اخبار اتریوم

درخواست راه‌اندازی اولین ETF اسپات اتریوم به کمیسیون بورس ارائه شد

شرکت مدیریت دارایی ARK Invest، متعلق به کتی وود (Cathie Wood)، چند هفته پس از اینکه مقامات نظارتی درخواست این شرکت برای راه‌اندازی ETF بیت‌ کوین را به تعویق انداختند، حالا درخواستی را برای ارائه اولین ETF اسپات اتر در ایالات متحده ثبت کرده است.

به گزارش والکس و به نقل از cryptopotato، شرکت مدیریت سرمایه VanEck نیز درخواست مشابهی را با نام ۱۹b-4 در اختیار کمیسیون قرار داده که شمارش معکوس را برای تأیید یا رد هر یک از این درخواست‌ها آغاز می‌کند.

تلاش ARK برای راه‌اندازی ETF اتر

در پرونده‌ای که روز چهارشنبه هفته گذشته به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه شده، آمده است که این ETF اتریوم تحت عنوان ARK21Shares Ethereum ETF، با نگهداری اتر برای پشتیبانی از ارزش سهام خود، عملکرد قیمت اتریوم را دنبال می‌کند. متولی این صندوق Coinbase Custody خواهد بود که به سایر ارائه‌دهندگان صندوق‌های بزرگ مانند Grayscale و BlackRock نیز خدمات می‌دهد. در این پرونده همچنین پیشنهاد شده که به مانند درخواست صندوق معاملاتی بیت‌ کوین این شرکت، یک توافقنامه اشتراک نظارت با صرافی کوین‌بیس (Coinbase) ایجاد شود.

این خبر باعث رشد کوتاه قیمت بیت کوین به ۲۵،۹۰۰ دلار و اتریوم به ۱۶۵۵ دلار شد، اما هر دوی آنها به سرعت به سطوح پیش از انتشار این خبر بازگشتند.

تاکنون کمیسیون بورس و اوراق بهادار هیچ ETF اتری را تأیید نکرده و متقاضیان بالقوه به دلیل نوسانات بیشتر قیمت اتریوم و عدم شفافیت نظارتی آن نسبت به بیت‌ کوین، برای ثبت درخواست خود تردید دارند. جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر ETF بلومبرگ تخمین زده که آخرین ضرب‌الاجل کمیسیون برای تایید پرونده‌های Ark و VanEck تاریخ ۲۳ ماه می ۲۰۲۴ خواهد بود.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
cryptopotato
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا