اخبار آلت کوین ها

حجم عرضه در گردش BUSD از ۲۰ میلیارد دلار فراتر رفت

پس از اعلان جنگ صرافی بایننس به USDC، حجم استیبل کوین این صرافی در حال افزایش بوده است.

صرافی بایننس اخیرا دست به فروش و تبدیل ذخایر USDC خود به BUSD زد. روز گذشته، فرانک چاپارو (Frank Chaparro)، خبرنگار The Block، خبر از افزایش عرضه در گردش BUSD به ۲۰ میلیارد دلار داد. این نخستین باری است که میزان عرضه استیبل کوین بایننس به این رقم می‌رسد.

به گزارش والکس و به نقل از کریپتو پوتیتو، حجم عرضه در گردش دلار بایننس هم‌اکنون در بالاترین سطح تاریخی خود (۲۱.۷ میلیارد دلار) است. این میزان در برگیرنده ۱۵ درصد از حجم کل بازار استیبل کوین ها (به ارزش ۱۴۷ میلیارد دلار) است.

از ابتدای ماه جاری تاکنون، BUSD در یک سمت ۲۲ درصد از کل معاملات قرار داشته است. صرافی بایننس در ماه سپتامبر اعلام کرد که ذخایر موجود و آتی استیبل کوین‌های USDC، USDP و TUSD خود را به BUSD تبدیل خواهد کرد.

ارزش بازار BUSD به ۲۰ میلیارد دلار رسید
ارزش بازار BUSD به ۲۰ میلیارد دلار رسید

جنگ بزرگ دوم استیبل کوین‌ها

سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried)، مدیرعامل صرافی FTX، این اقدام بایننس را «جنگ بزرگ دوم استیبل کوین‌ها» قلمداد کرد.

جنگ نخست به زعم بنکمن، در سال ۲۰۱۸ رخ داد. در آن زمان USDT و USDC موفق شدند که TUSD، GUSD و USDP را از میدان به در کنند.

بنکمن اعتقاد دارد که تفاوت این بار این است که نرخ بهره (فدرال) مثبت است که به معنی سود بیشتر برای شرکت‌های ضرب استیبل کوین خواهد بود. او گفت: به انتظار نشستن و دیدن فرجام اینکه در فضای استیبل‌کوین‌های بی‌پشتوانه فیات، پس از لونا و DAIای که اکثر پشتوانه‌اش USDC است، چه رخ خواهد داد بسیار هیجان‌انگیز است. احتمالا چیزی سودده و یا با احتمال سوددهی خواهد بود.

استیبل کوین USDT شرکت تتر همچنان بزرگ‌ترین استیبل کوین از حیث ارزش بازار است اما با افزایش نگرانی‌ها در خصوص وضعیت رگولاتوری این شرکت، سهم تتر از بازار پیوسته در حال کاهش بوده است. بزرگ‌ترین برنده این اتفاق، استیبل کوین USDC از شرکت رقیب، Circle، بوده است.

سه استیبل کوین بزرگ، مارکت کپی به ارزش ۱۳۴ میلیارد دلار دارند که تفاوت چندانی با ارزش بازار اتریوم ندارد.

علی‌رغم فشار دولت بایدن، کنگره عجله چندانی برای تصویب قوانین نظارتی بر استیبل کوین‌ها ندارد. هفته گذشته، جیم هایمز (Jim Himes)، نماینده کنگره، در این خصوص گفت: [قوانین مربوط به استیبل کوین‌ها] احتمالا در اوایل سال ۲۰۲۳ تصویب نخواهد شد.

استیبل کوین‌ها هم‌اکنون ۱۵ درصد از ارزش بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند. ارزش کل بازار با افزایشی ۱.۷ درصدی، به ۹۷۵ میلیارد دلار رسید.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا