کیف پول

تنظیمات لجر؛ آموزش تنظیمات کیف پول لجر (Ledger)

برای خرید ارزهای دیجیتال یا فروش آن و انجام هر گونه فعالیت ارزی در بازار رمز ارزها، باید یک کیف پول ارز دیجیتال مطمئن داشته باشید. انتخاب یک کیف پول مناسب تا حد زیادی به نیاز شما، مقدار سرمایه شما، نوع فعالیت ارزی مورد نظر، ارز دیجیتال مورد نظر و مواردی از این قبیل بستگی دارد. کیف پول لجر یکی از چندین والت سخت افزاری محبوب بین کاربران این بازار است. تنظیمات لجر نیز جزو موارد مهمی است که هر فرد به عنوان کاربر دنیای کریپتوکارنسی باید آموزش ببیند. به همین منظور موضوع اصلی این مقاله، نحوه تعیین تنظیمات کیف پول لجر است.

کاربری کیف پول لجر نسبت به بسیاری از والت‌های دیگر پیچیده‌تر است. به همین دلیل است که مطالعه راهنمای استفاده از والت لجر برای کاربران آن امری ضروری است. در ادامه به معرفی این کیف پول و بیان چگونگی راه‌اندازی و بررسی بخش تنظیمات لجر خواهیم پرداخت.

کیف پول لجر

یادگیری تنظیمات لجر، نیازمند داشتن شناختی نسبی از این کیف پول است. کیف پول لجر (Ledger) جزو یکی از بهترین والت‌های سخت افزاری است که از حدود ۲۶ کوین و چیزی حدود ۱۵۰۰ توکن پشتیبانی می‌کند. به عبارتی ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، ریپل، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین توسط این والت پشتیبانی می‌شوند. امنیت کیف پول لجر نسبت به بسیاری از والت‌های نرم افزاری بسیار بیشتر است و این موضوع برای افرادی که در حجم‌های زیاد به معامله می‌پردازند، می‌تواند بسیار مفید باشد؛ ضمن اینکه با توجه به آفلاین بودن آن، امکان دسترسی با اینترنت و هک شدن نیز ندارد.

والت لجر، کیف پول سخت افزاری ارزهای دیجیتال

کیف پول سخت افزاری لجر که برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ ارائه شد، در کنار مزایای زیادی که دارد از قیمت نسبتا بالایی برخوردار است. همچنین اینکه ممکن است کاربری پیچیده‌ای داشته باشد؛ به عبارتی تنظیمات لجر دارای پیچیدگی‌های خاص خود است که نیاز به آموزش دارد. ساختار این والت به گونه‌ای است که امکان اتصال به والت‌های دیگر را دارد.

راه اندازی و نصب کیف پول لجر

به عنوان فردی علاقه‌مند و فعال در دنیای کریپتوکارنسی احتمالا می‌دانید که انواع مختلفی از کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد. کیف پول‌های نرم افزاری، والت‌های ارزان‌تر و کاربرپسندتری هستند و در مقابل آن‌ها والت‌های سخت افزاری، کیف پول‌هایی امن‌تر، گران‌تر با کاربری پیچیده‌تر قرار دارند. والت لجر که در انواع مختلفی هم ارائه شده است، جزو محبوب‌ترین والت‌های سخت افزاری بین کاربران است.

هنگام خرید کیف پول لجر توجه داشته باشید که از شرکت یا سایت معتبری خرید خود را انجام دهید. هنگام یادگیری تنظیمات لجر خوب است با بسته بندی این والت و محتویات آن آشنا شوید:

  • کارت بازیابی
  • والت سخت افزاری لجر
  • کارت دستورالعمل تنظیمات لجر
  • کابل USB
  • اکسسوری
خرید کیف پول

برای راه اندازی کیف پول لجر لازم است برنامه نرم افزاری لجر لایو را روی سیستم کامپیوتری خوب نصب کنید. سپس اولین کاری که باید انجام دهید، اتصال کابل USB و ایجاد ارتباط بین سیستم کامپیوتری و والت لجر است. سپس عبارتی تحت عنوان «پیکربندی دستگاه جدید» یا “Configure a new device” را در صفحه نمایشگر کیف پول خود مشاهده خواهید کرد. حال باید دکمه سمت راست دستگاه خود را فشار دهید و گزینه «بله» را انتخاب کنید. گذراندن این مرحله در تنظیمات لجر باعث می‌شود تا درایورهای مورد نیاز خود روی سیستم شما نصب شود.

اتصال USB به سیستم برای شروع تنظیمات لجر

مرحله بعد مربوط به انتخاب رمز عبور است. برای شروع ابتدا باید هر دو دکمه چپ و راست دستگاه والت خود را باهم فشار دهید. در واقع شما هر بار برای ورود خود به دستگاه باید این رمز را وارد کنید. انتخاب رمز عبور در تنظیمات لجر جزو مهم‌ترین مراحل است.

انتخاب رمز عبور برای تکمیل تنظیمات لجر

برای انتخاب عدد اول رمز عبور، می‌توانید از دکمه‌های بالا و پایین والت لجر خود به عنوان کنترل‌گر استفاده کنید. زمانی که به عدد مطلوب رسیدید، هر دو دکمه را هم‌زمان فشار دهید تا تأیید شود. سپس به سراغ رقم بعدی بروید تا چهار رقم رمز عبور تکمیل شود. البته رمز عبور انتخابی شما می‌تواند هشت رقمی نیز باشد.

انتخاب رمز عبور برای والت لجر

در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود تا جهت تکمیل تنظیمات لجر، رمز انتخابی خود را دوباره وارد کنید. سپس نوبت به وارد کردن عبارت بازیابی می‌شود. این عبارت باید شامل ۲۴ کلمه باشد. فراموش نکنید که آن را پس از یادداشت در جایی امن نگهداری کنید؛ زیرا این عبارت آخرین راه شما برای نگهداری دارایی‌های شما در مواقع خطر خواهد بود.

یادداشت کردن عبارت بازیابی

عبارت بازیابی در صفحه نمایشگر شما نمایش داده می‌شود و شما با کمک دکمه سمت راست دستگاه خود می‌توانید کاراکترها را جابه‌جا کنید. در نهایت زمانی که به حالت ایده‌آل رسید می‌توانید با فشار دادن هر دو دکمه روی دستگاه به طور هم‌زمان، آن را تأیید کنید. حال عبارت Your device is now ready را روی نمایشگر خود خواهید دید.

راه اندازی کیف پول لجر

تنظیمات لجر

همانطور که در قسمت‌های قبل به آن اشاره کردیم، کاربردی کیف پول لجر نسبت به بسیاری از والت‌های نرم افزاری بسیاری پیچیده‌تر است. به همین دلیل است که برای کار کردن با آن لازم است تمام مراحل آموزش تنظیمات کیف پول لجر را به خوبی مطالعه کنید.

نحوه دریافت ارز با کیف پول لجر

اولین کاری که ممکن است شما به عنوان یک کاربرد با والت خود انجام دهید، دریافت ارز دیجیتال است. برای این کار باید نرم افزار لجر لایو (Ledger live) را روی سیستم خود داشته باشید. به عبارتی تنظیمات لجر و کار کردن با این والت تا حد زیادی به برنامه لجر لایو وابسته است. شما می‌توانید از طریق این برنامه دارایی‌های رمزنگاری شده خود را مدیریت کنید. برای دریافت این دارایی‌ها لازم است پس از ساخت اکانت در این برنامه، یک آدرس جدید برای دریافت ارزهای دیجیتال ایجاد کنید.

دارایی‌هایی که توسط این برنامه پشتیبانی نمی‌شوند، باید از طریق یک والت ارزی خارجی مدیریت شوند. در قسمت برنامه‌های مرکز راهنمایی لجر، لیست ارزهایی که در لجر لایو پشتیبانی نمی‌شوند، نوشته شده است. همچنین توجه داشته باشید که در صورت استفاده از کیف پول خارجی، تمام برنامه‌های در حال اجرا روی صفحه سیستم خود را ببندید تا تداخل ایجاد نشود.

حال برای تکمیل تنظیمات لجر و دریافت رمز ارز، روی گزینه دریافت که در سمت چپ صفحه قرار دارد کلیک کنید. حال نوبت انتخاب حساب دریافت است که می‌توانید از لیست کشویی انتخاب کنید. همچنین امکان وارد کرد آن نیز وجود دارد. سپس روی گزینه «ادامه» کلیک کنید.

آموزش دریافت رمز ارز از طریق برنامه لجر لایو

والت لجر خود را با کابل USB به سیستم متصل کنید و سپس گزینه «ادامه» را انتخاب کنید. حال باید تأیید کنید که آدرس نشان داده شده روی صفحه نمایشگر کیف پول، همان آدرس موجود در برنامه لجر لایو است. برای تأیید نیز باید دکمه سمت راست و چپ را به طور هم‌زمان فشار دهید. در نهایت پس از تأیید می‌توانید کیف پول خود را قطع کنید و از انجام شدن معامله به طور کامل مطمئن شوید.

نحوه ارسال ارز با کیف پول لجر

در راستای یادگیری تنظیمات لجر، خوب است با نحوه ارسال رمز ارز با این کیف پول نیز آشنا شوید. برای شروع باید روی دکمه «ارسال» در سمت چپ صفحه نرم افزار لجر لایو کلیک کنید. برای انتخاب Account to debit می‌توانید از لیست کشویی استفاده کنید. همچنین امکان تایپ کردن آن نیز وجود دارد.

آموزش ارسال ارز دیجیتال در کیف پول لجر

سپس آدرس گیرنده را وارد کنید. در نظر داشته باشید که در صورت کپی کردن آدرس، حتما آن را چک کنید و از درست بودن آن مطمئن شوید. پس از آن نوبت به وارد کردن مبلغ مورد نظر است. در این قسمت گزینه‌ای تحت عنوان Send Max وجود دارد تا حساب کاربری شما به طور کامل خالی شود.

مرحله بعد نوبت به انتخاب کارمزد از لیست کشویی می‌رسد. توجه داشته باشید که هر چه این کارمزد انتخابی شما بیشتر باشد، پردازش معامله سریع‌تر انجام خواهد شد. پس از آن نوبت به انتخاب گزینه «ادامه» می‌رسد.

حال برای اینکه مراحل تنظیمات لجر و ارسال ارز دیجیتال کامل شود، کیف پول را به سیستم خود وصل کنید و سپس با فشار دادن دکمه سمت راست یا چپ روی دستگاه، می‌توانید جزییات معامله را مشاهده کنید. پس از بررسی آن در صورت درست بودن، باید برای تأیید هر دو دکمه روی دستگاه را فشار دهید.

کاربری کیف پول لجر

کیف پول لجر جزو یکی از بهترین والت‌های سخت افزاری برای ارزهای دیجیتال است که در چند نوع مختلف ارائه شده است و قابلیت‌های متنوعی برای کاربران دارد. کاربری این والت نسبتا پیچیده است. به همین دلیل است که یادگیری تنظیمات لجر و مطالعه دفترچه راهنمای آن جزو کارهای ضروری قبل از انجام فعالیت است. یکی دیگر از نکات مهمی که وجود دارد این است که لازمه استفاده از این والت، نصب برنامه نرم افزاری لجر لایو روی سیستم کامپیوتری شما است. ما در این مقاله سعی کردیم ابتدایی‌ترین فعالیت‌هایی که با کیف پول لجر می‌توان انجام داد را در بخش تنظیمات لجر توضیح دهیم.

سوالات متداول

رمز برنامه لجر لایو در موبایل را چگونه می‌توان تعویض کرد؟

برای تغییر رمز برنامه لجر لایو کافی است وارد قسمت “Settings” شوید، وارد بخش “General” شوید، گزینه “Password Lock” را انتخاب کنید و رمز عبور جدیدی انتخاب کنید.

کیف پول لجر برای چه افرادی مناسب است؟

اگر دارایی زیادی دارید که از نگهداری آن در والت‌های نرم افزاری واهمه دارید، می‌توانید آن را در کیف پول امن و مطمئن لجر نگهداری کنید. ضمن اینکه این والت برای افرادی که قصد انجام معاملات کلان با ارزهای دیجیتال مختلف دارند نیز مناسب است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
2 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد
محمد
5 ماه قبل

سلام و احترام
جدیدا در برنامه لجر لایو ، برای کانکت کردن کیف پول، درخواست روشن کردن لوکیشن رو میده
اگه ما لوکیشن گوشی خودمون رو روشن کنیم مشکلی پیش نمیاد

ر رواقی
ر رواقی
5 ماه قبل
پاسخ به  محمد

سلام
تاکنون چنین مساله ای را در لجر لایو ما مشاهده نکرده‌ایم. آیا اطمینان دارید که اپلیکیشن لجر لایو را از منبع معتبری دانلود کرده اید؟

دکمه بازگشت به بالا