افراد مشهورمقالات ارز دیجیتال

سازندگان آوه؛ خالقان ایده ای پر رنگ در دنیای قرض و وام کریپتو

یکی از جذابیت‌های دنیای کریپتوکارنسی این است که می‌توانید بدون طی کردن مراحل بانکی اقدام به گرفتن وام کنید. سازندگان آوه افرادی بودند که با همین ایده شروع به کار کردند و در نهایت پروتکل آوی (Aave) را به اجرا درآوردند. آوی یک پروتکل غیرمتمرکز و منبع باز در دنیای رمز ارزها است که به عنوان یک پلتفرم وام دهی در بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. شما می‌توانید در ازای وثیقه ارزی که قرار می‌دهید، مقداری وام از ارز دیجیتال مورد نظر خود دریافت کنید و با توجه به مقدار وام و مدت زمان پرداختی که دارد، کارمزد آن را پرداخت کنید.

پروتکل آوی ارتباطی مستقیم بین فرد وام گیرنده و وام دهنده برقرار می‌کند و تمام امور را توسط قراردادهای هوشمند کنترل و مدیریت می‌کند. در ادامه این مطلب به یافتن پاسخ سوال ارز دیجیتال آوه چیست و اهداف سازندگان آوه می‌پردازیم.

تعریف ارز دیجیتال آوه

آوه (Aave) به عنوان یک پروتکل منبع باز مبتنی بر دیفای، طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی می‌کند و عملیات وام دهی را برای کاربران خود انجام می‌دهد. سازندگان آوه این پروتکل را برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ و روی بلاک‌چین اتریوم راه اندازی کردند. در آن تاریخ نام این پروژه ایتلند (ETHLand) بود. در پایان همان سال سازندگان آوه از توکن خود تحت عنوان آوی رونمایی کردند. سیستم وام‌ دهی آوی باعث شده تا این پروژه در بین افراد فعال در دنیای کریپتوکارنسی محبوب شود.

Aave اساساً یک شرکت انتفاعی است که در سال ۲۰۱۷ شروع به کار کرد. بنیانگذار پلتفرم و خالق این ارز دیجیتال استانی کولچوف (Stani Kulechov)، پروتکل Aave را در همان سال در سوئیس راه اندازی کرد. در ابتدا، این پلتفرم ETHLend نام داشت و در اولین عرضه اولیه کوین (ICO) که در سال ۲۰۱۷ راه اندازی شد، تقریباً ۱۶.۲ میلیون دلار جمع آوری کرد. در این مدت، این پروتکل تقریباً ۱ میلیارد واحد از ارز دیجیتال بومی، معروف به LEND، را در مراحل اولیه فروخت. از پروتکل. متعاقباً، تیم ۳۰۰میلیون واحد توکن رمزنگاری Aave باقی مانده را در اختیار داشت.

آوه پروتکلی غیرمتمرکز و منبع باز

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین هدف سازندگان آوه در این عبارت خلاصه می‌شد: طراحی و اجرای یک بازار وام دهی غیرمتمرکز. شما برای استفاده از آوه می‌توانید در دو حالت متفاوت قرار داشته باشید. برخی افراد تحت عنوان سرمایه گذار، دارایی‌های خود را در استخر قرار می‌دهند و سپس در ازای آن سود دریافت می‌کنند. بعضی از افراد هم می‌توانند ارز دیجیتال مورد نظر خود را از استخر وام بگیرند و سپس کارمزد بهره آن را پرداخت کنند.

سازندگان آوه برای این پروتکل دو نوع توکن در نظر گرفته‌اند:

  • A Tokens (ای توکن)
  • Aave (توکن آوی)

A Tokens توکن‌های ERC-20 هستند که فقط به عنوان سود سپرده به افراد سرمایه گذار و وام دهنده پرداخت می‌شود. توکن‌های آوی هم همان توکن بومی پروتکل آوه است که می‌توانید آن را مانند سایر ارزهای دیجیتال از صرافی‌ها خریداری کنید. قیمت آوه در حال حاضر چیزی حدود ۶۰ دلار است.

سازندگان آوه این پروتکل را بر اساس فناوری بلاک‌چین طراحی کرده‌اند. در همین راستا تمام فرایند وام دهی در آن بدون دخالت بانک یا شخص سوم انجام می‌شود. در واقع مدیریت تمام امور به کمک سیستم قراردادهای هوشمند انجام می‌شود. تنها کاری که افراد باید انجام دهند این است که متناسب با مقدار وامی که درخواست دارند، وثیقه گرو بگذارند.

خلق آوه بر اساس فناوری بلاک‌چین

اهداف سازندگان آوه

سازندگان آوه این پروتکل را با هدف کلی ایجاد بازار وام دهی غیرمتمرکز و الگوریتمی طراحی کردند. اما در دل این هدف کلی، دو هدف خاص وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • ایجاد نقدینگی در استخرها با سرمایه گذاری در آن‌ها
  • طراحی پلتفرمی مخصوص وام دهی غیرمتمرکز با وثیقه‌های مختلف و سیاست‌های عملیاتی

حال برای اینکه بیشتر متوجه این دو مورد شوید به ارائه توضیحات دقیق‌تر درباره آن‌ها می‌پردازیم. سازندگان آوه این پروتکل را طوری طراحی کرده‌اند که اگر شما به عنوان یک سرمایه گذار دارایی خود را در استخرهای آوه ذخیره کنید در راستای تامین نقدینگی این استخرها عمل کرده‌اید. در عین حال در ازای هر وامی که به افراد دیگر داده می‌شود، سود سرمایه گذاری خود را هم دریافت خواهید کرد.

از طرف دیگر اگر شما به عنوان یک فرد وام گیرنده به این پلتفرم مراجعه کنید، طبق طراحی‌های سازندگان آوه می‌توانید در ازای وثیقه‌ای که قرار داده‌اید وام دریافت کنید. توجه داشته باشید که وثیقه شما باید ارز دیجیتال باشد. همچنین مقدار وام دریافتی شما به میزان ارزی که وثیقه گذاشته‌اید بستگی دارد. ضمن اینکه مقدار وثیقه در هر صورت باید بیشتر از مقدار مبلغ وام دریافتی باشد.

ایجاد بازار وام دهی غیرمتمرکز مهم‌ترین هدف سازندگان آوه

آوی، دنیای جذابی از رمزنگاری

سازندگان آوه جزو اولین افرادی بودند که پروژه‌ای با هدف وام دهی غیرمتمرکز راه اندازی کردند. این پروژه مزایا و معایب خاص خود را دارد اما به طور کلی می‌تواند راه حلی مناسب برای کسب درآمد سرمایه گذاران یا تأمین نیاز وام گیرندگان باشد. پروژه آوی یک شبکه وام دهی همتا به همتا است که ویژگی‌های منحصر به فردی مثل استخراج نقدینگی و ارائه وام‌های فلش دارد. اما در نهایت این شما هستید که باید با توجه به شرایط، نیازها و سرمایه خود تصمیم بگیرید. صرافی ارز دیجیتال Binance، پلتفرم وام دهی Hodlnaut، پلتفرم وام دهی BlockFi، پلتفرم وام دهی Celsius و پلتفرم وام دهی Nexo؛ برخی از سیستم‌های متمرکزی هستند که به صورت کاملاً سنتی اداره می‌شوند و در حال حاضر وام ارز دیجیتال نیز اعطا می‌کنند. شما تاکنون تجربه گرفتن وام در این پلتفرم‌ها را داشته‌اید؟

سؤالات متداول

مزایای پروتکل آوی چیست؟

مزایای پروتکل آوی شامل مواردی مثل نرخ کارمزد شناور و ثابت برای وام‌ها، مشخص نبودن زمان بازپرداخت وام، عدم کسر شدن کارمزد از وام گیرندگان در صورت استفاده از توکن آوه و ارائه وام‌های فلش است.

معایب پروتکل آوی چیست؟

بعضی از معایب پروتکل آوی شامل مواردی مثل وثیقه بیش از مقدار وام، دیفای بودن آن، اتریومی بودن این پروژه و نداشتن استقلال کافی می‌شود.

چه کیف پول‌هایی از ارز دیجیتال آوه پشتیبانی می‌کنند؟

از آنجایی که برای وام گرفتن در آوه به کیف پول نیاز دارید، خوب است بدانید که کیف پول‌هایی مثل متامسک، تراست والت، اتمیک ولت و والت سخت افزاری لجر از این پروژه و رمز ارز آن پشتیبانی می‌کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا