مقالات ارز دیجیتال

کلاهبرداری از طریق تتر تقلبی را چطور تشخیص دهیم؟

در بازار پیچیده رمزارزها، گاهی با پروژه‌های اسکم و کلاهبرداری نیز مواجه می‌شویم. متاسفانه در اغلب موارد، افرادی که آگاهی و اطلاعات لازم درباره روش‌های کلاهبرداری تتر ندارند در دام این پروژه‌ها می‌افتند. با توجه به اینکه تتر یک استیبل کوین معروف و محبوب است و تقریباً در تمامی پلتفرم‌های ارز دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرد، افراد زیادی به خرید تتر روی آورده‌اند. از طرفی داغ شدن بازار این ارز دیجیتال، یک بستر مناسب برای افراد سودجو فراهم کرده است به طوری که اخیرا شاهد کلاهبرداری از طریق تتر تقلبی هستیم.

با توجه به همین موضوع تصمیم گرفتیم در این مطلب در مورد تتر جعلی و روش‌های تشخیص آن صحبت کنیم. حتی اگر به صورت جدی در بازار کریپتوکارنسی فعالیت نمی‌کنید به شما توصیه می‌کنیم حتما این مطلب را بخوانید. زیرا ممکن است که قربانی بعدی شما باشید.

تعریف تتر

آشنایی با تتر

Tether که در بازار رمزارزها با نماد USDT شناخته می‌شود، یک نوع ارز دیجیتال است که تفاوت‌های اساسی با بیت کوین و سایر رمزارزهای بی‌پشتوانه دارد. این ارز یک استیبل کوین یا ارز دیجیتال پایدار است. استیبل کوین ها پشتوانه‌ای مانند کالا یا دارایی دارند و قیمت آن‌ها به ارزش پشتوانه‌ای که دارند، وابسته است؛ به این معنی که هر تغییری در ارزش پشتوانه، روی رمزارز موردنظر تأثیر می‌گذارد. پشتوانه (USDT)، دلار است و به همین دلیل استیبل کوین نامیده می‌شود. ارزش تتر همیشه با ۱ دلار آمریکا برابر است.

بیشتر بخوانید: تتر چیست

انواع مختلف تتر

استیبل کوین تتر روی چندین شبکه بلاکچین قابل انتقال است. از آنجایی که تتر، بلاکچین اختصاصی خود را ندارد باید از بلاکچین‌های دیگر استفاده کند. در حال حاضر شبکه‌های مختلفی مانند امنی، اتریوم، الگوراند، ایاس، سولانا، ترون، بایننس اسمارت چین، پالیگان، اولانچ، آربیتروم، اپتیمیسم، هارمونی از انواع تتر پشتیبانی می‌کند.

محبوب‌ترین نوع USDT، تتر ERC20 است که روی اکوسیستم اتریوم پیاده‌سازی شده است. پس از اتریوم، شبکه ترون میزبان این استیبل کوین است. توکن‌های شبکه ترون، دارای استاندارد TRC20 هستند. مهم‌ترین تفاوت تتر TRC20 با ERC20 مربوط به نحوه اجماع بلاکچین آن‌ها است. بلاکچین اتریوم از الگوریتم اثبات سهام (Pos) و بلاکچین ترون از الگوریتم اثبات سهام وکالتی (Dops) استفاده می‌کنند.

روش‌های کلاهبرداری با تتر تقلبی

روش‌های کلاهبرداری با تتر تقلبی

کلاهبرداران هر روز روش جدیدی را برای به سرقت بردن اطلاعات یا سرمایه مردم پیدا می‌کنند. اما در حال حاضر رایج‌ترین روش‌های کلاهبرداری با تتر تقلبی به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

کلاهبرداری تتر با کیف پول ارز دیجیتال جعلی

در این نوع از کلاهبرداری، تبهکاران سایبری به روش‌های مختلفی کاربران را به دانلود کیف پول ارز دیجیتال جعلی از لینک مورد نظر خود هدایت می‌کنند. کیف پول ارز دیجیتال در این روش می‌تواند نسخه جعلی یک کیف پول معروف مانند تراست ولت یا یک بدافزار باشد. متاسفانه افراد زیادی به دلیل نداشتن دقت کافی اقدام به نصب به آن‌ها می‌کنند. برای همین توصیه می‌شود که کیف پول ارز دیجیتال را فقط از وب سایت شرکت توسعه‌دهنده دریافت کنید.

کلاهبرداری با تتر با سایت های اینترنتی جعلی

یکی از شیوه‌های قدیمی اما رایج کلاهبرداری اینترنتی، ارسال پیام‌هایی حاوی لینک‌های مخرب به ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی افراد است. این لینک‌ها، قربانیان را به سایت‌های جعلی هدایت می‌کنند. اخیرا هم شاهد یکی دیگر از پروژه‌های کلاهبرداری با تتر با سایت‌های اینترنتی جعلی هستیم. برخی از افراد پیامی دریافت کرده‌اند که حاوی نام کاربری و رمزعبور برای ورود به یک سایت و دسترسی به مقدار زیادی تتر است. کاربران برای برداشت تتر باید مبلغی را پرداخت کنند. متاسفانه برخی افراد فریب این وعده دروغین را می‌خوردند. این در حالی است که چنین سایت‌هایی کلاهبرداری هستند و ابتدا با جلب اعتماد کاربران برای پرداخت مبالغ بیشتر، ناگهان کل وجوه را بلاک می‌کنند.

کلاهبرداری تتر با تبلیغات و شبکه های اجتماعی جعلی

بسیاری از پروژه‌های کلاهبرداری تتر تقلبی با وعده اعطای تتر رایگان توجه و اعتماد کاربران را به خود جلب می‌کنند. تبلیغات زیاد در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از افراد معروف یا اینفلوئنسرها برای معرفی پروژه، یکی از استراتژی‌های رایج آن‌ها است. گردانندگان پروژه پس از آنکه سرمایه مورد نظر خود را جمع کردند و به اهداف خود رسیدند، ناپدید می‌شوند.

کلاهبرداری تتر در واتساپ به چه صورت است؟

کلاهبرداری تتر
کلاهبرداری تتر

یکی از شیوه‌های رایج کلاهبرداری تتر در چند وقت اخیر، کلاهبرداری از طریق پلتفرم پیام رسان واتساپ است که به شیوه‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه به سه روش نسبتا رایج اشاره می‌کنیم.

روش اول: ارسال اطلاعات یک حساب کاربری در واتساپ

در این روش سودجویان به صورت تصادفی به برخی کاربران واتساپ، پیامی ارسال می‌کنند که حاوی اطلاعات یک حساب کاربری با موجودی تتر در صرافی ارز دیجیتال است. در اغلب موارد شماره فرستنده متعلق به آمریکا (با کد +۱) است. برخی افراد توجهی به این پیام نمی‌کنند و آن را نادیده می‌گیرند؛ اما در این میان برخی کاربران ممکن است به دنبال پاسخی برای این سوال باشند که پشت پرده این پیام usdt در واتساپ چیست و وارد حساب شوند. چیزی که در این میان می‌تواند وسوسه کننده باشد، موجودی قابل توجه تتر در این حساب‌های کاربری است. قربانیان این کلاهبرداری، زمانی که تصمیم به برداشت این تترهای تقلبی می‌گیرند با پیامی مواجه می‌شوند که قبل از برداشت باید سطح کاربری خود را در ازای مبلغی پول (برای مثال ۵۰ دلار) ارتقا دهند اما بعد از شارژ حساب کاربری، این پول توسط افراد کلاهبردار برداشته می‌‌شود.

روش دوم: درخواست رمز کیف پول در واتساپ

در این روش، کلاهبرداران با ارسال پیام‌های ترغیب کننده به کاربران از آن‌ها می‌خواهند که رمزعبور کیف پول ارز دیجیتال خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند، برای مثال وعده واریز تتر را می‌دهند. در صورتی که کاربران بدون در نظر گرفتن مسائل امنیتی این کار را انجام دهند؛ در واقع دسترسی کامل به کلاهبرداران جهت سرقت کل سرمایه خود را داده‌اند.

روش سوم: از طریق حملات فیشینگ در واتساپ

فیشینگ نوعی حمله مهندسی اجتماعی است که در دنیای کریپتوکارنسی با هدف دسترسی به اطلاعات شخصی افراد مانند رمز‌کیف پول ارز دیجیتال صورت می‌گیرد. در این روش مهاجمان با ارسال پیام‌ در واتساپ، افراد را فریب می‌دهند تا خواسته آن‌ها را عملی کند و پس از دسترسی به داده‌های مورد نظر خود، از آن‌ها برای سرقت دارایی کاربران استفاده می‌کنند. حتی ممکن است از کاربران بخواهند که برای دریافت تتر رایگان، یک نرم‌افزار را دانلود و نصب کنند. این نرم‌افزارها در واقع بدافزارهایی هستند که به سودجویان کمک خواهد کرد تا به تمام اطلاعات سیستم یا گوشی مثل رمزعبور کیف پول ارز دیجیتال در چند لحظه، دست پیدا کنند.

روش‌های تشخیص تتر تقلبی

یکی از شیوه‌های کلاهبرداری در حوزه ارز دیجیتال، عرضه تتر تقلبی است. متاسفانه برخی از کاربران به دلیل عدم دقت کافی در سرمایه‌‌گذاری‌، دارایی خود را از دست می‌دهند. این در حالی است که با کمک گرفتن از برخی روش‌ها می‌توان تتر تقلبی را شناسایی کرد. در ادامه به این موارد اشاره می‌کنیم:

بررسی لوگوی تتر

تصویر لوگوی تتر

اولین و شاید ساده‌ترین راه تشخیص یک تراکنش قلابی تتر، بررسی لوگوی تتر است. هر رمزارزی در بازار کریپتوکارنسی یک لوگوی منحصر به فرد برای خود دارد و تشخیص آن کار نسبتاً ساده‌ای است. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، لوگوی تتر منحصراً برای این استیبل کوین طراحی شده است. پس در صورتی که تراکنشی برای شما ارسال شده است و با لوگوی بالا همخوانی ندارد، قطعاً تتر تقلبی است.

بررسی آدرس کانترکت تتر

از آنجایی که تتر روی چندین بلاکچین متفاوت قابل انتقال است، تشخیص تراکنش واقعی از تقلبی ممکن است کمی دشوار باشد. رایج‌ترین روش انتقال تتر، انتقال بر بستر اتریوم و با تتر ERC20 است. آدرس‌های ERC20 با 0x شروع می‌شوند و باقی اعداد نیز منحصراً مربوط به آدرس کیف پول هستند. شبکه محبوب بعدی تتر، ترون است. آدرس‌های تتر بر پایه ترون با حرف بزرگ T شروع می‌شوند و باقی آدرس منحصراً مربوط به کیف پول خواهد بود.

بررسی وضعیت تتر در بازار

تتر رایج‌ترین استیبل کوین بازار محسوب می‌شود. بنابراین تنها از طریق بررسی ارزش تتر دریافت شده، می‌توانید به اصل یا تقلبی بودن تتر پی ببرید. تنها کافی است آدرس تراکنش را در یکی از مرورگرهای بلاکچین جستجو کنید. پس از به دست آوردن نتایج، روی نماد تتر کلیک کنید. در صورتی که هیچ‌گونه جزئیاتی از ارزش بازار تتر به شما نشان داده نشد، تتر ارسال شده برای شما تقلبی است.

بررسی آدرس قرارداد

تمامی تراکنش‌های درون شبکه بلاکچین، از بیت کوین گرفته تا سایر رمزارزها، قابل رهگیری هستند. این رهگیری توسط کد هش ایجاد شده در تراکنش و آدرس قرارداد انجام می‌شود. اما کلاهبرداران می‌توانند با تغییر در آدرس قرارداد، تتر تقلبی به شما بفروشند.

در تصویر زیر نمونه یک تراکنش ارسالی تتر را مشاهده می‌کنیم.

تراکنش تتر تقلبی

اگر روی خود توکن کلیک کنید، اطلاعات دقیق‌تری در مورد آن می‌توانید پیدا کنید که به شما در تشخیص تتر تقلبی کمک خواهد کرد.

جزییات تراکنش تتر

با کلیک روی آدرس قرارداد، می‌توانید ببینید که ارزش این توکن صفر است که نشان‌دهنده جعلی بودن آن است. این در حالی است که یک تراکنش USDT واقعی را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید و اگر دقت کنید متوجه می‌شوید که ارزش توکن در آن مشخص شده است.

تراکنش واقعی تتر

مراقب کلاهبرداران باشید!

کلاهبرداران همواره مترصد فرصتی هستند تا با روش‌های مختلف، کاربران ارز دیجیتال را فریب دهند. زیرا به خوبی می‌دانند که اغلب افراد، دانش کافی در حوزه کریپتوکارنسی ندارند. آن‌ها با وعده‌های دروغینی همچون فروش تتر زیر قیمت بازار، تتر ارزان یا دولتی و حقه‌های دیگر، قصد فریب و کلاهبرداری از کاربران را دارند.

این در حالی است که اگر کاربران با نحوه خرید و فروش تتر در ایران آشنا باشند هرگز فریب طعمه‌های خوش آب و رنگ را نخواهند خورد. ما در پایان به شما توصیه می‌کنیم که تمام معاملات خود را در بستر و پلتفرم‌های امن ارز دیجیتال انجام دهید و از باز کردن لینک‌های ناشناس اجتناب کنید.

اگر تجربه‌ای از کلاهبرداری با تتر قلابی دارید، در بخش نظرات برای ما بنویسید.

آیا می‌توان تتر را رایگان بدست آورد؟

پلتفرم‌های مختلفی مانند Idle-Empire وجود دارد که با عضویت در آن‌ها و انجام برخی کارها مانند ارسال لینک دعوت، انجام بازی، شرکت در نظرسنجی‌ها و غیره می‌توان USDT بدست آورد. اما باید در انتخاب این پلتفرم‌ها دقت کنید. زیرا ممکن است که پروژه کلاهبرداری از طریق تتر تقلبی باشند.

امن‌ترین روش خرید تتر چیست؟

شما می‌توانید به طور مستقیم با عضویت در صرافی ارز دیجیتال والکس به راحتی و با پرداخت حداقل کارمزد، تتر بخرید. برای این کار باید در والکس ثبت نام کنید و بعد از احراز هویت، وارد بازار خرید تتر شوید.

بهترین روش نگهداری تتر چیست؟

تتر را می‌توانید در کیف پول‌‌هایی مانند لجر، تروزر و تراست ولت که از این رمزارز پشتیبانی می‌کنند نگهداری کنید. اما توجه داشته باشید که باید کیف پول ارز دیجیتال را فقط از سایت اصلی آن دانلود کنید. در غیر این صورت ممکن است که کیف پول جعلی را نصب کنید و دارایی خود را از دست دهید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۱ / ۵. مجموع آرا: ۵۹

کارشناسی ادبیات انگلیسی من را به دنیای ترجمه و خلق محتوا در حوزه بلاک چین و کریپتوکارنسی کشاند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
211 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
Zh
Zh
8 روز قبل

کاش ۱ میلیون دلار بهم میرسید کل مشکلاتم حل میشد😑چی میشد اگه یکی از این سایتا راست بود

حسام پیشگاهی
حسام پیشگاهی
27 روز قبل

سلام وقت بخیر من یک حساب از سایت ethfdk.com تقریبا ۳ میلیون دلار ارزش داره و vip5 هستش حالا من میخوام ازاین برداشت داشته باشم باید رمز عبور تراکنش یا همون هش رو باید از کجا پیدا کنم ؟

ر رواقی
ر رواقی
26 روز قبل

سلام
ما در بلاکچین چیزی به نام رمز عبور تراکنش نداریم. به احتمال زیاد این پلتفرم کلاهبرداری است.

حمید حمیدی
حمید حمیدی
1 ماه قبل

سلاماقا واسه من اومده تو واتساپ رمز و اکانت تتر ولی خودش vip5 هست نیازی هم به خرید چیزی نیست الان میتونم یعنی انتقال بدم؟کیف پول اشنای دیگه ای هم ندارم ببینم میشه بهش انتقال داد یا نه اگر کسی تجربه ای داره ممنون میشم **** راهنمایی کنه
****

ر رواقی
ر رواقی
25 روز قبل
پاسخ به  حمید حمیدی

سلام
کلاهبرداری است دوست عزیز و هرگز فریب چنین پیامهایی را در شبکه های اجتماعی نخوید.
معمولا کلاهبرداران با هدف هک کیف پول یا ترغیب افراد به واریز مبالغ زیاد به ولت آنها فعالیت می‌کنند.

ماندی
ماندی
1 ماه قبل

با درود و مهر… آیا پلتفرم Opusbid******ce معتبر و قابل اعتماد است؟ شخصی مایل است از طریق این سایت از من خرید کند برای همین خواستم اول مطمئن شوم. اگر تجربه و اطلاعاتی دارید ممنون می‌شوم به اشتراک بگذارید.

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  ماندی

سلام
ما اطلاعات چندانی در خصوص این پلتفرم نداریم. توصیه میکنیم هرگز به توصیه افراد در شبکه های اجتماعی مبنی بر معامله در پلتفرمهای ناشناس اعتماد نکنید. اکثر آنها کلاهبردار و با هدف سرقت رمزارزهای افراد تازه کار فعالیت میکنند.

مجتبی
مجتبی
1 ماه قبل

چند روز پیش برای یکی از دوستانم همچنین سایتیپethfrr.com آمده بود موقعی که ثبت نام کرد توش چند ملیون دلار بود ولی رمز تراکنش رو ندادن که بتونه پول خارج کنه قانونش این بود که یه اکانت دیگه درست و ۵۲دلار بریزه وسطح vp1ر بخره که بتونه دلار انتقال بده تو کاربری که درست کرده و چون رمز تراکنش رو داره انتقال بده به صرافی نقد کنه و خوشبختانه چون چند نفر مشورت کرد ویا تو همین سایت نظرات رو خوند فهمید کلاهبرداری به دام نیافتاد وهر کس همچین لینک یا پیام اومد واسش بدونه که دارن کلاهبرداری.ممنون از این

امید
امید
1 ماه قبل

سلام من تو سایت ethfdk با دوستم یه اکانت ساختیم بعد vip رو فعال کردیم و برداشت داشتیم و انتقال دادیم ب تراست ولت تراکنش هم موفق بوده داستانش چیه

مهسا
مهسا
1 ماه قبل
پاسخ به  امید

تو رو خدا ولش کنین بیخیال شین ما بدبخت شدیم شما دیگه نشین

Alireza
Alireza
1 ماه قبل
پاسخ به  امید

اقا امید شما تو این سایت vip 1 رو با ۵۲ تتر خریدید؟هیچ اشکالی براتون وجود نداشت؟حساب کاربریتون ارتقا یافت؟۵۰ دلارتون بالا کشیده نشد؟بگید لطفا مهمه

Mehdi
Mehdi
1 ماه قبل
پاسخ به  امید

عزیز من شما که ادعا دارید برداشت کردید باید داستانش رو بفرمایید

Hamidtd
Hamidtd
1 ماه قبل
پاسخ به  امید

سلام چجوری انتقال دادی تراس ولت من هرکاری کردم نشد میشه به منم بگی ممنون

حسام پیشگاهی
حسام پیشگاهی
27 روز قبل
پاسخ به  امید

سلام اکانت من vip5 هس حالا من چجوری باید برداشت کنم

امیری
امیری
4 روز قبل
پاسخ به  امید

میشه بفرمایید چجوری میشه vip رو فعال کرد؟

نوید
نوید
1 ماه قبل

سلام تو سایت btcdsi.com کسی حساب کاربری داره ایا کسی vip2به بالاشو خرید کرده؟میخام بدونم کلاهبرداریه یا نه؟اگه کسی هست لطفا کمک کنه ممنون

حسین
حسین
14 روز قبل
پاسخ به  نوید

سایت غیر فعال شده

علی یزدان پناه
علی یزدان پناه
1 ماه قبل

سلام خسته نباشید
یه سایت هست به اسم ****
که از طریق یکی از همین پیامک های داخل واتساپ به دستم رسید با یه حساب با مبلغ بالا و من برای امتحان VIP یک رو خریداری کردیم و تا الان ۴۰ دلارم رو برگردوندم و نمی‌دونم لول بعدی رو بخرم یا نه چون فعلا مثلاً واقعی بوده اما نیاز به راهنمایی دارم

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل

سلام
در این طرح های کلاهبرداری ابتدا با هدف جلب اعتماد کاربران، برداشت مبالغ کم بدون مشکل انجام میشود. اما در مراحل بعدی با شارژ حساب به مبالغ بیشتر، دسترسی شما مسدود خواهد شد. لطفا فریب چنین پیام هایی را نخورید.
“پنیر رایگان در تله موش است”

رضا بیات
رضا بیات
1 ماه قبل
پاسخ به  ر رواقی

واقعا واریز و برداشت مبالغ کم بدون مشکل انجام می شود؟

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  رضا بیات

سلام
خیر دوست عزیز، این برای تمام روشهای کلاهبرداری صدق نمیکند و ما هرگز توصیه نمیکنیم مبالغ اندک را هم در این گونه طرح ها واریز کنید.

فاطمه،گ
فاطمه،گ
1 ماه قبل

برای منم این پیام سلام دیوید از کنیا اومده و ی مبلغ و موجودی نوشته 🤥

مجید صالحی
مجید صالحی
2 ماه قبل

سلام ،امروز برای من در واتساپ پیامی از سایت ethfdk با شماره ای از کشور عمان با نام کاربری و رمز عبور اومده با بالای دو میلیون دلار موجودی لطفا راهنماییم کنید

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  مجید صالحی

سلام
کلاهبرداری است دوست عزیز. هرگز فریب چنین پیامهایی را نخورید.
“پنیر رایگان در تله موش است”

رضا
رضا
2 ماه قبل
پاسخ به  ر رواقی

برای من هم امروز همچین پیامی اومده.انگار شیوه جدیده

Ali Qeysari
Ali Qeysari
1 ماه قبل
پاسخ به  رضا

برایه منم اومده کلاهبرداریه دوستان

سعید ع
سعید ع
2 ماه قبل
پاسخ به  ر رواقی

ببخشید از کجا مطمن هستید میشه توضیح بدین چون برای من هم اینجور پیامی اومده یعنی خودم پیگیر شدم برام از واتساپ فرستادن چون من قبلا pi استخراج کرده بودم . یعنی سایت et****m کلاهبرداری هست؟ لطفا راهنمایی کنید . یبار هم دوباره با اکانت خودم ثبت نام کردم اونجا موجودی صفر نشون داد

ر رواقی
ر رواقی
1 ماه قبل
پاسخ به  سعید ع

سلام
سعید جان تمام پیامهای با محتوای سرمایه گذاری که در اپلیکیشنهای پیام‌رسان ارسال میشوند با هدف کلاهبرداری هستند. متاسفانه به دلیل تورم بالا در کشور ما و رویای پولدار شدن در زمان اندک، بسیاری از سودجویان از خارج کشور متوجه این مساله شده اند و سعی در فریب ایرانیان دارند. پس لطفا بسیار با احتیاط و همواره با عینک بدبینی به این مسائل نگاه کنید. علاوه بر این، ماهیت پیام‌های آنها کاملا غیر طبیعی و بدون توجیه اقتصادی است. مثالا پیام میدهند شما دارای کیف پولی به ارزش ۱۰۰ هزار تتر هستند. با فلان رمز عبور. برای برداشت این مبلغ ۳۰ تتر واریز کنید!!

حمید
حمید
1 ماه قبل
پاسخ به  مجید صالحی

سلام خوبی واسه من رمز و این چیزا اومده داخلش رفتم
الان بخوام گزینه کنار کشیدن پول بزنم رمز تراکنش میخواد
رمز از کجا بگیرم

ناخدا
ناخدا
1 ماه قبل
پاسخ به  مجید صالحی

به هیچ وجه دنبالش نروید سیصد میلیون پول بیزبون رو به باد دادم از این طریق

نوید
نوید
1 ماه قبل
پاسخ به  ناخدا

چجوری چیکار کردید تا کجا پیش رفتید؟

صادق نظری
صادق نظری
2 ماه قبل

سلام دوستان وقت بخیر کسی توی سایت btckio.com حساب vipداره؟

مستر
مستر
2 ماه قبل
پاسخ به  صادق نظری

به دنبال انتقال اون دلارهای تقلبی نباش الکیه

م خلیلی
م خلیلی
1 ماه قبل
پاسخ به  صادق نظری

برای منم اومده ازین سایت ۳ میلیون دلار

حسین اسکندری
حسین اسکندری
2 ماه قبل

سلام از دوستان کسی در مورد فاینتچ (Fintech) چیزی میدونه آیا شرکت قابل اعتماد؟

مجیدیعقوبی
مجیدیعقوبی
2 ماه قبل

سلام دوستان آیا کسی در رابطه با بلاک چین برای پس گرفتن دلار از شرکتهای تقلبی درجریان است خواهش اگر کسی هست راهنمای کنه

مصطفی
مصطفی
2 ماه قبل

سلام
ایا سایت merco****k.com کلااهبرداریه؟
من سرمایه گذاری کردم به امید سود ماهانه اما الان هرچی درخواست برداشت میزنم اصلا واریز نمیشه

ر رواقی
ر رواقی
2 ماه قبل
پاسخ به  مصطفی

سلام و عرض ادب
ما هرگز پیشنهادات سرمایه‌گذاری در سایت‌های خارجی را توصیه نمی‌کنیم. امروزه بسترهای زیادی با وعده های سود نجومی سعی در فریب کاربران تازه کار را دارند.
در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای بررسی صحت سایت‌های مختلف وجود دارد که ما در مقاله راهنمای شناسایی سایت های کلاهبردار، آنها را معرفی کرده ایم.
به عنوان مثال شما میتوانید آدرس یو آر ال سایت مورد نظر را در پلتفرم scamadviser.com وارد کرده تا امتیاز اعتبار آن به شما نمایش داده شود.

مجید کریمی
مجید کریمی
2 ماه قبل
پاسخ به  ر رواقی

خیلی عالی👍

دکمه بازگشت به بالا