اخبار بیت کوین

گزارش هفتگی رمزارزها – ۱۴۰۰/۰۷/۰۷

۱- ممنوعیت مجدد معاملات کریپتوکارنسی در چین

بانک مرکزی چین اعلام کرد بیت کوین، اتریوم و استیبل کوین تتر قانونی نیستند و نمی‌توانند در بازار ارز استفاده شوند. این خبر باعث کاهش ۴ درصدی قیمت بیت کوین طی ۲۴ ساعت شد و قیمت این ارز را به محدوده ۴۲ هزار دلاری برگرداند.

برخی منابع خبری ادعا می‌کنند دلیل حملات چین به حوزه کریپتوکارنسی، گسترش یوان دیجیتال در این کشور است.

کمیسیون توسعه و اصلاحات جمهوری خلق چین ۱۰ هزار و ۱۰۰ ریگ استخراج رمزارز را در یک پارک فناوری دولتی در مغولستان داخلی توقیف کرد.

در خبرها آمده است که استخر Sparkpool هم دسترسی کاربران جدید چینی را برای استخراج اتریوم تعلیق کرده است. Sparkpool دومین استخر بزرگ استرخراج اتریوم در جهان به شمار می‌رود و باید دید این اقدام چه تاثیری در روند بازار خواهد گذاشت.

۲- استیبل کوین کاردانو در راه است

شرکت توسعه نرم‌افزاری COTI  از انتشار اولین استیبل کوین برای کاردانو خبر داد. این استیبل کوین Djed نام دارد و هدف از انتشار آن ارتقای اکو‌سیستم کاردانو با امکان انجام تراکنش‌های ارزان‌تر و راه‌اندازی پروژه‌های DeFi است. به عقیده‌ی هاسکینسون، استیبل کوین Djed می‌تواند نقشی مهم در فضای بازار روبه‌‍رشد کریپتوکارنسی ایفا کند.

Djed بر روی قرارداد‌های هوشمند شبکه کاردانو قرار دارد و هدف آن نگه داشتن قیمتی ثابت و نزدیک به یک دلار آمریکا خواهد بود.

طبق وایت پیپر ارایه شده برای Djed، دو نسخه از این استیبل کوین وجود خواهد داشت. نسخه اول صرفاً به عنوان واسطه در صرافی‌ها عمل می‌کند و نسخه دیگر برای استفاده در قرارداد‌های هوشمند و ایجاد پایداری در پروژه‌های DeFi استفاده خواهد شد.

۳- جریمه سنگین برای صرافی Kraken

به نقل از کمیسیون معاملات کالا ایالات متحده، صرافی کراکن به دلیل تخلف در ارایه مارجین برای کاربرانش مبلغ ۱.۲۵ میلیون دلارجریمه شد. کراکن به مشتریان آمریکایی اجازه دسترسی به محصولاتی را می‌داد که قبل‌تر ممنوع اعلام شده بود.

وینسنت مک گونگل  مدیر اجرایی کیمسیسون معاملات کالا گفت که برای ارایه چنین محصولاتی، این صرافی باید دستورالعمل‌ها را رعایت کند.

وی افزود این مقررات برای حمایت از مشتریان آمریکایی وضع شده است چرا که استفاده از مارجین و لورج در معاملات ممکن است برای کاربران کم تجربه خطرناک باشد و حتی منجر به لیکویید شدن آنها در بازار شود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cryptopotato
کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا