صرافی ها

لانچ پد launchpad بایننس؛ دریچه ای به جهان غیرمتمرکز مالی

انقلاب ارزهای دیجیتال در بازارهای مالی سنتی، فرصت‌های منحصر به فردی را برای سرمایه‌گذاران به وجود آورد. امروزه نیز رشد و توسعه این بازار هنوز به پایان نرسیده و هنوز در راستای بهبود دنیای کریپوتوکارنسی و سرمایه‌گذاری در آن، پروژه‌های مختلفی راه‌اندازی می‌کنند. Launchpad بایننس یکی از پروژه‌های جدید در راستای رفع محدویت‌ها و ایجاد روشی جدید برای سرمایه‌گذاری پر سود، به وجود آمده است. اما لانچ پد بایننس چیست و چه مزایایی به همراه دارد؟

Binance Launchpad یک پلتفرم انحصاری از صرافی بایننس بوده که بستری مناسب برای عرضه اولیه رمزارزها و بررسی پروژه‌های جدید بلاکچینی است. برای آشنایی با نحوه شرکت در این پلتفرم ابتدا باید با ماهیت، مزایا و معایب binance launchpad آشنا شوید تا سرمایه‌گذاری موفقی را تجربه کنید.

تاریخچه بزرگترین و قدیمی‌ترین صرافی ارز دیجیتال، بایننس

صرافی بایننس یکی از بزرگترین‌ و معروف‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در سطح جهان بوده که به یکی از بخش‌های اساسی دنیای کریپتوکارنسی تبدیل شده است. بایننس در میان دیگر صرافی‌ها یکی از کمترین هزینه‌های کارمزد را برای معاملات انجام شده در نظر می‌گیرد. علاوه بر این از نقدینگی فوق العاده‌ای نیز برخوردار است. این صرافی دارای یک توکن بومی با نام BNB بوده که به خریداران آن، تخفیف‌های منحصر به فردی ارائه می‌دهد. اما این‌ تمامی مزایا و ویژگی‌های این صرافی نیست. از دیگر مزایای این پلتفرم بایننس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بستری آماده برای معامله بیش از ۵۰۰ ارز دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو، دوج کوین و بایننس کوین
  • کارمزد کمتر در مقایسه با صرافی‌های دیگر
  • ۲۵ درصد تخفیف از کارمزد خرید ارز BNB
  • فراهم کردن منابع آموزشی مناسب

Binance تنها به عنوان یک صرافی ارز دیجیتال در این زمینه فعالیت نمی‌کند و اقدامات دیگر آن نیز در پیشرفت و توسعه این صنعت موثر هستند. یکی از این اقدامات نوپا طراحی پلتفرمی برای عرضه ارزهای مختلف با نام لانچ پد بایننس بود. این پلتفرم از مکانیزم جدیدی به نام IEO برای انجام معاملات استفاده می‌کند.

لانچ پد بایننس چیست؟

در دنیای ارزهای دیجیتال و پروژه‌های بلاکچینی، شناسایی پروژ‌ه‌های موفق در مراحل اولیه استارتاپ خود کاری دشوار است. شناسایی زود هنگام این پروژه‌های مزایای فراوانی برای سرمایه‌گذاران به همراه دارد. به بیانی ساده افراد با شرکت در لانچ پدها، می‌توانند با خرید توکن‌های بومی بر روی پروژه‌های نوپا سرمایه‌گذاری کنند. این سرمایه‌گذاری، نیاز مالی این پروژه‌ها را در مراحل اولیه استارتاپ فراهم می‌کند و باعث رشد و توسعه بیشتر خواهد شد. این پلتفرم‌ها به واسطه عرضه اولیه صرافی یا IEO، باعث جمع‌‌آوری مبالغ هنگفتی برای پروژه‌ها می‌شوند.

آشنایی با لانچ پد launchpad بایننس

پیش از طراحی لانچ پد بایننس، اکثر پروژه‌های بلاکچینی برای جمع‌آوری سرمایه مورد نیاز خود به عرضه اولیه کوین یا ICO روی می‌آورند. این روش نیز مزایا و معایب مختص به خود را داشت. اما این لانچ پدها چگونه کار می‌کنند و چگونه می‌توان در آن‌ها شرکت کرد؟

Binance launchpad چگونه کار می‌کند؟

لانچ‌ پد بایننس این امکان را برای خریداران فراهم می‌کند که به ده‌ها پروژه ارز دیجیتالی که آینده روشنی دارند؛ دسترسی زودهنگام داشته باشند و در قیمت بسیار پایین توکن بومی این پروژه‌ها را تهیه کنند. علاوه بر این به واسطه مکانیزم‌های جدید به کار رفته در این پلتفرم‌ها، سرمایه‌گذاری در لانچ پدها ساده و ایمن است. در لانچ پدها (launchpad) بر خلاف لانچ پول‌ها (launchpool) نیاز به خرید بایننس کوین یا دیگر ارزها و هولد کردن آن در ازای ارز جدید نیست. در لانچ‌ پدها شما باید توکن بومی آن پروژه‌ها یا رمزارزهای مورد تایید را تهیه کنید.

شما با شرکت در لانچ پد بایننس، باید دارایی مورد نظر خود را برای مدت زمان مشخصی، مانند هفت روز، قفل کنید. در این مدت زمان شما اجازه برداشت یا انتقال این توکن‌ها را ندارید. با گذشت هفت روز و پایان این دوره، شما قادر هستید تا این توکن‌های جدید خود را وارد معاملات جدید کنید.

مشکلات لانچ پدهای قبلی

عملکرد لانچ پد بایننس از ابتدا بی‌نقص نبوده و مشکلات مختلفی به وجود آمده بود که با اقدامات این صرافی برای IEOهای بعدی اکثر آن‌ها برطرف شدند. یکی از این مشکلات مربوط به سال ۲۰۱۹ است که در چندین لانچ پد اولیه، سقف خریدی برای سرمایه‌گذاران وجود نداشت. در این صورت افرادی که از دارایی بیشتری برخوردار بودند؛ با خریدهای عظیم می‌‌توانستند حجم زیادی از دارایی یک پروژه را برای خود تهیه کنند. این اقدام مفهوم غیرمتمرکز بودن دنیای بلاکچین و لانچ پد بایننس را زیر سوال می‌برد.

بنابراین صرافی بایننس برای برطرف کردن این مشکل راه حل جالبی را ارائه داد. برگزاری قرعه‌کشی برای دریافت بلیط شرکت در لانچ پد (launchpad)  بایننس، اقدامی موفق برای برقراری تعادل در میان همه خریداران بود. هرچه افراد BNB بیشتری را ذخیره کنند؛ شانس بیشتری برای دریافت بلیط و شرکت در لانچ پد خواهند داشت.

علت استقبال گسترده استارتاپ‌های ارز دیجیتالی از لانچ پد بایننس چیست؟

بدیهی است که یکی از دلایل عمده استقبال استارتاپ‌ها از صرافی بایننس و پلتفرم لانچ پد (launchpad) بایننس، بهره‌مند شدن از مزایا منحصر به فرد است. از این مزایا می‌‌توان به دسترسی آسان به جامعه سرمایه‌گذاران بایننس اشاره کرد. علاوه بر این صرافی بایننس برای پروژه‌های جدید به ویژه پروژه‌های لانچ پد در تمامی رسانه‌ها مرتبط به خود بازاریابی خواهد کرد. در این صورت این استارتاپ‌ها می‌‌توانند از قدرت فوق العاده این صرافی در رسانه‌ها و فضای مجازی برای بازاریابی بهره‌مند شوند.

مزایا و معایب لانچ پد بایننس

از دلایل دیگر استقبال پروژه‌های مختلف از لانچ پد بایننس می‌توان به فهرست شدن توکن پروژه‌ها در بازار معاملات پس از رسمی شدن راه‌اندازی اشاره کرد. در این صورت استارتاپ‌ها می‌توانند نیاز مالی خود را به صورت معاملات روزانه برطرف کنند. علاوه بر پروژه‌هایی که از تاییدیه‌‌های لازم را از بایننس گرفته‌اند؛ می‌توانند در launchpool فعالیت کنند. فعالیت در این پلتفرم باعث بالا رفتن اعتبار این پروژه‌ها در جامعه سرمایه‌گذاران می‌شود.

مزایا Launchpad بایننس برای سرمایه گذاران

همان‌طور که مطالعه کردید پلتفرم لانچ پد مزیت‌های منحصر به فردی برای استارتاپ‌های مختلف دارد. اما آیا سرمایه‌گذاران نیز همانند استارتاپ‌ها از این پلتفرم سود می‌برند؟

از مهم‌ترین مزایای لانچ‌ پد بایننتس برای سرمایه‌گذاران می‌توان به دسترسی زودهنگام به توکن‌های مختلف در قیمت بسیار پایین اشاره کرد. با عمومی شدن این توکن‌ها قیمت آن‌ها رشد فوق العاده خواهد داشت و باعث چندبرابر شدن سرمایه خریداران می‌شود. در نتیجه خرید رمزارزهای این استارتاپ‌ها در مراحل اولیه ورود به دنیای کریپتوکارنسی، سرمایه‌گذاری بسیار پرباری است.

همچنین صرافی بایننس این اطمینان را به تمامی خریداران می‌دهد که هیچکدام از استارتاپ‌ها کلاهبرداری نیستند و سرمایه آن‌ها از بین نخواهد رفت.

استارتاپ‌ها موفق در لانچ پد بایننس

یکی از سوالات عمده در مورد این زمینه در مورد استارتاپ‌های راه‌اندازی شده در لانچ پد است. پروژه‌های موفق در لانچ پد بایننس چیست؟

از سال ۲۰۱۹ تا کنون، ۶۰ پروژه مختلف از طریق لانچ پدها به موفقیت‌های بزرگی دست یافته‌اند. توکن‌های این پروژه‌ها از زمان راه‌اندازی به ارزش میلیاردها دلار رسیده‌اند. از این استارتاپ‌های موفق می‌توان به Polygon، Axie infinity، BitTorrent، STEPN و League of Kingdoms اشاره کرد.

لانچ پد بایننس و اکسی اینفینیتی

ارزش توکن polygon در مدت زمان فعالیت خود، به ۱۰۰۰۰ درصد رشد و حجم معاملات ۳/۲ بیلیون دلار رسیده است. از دیگر توکن‌های موفق می‌توان به Axie Infinity) AXS) اشاره کرد که ارزش توکن آن از ۱ میلیارد دلار بیشتر است. از رکوردهای دیگر لانچ پد بایننس می‌توان به فروش فوق العاده ۵۰ میلیارد توکن BTT در کمتر از ۱۵ دقیقه اشاره کرد. این ۳ توکن از معروف‌ترین و موفق‌ترین استارتاپ‌های این صرافی هستند.

از استارتاپ‌های موفق اخیر می‌توان به STEPN، Voxies) VOXEL) و League of Kingdoms اشاره کرد.

STEPN جدیدترین پروژه ارائه شده در لانچ پد بایننس بوده که به موفقیت‌های قابل توجهی دست یافته است. این برنامه تناسب اندام با نام “move-to-earn” با همراهی NFT برند “Sneaker” کاربران خود را تشویق می‌کرد تا با انجام فعالیت‌های بدنی و قدم زدن، توکن دریافت کنند. این پروژه در چهار هفته به رشد ۳۰۰ درصدی رسید.

تفاوت‌ها و شباهت‌های دو پلتفرم launchpad و launchpool

جالب است بدانید دو پلتفرم لانچ Binance و لانچ پول شباهت‌های زیادی با یکدیگر دارند. هردو این پلتفرم‌ها توسط صرافی بزرگ بایننس راه اندازی و پشتیبانی می‌شوند. کسانی که دارای حساب کاربری صرافی Binance هستند؛ می‌توانند از دسترسی سریع به خدمات درآمدزایی آسان بهره‌مند شوند. هر دو این پلتفرم‌ها از روش‌های جدید معاملات مانند عرضه اولیه صرافی و عرضه اولیه دیفای استفاده می‌کنند.

اما این دو پلتفرم دارای تفاوت‌های جزئی نیز هستند. فعالیت لانچ پد بایننس یا Binance launchpad قبل از عمومی شدن پروژه‌ها بوده و به نوعی تقلیدی از روش‌های سنتی سهام IPO است. اما فعالیت لانچ پول یا Launchpool پس از عمومی شدن پروژه بوده و شما باید توکن‌های خریداری شده خود را در آنجا به اشتراک بگذارید تا در ازای آن توکن جدیدی دریافت کنید. استفاده از لانچ پول‌‌های روش منفعل‌تری در مقایسه با دیگر روش‌های افزایش درآمد است.

Launchpad دریچه‌ای به آینده

صرافی بایننس با ارائه پلتفرم‌های مختلف برای عرضه رمزارزها و جمع‌آوری سرمایه پروژه‌های مختلف، گام موثری در پیشرفت صنعت ارز دیجیتال و بلاکچین‌های برداشته است. لانچ پد بایننس یک پلتفرم جدید برای سرمایه‌گذاری اولیه بر روی استارتاپ‌های نوپا بوده که بر اساس IEO فعالیت می‌کند. برای بهره‌مند شدن از مزیت‌های منحصر به فرد این پتلفرم کافی است ابتدا با ماهیت و نحوه عملکرد آن آشنا شوید. سپس با راه اندازی یک حساب کاربری بایننس و انجام اقدامات مختلف مانند احراز هویت و خرید بایننس کوین، به سرمایه‌گذاری در لانچ پد Binance بپردازید.

سوالات متداول

پلتفرم لانچ پد بایننس چیست؟

Binance launchpad بستری برای معرفی استارتاپ‌های نوپا برای جمع‌آوری سرمایه مورد نیاز و عرضه توکن‌های مختلف است.

آیا استارتاپ‌های راه اندازی شده در این پلتفرم موفق هستند؟

طبق آمار به دست آمده از ابتدای فعالیت لانچ پد می‌توان نتیجه گرفت که اکثر استارتاپ‌های ارائه شده در این پلتفرم به موفقیت‌های چشمگیر دست یافته‌اند.

برای شرکت در لانچ پد چه باید کرد؟

برای شرکت در لانچ پد بایننس کافی است بعد از ایجاد حساب و احراز هویت با خرید بایننس کوین، در قرعه‌کشی‌های موجود شرکت کنید تا بلیط ورود به لانچ پد را به دست آورید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
coinmarketcap
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا