اخبار ارزهای دیجیتال

رونمایی از اولین atm رمزارز در ایران

عصر چهارشنبه (۱۳ اسفندماه) از اولین دستگاه خودپرداز ملی رمزارزها با حضور فعالان و مسئولان این حوزه رونمایی شد؛ این در حالی است که روزهای اخیر شاهد اخبار منفی در مورد معامله رمزارزها در کشور هستیم.

علی زنجانی، مدیر خانه بلاکچین ایران گفت:

لزوم ارایه خدمات به مشتریان در کلیه ساعات شبانه روز و سهل الوصول شدن پرداخت باعث ساخته شدن دستگاه‌های خودپرداز شد. این دستگاه‌ها در سال ۱۹۶۰ (۱۳۳۸ شمسی) در کشورهای مختلف دنیا معرفی و یک سال بعد آمریکا اولین دستگاه ای تی ام را ارایه کرد.

بر اساس گفته‌های زنجانی، در ادامه کشورهای دیگری نیز به این سمت رفتند اما مردم آن را نپذیرفتند. در ایران نیز سال ۱۳۵۰ بانک تهران و سپه دستگاه‌هایی را وارد کردند اما مدیران بانکی مقابله کردند و ما نیز عقب ماندیم.

زنجانی افزود:

نسل دوم دستگاه‌های خودپرداز برای رمزارزهای دیجیتال ساخته شد. این دستگاه‌ها ابتدا بحث خرید بیت کوین و پس از آن فروش بیت کوین را داشتند.

علی زنجانی، مدیر خانه بلاکچین ایران

او گفت:

اکنون ۱۶ هزار دستگاه خودپرداز رمزارز در جهان در حال خدمت‌رسانی است که از این تعداد، ۱۳ هزار دستگاه متعلق به کشور آمریکا است.

زنجانی خاطرنشان کرد:

نسل سوم دستگاه خودپرداز دستگاه‌هایی هستند که نمونه آن امروز رونمایی شد. دستگاهی که به راحتی می‌تواند امکان خرید و فروش رمزارزها را ممکن کند.

یک شرکت دانش بنیان با همراهی خانه بلاکچین ایران، مخترع این خودپرداز ملی رمزارزها است که کلیه رمزارزها را پوشش می‌دهد و امکان خرید و فروش رمزارز نیز از طریق آن وجود دارد. این دستگاه قادر است پس از هر خرید، کیف پول کاغذی نیز به کاربر ارائه نماید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
mohammad
mohammad
2 سال قبل

با سلام ووقت بخیر ایا دستگاه atm رمز ارز دیجیتال در ایران نصب شده است و اگر نصب شده درکجا قرار داره

ر رواقی
ر رواقی
1 سال قبل
پاسخ به  mohammad

سلام
وقت به خیر
این دستگاه‌ها صرفاً رونمایی شدند و بر اساس گزارشات هنوز هیچ atm ارز دیجیتالی در ایران جهت سرویس‌دهی عملیاتی نشده است.

سپاس از همراهی شما

دکمه بازگشت به بالا