اخبار ارزهای دیجیتال

اظهار تردید عضو شورای حکام فدرال رزرو در خصوص دلار دیجیتال

کریستوفر والر معتقد است که ایجاد دلار دیجیتال، تاثیر ناچیزی در حفظ سلطه بلندمدت دلار خواهد داشت

یکی از اعضای شورای حکام هفت نفره فدرال رزرو، در سخنرانی تازه خود، در خصوص تاثیر و نقش پول دیجیتال در آینده سیاست‌های پولی ایالات متحده اظهار تردید کرد.

به گزارش والکس و به نقل از دیلی هودل، کریستوفر جی والر (Christopher J. Waller)، عضو شورای حکام بانک مرکزی آمریکا در سخنرانی خود در سمپوزیوم ژورنال امنیت ملی هاروارد، از اعتقاد خود بر تاثیر ناچیز CBDC در سلطه بلندمدت دلار آمریکا گفت.

او در این سخنرانی گفت: مبلغان CBDC تمایل دارند تا پتانسیل این پول دیجیتال برای کاهش اصطکاک پرداخت با کاهش هزینه‌های تراکنش، سرعت تسویه سریع‌تر و ارائه تجربه کاربری بهتر را برجسته سازند. من تردید دارم که CBDC به خودی خود برای جلوگیری از مواردی مانند کلاهبرداری، سرقت، پولشویی یا تامین مالی تروریسم به وسیله کاهش اصطکاک پرداخت سیستم سنتی کافی باشد.

والر افزود: اگرچه CBDC ممکن است بتواند تعدادی از فرآیندها را خودکار کند که تا حدی به معضل‌های موجود می‌پردازد، اما در انجام این کار منحصربه‌فرد نیست. تلاش‌های معناداری در سطح بین‌المللی برای بهبود پرداخت‌های فرامرزی از طرق مختلف در حال انجام است. اکثریت قریب به اتفاق این پیشرفت‌ها نه در حوزه رمزارزهای ملی، بلکه در سیستم‌های پرداخت موجود رخ داده است.

والر اعتقاد دارد حتی اگر یک ارز دیجیتال ملی خارجی از لحاظ تکنولوژی بهینه و مورد مقبولیت شرکت‌های غیرآمریکایی باشد، این مساله منجر به تضعیف نقش دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره بین‌المللی نخواهد شد. او در این باره گفت:

تغییر این مسائل نیازمند تغییرات بزرگ ژئوپولتیکی فراتر از ضرب CBDC است، از جمله در دسترس بودن دارایی‌های امن جذاب و بازارهای مالی نقد در دیگر حوزه‌های قضایی که حداقل همتراز – اگر نگوییم بهتر از گزینه‌های موجود در ایالات متحده – باشند.

عواملی که منجر به برتری دلار شده‌اند، فناوری نیستند، بلکه عرضه و بازار نقدینگی گسترده برای اوراق بهادار خزانه‌داری آمریکا و دیگر اشکال بدهی، ثبات طولانی‌مدت اقتصاد آمریکا و سیستم سیاسی آن است. هیچ کشوری در این موارد قابل قیاس با آمریکا نیست و CBDC این مساله را تغییر نمی‌دهد.

به خاطر ذات قابل نظارت رمزارزهای ملی، والر اعتقاد دارد که شرکت‌ها ممکن است انگیزه کمتری برای استفاده از آن داشته باشند.

والر همچنین معتقد است که دلار دیجیتال ارزش افزوده‌ای برای شرکت‌های خارجی نخواهد داشت و حتی ممکن است فرصت‌های پولشویی و به خطر انداختن ثبات مالی بین‌المللی را در پی داشته باشد. علاوه بر این، والر فکر نمی‌کند که استیبل کوین‌ها قادر به تحت‌الشعاع قرار دادن برتری دلار شوند. او در این باره گفت: من مطمئن نیستم که حتی عرضه متنابهی از استیبل‌کوین‌ها هم بتواند منجر به اثری قابل ملاحظه شود. اغلب مفسران معتقدند که ابزارهای پولی خصوصی همچون استیبل‌کوین‌ها می‌توانند سبب کاهش اثر سیاست‌های پولی شوند. من فکر نمی‌کنم که چنین باشد، همچنین توجه داشته باشید که تاکنون تقریبا تمام استیبل کوین‌های اصلی بر حسب دلار بوده‌اند و در نتیجه سیاست پولی ایالات متحده بر نگهداری آن‌ها تاثیری مشابه با نگهداری دلار خواهد داشت.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا