اخبار ارزهای دیجیتال

گزارش هفتگی رمزارزها-۹۸/۱۲/۲۴

بیت‌کوین ابتدا به ۶ هزار دلار و سپس تا پایان بحران ۲۰۲۰، به ۲۰ هزار دلار خواهد رسید- مدیرعامل بیتمکس (BitMEX)

افزایش قیمت بیت کوین
Illustration of open currency source money Bitcoin

این هفته، قیمت بیت‌ کوین تا ۴۳.۳۲ درصد کاهش یافته است. همچنین پس از یک روز پرتلاطم در بازار معاملات بیت‌ کوین، ناگهان قیمت بیت ‌کوین تا ۴۶۹۷ دلار سقوط کرد که از آوریل ۲۰۱۹ تا به حال این قیمت را به خودش ندیده بود.

این عملکرد قیمتی بیت‌ کوین نشان‌ دهنده این است که هر چه از آغاز سال ۲۰۲۰ قیمت آن رشد کرده بود و به بیشترین حد خود تا ۱۰ هزار دلار رسیده بود، ناگهان در کمتر از ۱ ماه با ۵۸.۰۷ درصد افت قیمت روبرو شد.

با این وجود، مدیرعامل بیت‌مکس معتقد است به زودی شاهد روند افزایشی بیت‌ کوین (BTC) خواهیم بود. در تاریخ ۱۲ مارس، هایز (Hayes) مدعی شده بود که بازار کریپتوکارنسی یا رمزارز هم همانند بقیه‌ی بازارهای تجاری دستخوش تغییر و افت قیمت خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله کریپتوکارنسی یا رمزارز چیست مراجعه نمائید.

به طور خلاصه، هایز معتقد است که قیمت بیت ‌کوین در این بحبوحه‌ی وحشت از کرونا ویروس، نهایتاً ۶۰۰۰ دلار را لمس خواهد کرد. این در حالی است که در همین هفته قیمت بیت ‌کوین تا ۴ هزار دلار نیز کاهش داشته است.

هایز هنوز هم بر این باور است که بیت‌ کوین یکی از بهترین منابع امن برای سرمایه‌گذاری است و امکان صعود قیمت آن تا ۲۰ هزار دلار تا پایان سال ۲۰۲۰ وجود دارد.

منبع

پیتر برند (Peter Brandt)، تریدر معروف بیت‌ کوین، از سقوط قیمت بیت‌ کوین تا ۱۰۰۰ دلار هشدار می‌دهد

سقوط بیت کوین

بازار رمزارزها، همزمان با ممنوع شدن سفرهای بین آمریکا و اروپا و همچنین همزمان با دیگر بازارهای مالی که دچار سقوط آزاد شده‌اند و همراه با بیت‌ کوین که تا مبلغ کمتر از ۴ هزار دلار نیز رسید، دچار دگرگونی و کاهش قیمت شده‌اند.

پیتر برند، تریدر معروفی که به علت پیش‌بینی‌های درستش پیش از این شناخته شده بود، امروز پاسخی را به پرسش‌های متداول افراد در زمینه‌ی قیمت بیت‌ کوین ارائه داد که هیچ‌کس انتظار شنیدنش را نداشت.

او در حساب توییتر خود، در تاریخ ۱۲ مارس نوشت:

اگر بخواهم بدون تعصب به این نمودارها نگاه کنم و آن را تحلیل کنم، پاسخ این است که باید ۱۰۰۰ دلار دیگر از این ارقام کم کنید.

او همچنین کمی قبل‌تر پیش‌بینی‌های دیگری کرده بود که عیناً همان اتفاق برای بیت ‌کوین افتاده بود.

منبع

چگونگی کلاهبرداری ۱۰۰ میلیون دلاری کره شمالی لو رفت!

کره شمالی و بیت کوین

سایفرتریس (CipherTrace) آمار تحلیلی و با جزئیات کاملی از چگونگی همکاری دو چینی با کره شمالی، در سرقت رمزارز به ارزش ده‌ها میلیون دلار منتشر کرد.

هر دوی آن‌ها مشکوک به همکاری با گروه Lazardous Group هستند. همان گروه مخفیانه‌ای که سال ۲۰۱۴ در حادثه‌ای که برای سونی اتفاق افتاده بود و همچنین ویروس WannaCry که در سال ۲۰۱۷ اپیدمی شده بود، دست داشتند. این گروه به ۷ میلیون حمله در سال ۲۰۱۷ به BitHump نیز متهم شده‌اند.

در تاریخ ۲ مارس، اداره‌ی خزانه‌ی دارایی‌های خارجی آمریکا، تیان یین‌یین (Tian Yinyin) و لی جیادونگ (Li Jiadong) را به لیست افرادی که باید تحریم شوند، اضافه کرد. زیرا معتقدند این دو نفر در سرقت رمزارزهایی که از یک صرافی بی‌نام در کره جنوبی اتفاق افتاده بود، نقش داشته‌اند. هر دوی آن‌ها به دست داشتن در پولشویی و جابجایی بدون مجوز پول‌های کلان متهم شده‌اند.

دارایی‌های دیجیتالی به ارزش ۲۳۴ میلیون دلار از یکی از صرافی‌ها به سرقت رفته است که از میان این‌ها ۲۱۸۸۰۰ رمزارز اتر به ارزش ۱۴۱ میلیون دلار، ۱۰۸۰۰ بیت ‌کوین به ارزش ۹۵ میلیون دلار و برخی دیگر از رمز‌ارزها نیز وجود داشته‌اند که همراه با بقیه دزدیده شده‌اند.

منبع

مایک نووگراتز (Mike Novogratz) از اعتماد از دست‌ رفته‌ی سرمایه‌گذاران بیت‌ کوین می‌گوید

بیت کوین ارزدیجیتال دنیای کریپتو

همانطور که می‌دانید، امروزه همه‌ی تحلیل‌گران در تکاپوی این هستند که دلیل افت قیمت شدید بیت ‌کوین را پیدا کنند.

اما از نظر مایک نووگراتز این بار مسئله و پاسخ آن بسیار ساده‌تر از قبل است. وی در تاریخ ۱۳ مارس در توییتی نوشت:

بیت‌ کوین همیشه یک بازی برد-برد محسوب می‌شد. همه‌ی رمزارزها همینطورند. به نظر می‌رسد اعتماد جهان در شرایط کنونی، در مورد همه‌چیز و نه فقط بیت‌ کوین، از بین رفته است.

از طرفی ظهور کروناویروس و از طرف دیگر، اختلاف و نزاع بین بقیه‌ی ملت‌های تولید کننده نفت، منجر به بروز آشفتگی در بازار مالی شده است.

نووگراتز معتقد است که پرسش اصلی آن است که این اعتماد از دست‌ رفته به بیت‌ کوین را چگونه باید به جهانیان برگرداند؟

به گزارش کوین‌تلگراف، بیت ‌کوین در یک روز به کف ۳۷۸۲ دلار رسید و سریعاً خودش به ۵۲۰۰ را رساند. پس، می توان نتیجه گرفت که اعتماد افراد به بیت ‌کوین به صورت کامل از دست نرفته است و هنوز برخی از افراد از این بی‌ثباتی بیت ‌کوین در حال سود کردن هستند. با این حال برای اینکه دوباره اعتماد به بازار برگردد، سرمایه‌گذاران بیت‌ کوین باید صبر کنند تا وحشت و اضطراب فعلی در جهان به صورت کامل از بین برود.

منبع

بایننس برای جامعه‌ی استیم (Steem Community)، نامه‌ی عذرخواهی منتشر کرد.

بایننس اتریوم

بایننس به علت شراکت در مرکزیت اصلی تهمت به بنیان‌گذار ترون (Tron)، جاستین سان (Justin Sun)، نامه‌ی رسمی عذرخواهی نوشت و آن را منتشر کرد.

بایننس در نامه‌ای که در تاریخ ۱۰ مارس منتشر شد، تاکید کرد که در این موضع بی‌طرف می‌ماند و اکوسیستم بایننس قصد درگیری با کسی را ندارد.

همچنین بایننس شواهد خود از خاموش کردن ۳۱.۷۳۰.۰۰۰ توکن استیم را که به علت مخالفت با جاستین ترون گرو گرفته بود، ارائه داد.

استیمیت (Steemit) یک اپلیکیشن موجود روی بلاکچین است که پلتفرمی همچون رسانه‌ی اجتماعی ردیت (Reddit) دارد که از یک مکانیزم اجماع استفاده می‌کند. این پروتکل به این معنی است که بلاکچین توسط تعدادی از بینندگان اداره می‌شود که آن‌ها توسط سهامداران استیم انتخاب شده‌اند. تاثیرگذاری این سهامداران به نسبت میزان سهام توکن‌هایی است که به عنوان دارایی دارند.

بایننس در توییتی با احترام نوشت:

ما امیدواریم که جامعه استیم و ترون در یک روش کارآمد به اجماع برسند. اگر آن‌ها با هم به توافق نرسند و کاربران ما در بایننس را با خسارات مالی و خطرات احتمالی دیگری روبرو کنند، ما این حق را داریم که موضوع مربوط را پیگیری کنیم و با رضایت کاربران خود اقدامات لازم را انجام دهیم.

منبع

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا