کیف پول

کیف پول کپلر چیست؟ راهنمای نصب و استفاده از ولت Keplr

اکوسیستم کازماس با هدف ایجاد همکاری بین پروتکل‌های بلاک چین مختلف، موفق شده است تا یکی از چالش‌های بزرگ دنیای بلاک چین را حل کند. کیف پول Keplr یکی از اولین کیف پول‌هایی است که از قابلیت ارتباط بین بلاکچینی یا (Inter-Blockchain Communication (IBC پشتیبانی می‌کند. در این مطلب ابتدا به این سوال پاسخ خواهیم داد که کیف پول Keplr چیست و سپس نحوه نصب کیف پول دیجیتال کپلر را آموزش خواهیم داد. 

معرفی کیف پول کپلر

در پاسخ به این سوال که کیف پول Keplr چیست باید بگوییم کپلر یک کیف پول دیجیتال منبع باز است که از اکوسیستم زنجیره‌ای Cosmos پشتیبانی می‌کند. این ولت توسط شرکت Chainapsis ساخته شده است. کاربران این کیف پول در کنار ذخیره رمزارزها، از طریق استیک کردن می‌توانند کسب درآمد کنند.

مهم‌ترین ویژگی کیف پول کپلر این است که می‌تواند به صورت همزمان از چند بلاک چین مختلف پشتیبانی کند. کاربران می‌توانند از توکن‌های شبکه برای استیک کردن استفاده کنند. والت کپلر به صورت پیش‌فرض از شبکه‌های زیر پشتیبانی می‌کند:

  • Cosmos Hub
  • Osmosis
  • Juno
  • Secret Network
  • Akash Network
  • Cronos
  • Sentinel
  • Sifchain
  • IRISnet
  • CertiK
  • Regen Network
  • Persistent
  • Kava
  • Secret Network
  • Sifchain
  • CertiK
  • IRISnet
  • Terra Luna
  • TerraUSD

 آموزش نصب کیف پول کپلر Keplr

نصب کیف پول کپلر

برای نصب کیف پول کپلر روی مرورگر کروم، وارد صفحه اصلی کیف پول کپلر شوید و روی Install Keplr For Chrome کلیک کنید. پس از نصب اکستنشن کیف پول کپلر، برای باز کردن حساب کاربری شما چهار گزینه مختلف خواهید داشت که در تصویر زیر مشخص است که در ادامه به توضیح هر چهار مورد می‌پردازیم:

ایجاد اکانت کیف پول کپلر

۱- ساخت اکانت با استفاده از حساب کاربری گوگل (Sign in with Google)

 این گزینه به شما کمک می‌کند تا با استفاده از حساب گوگل خود یک اکانت ایجاد کنید. البته این گزینه به دلیل اینکه می‌تواند امنیت کیف پول شما را به خطر بیاندازد چندان توصیه نمی‌شود و بهتر است به سراغ گزینه‌های دیگر بروید. زیرا احتمال اینکه کیف پول کپلر شما توسط هکرها شناسایی شود بسیار زیاد است.

در صورتی که این گزینه را انتخاب کنید تصویر زیر برای شما در صفحه باز خواهد شد که باید یک نام کاربری، رمز عبور و تایید آن را وارد کنید. تا جایی که می‌توانید رمز عبور خود را قوی انتخاب کنید تا امکان پیدا کردن آن برای هکرها کم باشد. در مرحله بعد، از شما خواسته می‌شود با ایمیل یا تلفن خود (و رمز عبور بعدی) وارد حساب گوگل خود شوید. سپس روی Next کلیک کنید.

ساخت اکانت کپلر با استفاده از حساب کاربری

در صورتی که این مراحل را با موفقیت به طی کنید تصویر زیر به معنای نصب موفق و اتصال کیف پول کپلر برای شما ظاهر خواهد شد.

نصب ولت کپلر

۲- ساخت اکانت با عبارت بازیابی (Create new account) 

ساخت اکانت کپلر با عبارت بازیابی

روش دوم برای ساخت این ولت، استفاده از کلمات بازیابی و… است. این روش نسبت به روش قبلی از امنیت بیشتری برخوردار است. برای ساخت اکانت با این روش روی گزینه Create new account کلیک کنید. سپس صفحه زیر برای شما باز خواهد شد که باید عبارت بازیابی ۱۲ یا ۲۴ کلمه‌ای انتخاب کنید.

پس از این مرحله شما Mnemonic Phrase خود را مشاهده خواهید کرد. حتما آن را در محل امنی یادداشت و نگهداری کنید.  پس از وارد کردن نام و رمز عبور برای اکانت خود و زدن Next، روی Register کلیک کنید تا کیف پول کپلر ایجاد شود.

۳- بازیابی و Import‌ یک اکانت (Import existing account)

در صورتی که قبلا ولت کپلر را ایجاد کرده‌اید و قصد بازگردانی آن را دارید باید روی Import existing account کلیک کنید. کافی است در تصویر زیر اطلاعات خود را به دقت وارد کنید تا پس از وارد کردن یک نام و رمز عبور برای کیف پول، وارد حساب کاربری خود شوید.

ایجاد اکانت ولت کپلر

۴- ایمپورت اکانت کیف‌پول سخت‌افزاری لجر(Import Ledger)

در صورتی که می‌خواهید کیف پول کپلر را با کیف پول‌های سخت افزاری لجر سینک کنید روی Import Ledger کلیک کنید. بعد از باز شدن تصویر زیر، یک نام برای اکانت خود انتخاب کنید. سپس روی Next بزنید.

ایمپورت اکانت کیف‌پول سخت‌افزاری لجر

کیف پول لجر خود را وصل کنید و قفل آن را باز کنید. روی Cosmos App کلیک کنید و پس از آنکه عبارت Cosmos Ready را مشاهده کردید روی Next کلیک کنید.

استیکینگ در کیف پول کپلر Keplr

سرمایه گذاری در کیف پول کپلر

استیکینگ یک جایگزین برای کسب درآمد از ماینینگ است. استیک کردن در واقع به این معنا است که شما دارایی‌های ارز دیجیتال خود را در کیف پول خود نگهداری (قفل) کنید. این کار در واقع کمکی است که شما برای حفظ امنیت شبکه و کمک به عملکرد آن انجام می‌دهید. در ازای این کار شما از شبکه پاداش دریافت می‌کنید.

استیک کردن یکی از روش‌های مناسب برای داشتن درآمد انفعالی است. درآمد انفعالی به این معنا است که برای تولید آن شما نیز به صرف وقت ندارید. یکی از مزیت‌های استیک کردن در مقایسه با ماینینگ این است که هر کسی می‌تواند از این روش استفاده کند و نیازی به خرید تجهیزات گران قیمت ماینینگ نیست. علاوه بر این باید توجه داشت که به دلیل مصرف انرژی پایین، استیکینگ برای محیط زیست، بهتر از ماینینگ است.

در حال حاضر افراد بسیار زیادی از طریق استیک کردن درآمدهای قابل توجهی به دست پیدا می‌کنند. کیف پول کپلر یکی از ولت‌هایی است که از این قابلیت پشتیبانی می‌کند و کاربران به راحتی می‌توانند ارز های دیجیتال خود را  در شبکه‌های مختلف استیک کنند.

پشتیبانی کیف پول Keplr

تیم پشتیبانی کیف کپلر

یکی از ویژگی‌های کیف پول کپلر این است که از یک پشتیبانی بسیار قوی برخوردار است و تیم فنی در اسرع وقت به سوالات کاربران پاسخ می‌دهند. در صورت داشتن هرگونه سوال می‌توانید به سایت اصلی کپلر مراجعه کنید و از قسمت چت پایین صفحه برای گفتگو با تیم پشتیبان استفاده کنید.

همچنین یک صفحه از سایت برای درج سوالات متداول و پاسخ به آن‌ها، همچنین آموزش‌های لازم برای استفاده از کیف پول کپلر اختصاص داده شده است. تیم کپلر از شبکه اجتماعی توییتر برای اطلاع رسانی استفاده می‌کند، البته امکان ارسال پیام به آن برای کاربران وجود ندارد.

آیا کیف پولKeplr امن است؟

امنیت کیف پول کپلر

یکی از چالش‌هایی که در ارتباط با کیف پول‌های ارز دیجیتال وجود دارد، امنیت آن است. کیف پول کپلر یکی از ولت‌هایی است که مانند تراست ولت به کاربران خود این اطمینان را می‌دهد که سطح بالایی از امنیت را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

کاربران تا زمانی که پسورد خود را با دیگران به اشتراک نگذارند، دارایی ارزهای دیجیتال آن‌ها محفوظ خواهد بود. زیرا تنها راه ورود به حساب، داشتن رمز اولیه است. به همین دلیل هنگام ایجاد کیف پول خود، حتما عبارت بازیابی را یادداشت کرده و آن را در مکان‌های مختلف ذخیره کنید تا در صورت از دست دادن دسترسی به حساب خود، بتوانید مجددا وارد حساب شوید و رمز خود را عوض کنید.

تعداد سرقت‌هایی که از کیف پول کپلر صورت گرفته است بسیار کم است و تمام هک‌‌های گزارش شده تنها زمانی اتفاق افتاده است که کاربران رمز خود را با افراد ناشناس به اشتراک می‌گذارند. به همین دلیل توصیه می‌شود از دادن اطلاعات کیف پول خود به افرادی که در مورد هویت آن‌ها اطلاعات کافی ندارید اجتناب کنید.

علاوه بر این توجه داشته باشید که حتما مرورگر Keplr را از وب سایت رسمی آن دانلود کنید. هنگام دانلود و باز کردن حساب چک کنید که در آدرس درست قرار دارید و از دانلود کردن از سایت‌های متفرفه خودداری کنید.

کپلر همچنین از طریق ادغام با سخت افزار Ledger یک لایه امنیتی اضافی به کاربران خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید جهت برخورداری از امنیت بیشتر کیف پول سخت افزاری Ledger را به حساب کیف پول کپلر خود متصل کنید.

کیف پول Keplr از چه سیستم عامل‌هایی پشتیبانی می‌کند؟

کیف پول کپلر به عنوان یک افزونه مرورگر برای Google Chrome و Brave طراحی شده است. بنابراین این کیف پول با هر سیستم عاملی از جمله Window ،MacOs و Linux سازگار است. همچنین می توانید با دانلود برنامه افزودنی از پلی استور و اپ استور از کیف پول کپلر روی تلفن‌های همراه اندروید و iOS استفاده کنید.

البته باید توجه داشته باشید که اگر افزونه کیف پول کپلر را به Brave اضافه کنید، دسترسی شما به برخی از ویژگی‌ها محدود خواهد شد، بنابراین، بهتر است از آن در Google Chrome استفاده کنید.

کیف پول کپلر یک گزینه مناسب برای مبتدیان

مزیت کیف پول کپلر

کار با کیف پول‌های ارز دیجیتال برای افرادی که به تازگی وارد این حوزه شده‌اند می‌تواند کمی دشوار باشد. اگر شما هم جزو افراد مبتدی هستید که در ارتباط با استفاده از کیف پول‌های ارز دیجیتال نگرانی دارید، کپلر یک گزینه مناسب برای شما است. زیرا استفاده ازآن بسیار آسان است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های ولت کپلر این است که برخلاف اکثر کیف‌ پول‌ها، برای انجام تراکنش با دارایی‌های دیجیتال از شبکه‌های بلاکچین متفاوت، نیازی به دانلود کیف پول جداگانه نخواهید داشت. علاوه بر این کپلر به عنوان یک افزونه گوگل کروم ساخته شده است، بنابراین به راحتی برای عموم قابل دسترسی است.

رابط کاربری این کیف پول نیز به نحوی است که تعامل با این برنامه را برای کاربران خود بسیار آسان می‌کند. هنگام ارسال یا دریافت ارزهای دیجیتال نیاز به آموزش خاصی نخواهید داشت و به راحتی می‌توانید معاملات خود را انجام دهید.

در نهایت باید به این مورد هم اشاره کنیم که تمام دارایی‌های دیجیتال شما در کیف پول کپلر با ارزش دلار آمریکا نمایش داده می‌شود که درک آن را برای مبتدیان آسان می‌کند.

معایب کیف پول کپلر

یکی از ایرادهایی که به این کیف پول وارد است، این است که اگر شما به دنبال ذخیره بیت کوین یا اتریوم هستید، کپلر کیف پول مناسب برای شما نخواهد بود. زیرا هر چند اکوسیستم Cosmos یک اکوسیستم بزرگ است (با میلیاردها دلار ارزش بازار) اما هنوز دارایی‌های زیادی مانند بیت کوین و اتریوم وجود دارد که در IBC نیستند.

از طرف دیگر تا حدودی عجیب به نظر می‌رسد که Cosmos یک کیف پول دسکتاپ مستقل ندارد، اگرچه این روزها کیف پول‌های بیشتری از قالب مبتنی بر مرورگر استفاده می‌کنند تا بتوانید با فناوری و برنامه های Web3 تعامل داشته باشید.

آیا کیف پول keplr بهترین کیف پول ارزهای دیجیتال است؟

برای پاسخ به این سوال باید فاکتورهای بسیار زیادی را در نظر گرفت. با توجه به اینکه شما چه انتظاری از یک کیف پول دارید، بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای شما را می‌توان تعیین کرد. اما در حالت کلی کیف پول کپلر امکانات قابل قبولی برای کاربران خود فراهم می‌کند و از لحاظ امنیتی نیز در حد قابل قبولی قرار دارد.

اما باید توجه داشته باشید، شما اگر حتی از امن‌ترین و بهترین کیف پول ارز دیجیتال هم استفاده کنید، در صورتی که در حفظ رمز عبور و کلمه بازیابی خود دقیق نباشید این احتمال وجود دارد که دارایی خود را از دست بدهید.

آیا کیف پول کپلر هک می‌شود؟

کیف پول کپلر یکی از ولت‌هایی است که به کاربران خود این اطمینان را می‌دهد که سطح بالایی از امنیت را برای آن‌ها فراهم می‌کند. کاربران تا زمانی که پسورد خود را با دیگران به اشتراک نگذارند، دارایی ارزهای دیجیتال آن‌ها محفوظ خواهد بود.

آیا کیف پول Keplr از سیستم عامل لینوکس پشتیبانی می‌کند؟

کیف پول کپلر به عنوان یک افزونه مرورگر برای Google Chrome و Brave طراحی شده است. بنابراین این کیف پول با هر سیستم عاملی از جمله Windows، MacOs و Linux سازگار است.

آیا با آی پی ایرانی می‌توان در سایت کیف پول Keplr اکانت ایجاد کرد؟

خیر، با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه ایرانیان، برای ورود به سایت Keplr باید از Vpn استفاده کرد. البته پس از نصب کیف پول برای مدیریت و ارسال تراکنش نیازی به استفاده از vpn نیست. 

کارمزد کیف پول کپلر چقدر است؟

 کیف پول کپلر فقط کارمزد تعیین شده توسط خود شبکه برای ارسال یا دریافت ارز دیجیتال را از کاربر دریافت می‌کند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

من رزا آذروند یک مهندس کامپیوتر نویسنده هستم و کریپتوکارنسی حوزه مورد علاقه من است. با تولید محتوا در والکس قصد دارم تا اطلاعات خود را در این زمینه با شما در میان بگذارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
علیرضا زارع
علیرضا زارع
1 ماه قبل

یه سوال داشتم، اون قسمت رای دادن vote توی کیف پول کپلر وقتی یک ارز مثلا اتم رو استیک میکنیم، دقیقا چه فایده ای دارد؟ اگر رای بدیم شامل پاداش خاصی میشویم؟ ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

آرن امیریان
آرن امیریان
1 ماه قبل
پاسخ به  علیرضا زارع

سلام وقت بخیر
رای که میدید، احتمال داره که برای ایردراپ برای شما پوینت اضافی محاسبه کنن. دقت کنید که «احتمالش» هست و ایردراپ صددرصد نیست. ولی می‌تونید این کار رو هم انجام بدید چون کارمزد بسیار پایینی پرداخت می‌کنید.

خسرو
خسرو
2 ماه قبل

مطلب بسیاررر مهمی که نگفتیم راجب ایردراپ های عالی که میده هست.tia /dym و چندین ارز دیگه از طریق همین کپلر داده به افراد. در کل این کپلر فقط برای ارزهای شبکه اتوم مناسب هست.

دکمه بازگشت به بالا