اخبار ارزهای دیجیتال

نیمی از نسل جدید خواهان حضور کریپتو در سبد سرمایه صندوق های بازنشستگی است

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نیمی از جمعیت نسل‌های جدید، علاوه بر بیمه بازنشستگی در کریپتو سرمایه‌گذاری کرده‌اند

تقریبا نیمی از جمیعت نسل Z (نسلی که در جامعه آمریکا تقریبا معادل با متولدان دهه هشتاد شمسی) و نسل Milleninal (نسل هزاره- نسلی مترادف با متولدین اوایل دهه شصت تا اواسط دهه هفتاد شمسی) خواهان گنجاندن ارزهای دیجیتال در سبد سرمایه‌گذاری بیمه بازنشستگی است.

به گزارش والکس و به نقل از کوین تلگراف، در این نظرسنجی که داده‌های آن از چارلز شواب (Charles Schwab)، مدیر دارایی آمریکایی، نقل شده است، در خصوص افزودن دارایی‌ها به طرح ۴۰۱k (تقریبا معادل با بیمه بازنشستگی در جامعه ایران) از مصاحبه‌شونده‌ها پرسش به عمل آمد. ۴۶ درصد پاسخ‌دهندگان نسل Z و ۴۵ درصد از Millennialها، اعلام کردند که آرزو می‌کنند می‌توانستند در کریپتو برای بیمه بازنشستگی سرمایه‌گذاری کنند.

این مساله مایه تعجب نیست؛ چرا که طبق داده‌های این نظرسنجی، ۴۳ درصد از نسل زی و ۴۷ درصد از نسل هزاره، خارج از برنامه بیمه بازنشستگی در این گروه از دارایی‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

جامعه آماری این پرسشنامه، ۱۱۰۰ تن از افراد ۲۱-۷۰ ساله بود که حق بیمه بازنشستگی ۴۰۱k را پرداخت می‌کنند. این نظرسنجی در تاریخ ۴ تا ۱۹ آوریل ۲۰۲۲ انجام شد. شرکت‌کنندگان می‌بایست در شرکتی با بیش از ۲۵ کارمند مشغول به کار باشند.

این نتایج تضاد شدیدی با دیدگاه‌های نسل ایکس (Gen X) و نسل انفجار یا بومرها (Boomers) دارد – این دو نسل، متولدین پس از پایان جنگ جهانی دوم تا اوایل دهه هشتاد میلادی را در برمی‌گیرند. به ترتیب ۳۱ و ۱۱ درصد از جمعیت این دو گروه مایل به گنجاندن ارزهای دیجیتال در سبد سرمایه‌گذاری بازنشستگی خود هستند و حتی درصد کمتری از آنان در حال حاضر در این عرصه سرمایه گذاری می‌کنند. تمامی این گروه‌ها، تورم را معضل و نگرانی اصلی خود در خصوص بازنشستگی دانستند.

تحقیق مشابه دیگری نیز در ماه آوریل توسط Investopedia انجام شد. نتایج این تحقیق نشان می‌داد که ۲۸ درصد از میلنیال‌ها و ۱۷ درصد از نسل Z انتظار دارند تا از ارزهای دیجیتال به عنوان پشتیبانی در ایام بازنشستگی استفاده کنند.

صندوق‌های سرمایه‌گذاری بازنشستگی مبتنی بر کریپتو از فوریه سال ۲۰۱۹ شروع به فعالیت کردند. در ماه آوریل امسال نیز گروه سرمایه‌گذاری فیدلیتی به مشتریان خود اجازه داد تا بتوانند ۲۰ درصد از سرمایه‌گذاری ماهانه خود در طرح ۴۰۱k را به سرمایه‌گذاری در بیت کوین اختصاص دهند.

در استرالیا، صندوق Rest Super بدل به نخستین صندوقی شد که امکان سرمایه‌گذاری در کریپتو به عنوان بیمه بازنشستگی را برای ۱.۹ میلیون نفر از مشتریان خود فراهم کرد.

اما امکان شکست نیز وجود دارد. یک صندوق کبکی تمام سرمایه ۱۵۴.۷ میلیون دلاری مشتریانش را در جریان ورشکستگی شرکت سلسیوس از دست داد. مواردی از این دست سبب دودستگی سناتورهای آمریکایی در خصوص ریسک چنین صندوق‌هایی است. سناتورهایی همچون الیزابت وارن و دیک دوربین، اعتقاد دارند که باید جلوی ورود سرمایه حاصل از تلاش کارکنان و کارگران آمریکایی به «قمارخانه کریپتو» را گرفت.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
کوین تلگراف
علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا