اخبار اتریوم

سرویس نام اتریوم برای گسترش در لایه دوم آماده می‌شود

سرویس نام اتریوم (ENS) که یک سیستم نامگذاری توزیع‌شده، باز و قابل گسترش بر روی بلاک چین اتریوم است، برنامه‌های خود را برای گسترش در لایه دوم اعلام کرد.

به گزارش والکس و به نقل از cryptopotato،‌ افزایش چشمگیر محبوبیت اتریوم، گس فی (Gas fee) را به طور قابل توجهی بالا برده و باعث شده که فعالان در بازار به دنبال جایگزینی مقرون به صرفه‌تر از لحاظ هزینه‌‌ها باشند. سرویس نام اتریوم یکی از همین پروژه‌ها محسوب می‌شود که پیش از این اعلام کرده بود قابلیت تعامل آن با لایه دوم مدت‌هاست که از طریق ENSIP-10: Wildcard Resolution و EIP-3668: CCIP Read: Secure offchain data retrieval در دست اجرا بوده است.

تیم توسعه‌دهنده ENS در گفتگویی که این هفته با جامعه اتریوم داشته، بر اهمیت این ارتقاء که منجر به گسترش این سرویس در لایه دوم و بهبود مقیاس‌پذیری و کاهش هزینه‌ها می‌شود، تأکید کرد. آنها گفتند که تسهیل تعامل راه‌ حل‌های موجود با دامنه‌های ENS به ثبت نام دامنه‌ها کمک خواهد کرد و تراکنش‌ها را در دسترس پایه کاربری گسترده‌تری قرار می‌دهد.

سرویس نام اتریوم

توسعه‌دهندگان سیستم نام‌گذاری مبتنی بر اتریوم قصد دارند در آینده‌ای نزدیک بواسطه یک قرارداد ثبت خارج از زنجیره (Off-chain) ENS و ارائه‌دهندگان خدمات مختلف، مانند پروژه cb.id که توسط کوین بیس (Coinbase) اداره می‌شود، Lens Protocol مبتنی بر پالیگان، OptiNames مبتنی بر آپتیمیزم (Optimism) و غیره، از رزولوِرهای خارج از زنجیره استفاده کنند.

علیرغم آشفتگی فضای دارایی‌های دیجیتال در سال گذشته، ENS بیش از ۲/۲ میلیون نام دامنه را به ثبت رساند. این عدد به طور پایداری در حال رشد است و در حال حاضر بیش از ۲/۷۳ میلیون نام دامنه در نزدیک به ۷۰۰ هزار آدرس منحصر به فرد وجود دارد.

در آوریل امسال، ENS یک درگاه پرداخت فیات جدید برای ثبت دامنه از طریق دروازه پرداخت وب ۳.۰ MoonPay ارائه کرد. این حرکت امکان ثبت دامنه‌های غیرمتمرکز eth. را با استفاده از گزینه‌های پرداخت فیات محبوب، مانند Apple Pay و Google Pay، به علاوه کارت‌های اعتباری برای کاربران وب ۳.۰ فراهم کرد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cryptopotato
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا