، فروش یا معامله کنید و مسیر سرمایه‌گذاری را درست پیش ببرید. یکی از صرافی‌هایی که این روزها درباره‌ی آن صحبت‌های زیادی می‌شود، صرافی وزیر اکس بوده که توسعه‌دهندگان هندی پشت آن ایستاده‌اند. در این مقاله علاوه بر آشنایی با این صرافی و تیم سازنده‌ی آن، به نحوه‌ ایجاد حساب کاربری در صرافی WazirX و مزایا و معایب این صرافی، خواهیم پرداخت.

آشنایی با صرافی وزیر اکس و توسعه‌دهندگان آن

صرافی وزیر اکس که یک صرافی متمرکز و البته بسیار قابل‌ اعتماد در هند است، از سال ۲۰۱۸ فعالیت خود را آغاز کرد. WazirX با توکن بومی WRX از بیش از ۱۲۰ رمزارز و ۲۵۰ جفت معاملاتی پشتیبانی می‌کند. ارزهای فیات یورو (EUR)، روپیه هند (INR)، روبل روسیه (RUB) و ۵ ارز رایج دیگر در این صرافی مورد تایید است و کاربران این پلتفرم می‌توانند با هر یک از فیات‌های ذکر شده، معاملات خود را انجام دهند.

صرافی WazirX علاوه بر خدماتی که تحت وبسایت رسمی خود ارائه می‌دهد، با اپلیکیشن خود که از سیستم‌عامل‌های مختلف از جمله اندروید، آی‌او‌اس، مک و ویندوز پشتیبانی می‌کند، توانسته کاربران فعال بیشتری را درگیر خود کند. همچنین وجود پشتیبانی مشتری به‌صورت آنلاین، بازخوردهای مشتری‌مداری خوبی برای این صرافی به ثبت رسیده است.

تیم توسعه‌دهنده‌ی WazirX متشکل از سه مرد هندی با نام‌های نیشال شتی (Nischal Shetty- بنیانگذار و مدیرعامل)، سمیر ماهاتره (Sameer Mhatre- هم‌بنیانگذار و مدیر ارشد فناوری) و سیدرات منون (Siddharth Menon- هم‌بنیانگذار و مدیر ارشد عملیات) است. هدف اصلی این تیم پایه‌گذاری دسترسی به دنیای ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا از جمله هندوستان بود.

توسعه دهندگان صرافی WazirX

آشنایی با توکن WRX

WRX یک توکن رمزنگاری شده است که به عنوان توکن وزیر اکس نیز شناخته می‌شود. البته باید گفت که این توکن نرخ بازگشت سرمایه قابل‌ توجهی را به سرمایه‌گذاران خود ارائه نمی‌کند. به بیان بهتر، WRX برای کاربرانی است که می‌خواهند در بلندمدت در صرافی وزیر اکس سپرده‌گذاری کنند.

این شرکت برای اطمینان از اینکه کوین مورد نظر خود در آیند‌ه‌ی نزدیک به ارزش بالایی می‌رسد، همواره در حال کار بر روی مختلفی است. صرافی وزیر اکس در نظر دارد توکن WRX را به یکی از ضروری‌ترین موجودی‌ای کیف پول‌ ارز دیجیتال مردم تبدیل شود. به همین منظور، این صرافی به کاربران خود پیشنهاد می‌کند تا جایی که می‌توانند توکن WRX نگهداری کنند چرا که اتفاقات هیجان‌انگیزی برای آن خواهد افتاد.

از آنجایی که این توکن برای صرافی وزیر اکس به طور اختصاصی طراحی شده است، شما نمی‌توانید در سایر صرافی‌های ارز دیجیتال مثل صرافی هوبی یا بایننس آن را پیدا کنید. پس اگر می‌خواهید این توکن را خریداری کنید، باید حتما نسبت به افتتاح حساب در صرافی WazirX اقدام کنید.

راهنمای افتتاح حساب در صرافی وزیر اکس

آموزش صرافی‌های مختلف و نحوه‌ی افتتاح حساب یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که مبتدیان این حوزه با دانستن روند صحیح آن می‌توانند از ایمن بودن حساب کاربری خود اطمینان حاصل کنند. این آموزش، مانند آموزش صرافی کوکوین که در بلاگ والکس موجود است، به شما کمک می‌کند بدون هیچ دردسری حساب کاربری وزیر اکس خود را ایجاد و آن را فعال کنید تا معاملات و سرمایه‌گذاری مورد نظرتان را انجام دهید.

با مراجعه به وبسایت رسمی صرافی WazirX به آدرس https://wazirx.com/ صفحه‌ی نخست این مجموعه برایتان باز می‌شود. در این صفحه هم دسترسی به ایجاد حساب کاربری خواهید داشت هم اپلیکیشن‌های موبایلی وزیر اکس برای دانلود در دسترس هستند.

  1. پس از مراجعه به آدرس ذکر شده روی گزینه‌ی Sign Up کلیک کنید.
  2. در این صفحه با وارد کردن آدرس ایمیل معتبر، انتخاب یک پسوورد ایمن و قبول قوانین وزیر اکس، به مرحله‌ی بعد وارد می‌شوید. توجه داشته باشید رمز عبور شما باید حداقل ۶ کاراکتر داشته باشد و برای ایمن‌تر شدن حسابتان بهتر است ترکیبی از حروف کوچک و بزرگ، اعداد و کاراکترهای خاص (مثل علامت تعجب) استفاده کنید. در این مرحله اگر کد معرف دارید وارد کنید تا برای آن کاربر کمیسیون واریز شود. (شما می‌توانید پس از افتتاح حساب کد معرف خود را در اختیار کاربران جدید دیگر بگذارید و با ورود آن‌ها به صرافی، کمیسیون دریافت کنید).
نحوه افتتاح حساب در صرافی وزیر اکس

۳. بعد از وارد کردن کپچا، یک کد ۶ رقمی به ایمیل آدرستان ارسال می‌شود که باید در این مرحله آن را وارد کنید.

ایجاد اکانت در وزیر اکس

۴. در مرحله‌ی بعدی باید یک روش دریافت کد دوعاملی را انتخاب کنید که می‌توان از طریق ارسال پیام کوتاه به شماره همراهتان باشد یا از طریق اپلیکیشن‌های موبایلی مثل Google Authenticator. البته می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی None از این قابلیت صرف‌نظر کنید، اما پیشنهاد می‌کنید برای امنیت حساب خود از آن نگذرید.

فعالسازی کد دو عاملی در صرافی وزیر اکس

۵. مرحله‌ی بعدی به انتخاب کشور اختصاص دارد. در این مرحله نباید کشور ایران را انتخاب کنید چرا که ارائه‌ی خدمات به ایران برای این صرافی تعریف نشده‌ است. البته شما بدون نیاز به تغییر آی‌پی ایران می‌توانید تمام روند افتتاح حساب و دسترسی به سایت را پشت سر بگذارید.

محدودیت کار با وزیر اکس در ایران

۶. افتتاح حساب شما با موفقیت به پایان رسید. حالا می‌توانید ارزهای مورد نظر خود را معامله‌ کنید و سهمی در این بازار سرمایه داشته باشید.

به خاطر داشته باشید که برای شروع معاملات باید حتما پروسه‌ی احراز هویت خود را تکمیل کنید. برای انجام این کار، بعد از اینکه حساب کاربری شما ساخته شد، به منوی پروفایل رفته و گزینه‌ی Complete verification را انتخاب کنید. (البته این روند احراز هویت می‌تواند در مرحله‌ی انتخاب کشور نیز انجام شود که بسته به انتخاب شماست). با کلیک روی این گزینه، وزیر اکس از شما اطلاعات کارت شناسایی، حساب بانکی و یک تصویر سلفی از صاحب حساب می‌خواهد. بعد از اینکه احراز هویت شما تایید شد، می‌توانید مسیر معاملاتی خود را پیش‌ بگیرید.

احراز هویت در صرافی وزیر اکس

امنیت صرافی WazirX

امتیاز امنیتی صرافی هندی WazirX رتبه‌ی بالایی را به خود اختصاص داده است چرا که خرید، فروش و سایر مبادلات با رمزگذاری‌های ایمن انجام می‌گیرد. در وزیر اکس امنیت حساب بسیار جدی گرفته شده و فاکتورهای امنیتی این صرافی به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شود.

از آنجایی که حجم معاملاتی و سفارشات ثبت شده در این صرافی بالاتر از میانگین تخمین می‌خورد، می‌توان گفت این بستر، فضایی ایمن برای کاربران خود فراهم کرده‌ است. از طرفی اپلیکیشن موبایل WazirX نیز به کمک تایید هویت دو عاملی Google Authenticator ایمنی بالایی را در خود جای می‌دهد. بنابراین فاکتورها، کاربران می‌توانند با خیالی راحت به معامله در این پلتفرم بپردازند.

ارزهای دیجیتال موجود در وزیر اکس

صرافی وزیر ایکس از بیش از ۱۲۰ رمزارز مختلف پشتیبانی می‌کند که عبارتند از:

  •  بیت کوین (BTC)
  • اتریوم (ETH)
  • ریپل (XRP)
  • لایت کوین (LTC)
  • دوج کوین (DOGE)
  • بایننس کوین (BNB)
  • تتر (USDT)
  • وزیر اکس (WRX)
  • و غیره
کوین های صرافی WazirX

کارمزد صرافی وزیر اکس

نکته‌ی بسیار مهم درباره‌ی WazirX کارمزد معاملات است. با اینکه در بسیاری از صرافی‌ها، کارمزد انتقال گیرنده با سازنده‌ی معامله متفاوت است، در صرافی وزیر اکس، هم کارمزد گیرنده هم کارمزد سازنده‌ی معامله ۰/۲۰ درصد محاسبه می‌شود. همچنین هزینه‌ی برداشت از این صرافی ۰/۰۰۰۶ بیت کوین تعیین شده است. سایر کارمزدهای پلتفرم وزیر اکس عبارتند از:

  1. کارمزد معاملات اسپات: ۰/۲ درصد کارمزد سازنده/گیرنده اخذ می‌شود.
  2. هزینه‌های تراکنش معاملات همتابه‌همتا: هزینه‌های WazirX برای صرافی P2P صفر است.
  3. هزینه‌های تجارت STF: معامله‌گر ماهر ۲۵٪ از سود معاملات STF را به دست می‌آورد.

دپوزیت (سپرده) و روش‌های پرداخت در صرافی وزیر اکس چگونه است؟

روش‌های سپرده‌گذاری مختلفی در WazirX وجود دارد و کارمزد سپرده‌گذاری بیت کوین در مقایسه با میانگین کارمزدهای سایر صرافی‌ها بسیار مناسب است. در صرافی WazirX می‌توانید به هر‌ یک از روش‌های زیر پرداخت خود را انجام دهید:

  • حواله بانکی
  • بانکداری خالص
  • NEFT/RTGS/IMPS 
  • UPI 

که دو مورد آخر از جمله سیستم‌های پرداختی رایج در هند هستند. 

هنگامی که مشتریان می‌خواهند پول خود را در کیف پول واریز کنند، می‌توانند از هر یک از روش‌های بانکی ذکر شده در بالا استفاده کنند. برای سپرده‌های ارز دیجیتال، کاربران می‌توانند آدرس مقصد را کپی کنند یا کد QR را اسکن کنند. 

همچنین ویژگی‌های مختلف صرافی وزیر اکس به‌صورت زیر خلاصه شده‌اند:

معاملات اسپات

در وزیر ایکس، معامله‌گران می‌توانند سفارش را از قبل انجام دهند و هنگامی که بازار بتواند آن را ارائه دهد، سیستم صرافی به طور خودکار معامله را از طرف معامله‌گر کریپتو انجام می‌دهد.

WazirX P2P

سرویس تبادل همتا به همتای WazirX راه‌حلی منحصر‌به‌فرد است که خریداران و فروشندگان را با کمک موتور P2P به طور خودکار مطابقت می‌دهد.

مزایا و معایب صرافی WazirX

صرافی وزیر‌ اکس با ارائه‌ی خدمات مختلف توانسته تا امروز جایگاه بسیار خوبی در میان کاربران هندی و جایگاه قابل قبولی در سطح جهانی از آن خود کند. از جمله‌ این خدمات و مزایا عبارتند از:

پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف

WazirX به طور یکپارچه در چندین دستگاه کار می‌کند و برنامه‌های سازگار با مرورگر وب، پلتفرم‌های گوشی‌های هوشمند Android و iOS و حتی رایانه‌های شخصی Mac و Windows را ارائه می‌دهد.

پشتیبانی از ارزها و فیات‌های مختلف

WazirX بیش از ۱۲۰ ارز دیجیتال و ۲۵۰ جفت رمزارز را ارائه می‌دهد. با این حال، بازار P2P تنها هشت ارز را با تتر (USDT) ارائه می‌کند.

مزیت ها و عیب های صرافی وزیر اکس

سرعت بالای معاملات

زیرساخت بلاک چین در صرافی وزیر اکس به اندازه کافی مقیاس‌پذیر و کارآمد است که می‌تواند میلیون‌ها تراکنش را در ظرف چند ثانیه انجام دهد.

امنیت بالا

حدود ۹۵٪ از وجوه در صرافی WazirX در کیف پول‌های سرد ذخیره می‌شوند که خود یک ویژگی مهم امنیتی برای از بین نرفتن دارایی کاربران است. این پلتفرم همچنین با ویژگی تأیید دو مرحله‌ای امنیت بیشتری را برای حساب‌های مشتریان فراهم آورده‌ است. وزیر اکس از سیستم کیف پول چند امضایی استفاده کرده و از دستورالعمل‌های دقیق KYC/AML را دنبال می‌کند.

پشتیبانی مشتری

اگرچه شماره خدمات مشتری WazirX در دسترس نیست، معامله‌گران می‌توانند از سیستم تیکت زدن برای برطرف کردن سوالات خود استفاده کنند. وب‌سایت صرافی وزیر اکس دارای لیست گسترده‌ای از سوالات متداول است که می‌تواند پاسخ بسیاری از سردرگمی‌های کاربران را بدهد. علاوه بر این، صفحات رسانه‌های اجتماعی WazirX در تلگرام، توییتر، فیس‌بوک، اینستاگرام، لینکدین، یوتیوب و کوین مارکت کپ در دسترس هستند. همچنین می‌توان از طریق پشتیبانی آنلاین، راهنمایی گرفت. همین عوامل، امتیاز پشتیبانی مشتری خوبی را برای این صرافی رقم می‌زند.

اختصاص کمیسیون معامله به معرف

صرافی WazirX تا ۵۰٪ از کارمزد معامله را به عنوان کمیسیون برای هر معامله‌ای که از طریق کد معرف کاربر انجام می‌شود، به کاربر معرف می‌دهد. این یعنی زمانی که شخصی با کد معرف شما معامله را انجام دهد، سود معامله نسیبتان می‌شود.

رابط کاربری ساده و کاربردی

رابط کاربری صرافی وزیر اکس به عنوان یکی از کاربرپسندترین پلتفرم‌ها شناخته می‌شود. در این سیستم تجارت ارز دیجیتال، چه معامله‌گر حرفه‌ای باشید، چه تازه‌وارد، فرایند خرید و فروش و انجام معاملات کاملا برایتان قابل درک خواهد بود.

در میان همه‌ی این مزایا، WazirX بی‌نقص نیست! عده‌ای معتقدند معایب مختلف این پلتفرم، آن را برای انتخاب یکی از بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال مناسب نمی‌کند. این معایب عبارتند از:

  • نسبت به سایر صرافی‌های مطرح، از جفت‌های معاملاتی نسبتا کمی پشتیبانی می‌کند.
  • کاربران برای برداشت سکه‌های مختلف دچار مشکل شدند و برداشت همه‌ی کوین‌ها مجاز نیست.
  • کارمزد معامله ۰/۲۰ درصد (۰/۱ درصد در صورت پرداخت با توکن WRX به دلار) است که کمی بالاتر از صرافی‌هایی مانند kucoin و Binance به حساب می‌آید.
  • مشکلات سرورهای هند باعث شده است که گاهی اوقات وقتی حجم تجارت افزایش می‌یابد، سایت یا اپلیکیشن به درستی کار نکند.
  • نمودار تحلیلی قیمت رمزارزها بسیار ساده است، که نمی‌توان از آن خروجی مناسبی گرفت.

بررسی اجمالی صرافی وزیر اکس

WazirX یک پلتفرم تجارت رمزارز هندی معروف است که برنامه‌های معاملاتی ساده با ویژگی‌های هیجان‌انگیز مختلف را ارائه می دهد. محیط کاربر پسند WazirX با ویژگی‌های امنیتی قوی فعال که با صرافی بایننس نیز ادغام شده است، محبوبیت این مجموعه را افزایش می‌دهد. پلتفرم WazirX نه تنها برای معامله‌گران حرفه‌ا‌ی و باتجربه، بلکه برای مبتدی‌هایی که در حال برداشتن اولین قدم‌های خود در بازار کریپتو هستند نیز مناسب است. شما می‌توانید با افتتاح حساب کاربری در این پلتفرم که در مقاله به‌صورت گام‌به‌گام توضیح داده شد، نسبت به خرید توکن اختصاصی این مجموعه، یعنی WRX نیز اقدام کنید. اگر تجربه حضور در این پلتفرم و استفاده از آن را دارید، برای ما بنویسید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس مهندسی کامپیوتر که به جای برنامه‌نویسی، محتوانویسی می‌کند و سعی دارد در دنیای ارزهای دیجیتال و تولید محتوا هر چه بیشتر تاثیر‌گذار باشد. با دنبال کردن من در شبکه‌های اجتماعی، بیشتر درباره دید من از بازارهای مالی و فعالیتم بدانید.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا