سرمایه گذاریمقالات ارز دیجیتال

پیش بینی آینده فایل کوین: داستانی از توسعه تا سال ۲۰۳۰

با توسعه صنعت بلاک چین، دامنه خدمات ارائه شده توسط پروژه‌های بلاک چین در حال گسترش است. البته، بعد زمان بود که باعث رسیدن توسعه‌دهندگان بلاک چین به بازار ذخیره‌سازی ابری شد که هنوز هم در حال گسترش است.  چراکه با توجه به سرعت ایجاد داده‌ها، منطقی است که نیاز به فضای ذخیره سازی اضافی همچنان روزبه روز بیشتر شود.

علاوه بر این، رویکرد ذخیره‌سازی داده‌ای متمرکز باعث می‌شود که داده‌ها در برابر حملات آسیب‌پذیر شوند. تا همین اواخر، خدمات ذخیره سازی ابری در حوزه شرکت‌های بزرگی بود که انبارهای داده متمرکز بزرگی را در اختیار داشتند. ارز دیجیتال فایل کوین چیست؟ یکی از پروژه‌هایی که با هدف رقابت در برابر انحصار شرکت‌های سرور ابری انجام می‌شود، فایل کوین “Filecoin” است. در این مقاله به معرفی این ارز دیجیتال، پیش بینی قیمت فایل کوین و آینده فایل کوین خواهیم پرداخت. 

فایل کوین Filecoin) FIL) چیست؟

فایل کوین یک پروتکل ذخیره‌سازی فایل غیرمتمرکز است که به کاربران اجازه می‌دهد فضای دیسک را اجاره کنند و در ازای آن با ارز دیجیتال Filecoin) FIL) پول دریافت کنند. افرادی که فضای ذخیره سازی را خریداری می‌کنند می‌توانند آن را با قیمت بسیار رقابتی در مقایسه با سرویس‌های ابری متمرکز بگیرند. این فناوری باید یک بازار جهانی برای فضای دیسک ایجاد کند.

فایل کوین چیست؟

برخلاف ذخیره‌سازی ابری، که شرکت‌های ذخیره‌سازی می‌توانند اطلاعات ذخیره‌شده را کنترل کنند و به‌عنوان یک واسطه عمل کنند، Filecoin از معماری غیرمتمرکز استفاده می‌کند که کنترل داده‌ها را به کاربران می‌دهد و داده‌ها را از یکپارچگی محافظت می‌کند و بازیابی داده‌ها و جلوگیری از سانسور را آسان‌تر می‌کند.

نمونه‌هایی از داده‌هایی که با Filecoin امکان ذخیره‌سازی دارند، عبارتند از:

  • فایل‌های شخصی
  • فایل‌های شرکت
  • اطلاعات شخصی
  • فایل‌های کاربردی
  • میزبانی وب سایت
  • پایگاه‌های داده محافظت شده

تاریخچه فایل کوین 

توسعه پروژه Filecoin در سال ۲۰۱۴ آغاز شد. در پاییز سال ۲۰۱۷، این پروژه ۲۵۷ میلیون دلار از طریق عرضه اولیه کوین (ICO) که یکی از بزرگترین‌ها در تاریخ بازار ارزهای دیجیتال بود، جمع آوری کرد.فایل کوین توسط Protocol Labs، یک شرکت نرم افزاری آمریکایی که هدف آن توسعه فناوری‌های وب ۳.۰ و ایجاد نسل بعدی اینترنت غیرمتمرکز است، ایجاد شده است. پروژه‌های مهم دیگر آزمایشگاه‌های پروتکل، سیستم فایل بین سیاره‌ای (IPFS) و پروتکل‌های libp2p هستند. خوان بنت (Juan Benet)، دانشمند کامپیوتر آمریکایی، موسس و مدیر عامل آزمایشگاه پروتکل است. این فناوری همانند آینده بیت کوین روشن خواهد بود.

بررسی فایل کوین

در ابتدا، راه‌اندازی شبکه اصلی Filecoin برای اوایل سال ۲۰۱۹ برنامه ریزی شده بود، اما به دلیل مشکلات توسعه، چندین بار به تعویق افتاد. سرانجام در ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰ راه‌اندازی شد و کوین این پروژه، بلافاصله در بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال بازار لیست شد.

تاریخچه قیمت FIL

اگرچه این توکن از پاییز ۲۰۱۷ معرفی شده است، اما تنها پس از راه‌اندازی شبکه اصلی آن در اکتبر ۲۰۲۰ در صرافی‌های بزرگ لیست شد. به این ترتیب، تا تاریخ راه‌اندازی شبکه اصلی، حجم معاملات ناچیز بود. در تمام این مدت، قیمت بین ۲ تا ۱۰ دلار بود. فقط در تابستان ۲۰۲۰ قیمت از آستانه ۱۰ دلار عبور کرد که تا زمان راه‌اندازی شبکه اصلی روند افزایشی خود را ادامه داد.

تاریخچه قیمت و آینده ارز فایل کوین

قیمت فایل کوین در سال ۲۰۲۰

پس از لیست شدن در صرافی‌های بزرگ رمزارز، قیمت توکن به شدت افزایش یافت، اما به سرعت اصلاح شد و سپس در محدوده بین ۲۷.۳۰ تا ۳۵.۰۰ دلار حرکت کرد. این روند تا ۲۱ دسامبر ادامه داشت، زمانی که قیمت از سطح حمایت عبور کرد. پس از آن در محدوده ۲۰.۰۰ تا ۲۵.۰۰ دلار به پایین حرکت کرد. در پایان سال، قیمت ۲۴.۳۳ دلار بود.

قیمت فایل کوین ۲۰۲۰

فایل کوین در سال ۲۰۲۱

Filecoin، سال ۲۰۲۱ را با قیمتی در حدود ۲۴ دلار شروع کرد و این قیمت تا فوریه تثبیت شد درست زمانی که بازار کریپتو با هجوم سرمایه گذاران روبرو بود. در سه ماه اول سال جدید، FIL تقریباً ۱۰۰۰٪ رشد کرد و بالاترین رکورد جدید خود را در ۲۳۷.۲۴ دلار ثبت کرد. بر خلاف دیگر ارزهای دیجیتال رایج، فایل کوین و حتی با وجود آموزش خرید فایل کوین که آسان است، این جهش رشد را نتوانست برای مدت طولانی تری حفظ کند؛ به شدت سقوط کرد و تا ژوئیه، بیش از ۸۰ درصد از رشد ثبت شده را از دست داد تا به کمترین میزان خود در سال یعنی ۴۰ دلار برسد.

فایل کوین 2021

 تحلیل تکنیکال آینده ارز فایل کوین 

روند فعلی قیمت FIL به شدت نزولی است. اصلاحات پس از پیک قیمت FIL بسیار زیاد بود، که به طور کلی باید به معنای خبر خوبی برای سرمایه‌گذارانی باشد که برای سرمایه‌گذاری دیر اقدام می‌کنند. اما قیمت آن در چند ماه گذشته چندان رضایت بخش نبوده است. به نظر می‌رسد که یک روند نزولی شکل می‌گیرد که در تایم فریم H4 بیشتر قابل مشاهده است. با در نظر گرفتن همه این موارد، یک ابهام کلی در مورد جهت گیری قیمت آینده ارز دیجیتال فایل کوین برای روزهای آینده فایل کوین وجود دارد. شاید وقتی قیمت از حد فعلی خارج شود، همه چیز روشن شود. هر گونه فشار نزولی بیشتر و Filecoin ممکن است با پشتیبانی ۱۴.۴۰ دلار معامله شود.

نمودار فایل کوین

پیش بینی آینده فایل کوین برای سال‌های ۲۰۲۲، ۲۰۲۳، ۲۰۲۵، ۲۰۳۰

کارشناسان معروف رمزارز نمی‌توانند ارز دیجیتالی به محبوبیت Filecoin را نادیده بگیرند. بیایید نگاهی به نظر آنها در مورد آینده ارز دیجیتال فایل کوین بیندازیم.

نظر Trading Beasts برای سال‌های ۲۰۲۲، ۲۰۲۳، ۲۰۲۵، ۲۰۳۰

پیش بینی قیمت فایل کوین توسط Trading Beasts تا سال ۲۰۲۴ به صورت نزولی است و پس از آن به طور پیوسته شروع به افزایش پیدا خواهد کرد. آنها پیش بینی می‌کنند تا پایان سال ۲۰۲۵ قیمت تا ۴۲.۶۳ دلار معامله شود.

نظر WalletInvestor برای سال‌های ۲۰۲۲، ۲۰۲۳، ۲۰۲۵، ۲۰۳۰

WalletInvestor نیز پیش بینی می‌کند که در سال‌های آینده فایل کوین بیت روند نزولی خواهد داشت. طبق برآورد آنها، این توکن تا قبل از پایان سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۷ درصد سقوط خواهد کرد و ممکن است در حدود قیمت ۲.۱۶۴ دلار تثبیت شود. همچنین، انتظار دارند این روند در آینده ادامه یابد و حتی پیش بینی کرده‌اند که توکن در نهایت ممکن است سقوط کند.

 آینده فایل کوین ازنظر WalletInvestor

نظر Long Forecast برای سال‌های ۲۰۲۲، ۲۰۲۳، ۲۰۲۵، ۲۰۳۰

Long Forecast با Trading Beasts موافق است که قیمت Filecoin ممکن است روند کاهشی خود را حفظ کند. آنها پیش‌بینی می‌کنند که ارزش توکن تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۱۰.۶۹ دلار کاهش می‌یابد، اما تا سه ماهه اول ۲۰۲۶، بالاتر از ۲۰ دلار نخواهد رفت. به طوری که چشم‌انداز چندان خوبی برای Filecoin پیش بینی نمی‌کنند. 

نظر DigitalCoinPrice برای سال‌های ۲۰۲۲، ۲۰۲۳، ۲۰۲۵، ۲۰۳۰

DigitalCoinPrice خوشبینانه‌ترین پیش بینی آینده فایل کوین را تاکنون داشته است. آنها پیش بینی می‌کنند که ارزش FIL تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۲۴.۶۰ دلار خواهد رسید. آنها همچنین پیش بینی کردند که میزان رشد از سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۶ زیاد نخواهد بود. با این حال از سال ۲۰۱۷ تا پایان این دهه، Filecoin بالا خواهد رفت و تا سال ۲۰۳۰، ارزش توکن ۹۸.۷۳ دلار خواهد بود.

 آینده فایل کوین از نگاه DigitalCoinPrice

پیش‌بینی‌های کلی ارزش آینده فایل کوین 

ذخیره سازی داده‌ها بازاری امیدوارکننده و رو به رشد است و Filecoin مزایای زیادی نسبت به رقبای خود در این صنعت دارد. علاوه بر این، توسعه دهندگان با تجربه روی این پروژه کار می‌کنند و سرمایه گذاران نسبتاً بزرگی روی آن سرمایه گذاری کرده‌اند.

با این حال، فراموش نکنید که این پروژه، رقبای جدی، اعم از متمرکز و غیرمتمرکز دارد که از اولین زمان ورود به این بازار، بوده‌اند و بعید است که بیکار بنشینند. شرایط نامطلوب در بازار کریپتو می‌تواند باعث کاهش قیمت توکن شود، حتی اگر همه چیز برای خود پروژه خوب پیش برود. پس خیلی قطعی نمی‌توان درباره آینده فایل کوین حرف زد.

سوالات متداول

آیا آینده فایل کوین روشن است؟

گفته شده افزایش قیمت FIL ممکن است حتی اگر بازار ارزهای دیجیتال نزولی باشد. اکثر کارشناسان ارزهای دیجیتال همچنین معتقدند که اگر بازار کریپتو دوباره صعودی شود، ارزش توکن در آینده افزایش خواهد یافت.

FIL چقدر می‌تواند بالا برود؟

با توجه به عوامل زیادی که در جهان به صورت پیش بینی نشده ای در حال روی دادن است، ارائه یک رقم مشخص دشوار است. ممکن است مدتی طول بکشد تا Filecoin به بالاترین رکورد فعلی خود برسد یا حتی یک مورد جدید تنظیم کند.

آینده ارز دیجیتال فایل کوین برای سرمایه گذاری مناسب پیش بینی می‌شود؟

فایل کوین باید تمام موانع باقی مانده به عنوان رمز مورد علاقه در صرافی ارز دیجیتال را بشکند. در حالت بدبینانه، این دارایی دیجیتال، اگرچه ممکن است سقف قیمت ارزهای دیجیتال را نشکند، اما مطمئناً بنیان قوی دارد.

برنامه‌های پاداش Filecoin چیست؟

به طور طبیعی، سرمایه گذاران و معامله گران در سراسر جهان تشویق می‌شوند تا در چشم‌اندازهای روشن مرتبط با آن سرمایه گذاری کنند. با احاطه بسیاری از اتحادها، Filecoin همچنین پایگاه خود را با اقدامات تبلیغاتی گسترش می‌دهد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۴

سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
پدرام
پدرام
4 ماه قبل

تا به امروز پیش بینی بد بینانه در مورد فایل کوین درست بوده
امروز ۳۰/۱۲/۲۰۲۳ هست و قیمت فایل کوین ۴.۵ دلار هست و حدود ۴-۵ ماه تا هاوینگ بیت کوین مونده

دکمه بازگشت به بالا