کیف پول

آشنایی کامل با کیف پول آمون (Amon) و نحوه راه اندازی آن

از امن‌ترین راه‌ها برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال، کیف پول‌های دیجیتال است. کیف پول دیجیتال چیست؟ یک فضا که با کلیدهایی خصوصی برای کاربران امن شده تا دارایی‌های دیجیتال خود را در آن جا نگه داری کنند. همچنین، علاوه بر امکان ذخیره سازی، امکان دریافت و خرید و حتی مبادله در برخی از این کیف پول‌ها وجود دارد.

کیف پول آمون یکی از همین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که اگر یک یا چند ارز دیجیتال تحت پشتیبانی این ولت را دارید، می‌توانید از آن استفاده کنید. در ادامه این مقاله از بلاگ والکس، به تمامی ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی آمون می‌پردازیم.

Amon Wallet چیست؟

کیف پول آمون یک کیف پول دیجیتال چند ارزی است که از تمامی دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید این کیف پول را در تلفن همراه اندروید یا iOS و همچنین سیستم ویندوز یا “Mac” خود داشته باشید. در کل کیف پول “Amon” کمک می‌کند تا دارایی‌های دیجیتال خود را به راحتی مدیریت کنید. برخی از ویژگی‌های کلیدی این کیف پول شامل:

  • امکان ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال
  • دسترسی به تاریخچه تراکنش‌ها
  • امکان مبادله بین ارزهای فیات
  • اهدای تسهیلات شارژ یورو و پوند از طریق معاملات بانکی برای تأمین کنندگان نقدینگی
  • امکان آماده سازی یک لیست از کوین‌های مورد علاقه کاربران برای ردیابی قیمت و نوسانات
  • همکاری با “BitGo” برای بالا بردن امنیت کیف پول
همکاری کیف پول آمون با BitGo
  • برای تأمین نقدینگی، کیف پول آمون ۹۰٪ سرمایه شما را در کیف سرد نگه داری می‌کند و ۱۰٪  دیگر را در کیف پول گرم
  • پرداخت سود هفتگی با نرخ ۱۵٪
  • دریافت پاداش توسط کاربران به صورت توکن بومی آمون (AMN)
  • عدم پشتیبانی از توکن‌های “ERC-721”
  • کیف پول آمون، یک کیف پول NFT نیست

تاریخچه کیف پول آمون

شرکت آمون که یک شرکت فین‌تک در استونی (Estonia) است، برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ راه اندازی شد. این شرکت دارای تمامی مجوزهای عملیاتی توسط واحد اطلاعات مالی همین کشور است. آمون در همان سال تأسیس خود، موفق به راه اندازی خدمات و محصولات زیادی از جمله کیف پول آمون، کارت نقدی آمون و برنامه “Amon Earn” شد.

در همین سال‌ها، شرکت آمون یک توکن بومی برای کیف پول‌هایش به نام توکن آمون (AMN) طراحی و راه اندازی کرد. این توکن به کاربران کیف پول کمک می‌کند تا تجربه کاربری بیشتری نسبت به کیف پول داشته باشند و از طرفی، پاداش خود را به صورت توکن آمون دریافت کنند. دریافت پاداش به صورت توکن آمون در صورت انجام خریدهای موفق و بازگشت نقدی برای تراکنش‌های مبادله به کاربران تعلق می‌گیرد.

آمون برای پیشرفت و توسعه خود از رویدادهای مختلفی استفاده کرد. در این رویدادها، کمک‌های مالی زیادی از طرف چندین بازیگر دریافت کرد که سبب پیشرفت روز افزون آن شد. از این راه توانست تقریبا ۱٫۵ میلیون دلار بودجه برای راه اندازی توکن خود به دست آورد. پس از این موضوع، در سال ۲۰۱۹، بانک “MKB” در مجارستان نیز در تأمین مالی آمون شرکت کرد.

کارت اعتباری amon

سال ۲۰۲۰ نیز شرکت آمون حمایت‌های مالی شرکت سرمایه گذاری “Digital Magics” و پلتفرم جمع آوری کمک مالی “BnlToTheFuture” را دریافت کرد. در ادامه، شرکت آمون در ژانویه ۲۰۲۱، کارت نقدی خود را در انگلستان راه اندازی کرد. همچنین، این شرکت در حال برنامه ریزی برای توسعه خود در اروپا و سپس، آسیا و آمریکا است.

امنیت کیف پول آمون

شرکت آمون به دلیل همکاری با شرکت ارائه دهنده مجوز نگهداری ارز دیجیتال “BitGo”، امنیت بالایی دارد. از این رو، کاربران اطمینان دارند که دارایی‌های آنها در امن‌ترین جای ممکن قرار دارد.

این شرکت به دلیل همکاری با نهادهای دارای مجوز، باید کلیدهای خصوصی کاربران را ذخیره کند. با وجود ذخیره سازی کلیدهای خصوصی توسط کیف پول آمون، همچنان یک رمز عبور متفاوت از کاربران دریافت می‌شود. یعنی، کاربران برای هر بار ورود به کیف پول آمون خود را باید آن را رمز عبور را ثبت کنند. در غیر این صورت، هیچ کسی امکان دسترسی به کیف پول شما را ندارد.

توکن‌های پشتیبانی شده در کیف پول آمون

قبل از آموزش کیف پول آمون که مانند دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال است؛ بهتر است با توکن‌های پشتیبانی شده توسط آمون آشنا شوید. در حال حاضر کیف پول “Amon” از ۹ ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و ریپل شامل ارزهای دیجیتال اصلی پشتیبانی شده در این کیف پول هستند.

بیت کوین، یکی از ارزهای تحت پشتیبانی کیف پول آمون

همان‌طور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، توکن‌های بومی “AMN” نیز در این کیف پول وجود داشته و پشتیبانی می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده توسط شرکت آمون، ارز دیجیتال بعدی اضافه شده به لیست ارزهای دیجیتال تحت پشتیبانی آمون، پالی گان (Polygon) است.

رابط کاربری کیف پول آمون

رابط کاربری کیف پول “Amon” به طوری طراحی شده که برای همه افراد مبتدی و حرفه‌ای ساده باشد. یعنی همان قدر که افراد حرفه‌ای با این کیف پول به راحتی کار می‌کنند، افراد مبتدی نیز می‌توانند به راحتی کار با آن را یاد بگیرند. همچنین، اگر به قسمت نظرات و نقدهای ولت آمون در گوگل پلی یا اپ استور مراجعه کنید، متوجه نظرات بسیار مثبتی می‌شوید. کاربران زیادی نسبت به رابط کاربری ساده این کیف پول نقدهای بسیار مثبتی را ارائه دادند که می‌تواند انتخاب کیف پول ارز دیجیتال را برای شما راحت‌تر کند.

البته نکته‌ای که وجود دارد، این است که کیف پول “Amon” در برخی از قسمت‌های کشویی برنامه، به جای استفاده از اسم ارزهای دیجیتال، از نماد آنها استفاده می‌کند. این موضوع ممکن است برای افراد مبتدی، کمی گیج کننده یا سخت به نظر برسد که به‌مرورزمان، یاد خواهید گرفت.

رابط کاربری کیف پول آمون

نصب کیف پول آمون

این کیف پول در تمامی نسخه‌ها به صورت رایگان است. برای نصب نسخه دسکتاپ کیف پول “Amon”، به وب سایت آمون Amon مراجعه کرده و نسخه اصلی را دانلود کنید. اگر که به دنبال نسخه تلفن همراه هستید، برای “iOS” از اپ استور و برای اندروید از گوگل پلی استفاده کنید.

سؤالات متداول

آیا کیف پول آمون کارمزد تراکنش دارد؟

بله این کیف پول نیز مانند دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال، کارمزد تراکنش کسر می‌کند. برای هر تراکنش، میزان کارمزد آن به شما نشان داده می‌شود. در صورت تأیید توسط شما، تراکنش انجام شده و مبلغ کارمزد به صورت خودکار از حساب شما کسر می‌شود.

چرا کیف پول آمون از توکن‌های NFT پشتیبانی نمی‌کند؟

به طور کلی، این کیف پول از توکن‌های “ERC-721” پشتیبانی نمی‌کند. “NFT” نیز در دسته توکن‌های “ERC-721” قرار می‌گیرد و به همین دلیل، تحت پشتیبانی آمون نیست. برای خرید و ذخیره سازی “NFT” توصیه می‌شود که از کیف پول‌های مخصوص استفاده کنید.

توکن بومی “AMN” چقدر ارزش دارد؟

در حال حاضر، قیمت توکن “AMN” معادل با ۰٫۰۰۰۱۴۴ دلار است. حجم معاملات ۲۴ ساعته این توکن نیز برابر با ۱۶۲٫۹۸ دلار است.

 

 

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا