افراد مشهور

آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko) کیست؟ با بنیانگذار سولانا آشنا شوید

دنیای کریپتوکارنسی و شبکه‌ها و پروژه‌های قدرتمندی که در آن فعال است باید خود را مدیون برنامه نویسان و مهندسان کامپیوتر با استعداد بدانند. افرادی مثل آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko) یکی از همین برنامه نویسان متخصص است که علاقه خود به کامپیوتر را به شکل مفید و ارزشمندی به اجرا درآورده است.

آناتولی یاکوونکو کیست؟

یکی از بنیانگذاران اصلی پروژه سولانا، آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko) است. او یک مهندس کامپیوتر است که مهم‌ترین قدم‌ها را در راستای تأسیس پروژه سولانا برداشت. سولانا یکی از پروژه‌های منبع باز بر پایه بلاکچین است که بستری مناسب برای اجرای برنامه‌های مالی غیرمتمرکز ایجاد کرده است. ایده اولیه این پلتفرم توسط Anatoly Yakovenko مطرح شد و سرانجام در سال ۲۰۲۰ به طور رسمی راه اندازی شد. آینده سولانا با توجه به اهدافی که در پیش دارد، آینده روشنی خواهد بود.

بیوگرافی آناتولی یاکوونکو

آناتولی یاکوونکو کودکی خود را در اتحادیه جماهیر شوروی گذرانده است و یک مهندس کامپیوتر بااستعداد روسی است. او اوایل دهه ۱۹۹۰ وارد ایالات متحده آمریکا شد. در آن زمان آناتولی یک کودک کم سن و سال بود که علاقه شدیدی به کامپیوتر و برنامه نویسی داشت. او یادگیری برنامه نویسی کامپیوتر را از دوران نوجوانی شروع کرد و آن را به طور حرفه‌ای ادامه داد.

Anatoly Yakovenko، مهندس کامپیوتر روسی

سوابق تحصیلی آناتولی یاکوونکو

آناتولی یاکوونکو به عنوان بنیانگذار سولانا، سوابق تحصیلی درخشانی دارد. او مدرک دانشگاهی خود را در رشته علوم کامپیوتر و در دانشگاه ایلینوی آمریکا (University of Illinois) گرفت. آناتولی در حالی توانست مدرک دانشگاهی خود را بگیرد که قبل از آن بسیاری از دوره‌های برنامه نویسی کامپیوتر را به اتمام رسانده بود.

نوآوری‌های Anatoly Yakovenko پیش از تأسیس سولانا

آناتولی یاکوونکو پس از اتمام تحصیلات خود در آمریکا به سن دیگو رفت. در واقع شرکت کوالکام (Qualcomm) به عنوان یکی از شرکت‌های فناوری و مخابراتی آمریکایی مقصد اصلی آناتولی بود. او در این شرکت مشغول به کار شد و توانست مسئولیت توسعه و رهبری سیستم عامل‌ها را بر عهده بگیرد. از جمله فعالیت‌های مهم آناتولی می‌توان به توسعه سیستم‌های توزیع شده در مزوسفر (Mesosphere) و فشرده سازی در دراپ باکس (Dropbox) اشاره کرد. ضمن اینکه یکی دیگر از نوآوری‌های او مربوط به دو حق ثبت اختراع او برای پروتکل‌های سیستم عامل با کارایی بالا می‌شود.

تأسیس سولانا توسط Anatoly Yakovenko

تجربه‌ای که آناتولی در طراحی دستگاه‌ها و برنامه‌های غیرمتمرکز کسب کرده بود منجر شد تا به تأسیس شبکه‌ای مثل سولانا علاقه‌مند شود. اما برای عملی کردن ایده خود به کمک نیاز داشت. گرگ فیتزجرالد (Greg Fitzgerald) کسی بود که به آناتولی در تأسیس این پروژه عظیم کمک کرد. همکاری این دو برنامه‌نویس ماهر باعث تأسیس سولانا شد تا اینکه در نهایت در سال ۲۰۲۰ به طور رسمی از آن رونمایی شد.

تأسیس سولانا توسط Anatoly Yakovenko

جایگاه کنونی آناتولی یاکوونکو Anatoly Yakovenko

آناتولی یاکوونکو در حال حاضر به عنوان مدیرعامل سولانا در حال فعالیت است. انتقال اتریوم به اتریوم ۲ که اخیرا به شدت مورد توجه قرار گرفته است توانست واقعه‌ای تأثیرگذار روی پروژه سولانا باشد.

زمانی که کارمزدهای بالا و سرعت پایین در شبکه اتریوم دردسرساز شده بود، شبکه سولانا توانست از این نقاط ضعف استفاده کند و در مدت یک سال به ارزشی بیشتر از ۲۰۰ دلار برسد. البته این پیشرفت چشمگیر هم بدون مشکل نبود؛ درست در سپتامبر ۲۰۲۱ بود که آناتولی یاکوونکو با چالش عظیمی روبه‌رو شد. این شبکه ناگهان دچار اضافه بار شد و حمله “DDoS” در آن به وقوع پیوست. نتیجه این حمله از کار افتادن شبکه سولانا به مدت ۱۸ ساعت بود.

اما نکته مهمی در این میان مطرح شد، بر خلاف نظر بسیاری از کارشناسان که این حمله را یک نقطه ضعف برای شبکه سولانا می‌دانند، آناتولی معتقد است که این اتفاق نشان دهنده قدرت شبکه سولانا است. زیرا در کمتر از ۲۴ ساعت توانست دوباره سرپا شود و به فعالیت خود ادامه دهند.

 آناتولی یاکوونکو، فردی علاقه‌مند به دنیای رمز ارزها

آناتولی و پروژه سولانا

آناتولی یاکوونکو به عنوان یک فرد خلاق، با استعداد و علاقه‌مند به علم برنامه نویسی کامپیوتر تصمیم گرفته است تا فعالیت حرفه‌ای خود را در دنیای ارزهای دیجیتال ادامه دهد. نتیجه این تصمیم گیری ایجاد شبکه‌ای کاربردی مثل سولانا شده است. آناتولی اعتقاد دارد که برای اینکه آینده بازار کریپتو، آینده‌ای روشن باشد، هر کدام از پروژه‌های فعال در آن باید به نوعی پیشرفت کنند و نیازی نیست یک شبکه به وجوه مختلف توسعه پیدا کند. ضمنا مستنداتی که وجود دارد نشان دهنده پیشرفت و توسعه شبکه سولانا در آینده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cointelegraph
کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا