مقالات ارز دیجیتال

بهترین پروژه های لایه دوم اتریوم برای سرمایه گذاری

اتریوم ۲ چیست؟ در مورد راه‌حل‌های لایه ۲ اتریوم و همچنین پروژه‌های آن کنجکاو هستید؟ در این مطلب بهترین پروژه های لایه ۲ اتریوم که برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند را معرفی می‌کنیم.

اتریوم در میان توسعه دهندگان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین شبکه‌های بلاک چین شناخته می‌شود. تاکنون بیش از ۳۰۰۰ رمزارز و پروژه دیفای در بستر اتریوم تعریف شده‌اند. پیش‌بینی می‌شود که در آینده نیز روند رشد برنامه‌های غیرمتمرکز در بستر اتریوم افزایش پیدا کند. این مسئله موجب بروز مشکلاتی مانند مقیاس‌پذیری شده‌است که عملاً تراکنش‌هایی که در بستر اتریوم انجام می‌شوند را با مشکل مواجه کرده است. برای حل این مسئله راه‌حل‌ لایه دوم اتریوم و پروژه‌های متعددی به وجود آمدند. از قضا برخی از این پروژه‌ها در کوتاه‌مدت عملکرد خوب و رشدهای نجومی به همراه داشتند. اگر شما هم به دنبال بهترین پروژه‌های اتریوم برای سرمایه‌گذاری هستید، خواندن این مطلب را از دست ندهید.

لایه دوم اتریوم چیست؟

قبل از معرفی پروژه های اتریوم بهتر است، لایه دوم اتریوم را بررسی کنیم. توسعه دهندگان ارز دیجیتال «اتریوم» برای برطرف‌کردن مشکلاتی مانند مقیاس‌پذیری با رونمایی از «اتریوم ۲.۰» وعده‌های زیادی داده‌اند.

بااین‌حال، پیاده‌سازی و عملیاتی شدن شبکه جدید اتریوم ممکن است چندین سال طول بکشد و در حال حاضر هیچ نشانه‌ای از کم‌شدن تقاضا برای استفاده از اتریوم وجود ندارد. به همین جهت راه‌حل‌های لایه دوم اتریوم برای حل این مشکل به‌صورت مقطعی گزینه مطلوبی هستند. لایه دوم اتریوم با هدف حل مشکل مقیاس‌پذیری و همچنین مصرف بالای انرژی اتریوم به وجود آمده‌است. همین ویژگی به‌روز بودن باعث شده تا خرید اتریوم همچنان پرطرفدار باشد.

 راه‌ حل های لایه دوم اتریوم

معرفی راه حل های لایه دوم اتریوم

راه حل لایه دوم این‌گونه مطرح شده‌است که زنجیره اصلی اتریوم به عنوان لایه اول و پایه در نظر گرفته می‌شود. سپس یک زنجیره به‌موازات لایه اول تعریف می‌شود که به آن لایه دوم گفته می‌شود. این لایه تحت قوانین و پروتکل‌های لایه اول کار می‌کند و برخی از عملیات محاسبات و پردازش شبکه از لایه اول به لایه دوم منتقل می‌شود. به همین جهت بار لایه اول کم می‌شود که این اقدام در ارتقا مقیاس‌پذیری نقش مؤثری دارد.

تمامی راه‌حل‌های  لایه ۲ اتریوم ماموریت‌های مشترکی دارند و در تلاش هستند تا تراکنش‌ها را به خارج از زنجیره اصلی اتریوم منتقل کنند. با این  اقدام، سرعت پیدایش تراکنش‌ها افزایش پیدا می‌کند و در نهایت موجب پایین آمدن هزینه گس تراکنش‌ها می‌شود. این دو دستاورد از مهم‌ترین مزایای پیاده‌سازی «لایه ۲ اتریوم» شناخته می‌شوند. برای درک بهتر نقشه راه اتریوم بهتر است نگاهی به وایت پیپر اتریوم داشته باشید تا تمام نکات مورد نظر این پروژه را بررسی کنید.

معرفی بهترین پروژه های لایه دوم اتریوم

در بازه زمانی نسبتاً کوتاهی که پروژه‌های اتریوم معرفی شده‌اند، موردتوجه بسیاری از سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌اند. در اینجا به معرفی برخی از بهترین پروژه های اتریوم  می‌پردازیم که در حل بسیاری از مسائل توانسته‌اند موفق عمل کنند.

پالی‌گان (Polygon)

پالیگان

پالی‌گان که قبلاً با نام Matic به دنیای ارزهای دیجیتال معرفی شد، بر پایه بلاک چین اتریوم ساخته شده است. مانند سایر پروژه‌ها برای رفع مشکل مقیاس‌پذیری و راه‌اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز DApp با کارمزد کم و امنیت بالای اتریوم روی کار آمده‌است. امکان اجرای تراکنش‌های مقیاس‌پذیر و آنی با کمک پالی‌گان فراهم می‌شود. از نظر تئوری در هرکدام از بلوک‌های زنجیره پالی‌گان امکان پردازش ۲۵۶ تراکنش وجود دارد و در هر ثانیه ۷۰۰۰ تراکنش در این زنجیره انجام می‌شود. درحالی‌که اتریوم در ثانیه می‌تواند کمتر از ۱۵ تراکنش را تأیید کند.

 پالی‌گان برای انجام چنین توانایی از راه‌حل «پلاسما Plassms» استفاده کرده است.

کارتزی (Cartesi)

Cartesi

یکی دیگر از  نمونه‌های برجسته در میان راه ‌کارهای محبوب مقیاس‌پذیری پروژه‌ های اتریوم،  کارتزی است. نکته‌ای که این ارز را نسبت به پروژه‌های دیگر متمایز می‌کند این است که چیزی بیش از پرداختن به مسائل مقیاس‌پذیری و هزینه‌های بالای تراکنش انجام می‌دهد. راه‌حل لایه ۲ کارتزی، از حل مشکلات سازگاری با فناوری قدیمی و نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کند. برای حل مشکل سازگاری، کارتزی از “Cartesi Machine” استفاده می‌کند که انعطاف‌پذیری را در خارج از زنجیره غیرمتمرکز و در محیطی مبتنی بر لینوکس ارائه می‌دهد. این پروژه با کمک توکن بومی خود “CTSI”  می‌تواند افراد را برای تعامل صادقانه و شفاف با یکدیگر در این شبکه تشویق کند.

 پروتکل‌ کارتزی فناوری «رول‌آپ‌های آپتیمیستیک» را پیاده‌سازی کرده است.

آربیتروم (Arbitrum)

پروژه لایه دوم اتریوم آربیتروم

آربیتروم یکی دیگر از بهترین پروژه های اتریوم است. آزمایشگاه‌های خارج از زنجیره، آربیتروم را با ویژگی‌هایی برای تعامل نزدیک با اتریوم توسعه داده‌اند. در نهایت این امکان را به توسعه دهندگان می‌دهد تا قراردادهای هوشمند خود را آسان‌تر جمع‌آوری کنند.

در حال حاضر این پروژه توکن بومی ندارد و به نظر هم نمی‌رسد که قصد انجام همچنین کاری را هم داشته باشد. یکی دیگر از نکات مهم آربیتروم، پشتیبانی از تجمیع تراکنش‌های زنجیره جانبی است  که به آن فناوری جمع‌آوری نیز گفته می‌شود.آربیتروم فناوری رول‌آپ‌های آپتیمیستیک را پیاده‌سازی کرده است.

پاراستیت (Parastate)

پروژه لایه دوم اتریوم Parastate

پس از جست‌وجو درباره محبوب‌ترین راهکار لایه دوم اتریوم به پروژه Parastate می‌رسیم. با پشتیبانی این شبکه، پولکادات می‌تواند جایگزین عملی برای ماشین مجازی اتریوم ارائه دهد. Parastate یک قرارداد هوشمند چند زنجیره‌ای است که اکوسیستم برنامه و توسعه‌دهنده را بین اتریوم، پولکادات و Substrate و زنجیره‌های دیگر که می‌خواهند سازگاری اتریوم را ارائه دهند، پل می‌کند. به دلیل داشتن ساختار توکن دوگانه، بسیار قابل‌اعتماد  است. این توکن با نام STATE مورد معامله قرار می‌گیرد.

آپتیمیسم (Optimism)

پروژه لایه دوم اتریوم Optimism

Optimism پروژه‌ای است که در حال ساخت یک راه‌حل جدید برای مقیاس‌پذیری اتریوم است. اولین دوره آزمایشی شبکه اصلی آن به همراه پروتکل مبادله غیرمتمرکز Synthetix برگزار می‌شود. هدف این راه‌حل مقیاس‌گذاری اتریوم، تشکیل کانالی است که در آن تراکنش‌ها می‌توانند با سرعت بیشتر و هزینه کمتری انجام شوند.

در حال حاضر، هر روز اتریوم حدود ۱.۲ میلیون تراکنش دارد و هزینه انجام معامله در آن به طور متوسط ۱۵ دلار است. توسعه دهندگان با استفاده از این پروژه می‌توانند قراردادهای هوشمند Solidity را با برخی از محدودیت‌های موجود ایجاد کنند. همچنین این پلتفرم شرایط استیکینگ را با استفاده از توکن بومی SNX برای کاربران فراهم کرده است. این پروتکل فناوری رول‌آپ‌های آپتیمیستیک را پیاده‌سازی کرده است.

ایکس‌دای چین (xDai Chain)

پروژه لایه دوم اتریوم ایکس دای چین

آخرین نمونه از پروژه های اتریوم، ایکس دای چین است. این پروژه نوعی از زنجیره‌های جانبی مبتنی بر اتریوم است که از کاربران در پردازش تراکنش‌ها با سرعت بالا و هزینه کم پشتیبانی می‌کند. xDai Chain از مکانیسم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند تا به کاربران کمک کند تا بتوانند توکن‌های xDAI  را به عنوان سهام در شبکه قرار دهند. xDAI یک استیبل کوین است و این پروژه به لطف  شراکت با سایر پلتفرم‌ها در حال رشد و توسعه است. ایکس‌دای چین نمونه‌ای از پروژه‌های زنجیره جانبی است.

اتریوم؛ آینده‌ای از بلاکچین که شاید نتوانیم تصور کنیم

در این مطلب به بررسی لایه دوم اتریوم و معرفی پروژه اتریوم برای سرمایه‌گذاری پرداختیم. در حقیقت این پروژه‌های لایه ۲ اتریوم به‌عنوان یک راه‌حل موقتی و کوتاه‌مدت مورد استقبال قرار گرفته‌اند و ارزش بازار رمزارزهایی که معرفی کردیم، به‌خوبی این موضوع را اثبات می‌کنند. این رمز ارزها را می‌توانید از صرافی والکس خریداری کنید و در کیف پول اتریوم خود نگه‌داری کنید. این راه‌حل‌ها یک رویکرد پیشنهادی برای بهینه‌کردن روند انجام تراکنش‌ها، هم زمان با افزایش ترافیک در شبکه هستند. مقیاس‌پذیری یکی از چالش‌های همیشگی ارزهای دیجیتال است که تا کنون روش‌های متعدد برای رفع آن پیشنهاد شده‌است. با تمام چیزهایی که در این مطلب به شما گفتیم صحبت‌کردن درباره آینده بلندمدت این پروژه‌ها کمی دشوار است. باید منتظر رونمایی از به‌روزرسانی بزرگ اتریوم  ۲.۰ باشیم تا پس از آن بتوانیم تصویر بهتری را از شرایط موجود متصور شویم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۲ / ۵. مجموع آرا: ۱

منبع
101blockchains
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Asghar
Asghar
1 سال قبل

بسیار سپاسگزام بخاطر این محتوی زیبا و جامع

دکمه بازگشت به بالا