افراد مشهور

آدام بک کیست؟ معرفی Adam Back مدیرعامل بلاک استریم

آدام بک یکی از شخصیت‌های برجسته در صنعت بلاکچین است که فناوری‌های مختلفی را در این شبکه ابداع کرده و آن توسعه داده است. از مهمترین آن‌ها می‌توان به Proof Of Work و Hashcash اشاره کرد. او فعالیت خود در این زمینه را از سال ۱۹۹۰ آغاز کرده و هم اکنون به عنوان یکی از مدیران بلاک استریم مشغول به فعالیت است.

با توجه به رشد روزافزون فناوری‌های بلاکچین و افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال، نقش Adam Back در رشد، ارتقا امنیت و پایداری شبکه انکار ناپذیر است. در ادامه به بررسی زندگی، شغل و نقش او در صنعت بلاکچین خواهیم پرداخت.

زندگی نامه آدام بک

او در ۱۸ دسامبر ۱۹۷۰ در انگلستان، شهر لندن به دنیا آمد. آدام دوران کودکی و نوجوانی خود را در این کشور سپری و سپس به کشور کانادا مهاجرت کرد. او برای تحصیل به انگلیس بازگشت و موفق شد مدرک کارشناسی ریاضیات و دکترای رمزنگاری خود را از دانشگاه لندن دریافت کند.

Adam Back در سال ۱۹۹۵ به حوزه امنیت اطلاعات علاقه مند شد و در سال ۱۹۹۷ توانست الگوریتم Hashcash را طراحی کند. الگوریتم ساخته شده در حال حاضر به عنوان یکی از روش‌های مقرون به صرفه برای جلوگیری از حملات DDos در شبکه اینترنت خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بک با بررسی و مطالعه روی شبکه بلاکچین موفق شد الگوریتم Proof Of Work را طراحی کند که در حال حاضر از آن برای تولید ارزهای دیجیتال و تایید تراکنش های شبکه هایی مانند بیت کوین استفاده می‌شود.

او در حال حاضر به عنوان مدیر شرکت بلاک استریم مشغول به فعالیت است که از پیشگامان حوزه ارز دیجیتال و Block Chain به حساب می‌آید. آدام در کنار سمت مدیریتی خود به سایر شرکت‌ها و استارت آپ‌های فعال در این حوزه نیز مشاوره می‌دهد.

آیا آدام بک، یک سایفرپانک است؟

آدام بک و سایفرپانک‌ها

سایفرپانک‌ها در واقع کسانی هستند که قصد دارند با دانش رمزنگاری به ارتقا امنیت و حفظ حریم خصوصی در شبکه اینترنت کمک کنند. بک نیز یکی از افرادی است که در بنیادی که به همین منظور تشکیل شده عضو است و در فعالیت‌های مختلف آن به منظور ارائه راه حل‌های رمزنگاری برای بهبود امنیت اینترنت شرکت می‌کند.

حال رابطه این گروه با بلاکچین و بیت کوین چیست؟ در واقع الگوریتم Proof Of Work که توسط Adam back طراحی شده به عنوان راه حلی برای مقابله با حمله به شبکه بیت کوین استفاده می‌شود. به همین دلیل می‌توان گفت این دو، رابطه‌ای بسیار نزدیک به هم دارند.

آیا بک همان ساتوشی است؟

به دلیل ارتباط ابداع الگوریتم استفاده شده توسط او بسیاری از مردم، آدام را یکی از محتمل‌ترین گزینه‌هایی می‌دانند که می‌تواند همان ساتوشی باشد؛ زیرا Satoshi از اصطلاحات و سبک نگارشی یک برنامه نویس C++ استفاده می‌کند که بک در آن مهارت کافی دارد. نکته مهم این است که بسیاری از افراد دیگر نیز چنین مهارتی دارند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به دکتر کریگ رایت (Craig Steven Wright) اشاره کرد. با همه این تفاسیر همچنان نمی‌توان به قطعیت مشخص کرد که ناکاتومو چه کسی است.

اظهارنظرهای آدام بک در مورد بازار ارزهای دیجیتال

آدام بک و بازار ارزهای دیجیتال

اظهارات متفاوتی از بک در مورد بازارهای ارزهای دیجیتال منتشر شده که در ادامه مهم‌ترین آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

نیازمندی به اتصال ماهواره‌ای

یکی از اظهار نظرهای او در مورد استفاده از ماهواره‌ها برای انجام تبادلات، بیت کوین است. او اعتقاد دارد بلاکچین این ارز، یک شبکه همتا به همتا و غیر متمرکز است که توسط گره‌های روی زمین ایمن می‌شود؛ اما اگر مشکلی برای این شبکه‌ها ایجاد شود و یکی از روتر‌ها هک شود، این اتصال ماهواره‌ای می‌تواند تضمین کند که تراکنش‌ها بدون هیچ مشکلی انجام می‌شوند.

یکی دیگر از دلایل نیاز به دسترسی به اتصالات ماهواره‌ی، وجود نهادها و دولت‌هایی است که می‌خواهند به اطلاعات شبکه دسترسی داشته باشند یا به نوعی آن را مدیریت کنند. استفاده از ماهواره باعث می‌شود که احتمال رخ دادن چنین موضوعی به شدت کاهش پیدا کند.

Adam Back معتقد است در صورت اتصال به ماهواره‌ها نیازی به به شبکه اینترنت که همواره احتمال قطع شدن آن وجود دارد نیست؛ در نتیجه شبکه همیشه در دسترس خواهد بود.

پیش بینی آینده بیت کوین

آدام بک معتقد است در ۵ سال آینده روند قیمت بیت کوین همچنان صعودی خواهد بود و در بدبینانه‌ترین حالت به ۲۰۰ هزار دلار خواهد رسید. دلیل اصلی او برای این اظهار عبارت است از:

افزایش تقاضا

او معتقد است به دلیل رشد محبوبیت این ارز دیجیتال، تقاضا به صورت چشمگیری برای آن افزایش می‌یابد و به همین دلیل افزایش قیمت آن کاملا طبیعی است.

کاهش میزان تورم

از آنجایی که میزان عرضه این دارایی دیجیتال محدود است، می‌توان آن را بسیار با ثبات دانست و در صورتی که ارزش دارایی‌های دیگر کاهش پیدا کند، می‌تواند جایگزینی مناسب برای آن‌ها باشد.

اعتبار بیشتر

بیت کوین به عنوان یک فناوری مستقل که از بلاکچین استفاده می‌کند، به دلیل امنیت و پایداری گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است. در نتیجه ارزش آن روز به روز بیشتر می‌شود.

اظهار نظری جنجالی در مورد ملاقات ساتوشی

ملاقات آدام بک با شاتوشی

یکی از جنجالی‌ترین ادعاهای بک، ملاقات با خالق بیت کوین یعنی ساتوشی ناکاتومو است. او در یکی از مهمانی‌های برگزار شده به مناسبت تشکیل بلاک استریم اعلام کرد که ساتوشی را یک بار ملاقات کرده است؛ اما در مورد آن توضیح بیشتری نداده بود. او پس از سوال پیچ شدن توسط حضار اعلام کرد که او یک پسر بریتانیایی است که در MI6 کار می‌کند. طبق نظر مارشال هاینر (Marshall Hayner) که این صحبت‌ها را عمومی کرده بود، این ملاقات بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ اتفاق افتاده است.

این صحبت‌ها موجب قوت گرفتن این شائبه شده که بیت کوین توسط یک یا چند سرویس اطلاعاتی ایجاد شده است. البته آدام بعدها ادعاهای مطرح شده از سوی مارشال هاینر را تکذیب و بیان کرد با او هیچ تعاملی نداشته است. تشخیص درست یا غلط بودن اظهارات هاینر، کار سختی است. به هرحال بسیاری همچنان معتقد هستند که بک موضوعاتی را در آن مهمانی خصوصی مطرح کرده است؛ اما به دلیل برخی ملاحظات حاضر به پذیرش آن نیست.

آدام بک فردی تاثیرگذار در دنیای بلاکچین

هر چند برخی مواقع صحبت‌های عجیبی از او منتشر می‌شود، اما نمی‌توان نقشش را در توسعه و پیشرفت فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال انکار کرد. او دو الگوریتم POW و هش کش را طراحی کرده که از آن‌ها برای بالا بردن امنیت شبکه و تایید تراکنش‌ها استفاد می‌شود. آدام بک در حال حاضر یکی از مدیران بلاک استریم است که پروژه‌های تاثیرگذار و مهمی را در شبکه بلاکچین راه‌اندازی کرده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coingeek.com
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا