اخبار ارزهای دیجیتال

اپل از فروش NFT کمیسیون ۳۰ درصدی می‌خواهد

اپل در بازنگری تازه قوانین اپل استور، مقرراتی سخت‌گیرانه برای اپ‌های کریپتویی وضع کرد.

شرکت اپل در بازنگری تازه قوانین اپ استور، شبهات مربوط به توکن‌های NFT و صرافی‌های رمزارز را برطرف ساخت.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، قوانین جدید نحوه اخذ کمیسیون از فروش توکن NFT را روشن می‌سازد. همچنین به شیوه لیست شدن اپ‌های صرافی ارز دیجیتال نیز اشاره شده است.

در بروزرسانی قوانین اپ استور که در تاریخ ۲۴ اکتبر منتشر شد، اپل به اپ‌ها اجازه داد تا از طریق پرداخت درون برنامه‌ای توکن NFT به فروش برسانند اما اپ‌ها از فراهم آوردن هر عملی به جز نمایش NFTها در خصوص توکن‌هایی که به شیوه دیگر تهیه شده‌اند، منع شده‌اند.

این شیوه‌نامه به اپ‌ها اجازه می‌دهد تا با استفاده از پرداخت درون برنامه‌ای توکن‌ها و خدمات مربوط به NFTها همچون مینت NFT، لیست کردن و انتقال آن‌ها را ممکن سازند.

اما این شرکت فناوری بر سیاست «مالیات اپل» خود تاکید دارد؛ طبق این قانون، تمامی پرداخت‌ها باید از طریق درون برنامه‌ای صورت گیرد و اپل ۳۰ درصد کمیسیون از آن اخذ خواهد کرد.

اپ‌ها از گنجاندن دکمه‌ها، لینک‌های خارجی و دیگر مواردی که به کاربران اجازه دهد تا محدودیت‌های اپ استور را دور بزنند، منع شده‌اند. همچنین استفاده از مکانیزم‌هایی همچون QR کدها، ارزهای دیجیتال و والت‌ها که به کمک آن بتوان محتوا یا قابلیتی جدید درون برنامه آزاد کرد، ممنوع است.

کمیسیون اپل در حالی ۳۰ درصد است که فروشگاه‌هایی همچون اپن سی و مجیک ادن تنها به طور میانگین ۲.۵ درصد کمیسیون می‌گیرند.

مجیک ادن در واکنش به این سیاست، سرویس‌های خود را از اپل استور برداشت و دیگر فروشگاه‌ها نیز تنها قابلیت مشاهده NFT را برای کاربران خود فعال کرده‌اند.

دستورالعمل‌های اپل استفاده از رمزارزها برای پرداخت درون برنامه‌ای را منع می‌کند و تنها پرداخت‌های معتبر از طریق ارز فیات و به کمک کارت‌های اعتباری و دبیت مورد قبول است.

این شیوه‌نامه جدید، تغییری در سیاست پیشین اپل در خصوص اپ‌های صرافی‌های دیجیتال همچون بایننس و کوین‌بیس نمی‌دهد. طبق سیاست پیشین، بر روی معاملات کاربران در این صرافی‌ها کمیسیون اخذ نمی‌شد. اما این شیوه‌نامه صرافی‌ها را ملزم می‌کند که تنها در کشورها و مناطقی خدمت ارائه کنند که مجوزهای لازم را در آن کسب کرده‌اند.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا