تریدصرافی ها

آموزش ثبت سفارش OCO (دو سفارش همزمان) در صرافی های ارز دیجیتال

در معاملات ارزهای دیجیتال گاهی نیاز است که سفارش‌هایی با شرایط خاص در بازار بگذاریم تا در صورت محقق شدن آنها معامله انجام شود. یکی از این قابلیت‌ها دو سفارش همزمان است که با استفاده از اوردر گذاشتن به‌صورت همزمان روی دو قیمت در معاملات انجام می‌شود. تمامی معامله‌گران برای حرفه‌ای شدن و بهره بردن از حداکثر مزیت‌های معامله، باید با انواع سفارشات و نحوه سفارش‌گذاری آشنا باشند و به طور کامل بدانند صرافی آنلاین ارز دیجیتال چیست؟ و چگونه می‌توانند سود بیشتری از آن کسب کنند.

سفارش OCO نوعی از معاملات ارز دیجیتال است که به معامله‌گران اجازه می‌دهد دو سفارش محدود و حد ضرر را هم‌زمان تنظیم کنند. چنانچه برای جلوگیری از افزایش ریسک و ورود و خروج مناسب معاملات خود به دنبال آموزش سفارش OCO هستید، خواندن این مطلب از والکس را از دست ندهید.

مفهوم سفارش OCO چیست؟

سفارش OCO مخفف “One Cancel the Other Order” است و یک نوع سفارش شرطی است که به معامله‌گر اجازه می‌دهد تا دو سفارش معاملاتی را به طور همزمان ثبت کند. این سفارش‌ها با توجه‌به روند بازار اجرا می‌شوند. به‌طورکلی این سفارش ترکیبی از اسپات لیمیت (stop order) با لیمیت اوردر (limit orther) است درصورتی‌که فقط یکی از این دو سفارش امکان اجرا شدن دارند.  زمانی که یکی از این دو سفارش فعال می‌شوند و در لیست سفارشات قرار می‌گیرند، سفارش دیگری لغو می‌شود. با کمک این سفارش  معامله‌ گران می‌توانند در هنگام خرید ارز دیجیتال، بنا به شرایط موجود در بازار هم در قیمت‌های بالاتر از قیمت کنونی و هم در قیمت‌های پایین‌تر خرید خود را انجام دهند. به همین صورت هنگام فروش ارز دیجیتال نیز می‌توانید عمل کنید و دو سفارش همزمان ثبت کنید. یکی در قیمت بالاتر از قیمت فعلی و دیگری در قیمت پایین‌تر از قیمت فعلی که بسته به میزان ریسک خود می‌توانید انتخاب کنید. تعداد کمی از صرافی‌های ارز دیجیتال وجود دارند که امکان سفارش OCO را برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. معمولاً معامله‌گران باتجربه برای کم‌کردن میزان ریسک معاملات خود و ورود و خروج به‌موقع خود از بازار از این سفارش‌ها استفاده می‌کنند.

مثال سفارشات OCO در ارز دیجیتال

برای مثال، اگر قیمت بیت کوین در محدوده بین ۳۰ الی ۳۳ هزار دلار معامله می‌شود، معامله‌گر می‌تواند با کمک سفارش OCO  توقف خرید را بالای ۳۳ هزار دلار  و توقف فروش را زیر ۳۰ هزار دلار ثبت کند و زمانی که قیمت بیت کوین بالاتر از مقاومت یا زیر حمایت شکست، معامله انجام می‌شود و دستور توقف مربوطه لغو می‌شود. در مقابل، چنانچه معامله‌گر بخواهد از استراتژی اصلاحی استفاده کند، با حمایت بخرد و با مقاومت بفروشد، می‌تواند این معامله را به محدودیت خرید ۳۰ هزار دلار و محدودیت فروش ۳۳ هزار دلار سفارش دهد.

چگونه می‌توانیم از سفارش OCO در معاملات خود استفاده کنیم؟

استفاده از OCO در معاملات ارز دیجیتال

معامله‌گران ارز دیجیتال می‌توانند از سفارش OCO برای معامله کردن در اصلاحات قیمتی، شکست سطوح مقاومت و همچنین نقاط حمایت استفاده کنند. چنانچه معامله‌گر بخواهد در شکست یک سطح مقاومتی به سمت بالا یا یک سطح حمایتی به سمت پایین معامله‌ای را شروع کند یا به‌اصطلاح سفارش تنظیم کند، می‌تواند به‌راحتی از دو سفارش همزمان  که از یک بای استاپ (Buy Stop) و سل استاپ (Sell Stop) تشکیل شده‌ استفاده کند.

سفارش OCO  این امکان را به شما می‌دهد که ۲ سفارش را به‌صورت همزمان ثبت کنید. یک دستور محدود را با یک دستور توقف محدود ترکیب می‌کند، اما فقط یکی از این دو قابل ‌اجرا هستند. به عبارت دیگر به‌محض پرشدن جزئی یا کامل شدن سفارش، سفارش باقیمانده به‌صورت خودکار لغو می‌شود.

آموزش سفارش OCO در صرافی ارز دیجیتال

در صرافی‌ ارز دیجیتال خارجی مانند بایننس (Binance.com)، بیترکس (Bittrex)، پولونیکس (Poloniex)، کوکوین (KuCoin) و هات بی‌تی‌سی (HitBTC) می‌توانید از این سفارش در معاملات خود استفاده کنید. برای فعالیت در این پلتفرم‌ها می‌بایست احراز هویت (KYC) کنید. صرافی موردنظر خود را انتخاب و در آن ثبت‌نام کنید.  کیف پول صرافی را شارژ کنید و ارز دیجیتالی که قصد معامله دارید را انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز شده بخش “OCO”  را انتخاب کنید.

در این مرحله، اوردر OCO را می‌توانید به عنوان یک جفت سفارش خرید یا فروش تعیین کنید. با انتخاب گزینه OCO یک رابط کاربری جدید باز می‌شود که این رابط به شما امکان انتخاب یک اوردر لیمیت و یک استاپ لیمیت را می‌دهد.

پنجره تنظیمات او سی او

همچنین با کلیک روی علامت سوال می‌توانید اطلاعات بیشتری را درباره سفارش OCO  کسب نمایید.

اطلاعات مربوط به او سی او

قسمت های مختلف پنجره تنظیم یک سفارش OCO

قسمت های مختلف سفارش او سی او

لیمیت اوردر (Limit order)

قیمت (Price): در این قسمت باید قیمت سفارش محدود معامله‌گر که در لیست سفارش‌ها وارد می‌شود را قرار دهید. پس از رسیدن قیمت به این نقطه، خرید یا فروش ارز دیجیتال انجام می‌شود.

استاپ لیمیت (Stop-Limit)

توقف (Stop):  قیمتی است که استاپ لیمیت شما در آن اجرا می‌شود.

لیمیت (Limit): سفارش پس از آنکه استاپ فعال شود، با این قیمت وارد لیست سفارش‌ها خواهد شد.

مقدار (Amount): حجم سفارش‌ها نظیر ۵LTC (۵ توکن لایت کوین)

مقدار کل (Total): ارزش کل سفارش شما در این فیلد قرار می‌گیرد. مقدار موردنظر شما در مقداری که قصد خرید آن را دارید ضرب می‌شود. کل مبلغ پرداختی برای خرید یا کسب شده از فروش است.

پس از آنکه اوردر OCO را تنظیم کردید، در بخش سفارش‌های باز (Open Orders) می‌توانید جزئیات سفارش خود را ببینید. برای تغییر قیمت اوردر کافیست روی دفتر سفارشات کلیک کنید و مقدار را به‌صورت دستی مشخص کنیم. همچنین امکان استفاده از گزینه‌های درصدی وجود دارد. برای مثال، چنانچه ۱۰۰ درصد را انتخاب کنید، یعنی می‌خواهید ۱۰۰ درصد سرمایه خود را خرید کنید و یا بفروشید. متغیر کل، پس از وارد کردن قیمت به‌صورت خودکار تکمیل می‌شود و با تغییر شما آن هم تغییر می‌کند.

آموزش سفارش OCO بسیار ساده است و شما به‌راحتی می‌توانید این کار را انجام دهید. فرض کنید که ۳ اتریوم را با قیمت ۲۴۰۰ دلار خریداری کرده‌اید. زیرا فکر می‌کنید که قیمت این ارز دیجیتال نزدیک به منطقه حمایت اصلی است و احتمالاً افزایش پیدا می‌کند. در این موقع می‌توانید با استفاده از دو سفارش همزمان برای سفارش سوددهی در ۳۰۰۰ دلار همراه با سفارش محدود ۲۰۰۰ هزار دلار استفاده کنید. چنانچه پیش‌بینی شما درست باشد و قیمت اتریوم به ۳۰۰۰ دلار برسد، سفارش فروش شما اجرا می‌شود و سفارش توقف محدود به‌صورت خودکار لغو می‌شود. با استفاده از این روش و آموزش معامله اسپات تا حدود زیادی می‌توانید میزان ضرر و زیان خود را کاهش دهید و سودآوری بیشتری را داشته باشید.

سفارش  OCO

OCO یک ابزار ساده اما قدرتمند است که به‌تمامی کاربران اجازه می‌دهد تا با یک روش امن معاملات ارز دیجیتال را انجام دهند. از این روش می‌توانید برای سیو سود، کم‌کردن خطرات و برای ورود و خروج از موقعیت‌ها استفاده کنید. به‌هرحال بهتر است برای شناخت سازوکار این سفارش‌ها ابتدا با نحوه کار سفارش‌های لیمیت و استاپ لیمیت آشنا شوید.

سفارش OCO یکی از روش‌های مهیج ارز دیجیتال است که میزان ریسک معاملات ما را تا حدودی کم می‌کند. آیا تابه‌حال از این نوع سفارش استفاده کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سؤالات متداول

سفارش OCO چیست؟

این ابزار به معامله گران اجازه می‌دهد که دو سفارش محدود و حد ضرر را همزمان تنظیم کنند. OCO ترکیبی از دو سفارش لیمیت اوردر (Limit order) و استاپ لیمیت (Stop-Limit) است که در صورت اجرا شدن شرط یکی از آن‌ها اجرا می‌شود.

چرا باید از سفارش OCO استفاده کنیم؟

با کمک این نوع سفارش می‌توانید سرمایه خود را با تعیین درست و به‌موقع حد ضرر و حد سود مدیریت کنید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۵ / ۵. مجموع آرا: ۴

علاقمند به کشف ایده‌ها و نگرش‌های نو
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا