اخبار ارزهای دیجیتال

گزارش هفتگی رمزارزها- ۹۹/۰۱/۳۰

هنگامی که کسب و کارهای کشور ایالات متحده آمریکا مجدداً شروع به فعالیت کنند، قیمت بیت کوین چه واکنشی از خود نشان خواهد داد؟

ایالات متحده مانند بسیاری از کشورهای جهان اکثر مشاغل غیرضروری خود را تعطیل کرده است و به شهروندان دستور داده است که در تلاش برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا در خانه بمانند. هنگامی که زمان بازگشایی نهاد‌های دولتی در ایالات متحده فرا می رسد، قیمت بیت کوین می‌تواند تحت تاثیر آن قرار بگیرد.
ترامپ در سخنرانی اخیر خود که در تاریخ ۱۵ آوریل توسط فاکس نیوز گزارش شده است، گفت:

برنامه‌هایی برای بازگشایی کشور نزدیک به نهایی شدن است. تاریخ بازگشایی احتمالی قبل از اول ماه می خواهد بود.

اینفلوئنسر و معامله‌گر بازار رمزارزها، CryptoWendyO گفت که پس از بازگشایی مشاغل، بهبود فوری اقتصادی را نمی توان پیش بینی کرد. او همچنین پیش‌بینی می کند کهمردم بلافاصله پس از آن نمی توانند به روند قبلی خود برگردند. وی در نامه‌ای در تاریخ ۱۵ آوریل به کوین تلگراف نوشت:

این بازی ترکیبی از صبر و انتظار است، زیرا کسب و کارهای کوچک و بزرگ بازار فعلی را تجزیه و تحلیل می‌کنند و تصمیم می‌گیرند که مطابق با آن تجزیه و تحلیل، کار خود را از سر بگیرند.

او اشاره کرد که مسیر رو به جلوی بیت کوین به شرایط اقتصادی جهانی در هنگام بازگشایی مشاغل بستگی دارد. وی گفت:

من احساس می‌کنم که بسیاری از مردم به دولت و بانک‌های خود بی اعتماد هستند، بنابراین، این امر باعث می‌شود که آن‌ها به سمت بیت کوین روی بیاورند.

وی همچنین افزود:

اگر مردم درآمد و شغل نداشته باشند، ما وارد رکود دیگری شبیه به بحران ۲۰۰۸ می‌شویم. قیمت بیت کوین ممکن است در ارزش‌های فعلی خودش باقی بماند، زیرا که خریداران آن زیاد شود تا قیمت تغییر کند.

منبع

مجرمان، خون آلوده به ویروس کرونا را در دارک نت به فروش می رسانند

Chainalysis در ۱۵ آوریل یک وبینار برگزار کرد تا در مورد تاثیر ویروس کرونا در جرایم کریپتویی صحبت کند. در طی این جلسه، این شرکت ادعای مجرمان مبنی بر فروش خود آلوده به ویروس کرونا را در دراک وب، فاش کرد.
مطابق گزارش Chainalysis بازارهای دارک نت نیز از عوارض جانبی این بیماری همه گیر در امان نبوده‌اند، از طریق کاهش ۳۳ درصدی حجم رمزارز‌های ارسال شده به آدرس‌های کلاهبرداری، آن‌ها هم دچار ضرر و زیان شدند.
مجرمان سایبری نسبت به این بحران واکنش‌های متفاوتی را از خود نشان داده‌اند.

یک فروشنده در دارک نت ادعا می‌کند که خون آلوده به ویروس کرونا را برای فروش ارائه می‌کند که می‌گوید وی به خفاش ها تزریق کرده است.

صاحب فروشگاهی ادعا می‌کند که این خون از پدر بیمارش در بیمارستان گرفته شده است. مشخص نیست که آیا فروشنده در واقع خون آلوده را می‌فروشد یا فقط به دنبال کلاهبرداری از قربانیان از طریق بیت کوین است.
آیا بحران فعلی تاثیر عمیقی بر دنیای جرایم کریپتویی خواهد گذاشت یا خیر؟ هنوز هیچ چیز قطعی و مشخص نیست.

منبع

مجرمان، خون آلوده به ویروس کرونا را در دارک نت به فروش می رسانند

ویتالیک بوترین، هم‌بنیانگذار اتریوم نظر منفی خود را در رابطه با ایده‌ی استخراج رمزارزها از طریق تلفن‌های همراه اعلام کرد.
در ۱۳ آوریل بوترین در توئیتی با اشاره به اعلامیه شرکت تولید کننده تلفن همراه HTC مبنی بر اینکه کاربران می‌توانند رمزارز مونرو (XMR) را از طریق تلفن همراه خود استخراج کنند، گفت:

استخراج از تلفن‌های همراه یک بازی احمقانه است.

بنیانگذار اتریوم در واکنش به این اعلامیه، موارد زیر را اضافه کرد:

این مخالف همه چیزهایی است که ما در مورد اقتصاد سخت افزاری در همه ابعاد خودش می‌دانیم و بیشتر شبیه آن است که کاربران را با امید کاذب فریب می‌دهیم تا اینکه بخواهیم به آن‌ها کمک کنیم.

علاوه بر این، وی اضافه کرد که از طرف دیگر، سپرده گذاری (Staking) در تلفن همراه کاملاً امیدوارانه است.
واکنش های متنوعی در شبکه های اجتماعی نسبت به اظهار نظر بوترین وجود داشت. برخی می گویند که وی با اشاره به مواردی مانند رمزارز آردور (Ardor) که در آن امکان استخراج از طریق تلفن‌های اندرویدی وجود دارد، مفهوم استخراج رمزارز از طریق موبایل را زیر سوال برده است.

همانطور که کوین تلگراف در ۱۰ آوریل گزارش داد، شرکت HTC در اعلامیه‌ای بیان کرد که با میداس لبز (Midas Labs)، شرکت طراحی تراشه‌های ا‌سیک (ASIC)، قرارداد همکاری امضا کرده است. این شرکت اظهار داشت که با انتقال کار ماینینگ به دستگاه‌های تلفن همراه، می توان مصرف زیاد انرژی و سطح هزینه را کاهش داد.

در این اطلاعیه، این شرکت همچنین تاکید کرده است که این اپلیکیشن به گونه ای طراحی شده است که هنگام استفاده کردن از تلفن همراه و یا هنگامی که شارژر وصل نشده است، عملیات استخراج متوقف می شود.

منبع

 تحلیگر رمزارزها به سرمایه گذاران بیت کوین هشدار داد


تا سال ۲۰۱۸، دولت ها و ارگان‌های مختلف مالی با انتقاد از ماهیت ناشناس بیت کوین اظهار داشتند که این امری خطرناک برای سیستم مالی جهانی است.
می توان استدلال کرد که عدم تدابیر حفظ حریم خصوصی در شبکه بیت کوین در واقع تصویر قوی‌تری را از رمزارزها ارائه داده است. پیش از این، مردم و دولت‌ها بیت کوین را به عنوان ارزی که بیشتر برای استفاده در فعالیت‌های جنایی و تامین مالی تروریسم ترجیح داده می‌شد، تصور می‌کردند اما به نظر می‌رسد این عقیده در سال های اخیر تغییر یافته است.
مقیاس پذیری پایین بیت کوین شبیه به استدلال عدم حفظ حریم خصوصی است، به این معنا که از دو طریق قابل درک است:

می‌تواند با رسیدن شبکه به اوج خود معاملات را گران کند یا می‌تواند مقیاس پذیری لایه دوم را نیز تشویق کند.

برخی اظهار داشتند که هزینه‌های نسبتا بالا در شبکه بیت کوین باعث استفاده از راه حل‌های مقیاس گذاری لایه دوم می‌شود که بسیاری معتقدند استفاده از شبکه های عمومی بلاکچین در نهایت توسط میلیاردها نفر در سراسر جهان اجتناب ناپذیر است.

سایر شبکه های بزرگ عمومی بلاکچین با قابلیت مقیاس پذیری بالا مانند اتریوم در حال کشف راه حل‌های مقیاس بندی لایه دوم هستند و این نشان می‌دهد که مقیاس بندی لایه دوم برای هر شبکه بزرگ بلاکچین ضروری است.
بر اساس گزارشی از تحقیقات CoinShares تا حدود ۶۵ درصد از قدرت هسته شبکه بیت کوین از کشور چین بدست می‌آید. در حالی که سطح تمرکز ماینینگ در کشور چین در حال حاضر زیاد است، با گذشت زمان انتظار می رود که در سراسر جهان توزیع بیشتری اتفاق بیفتد.

تا به امروز مراکز بزرگ ماینینگ در چین توانسته‌اند به برق ارزان در مناطق کوهستانی در این کشور دسترسی پیدا کنند و همچنین استفاده از خنک کننده‌های طبیعی و دستمزد پایین کارگران توانسته است هزینه‌ها را به حداقل برساند. در نتیجه سطح تمرکز ماینینگ در چین در دسامبر سال ۲۰۱۹ به سطح بی‌سابقه‌ای رسید.
اطلاعات افزوده از CoinShares بیان کرد که:

این در حالی است که ما انتظار داریم که این نسبت دوباره از بین برود زیرا سخت افزارهای نسل جدید بیشتر وارد بازار غیرچینی می‌شوند، در زمان نوشتن این گزارش، بیش از ۶۵ درصد از قدرت بیت کوین در داخل چین مستقر است. این بالاترین چیزی است که ما از زمان شروع کار آن دیده‌ایم.

منبع

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس ارشد منابع آب و شیفته­‌ی دنیای نویسندگی. باور دارم همه چی در زندگی­مان به محتوا گره خورده است و همیشه به «محتوای خوب» نیاز داریم. در تلاشم گامی موثر در این مسیر بردارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
6 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
مهسا رفعت پی
مهسا رفعت پی
3 سال قبل

این مطالب گزارش هفتگی رو دیگه ادامه نمیدین؟

آرش
آرش
3 سال قبل

سلام. میشه یه صرافی معتبر حضوری بیت کوین در تهران معرفی کنید؟

صابر
صابر
3 سال قبل
پاسخ به  لیلی امینی

سلام استخراج بیت کوین از گوشی ایا صحت دارد؟

دکمه بازگشت به بالا