اخبار NFT

چرا در GTA VI خبری از ارزهای دیجیتال نخواهد بود؟

هر چند یک بار، شایعه گنجانده شدن رمزارزها در بازی مشهور شرکت راک‌استار دوباره رونق می‌گیرد

شایعات به کارگیری از ارز دیجیتال در بازی مشهور Grand Theft Auto شش هر چند وقت یک بار دوباره ظاهر می‌شود و این انتظار را برمی‌انگیزاند که این بازی به شدت موردانتظار، ممکن است از رمزارزها به عنوان روش پاداش‌دهی به بازیکنان استفاده کند یا توکن‌های NFT را به عنوان کالای درون برنامه‌ای به کار گیرد.

به گزارش والکس و به نقل از Coin Telegraph، تازه‌ترین نسخه از این شایعه هفته گذشته در پلتفرم توییتر بار دیگر دست به دست شد اما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه «راک‌استار گیمز» (Rockstar Games) – استودیو خالق بازی GTA – به دنبال ورود به وب ۳ باشد، وجود ندارد.

شیوه «بازی کن تا درآمد داشته باشی» (Play-to-Earn) به کاربران این امکان را می‌دهد تا از طریق بازی کردن، ارز دیجیتال به دست آورند. با این حال این مدل کسب و کار نتوانسته است علی‌رغم هیجان اولیه به عنوان شیوه‌ای پایدار خود را به اثبات برساند.

در ماه آوریل، در نمایشگاه NFT نیویورک، ناشران و توسعه‌دهندگان بازی تاکید کردند که این صنعت به دنبال بررسی جایگزین‌هایی برای مدل کسب و کار P2E است.

چیس فرئو (Chase Freo)، مدیر عامل پلتفرم بازی OP Games، در جریان یکی از پنل‌های این رویداد گفت: «این مدلی است که به هیچ عنوان پایدار نیست.» او از اکسی اینفینیتی به عنوان شاهد حرف‌های خود مثال آورد که به دنبال تغییر مدل تجاری در برخی از بازی‌های مهم خود است.

در جریان بحث این پنل، پل فلاناگان (Paul Flanagan)، رییس بخش توسعه کسب و کار پلتفرم توسعه بازی موبایلی استونیایی CM Games، نظر خود را در خصوص مشکل اصلی مدل P2E این چنین بیان کرد. او این مدل را «جمع صفر» نامید و آن‌ها را مشابه طرح‌های پانزی دانست. فلاناگان افزود گرچه قراردادهای اسپانسرشیپ می‌تواند به طور بالقوه یک منبع درآمد بادوام باشد، اما اثربخشی آن در عمل باید دیده شود.

طبق آمار سایت Statista، بازی GTA V از سال ۲۰۱۵ تا کنون بیش از ۱۸۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رفته است که آن را به یکی از موفق‌ترین بازی‌های تاریخ تبدیل کرده است. بر اساس برآوردها، درآمد شرکت مادر از این فرنچایز طی دهه گذشته بیش از ۸ میلیارد دلار بوده است و تغییر مدل تجاری آن به P2E بسیار ریسکی خواهد بود.

آمار فروش سری بازی Grand Theft Auto
آمار فروش سری بازی Grand Theft Auto

در نوامبر ۲۰۲۲، راک‌استار به روشنی در وبسایت خود به این موضوع اشاره کرد که سرورهای GTA V که توسط هواداران اداره می‌شوند، حق استفاده از دارایی‌های ارز دیجیتال، به خصوص توکن‌های NFT را ندارند.

سرورهای اداره شده توسط هواداران، با انجام تغییراتی، امکان تعامل بین بازیکنان را امکان‌پذیر ساخته بودند. برخی از این سرورها، به بازیکنان توکن‌های NFT می‌دادند تا مالکیت آن‌ها بر اقلام درون‌بازی همچون سلاح‌ها و اتوموبیل‌ها را عینیت بخشند. ممنوعیت این امر توسط راک‌استار، شکستی برای طرفداران گنجاندن NFTها در بازی جی‌تی‌ای بود.

این فرنچایز با روحیه طنز خود شناخته می‌شود. بسیاری از علاقه‌مندان کریپتو امیدوارند که در بازی جدید GTA، المان‌های کریپتویی در بخشی از داستان بازی گنجانده شود تا پاسخی به سال‌ها شایعات در خصوص رویکرد بازی به ارزهای دیجیتال باشد.

این شرکت شایعات موجود را نه تکذیب و نه تایید کرده است انتظاری می‌رود که GTA VI در سال ۲۰۲۴ عرضه شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
Coin Telegraph
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا