کیف پول

کیف پول Rabby؛ از آشنایی تا نحوه ساخت ولت رابی

ارز دیجیتال هواداران زیادی پیدا کرده است. هر روز افراد بیشتری به این بازار پر تلاطم وارد می‌شوند و خود را در دریایی از توکن‌ها و فضا‌هایی می‌یابند که می‌توانند در آن سرمایه‌گذاری کنند. با این وجود همچنان عده‌ای معتقدند که به خاطر مسائل امنیت شبکه، سرمایه‌گذاری در رمزارز‌ها ریسک بالایی دارد. از طرف دیگر تمام کسانی که در این بازار فعالیت می‌کنند به شما خواهند گفت که حتماً کیف پول مناسبی را باید برای ارز دیجیتال خود تهیه کنید تا ایمن باشد. با توجه به قیمت لحظه‌ای ارز دیجیتال، معاملات ممکن است به نفع یا ضرر شما تمام شود و بنابراین بهتر است سرمایه خود را در جایگاه مناسبی ذخیره و حفظ کنید.

یکی از انواع کیف پول‌های مناسب که بسیاری از کاربران از آن استفاده می‌کنند، کیف پول Rabby است. اما این کیف پول به خصوص، ویژگی‌هایی دارد که آن را از بقیه کیف‌ها متمایز می‌کند. بنابراین در این مقاله قصد داریم به معرفی کیف پول Rabby بپردازیم و طریقه استفاده از آن را به شما آموزش دهیم. پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با کیف پول Rabby

بعضی از کیف پول‌های ارز دیجیتال به صورت اپلیکیشن تلفن همراه عرضه می‌شوند اما خصوصیت اول و مهم کیف پول Rabby این است که به صورت متن‌باز (Open Source) برای رمز ارز اتریوم و موتور‌های جستجو طراحی شده است. این کیف پول توسط تیم دی‌بانک (DeBank team) طراحی شده و اکنون مسئولیت برنامه آن با این تیم است.در حقیقت کیف پول Rabby نوعی اکستنشن برای مرورگر است که می‌توانید به صورت مجازی آن را به تمام اپلیکیشن‌های مرتبط با اتریوم وصل کنید. اگر که با برنامه متاماسک (MetaMask) آشنا باشید، باید بگوییم که کیف پول Rabby به همان شکل عمل می‌کند. می‌توانید بیت باکس ۰۲ را به Rabby وصل کنید تا با تمام برنامه‌های سازگار با متاماسک همگام‌سازی شود.

کیف پول rabby و bitbox

اما ممکن است اکنون از خودتان سؤال کنید چرا باید از کیف پول Rabby استفاده کنیم؟ وقتی تعداد زیادی کیف پول دیجیتال دیگر نیز وجود دارد که می‌توان از همه آن‌ها استفاده کرد، چرا سراغ این مورد به خصوص بیاییم؟ در پاسخ باید گفت که این کیف پول هم ساده است و هم بسیار آسان می‌توان از آن استفاده کرد. اکنون متاماسک تنها به برنامه‌هایی متصل می‌شوند که غیرمتمرکز یا به اختصار DApps باشند. البته با استفاده از Rabby کاربران می‌توانند گزینه‌ای دیگر داشته باشند و دیگر نیازی نیست همیشه از متاماسک استفاده کنند. به علاوه کیف پول Rabby برای توسعه خود آزاد است و می‌توان بهترین کیف پول اکستنشن را برای کاربران DeFi به وسیله آن خلق کرد. همچنین یکی دیگر از ویژگی‌های این کیف پول آن است که می‌توانید آن را به کیف پول سخت‌افزاری خود متصل کنید؛ بدون این‌که نیازی داشته باشید که ابتدا یک کیف پول داغ ایجاد کنید. این سبب می‌شود که فرایند نقل و انتقال مالی راحت‌تر و به طور کلی ایمن‌تر انجام شود.

کیف پول rabby چیست

چگونه کیف پول Rabby را ایجاد کنیم؟

حال که به طور کلی با این کیف پول آشنا شدیم بهتر است سراغ این موضوع برویم که چطور می‌شود کیف پول Rabby را ایجاد کرد. همان‌طور که گفتیم کیف پول‌های زیادی برای ارز دیجیتال وجود دارد که برای استفاده از آن‌ها نیازی به نصب اپلیکیشن نیست. از جمله آن‌ها می‌توانیم به کیف پول رونین اشاره کنیم. حال گفتیم که برای استفاده از کیف پول Rabby باید سراغ مرورگر‌های وب برویم. اما قبل از این‌که نصب را آغاز کنیم لازم است مراحل زیر را یک به یک طی کنیم:

  • ابتدا باید مطمئن شوید که آخرین برنامه اپلیکیشن اتریوم یا ETH روی گوشی شما نصب شده است. کیف پول Rabby مخصوص رمزارز اتریوم است و بنابراین قبل از نصب آن باید آخرین ورژن از نرم‌افزار اتریوم را داشته باشید.
  • مطمئن شوید که کیف پول لجر نیز آخرین نسخه شرکتی خود را استفاده می‌کند. کیف پول لجر در حقیقت یک کیف پول رمزارز سخت‌افزاری است. از این کیف پول برای مبادلات بسیاری از ارز‌ها مثل بیت کوین و اتریوم استفاده می‌کنند. برای این‌که کیف پول Rabby را نصب کنید لازم است که آخرین نسخه شرکتی از این ابزار را نیز داشته باشید.
  • برای آغاز به کار مراحل نصب، مطمئن شوید که کیف پول لجر نیز در نزدیکی دستگاه قرار گرفته باشد تا بتواند با کیف پول Rabby ارتباط برقرار کند.

حال که تا اینجا پیش آمدید، همه پیش نیاز‌ها برای نصب کردن کیف پول را دارید. در ادامه برای این‌که به اکانت اتریوم لجر دسترسی پیدا کنید و از طریق Rabby این کار را انجام دهید لازم است این مراحل را طی کنید:

۱. ابتدا سایت اینترنتی Rabby.io را باز کنید. فرقی نمی‌کند که در کدام مرورگر این کار را انجام می‌دهید.

۲. در ادامه باید اکستنشن کیف پول Rabby را روی مرورگر خود نصب کنید. وقتی وارد سایت می‌شوید نسخه کیف پول Rabby برای هر یک از مرورگر‌ها با آیکون مخصوص به خودشان نمایش داده شده است. مرورگری که با آن کار می‌کنید را انتخاب کنید و سپس اکستنشن آن را نصب کنید. این مراحل در ادامه نمایش داده شده است:

مراحل نصب اکستنشن کیف پول Rabby

۳. حال پس از این‌که دانلود و نصب اکستنشن کیف پول Rabby تمام شد، لازم است آن را در مرورگر خود باز کنید و گزینه Get Started را بزنید.

۴. هنگامی که با گزینه Set unlock password screen مواجه شدید، برای کیف پول خودتان یک رمز مناسب انتخاب کنید. این کار را با توجه به مواردی که از شما می‌خواهد انجام دهید. ترجیح بر این است که رمز طولانی، از علائم، اعداد، حروف بزرگ و کوچک انگلیسی نیز در آن استفاده شده باشد. پس از انتخاب رمز عبور گزینه next را بزنید.

۵. در ادامه صفحه Enable chains برای شما باز خواهد شد و در اینجا می‌توانید رشته‌های مختلف و متفاوت را انتخاب کنید. 

بعد از انتخاب chain مورد نظرتان روی دکمه ok کلیک کنید تا به مرحله بعدی وارد شوید.

۶. در صفحه نمایش بعدی که برایتان می‌آید روی گزینه hardware wallet کلیک کنید و در صفحه مرورگر وب برای شما پنجره‌ای به نمایش گذاشته می‌شود.

۷. در بین گزینه‌هایی که برای شما به نمایش در آمده است روی Ledger کلیک کنید.

۸. در پنجره مرتبط با select connect method، روی گزینه connect hardware wallet directly کلیک کنید تا به طور مستقیم به کیف لجر متصل شوید. وقتی این گزینه را انتخاب کردید فهرستی از مسیر‌های HD نمایش داده می‌شود.

۹. بعد از این‌که به کیف پول لجر متصل شدید و قفل آن را باز کردید، برنامه اتریوم را باز کنید.

۱۰. روی گزینه Ledger live کلیک کنید و سپس next بزنید.

بعد از انجام این کار پنجره‌ای به شما نشان داده می‌شود که می‌توانید نام دستگاه خود را ببینید.

۱۱. در آخرین مرحله دستگاه خودتان را انتخاب کنید روی گزینه connect کلیک کنید.

۱۲. سپس باید آدرس زنده اتریوم لجر را انتخاب کنید. مربع را تیک بزنید و سپس روی next کلیک کنید. در این مرحله اکانت اتریوم لجر شما و بالانس آن به نمایش گذاشته می‌شود و شما در این مرحله روی گزینه ok کلیک می‌کنید.

مراحل ساخت کیف پول Rabby در تصاویر زیر قابل مشاهده است:

مراحل ساخت کیف پول Rabby

در این مرحله شما باید با موفقیت کیف پول Rabby را ساخته باشید و می‌توانید حالا از آن استفاده کنید. برای استفاده معمول از این کیف پول باید آن را روی حالت پیش فرض بگذارید و به صورت اتوماتیک روی سایتی که می‌خواهید از طریق متاماسک به آن متصل شوید، نمایان خواهد شد. به این صورت شما می‌توانید به صورت دائمی از کیف پول Rabby روی مرورگر کروم یا حتی دیگر مرورگر‌ها استفاده کنید و برای انجام مبادلات و مشاهده سرمایه‌تان نیازی به اپلیکیشن خاصی نخواهید داشت.

پیشنهاد ما به شما این است که کیف پول Rabby را به عنوان کیف پول پیش فرض خود ذخیره کنید زیرا از این طریق هر جا که نیاز به آن باشد برای شما ظاهر خواهد شد. برای این کار در پایین پنجره این کیف پول و جایی که پرسیده است set Rabby as default wallet، گزینه confirm را بزنید و از این طریق به سادگی می‌توانید در هر برنامه مرتبطی از این کیف پول استفاده کنید.

کیف پول Rabby گزینه‌ای امن و آسان

در این مقاله به بررسی یکی از انواع کیف پول‌ها وابسته به مرورگر‌ها پرداختیم. کیف پول Rabby گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که دوست دارند از کیف پولی برای ارز دیجیتال خود در مرورگر استفاده کنند. این کیف پول مخصوص ارز اتریوم است و اگر می‌خواهید دقیقاً کارایی آن را درک کنید می‌توان گفت که شباهت زیادی به متاماسک دارد. از ویژگی‌های مهم کیف پول Rabby، اوپن سورس بودن آن است بنابراین توسعه‌دهندگان ارز دیجیتال می‌توانند خیلی خوب به پیشرفت آن کمک کنند. این ویژگی در کنار ویژگی‌های دیگر سبب می‌شود که استفاده از کیف پول Rabby را به کاربران علاقه‌مند پیشنهاد کنیم. 

همچنین، در این مقاله نیز به آموزش ایجاد این کیف پول پرداختیم و ۱۲ مرحله‌ای که برای ایجاد آن لازم است را به ترتیب بیان کردیم. به طور کلی ایجاد کیف پول Rabby چندان دشوار نیست و می‌توانید با یک سری فرایند ساده آن را به مرورگر خود وصل کنید و اکستنشن آن را اضافه کنید. پیش از آن البته لازم است که چند چیز را از جمله کیف پول لجر به همراه داشته باشید و نسخه آخر اپلیکیشن اتریوم را نیز داشته باشید. استفاده از کیف پول Rabby به شما کمک می‌کند تا در مرورگر خود به دارایی‌های ارز دیجیتالتان دسترسی داشته باشید و بتوانید مبادلات خود را در فضایی ایمن، ساده و راحت برای استفاده انجام دهید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
shiftcrypto.ch
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا