معرفی رمزارزها

پشتیبانی از استلار (Stellar) در پلتفرم معاملاتی والکس

صرافی ارز دیجیتال والکس در راستای ارتقای خدمات خود به کاربران در سال جدید اقدام به افزودن رمزارزهای جدیدی به فهرست پنل معاملاتی خود کرده است که یکی از آن‌ها، رمزارز استلار است. این ارز دیجیتال در واقع کوین اختصاصی شبکه استلار است که لومن (Lumen) نام دارد و در بازار کریپتوکارنسی با نام اختصاری XLM شناخته می‌شود. لومن حاضر در رتبه ۱۹ فهرست رمزارزها قرار دارد و توانسته محبوبیت بالایی میان تریدرها و سرمایه‌گذاران این بازار کسب کند.

استلار چیست؟

استلار یک شبکه پرداخت است که به‌منظور تسهیل و تسریع در خدمات پرداخت و انجام مبادلات مالی شکل گرفته است. این شبکه بر پایه فناوری بلاکچین بنا شده و یک پلتفرم غیر‌متمرکز و متن باز است. شبکه استلار را می‌توان یک پلتفرم پرداخت دانست که برای تکمیل آن توسعه‌دهندگانش اقدام به تولید یک کوین اختصاصی با نام لومن (Lumen) کردند. این آلت کوین در بازار رمزارزها با نام اختصاری XLM شناخته می‌شود و به‌نوعی می‌توان آن را یک ارز ارتباط دهنده دانست.

در حال حاضر رمزارز استلار (XLM)، حدود ۲.۰۵ درصد از بازار رمزارزها را در اختیار دارد و در رتبه‌ی هفدهم کریپتوکارنسی‌ها قرار گرفته است. صرافی‌های بزرگ جهان و کیف پول‌های متعددی هم اکنون از XLM پشتیبانی می‌کنند و این رمزارز طرفداران بسیاری دارد.

شبکه استلار دارای تورم ثابت سالانه یک درصد است و توسعه‌دهندگان با‌ توجه به این میزان و بر اساس دارایی کاربران، اقدام به عرضه کوین می‌کنند.

چرا رمزارز استلار محبوب شد؟

ویژگی‌های استلار

  1. شبکه‌های پرداخت متمرکز همچون شبکه پرداخت بین‌المللی پی‌پال که همگی با آن آشنا هستیم، برای انجام تراکنش‌ها کارمزدهای بسیار بالایی تعیین می‌کنند و کاربران برای انتقال وجه از طریق پلتفرم‌های این‌چنینی باید هزینه‌های بالایی پرداخت کنند. اما در شبکه استلار به دلیل آن‌که کاربر مبدا و کاربر مقصد هر دو بر روی یک پلتفرم فعالیت دارند؛ میزان کارمزدها بسیار پایین‌تر از سیستم‌های پرداخت قدیمی‌تر مانند پی‌پال است و هزینه تراکنش در این شبکه بسیار ارزان‌تر است.
  2. سرعت انجام تراکنش استلار بین ۲ تا ۵ ثانیه است. این یعنی کاربران برای ارسال پول از یک نقطه از جهان به نقطه‌ی دیگر در نهایت ۵ ثانیه انتظار خواهند کشید و این زمانی بسیار ایده‌آل و سریع‌تر از سیستم‌های پرداخت متمرکز است.
  3. شبکه استلار از سیستم چند ارزی پشتیبانی می‌کند. به این معنی که کاربر مبدا می‌تواند حساب خود را به دلار شارژ کند و کاربر مقصد مبلغ را به یورو دریافت کند. برای این کاربران کافی است بازار USDT موردنظر خود را در شبکه انتخاب کنند تا سیستم به‌طور خودکار تبدیل ارز را انجام دهد. استلار در حال حاضر از ۱۸۰ ارز دیجیتال و فیات پشتیبانی می‌کند.
  1. همچنین توانایی پشتیبانی از هزاران تراکنش به‌صورت هم‌زمان، یکی دیگر از دلایل محبوبیت استلار میان کاربران ارزهای دیجیتال است.
  2. پشتیبانی از قرارداد هوشمند (Smart Contract) و قابلیت چند امضایی (Multi Signatures) نیز از دیگر ویژ‌گی‌های شبکه استلار است.

خرید رمزارز استلار در والکس

خرید رمزارز استلار

بعد از معرفی رمزارز استلار و خبر ورود این ارز به پنل معاملاتی والکس، این پرسش مطرح می‌شود که چطور می‌توان در والکس استلار (XLM) خرید؟ 

برای خرید این ارز دیجیتال در صرافی والکس، پس از ساخت حساب کاربری و انجام مراحل احراز هویت، می‌‌توانید با ورود به پنل کاربری خود اقدام به خرید استلار کنید. 

سفارش خرید استلار (XLM) را در پنل خود از دو روش زیر می‌توانید انجام دهید:

۱. شارژ ریالی حساب خود در صرافی والکس و خرید استلار از طریق ریال (ارز فیات)

۲. خرید استلار در بازار جفت ارز تتر-استلار

استلار در بازار جفت ارز تتر-استلار

شما همچنین می‌توانید دارایی استلار خود در کیف پول صرافی‌های دیگر یا کیف پول شخصی خود را به پنل والکس انتقال داده و آن را تبدیل به ریال یا تتر کنید. دقت کنید هنگام ارسال ارز استلار به آدرس صرافی والکس حتماً مموی اختصاصی خود را از پنل والکس دریافت کنید و آن را در کیف پول مبدا وارد کنید. برای این کار:

۱- به بخش کیف پول در پنل صرافی والکس بروید و گزینه‌ی “واریز” استلار را انتخاب کنید.

واریز استلار

۲- آدرس کیف پول و شناسه ممو را یادداشت کرده و آن را در کیف پول مبدا وارد کنید.

شناسه ممو

دقت کنید در صورتی که ممو را وارد نکنید، ممکن است ارز شما برای همیشه در شبکه گم شود. در برخی موارد، امکان بازیابی ارز توسط صرافی ارز دیجیتال وجود دارد اما بهتر است که در انجام تراکنش ریسک نکنید و با دقت کامل آدرس کیف پول و ممو را وارد کنید.

پاسخ به سوالات متداول

۱. الگوریتم اجماع در بلاکچین استلار چطور کار می‌کند؟

در شبکه استلار تولید ارز از طریق استخراج انجام نمی‌شود. در این شبکه نودها طی توافق‌نامه‌ای تراکنش‌ها را اعتبارسنجی و تایید می‌کنند. هر نود یک فهرست انتخابی از سایر نودها دارد و برای تایید کردن یک تراکنش به تعداد تاییدیه‌هایی که نودهای فهرست منتخب خود به تراکنش داده‌اند، توجه می‌کند و بر این اساس به تراکنش تاییدیه می‌دهد.

۲. رمزارز استلار چطور توزیع می‌شود؟

رمزارز شبکه استلار XLM، طی یک فرایند هفتگی و با‌ توجه به میزان تورم تعیین شده سالانه شبکه میان کاربران توزیع می‌شود. تمام نودها می‌توانند در فرایند توزیع شرکت داشته باشند. شرط شرکت در روند توزیع کوین، داشتن حداقل ۰.۰۵ درصد از کل ارزهای موجود در کیف پول حساب کاربری است. عرضه کوین نیز به میزان این دارایی بستگی دارد. اگر ۲ درصد از کل کوین‌های شبکه را در حساب خود داشته باشید، ۲ درصد از میزان کل کوین‌های توزیع شده به شما تعلق می‌گیرد.

۳. کدام کیف پول‌ها از رمزارز استلار پشتیبانی می‌کنند؟

۱. کیف پول‌های سخت‌افزاری

۲. کیف پول‌های نرم‌افزاری

  • تراست والت (Trust Wallet)
  • گواردا (Guarda)
  • اتمیک والت (Atomic Wallet)
  • لابستر (Lobster)
  • استلارگیزر (Stargazer)
  • استرانگ هولد (Stronghold)
  • کیف پول دسکتاپ استلار (Stellar Desktop Client)

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا