اخبار بیت کوین

بنیاد حقوق بشر: بیت کوین راه مبارزه با فساد و برقراری دموکراسی است

ماهیت غیرمتمرکز بودن بیت کوین باعث محدود کردن قدرت کنترل دولت بر مردم و مقابله با فساد دولتی می‌شود

الکس گلادشتاین، مدافع بیت کوین و مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر (HRF)، در مصاحبه‌ای که در ۲۰ فوریه ۲۰۲۳ انجام داد گفت که ماهیت غیرمتمرکز بودن بیت کوین باعث محدود کردن قدرت کنترل دولت بر مردم و مقابله با فساد دولتی می‌شود. او اظهار داشت:

به نظر من مشکلات بخش‌هایی که دموکراسی در آن‌ها به درستی رعایت نمی‌شود به ارز فیات ربط دارد و بیت‌کوین می‌تواند به نوعی این مشکلات را برطرف کند.

گلادشتاین از سال ۲۰۰۷ به عنوان مدیر ارشد استراتژی بنیاد حقوق بشر فعالیت می‌کند. بنیاد حقوق بشر، سازمانی غیرانتفاعی جهت ترویج و حمایت از حقوق بشر در سطح جهانی است، مخصوصاً در کشور‌هایی که مردم زیر سلطه حکومت استبدادی زندگی می‌کنند. طبق بیوگرافی گلادشتاین، او در رویداد‌های Singularity University درباره بیت کوین و آینده پول سخنرانی می‌کند.

او در مصاحبه‌ای گفت که بیت کوین نماد آزادی بیان، حق مالکیت و بازار سرمایه آزاد است که مخالف خواسته‌های حکومت‌های استبدادی است. پایداری این نوع حکومت‌ها غالباً به سانسور، مصادره و بازار سرمایه بسته و کنترل شده وابسته است. او گفت:

دولت‌هایی مانند چین و روسیه برای بقای خود به سانسور، مصادره و بازار سرمایه کنترل شده نیاز دارند. بیت‌کوین، تحمیل کردن خواسته‌هایشان بر مردم را سخت می‌کند.

دولت چین عملاً در سال ۲۰۲۱، تراکنش‌های رمزارزی را ممنوع اعلام کرد. اما صدور مجوز‌های جدید مربوط به رمزارز از سوی هنگ کنگ باعث گمانه زنی درباره احتمال تغییر موضع چین در برابر ارز‌های دیجیتال شد. تحت قانون تصویبی روسیه در سال ۲۰۲۰، پرداخت هزینه با رمزارز رسماً ممنوع اعلام شد. این قانون، شهروندان روسی را از سرمایه‌گذاری در رمزارز منع نمی‌کند اما صرافی‌های رمزارز محلی هم تحت نظارت خاصی قرار ندارند. گلادشتاین افزود:

تصمیماتی که این قدرت‌های دیکتاتوری می‌گیرند با استاندارد‌های بیت کوین سازگار نیستند و به نظر من پذیرش این استاندارد‌ها برای آن‌ها واقعاً سخت است.

در سال ۲۰۲۱، ارائه‌دهنده زیرساخت بیت کوین به نام OpenNode، نظراتی مشابه به گلادشتاین درباره مزایای اهدای (دونِیت) بیت کوین برای مقابله با سانسور حکومتی بیان کرده و نوشته بود:

بیت کوین جایگزین مناسبی برای بسیاری از سازمان‌ها و افرادی است که توان استفاده از روش‌های پرداخت سنتی را ندارند، زیرا مرجعی مرکزی وجود ندارد که تعیین کند چه کسی می‌تواند و چه کسی نمی‌تواند از این رمزارز استفاده کند.

طبق تحقیقات شرکت تجزیه و تحلیل بلاکچین Elliptic در فوریه ۲۰۲۲، یکی از مهم‌ترین دلایل برای جذب سرمایه از طریق بلاکچین، جلوگیری از بسته شدن حساب‌های سنتی توسط مؤسسات مالی بود.

گلادشتاین پیش‌بینی می‌کند که در سال‌های آینده مردم مشکلات فنی و نقدینگی بیشتری با خدمات مالی سنتی تجربه خواهند کرد و اکثریت به بیت کوین روی خواهند آورد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
Coin Telegraph
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا