بلاکچین

معرفی سایت Elliptic؛ پایگاه تحلیلی داده‌های بلاکچینی

همراه با افزایش علاقه به ارزهای دیجیتال، نیاز روزافزونی به شفافیت در مورد پیامدهای قانونی این ارزهای جدید و فناوری‌هایی که آن‌ها را هدایت می‌کنند، به وجود آمده است. سازمان‌های نظارتی، مقامات مالیاتی و بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان، همگی برای قانونمند کردن حوزه ارزهای دیجیتال تلاش می‌کنند. در عین حال می‌توان با سرمایه‌گذاری در این بازار، سود مناسبی به دست آورد، اما باید به ریسک‌های قانونی این حوزه نیز اشراف داشت.

سایت Elliptic با این هدف راه‌اندازی شد که بتوان ریسک‌ها را در مسیر سرمایه‌گذاری و فعالیت‌هایی که با دنیای رمزارز در ارتباط است، کاهش داد. در این صورت می‌توان از تمامی پتانسیل این سیستم مالی غیرمتمرکز بهره برد.

اینکه سایت تحلیلی الیپتیک چه اطلاعات و ابزارهایی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا بتواند میزان ریسک را به حداقل برساند، چیزی است که در این مقاله به آن می‌پردازیم. نام این پلتفرم در فهرست بهترین سایت تحلیل آنچین قرار دارد و اطلاعاتی در خصوص کیف پول‌ها، تراکنش‌ها و صرافی‌های متمرکز و غیرمتمرکز در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در ادامه این مقاله به معرفی سایت Elliptic و امکانات و خدمات آن می‌پردازیم.

الیپتیک چه خدماتی ارائه می‌دهد؟

این سایت خدمات تجزیه و تحلیل بلاکچین را برای تطابق دارایی‌های رمزارزی با قوانین و مقررات ارائه می‌دهد. شما با استفاده از این سایت می‌توانید ابزار بررسی تطبیق تراکنش‌ها با مقررات حوزه رمزارزها را فعال کنید تا ریسک را در بیش از ۵۰۰ دارایی رمزارز مدیریت کنید و از قانونی بودن آن مطمئن شوید.

امکان بررسی تطابق قانونی یک مزیت رقابتی سایت تحلیلی الیپتیک است که باعث ایجاد اعتماد رگولاتورها، مشتریان و شرکاء می‌شود.

ویژگی‌های سایت Elliptic

ویژگی‌های پایگاه Elliptic

همانطور که گفته شد، سایت تحلیلی الیپتیک، یک پلتفرم فعال در زمینه تحلیل آنچین است که داده‌های آن نه تنها امکان رصد تحولات بازار رمزارزها را فراهم می‌کند، بلکه ابزاری مناسب برای بررسی فعالیت شرکت‌های حوزه بلاکچین نیز است. در ادامه شماری از ویژگی‌های این پایگاه تحلیلی را بررسی می‌کنیم:

مجموعه داده‌های دقیق بلاکچین

پایگاه Elliptic براساس بزرگترین و دقیق‌ترین مجموعه داده‌های بلاکچین ساخته شده است و شما با بیش از ۱۰۰ میلیارد نقطه داده، تطابق قانونی دارایی‌های کریپتویی را بررسی می‌کنید. سایت تحلیلی الیپتیک از سال ۲۰۱۳ در حال جمع‌آوری داده‌ها بوده‌ و صدها میلیون آدرس دارایی‌های رمزارزی مرتبط با نهادهای شناخته شده را شناسایی کرده است.

سایت Elliptic با کاهش مثبت کاذب، کارایی عملیاتی را بهبود می‌بخشد تا بهتر بتوانید پرخطرترین فعالیت‌ها را شناسایی کنید.

گسترش بهره‌مندی از پتانسیل دارایی رمزارز

این سایت با بیش از ۱۰۰ میلیارد نقطه داده که ۹۸ درصد از بازار کریپتو را پوشش می‌دهد، بینشی را ارائه می‌کند که در هر مقطعی از بازار می‌توان بر ریسک نظارت داشت.

با کمک این سایت می‌توان از پتانسیل دارایی خود بهتر بهره برد؛ چرا که تمرکز آن بر ایجاد مجموعه داده با بالاترین کیفیت در بازار است.

بررسی میزان ریسک واقعی رمزارز

می‌توان با کمک این سایت، دید بهتری نسبت به ریسک پیدا کرد که تصمیم‌گیری سریعتر در معاملات را در پی دارد. پلتفرم چند دارایی سایت Elliptic از علم داده پیچیده و یادگیری ماشینی برای محاسبه امتیاز ریسک در سطح تراکنش، مشتری یا کیف پول استفاده می‌کند. این پایگاه تحلیلی یک نمای یکپارچه از ریسک در تمام دارایی‌های رمزارزی ارائه می‌دهد که به راحتی از طریق یک رابط مرورگر یا از طریق یک API قدرتمند قابل دسترسی هستند.

قوانین ریسک قابل تنظیم

ویژگی نظارت بر تراکنش و کیف پول Elliptic دارای قوانین ریسک قابل تنظیم است که به شما این امکان را می‌دهد تا آن‌ها را مطابق با میزان ریسک‌پذیری خودتان تنظیم کنید. قوانین ریسک اولیه که در شروع کار باید در نظر گرفته شوند نیز در این سرویس لحاظ شده است.

دارا بودن API برای اتوماسیون انطباق

عملیات انطباق با غربالگری انبوه تراکنش‌ها و کیف پول‌ها از طریق API سایت Elliptic ساده‌تر خواهد بود. می‌توان از نتایج آن در سایر سیستم‌های تجاری استفاده کرد. به عبارت دیگر، توسعه‌دهندگان این پلتفرم تضمین کرده‌اند که از پشتیبانی لازم برای ادغام سریع و یکپارچه سایر سیستم‌های تجاری با این سامانه برخوردارند.

دسترسی به منابع آموزشی رمزارزها

می توان با ابزار Elliptic Learn از آموزش‌های لازم بهره‌مند شد. توجه داشته باشید که این آموزش‌ها برای همه یکسان نیست؛ بلکه کارشناسان آن نیازهای خاص سازمان‌ها را تشخیص می‌دهند و آموزش‌های سفارشی را برای مطابقت با سطح کاربر ارائه می‌کنند.

Elliptic چه هدفی را دنبال می‌کند؟

هدف سایت تحلیلی الیپتیک

برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ دارایی‌های رمزارزی توجه بنیانگذاران الیپتیک را جلب کرد. در آن زمان، تیم این پروژه به پتانسیل این فناوری برای خدمات مالی پی بردند و متوجه نوآوری و ویژگی رقابتی آن شدند.

تیم این پایگاه تحلیلی، پس از همکاری با موسسات مالی تحت نظارت متوجه شدند که صنعت دارایی‌های دیجیتال باید در چارچوب‌های نظارتی باشد تا بتواند جرایم مالی را کاهش داده و از پتانسیل کامل خود بهره ببرد.

با در نظر گرفتن این موضوع، آن‌ها اولین ابزارهای انطباق قانونی جهان در حوزه ارز دیجیتال را بر اساس تجزیه و تحلیل بلاکچین در سال ۲۰۱۵ ساخته و راه‌اندازی کردند.

با بلوغ فناوری، بلاکچین‌های جدید پدید می‌آیند و مقررات تکامل می‌یابند؛ اما ماموریت این سایت هنوز هم تغییری نکرده است و آن محافظت از مشتریان خود در برابر جرائم مالی دارایی‌های رمزارز آن‌هاست.

تایم لاین سایت تحلیلی الیپتیک

  • اکتبر ۲۰۱۳ – راه‌اندازی سایت Elliptic: دکتر جیمز اسمیت، دکتر تام رابینسون و دکتر آدام جویس با هم همکاری کردند تا سیستم نظارت بر بلاکچین را راه‌اندازی کنند.
  • مارس ۲۰۱۵ – ۵ میلیون دلار سرمایه سری A جمع آوری شد: این سرمایه به کمک Paladin Capital Group، با مشارکت Santander InnoVentures، KRW Schindler، Digital Currency Group و سرمایه‌گذار دیگرش Octopus Ventures جمع آوری شد.
  • ژوئن ۲۰۱۵ – سیستم نظارت بر معاملات راه‌اندازی شد: Elliptic اولین راه حل نظارت بر ریسک بلاکچین دارایی‌های رمزارزی را راه‌اندازی کرد.
  • اوت ۲۰۱۶ – افتتاح دفتر در ایالات متحده امریکا: رشد سریع تیم در مقر لندن باعث شد که بتوانند یک دفتر جدید در ایالات متحده افتتاح کنند.
  • دسامبر ۲۰۱۶ – Crypto Investigations راه اندازی شد: نرم افزار تحقیقات رمزارزی Forensics را به مجموعه انطباق AML (قانون مبارزه با پولشویی) خود اضافه کرد.
  • آوریل ۲۰۱۷ – شروع به ارائه خدمات به بانک‌ها: راه حل‌های نظارت بر ریسک کریپتو را در اختیار ارائه‌دهندگان خدمات مالی سنتی قرار داد.
  • سپتامبر ۲۰۱۹ – جذب سرمایه‌گذاری ۲۳ میلیون دلاری سری B: با کمک گروه SBI و AlbionVC، در کنار سرمایه گذاران قبلی‌اش توانست سرمایه جذب کند.
  • دستامبر ۲۰۱۹ – راه‌اندازی VASP Screening: برای اولین بار سیستم نمایش میزان ریسک رمزارز را برای بانک‌ها برای انجام KYC و مدیریت ریسک طرف مقابل را راه‌اندازی کرد.
  • ژانویه ۲۰۲۰ – افتتاح دفتر آسیا: ریشه این پلتفرم در آسیاست تا معامله را در APAC رشد دهد و به مشتریان محلی خارج از سنگاپور و توکیو خدمات ارائه دهد.
  • مارچ ۲۰۲۰ – غربالگری کیف پول: لنز برای پشتیبانی از غربالگری کیف پول و امتیازدهی ریسک راه‌اندازی شده است.
  • ژوئن ۲۰۲۰ – دریافت نام پیشگام فناوری WEF ۲۰۲۰: قدردانی از این پلتفرم برای مشارکت در زمینه مبارزه با جرایم مالی و شناسایی مبارزه با پولشویی در بازارهای رمزارز.
  • اکتبر ۲۰۲۱ – سرمایه ۶۰ میلیون دلاری سری C جمع آوری شد: کمک Evolution Equity Partners و SoftBank، J.P. Morgan در کنار سرمایه گذاران فعلی برای جذب سرمایه.

خدمات سایت Elliptic

ارائه خدمات موفقیت به مشتریان (Customer success)

تیم مشاوره سایت الیپتیک

یک تیم متخصص متشکل از مهندسان، مدیران موفقیت مشتری و عوامل پشتیبانی فنی در هر مرحله از مسیر در کنار مشتریان خواهند بود.

خدمات و پشتیبانی آن‌ها شامل موارد زیر است:

طراحی راه حل انطباق قانونی:

یک مهندس راه حل از الیپتیک با مشتری همکاری خواهد کرد تا یک نقشه فناوری تطابق قانونی رمزارزی را طراحی کنید. به عبارت دیگر، از اهداف انطباق و تنظیمات عملیاتی شما پشتیبانی می‌کند.

دریافت آموزش مختص هر کاربر:

«تیم موفقیت مشتری» در پیکربندی تنظیمات، قوانین ریسک و گردش کار به کاربر کمک خواهد کرد و همچنین آموزش‌هایی نیز در اختیار او قرار خواهد داد.

از طریق مرکز دانش آنلاین سایت Elliptic، به مجموعه‌ای غنی از منابع دسترسی خواهید داشت. می‌توانید با استفاده از آن دانش خود را تقویت کنید، به مرکز توسعه دهندگان این پایگاه دسترسی پیدا کنید یا بهترین روش را برای استفاده از راه حل‌های تطابق قانونی تراکنش‌های رمزارز کشف کنید.

علاوه بر این، الیپتیک برای آشنایی کاربر با نحوه استفاده از سایت Ellipic تورهایی دارد. هنگامی که برای اولین بار وارد سیستم می‌شوید، با استفاده از یک «مینی تور» با رابط کاربری مبتنی بر مرورگر با Elliptic آشنا می‌شوید. به‌علاوه، بعد از انتشار ویژگی‌های جدید در پلتفرم، راهنمایی‌های لازم جهت اینکه بتوان فوراً از عملکردهای جدید بهره‌مند شد، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

پشتیبانی از سلامت حساب برای اهداف تجاری:

بررسی‌های منظم سلامت حساب تضمین می‌کند که راه‌حل‌های انطباق مناسب رمزارزی است که دارید و به درستی برای پشتیبانی از سیاست‌های ریسک منحصربه‌فرد شما پیکربندی شده‌اند.

پشتیبانی فنی مداوم:

تیم پشتیبانی فنی سایت Elliptic به صورت ۲۴ ساعته در مراکز پشتیبانی لندن، نیویورک، سنگاپور و توکیو پاسخگو هستند. از زمانی که در این سایت عضو شوید، به شما خدمات مدیریت موفقیت مشتری یا پشتیبانی فنی اختصاص داده می‌شود. این کارشناسان با کسب و کار و حساب شما آشنا می‌شوند تا در دستیابی به اهدافتان بتوانند راهنمایتان باشند.

سرویس خدمات حرفه ای در سایت تحلیلی الیپتیک

تیم خدمات Elliptic

با استفاده از این خدمت می‌توان خط‌مشی‌ها، رویه‌ها و نظارت بر ریسک دارایی‌های دیجیتال خود را مطابق با آخرین دستورالعمل‌های رگولاتورها مدیریت کنید. با تکیه بر این خدمات سایت Elliptic می‌توانید دانش تیم خود را در مورد دارایی‌های رمزارزی افزایش دهید؛ رویه‌های ریسک خود را تنظیم کنید و مطابق با استانداردها قدم بردارید.

بسته‌های خدمات حرفه‌ای شامل موارد زیر است:

افزایش دقت: ارزیابی‌های مجزای مستقل (EDD) این سایت برای دارایی‌های رمزارزی، همسو با BSA، FinCEN، ۵AMLD و سایر قوانین جهانی همسو است. در این صورت می‌توان ارزیابی دقیق تری از روند سرمایه‌گذاری خود در بازار رمزارز داشت.

پیکربندی قوانین ریسک: با متخصصان رمزارز AML این سایت می‌توان مشورت کرد تا قوانین ریسک خود را بتوانید ایجاد یا تنظیم کنید. در این صورت مثبت کاذب را می‌توانید کاهش دهید و سناریوها و الزامات قانونی جدید را در آن لحاظ کنید.

ارزیابی ریسک AML Crypto: با کمک کارشناسان مستقل سایت تحلیلی الیپتیک می‌توانید میزان قرار گرفتن در معرض خطر را بررسی و آزمایش کرده و آن را کاهش دهید و شکاف‌های عملیاتی را از طریق ارزیابی ریسک فوری یا برنامه‌ریزی شده شناسایی کنید.

این سایت برای انتقال دانش تخصصی خود در مورد تطابق قانونی با رمزارز و مقررات AML به موسسات مالی، فعالان در حوزه رمزارز و قانونگذاران در تلاش است. این انتقال دانش از طریق راه‌های زیر انجام می‌شود.

مشاوره لید-پرکتینر: گروه سیاست و تحقیقات جهانی این سایت، متشکل از کارشناسانی از تیم‌های تطبیق خدمات مالی و تنظیم‌کننده‌ها است. Elliptic اپراتورهای واقعی دارد که به شما کمک می‌کند تا مقررات را به مدیریت ریسک موثر تبدیل کنید.

به روز رسانی امور نظارتی هفتگی: پس از عضویت در به‌روزرسانی هفتگی امور نظارتی این سایت، از آخرین قوانین مربوط به دارایی‌های دیجیتال مطلع خواهید شد. همچنین خلاصه‌ای از اخبار مهم نظارتی نیز برای شما ارسال می‌شود.

کسب دانش در مورد انواع جرایم مالی: مجموعه‌ای غنی از منابع در دسترس شما قرار می‌گیرد تا بتوانید دانش خود را در مورد پرچم‌های قرمز تقویت کنید. همچنین چگونگی بهره بردن از راه‌حل‌های نظارت بلاکچین Elliptic در جهت اجتناب از ریسک را به شما آموزش می‌دهد.

دسترسی به وبینارهای رگولاتورها: می‌توانید برای سری وبینار محبوب Crypto & Coffee with Regulators این سایت ثبت نام کنید. قبلا سایت Elliptic مدیر Blanco از FinCEN و مدیر Gacki از OFAC را برای وبینار دعوت کرده بود.

سیاست‌ها و رویه‌های ریسک: می‌توانید در این پایگاه تحلیلی، خط‌مشی‌های ریسک دارایی‌های دیجیتال را از ابتدا طراحی کنید یا برای بررسی منظم خط‌مشی‌ها و رویه‌های موجود از کارشناسان سایت Elliptic کمک بگیرید تا مطابق با آخرین قوانین پیش بروید.

خدمات Elliptic Learn

با استفاده از این خدمات، تمامی دانش و اطلاعات لازم برای دستیابی به انطباق کارآمد در اختیار شما قرار می‌گیرد. البته این آموزش‌ها برای همه یکسان نیست. یعنی کارشناسان سایت تحلیلی الیپتیک، نیازهای خاص شما را تشخیص می‌دهند و آموزش‌های سفارشی را برای مطابقت با میزان پیشرفتتان در دنیای کریپتو ارائه می‌دهد. از امکانات این سرویس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارائه گواهینامه: با شرکت در دوره‌های معتبر دانشگاهی که سایت تحلیلی الیپتیک برگزار می‌کند، می‌توانید مبانی دارایی‌های رمزارز و AML را آموزش ببینید و دانش کاملی که برای رسیدن به موفقیت به آن نیاز دارند را در اختیار داشته باشید.

برگزاری کلاس‌های درس مجازی: برگزاری کلاس‌های مجازی با این هدف صورت می‌گیرد که بتوانید سادگیری را همسو با نیازهای خود برنامه‌ریزی کرده و دانش خود را افزایش دهید. 

گواهینامه محصول پیشرفته (Advanced Product Certification): با آموزش متمرکز بر جنبه عملی انطباق با رمزارز، مبانی نظری را می‌توانید به واقعیت تبدیل کنید. با گواهینامه محصول پیشرفته که این پایگاه تحلیلی ارائه می‌دهد، به ابزار، دانش و بینشی دسترسی پیدا خواهید کرد که برای رعایت بهترین شیوه‌های نظارتی به آن نیاز دارید.

عضویت در سایت Elliptic با Elliptic Connect: برای دسترسی به خلاصه اخبار، تجزیه و تحلیل و تحقیق رایگان می‌توانید در Elliptic Connect ثبت نام کنید.

سرویس Elliptic Connect

معرفی ابزارهای منحصر به فرد الیپتیک

در این بخش با ابزارهایی از پایگاه تحلیلی الیپتیک آشنا خواهیم شد که شناسایی ریسک‌هایی که در مسیر سرمایه‌گذاری در بازار رمزارز با آن روبرو هستیم را آسان‌تر می‌کند.

شناسایی کیف پول‌های نامعتبر با Elliptic Lens

اعتبارسنجی والت در الیپتیک

با این ابزار می‌توانید کیف پول‌های کریپتویی را غربال کنید و از کسب و کار خود در برابر جرایم مالی محافظت کنید. می‌توانید لینک‌های مربوط به پولشویی، تأمین مالی تروریسم، و نهادهای تحریم شده که تراکنش‌های خود را در بلاکچین‌ها انجام می‌دهند را شناسایی کنید.

شما با کمک Elliptic Lens به سرعت می‌توانید در سایت Elliptic صاحب یک کیف پول و منبع و مقصد وجوه آن را شناسایی کنید؛ حتی زمانی که وجوه بین زنجیره‌های بلوکی جریان می‌یابد یا زمانی که دارایی‌ها تغییر می‌کند.

اسکرین شات lens

چهار ویژگی این ابزار عبارت است از:

مسدود کردن معاملات پرخطر: با این ویژگی می‌توان قبل از ارسال وجوه، کیف پول‌های کریپتو را غربال کنید. با استفاده از نمره ریسک کیف پول که از طریق یک API قدرتمند ارائه می‌شود، می‌توان بررسی‌های انطباق را به طور خودکار در طول فرآیند برداشت انجام داد.

اطمینان از مشتریان در حال فعالیت: هنگام ورود به سیستم و برای KYC، به کیف پول‌های رمزارزی مشتری دقت داشته باشید. باید منبع رمزارز مشخص باشد تا بتوانید از دارایی خود محافظت کنید.

جلوگیری از تقلب: با این ابزار در سایت Elliptic می‌توانید از کسب و کار خود در برابر زیان‌های ناشی از تقلب محافظت کنید. با مسدود کردن تراکنش‌های کیف پول‌های مرتبط با فعالیت‌های مجرمانه، می‌توانید صاحب حساب‌ها را شناسایی کنید و از سرقت جلوگیری کنید.

رعایت قوانین سفر (Travel Rule): می‌توانید آدرس‌های رمزارزی که به ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) تعلق دارند را شناسایی کرده تا از آن‌ها در جهت فعال کردن تطابق قانونی با Travel Rule استفاده کنید.

ابزار Elliptic Navigator

ابزار Elliptic Navigator

با کمک این ابزار نظارت بر تراکنش دارایی‌های رمزارزی به صورت کاملاً خودکار انجام می‌شود. این محصول وجوه را در زنجیره‌های بلوکی و دارایی‌ها ردیابی می‌کند. همچنین لینک‌های مربوط به تامین مالی تروریسم، نهادهای تحریم شده و سایر فعالیت‌های غیرقانونی را شناسایی کرده تا بتوان با پولشویی مبارزه و از کسب و کار خود در برابر جرائم مالی محافظت کرد.

از ویژگی‌ها این محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

نظارت بر معاملات رمزارزی: می‌توان با کمک Elliptic Navigator از انطباق AML و تحریم‌ها مطمئن شد. ده‌ها هزار تراکنش رمزارزی را در زمان واقعی با قابلیت‌هایی پردازش کنید که حرکت دارایی‌ها را هنگام عبور از بلاکچین‌ها و دارایی‌های مختلف نشان می‌دهد.

شناسایی تراکنش‌های رمزنگاری پرریسک: با امتیازدهی خودکار، ریسک تراکنش‌ها بر اساس تجزیه و تحلیل بلاکچین در سایت Elliptic، بررسی‌های انطباق را تسریع کنید. در این صورت نیاز به محاسبات دستی نیست و می‌توان در هزینه‌های خود صرفه جویی کرد.

شناسایی مشتریان پرریسک: با استفاده از تحلیل‌های پیچیده و شاخص‌های ریسک سایت تحلیلی الیپتیک، می‌توان فعالیت‌های مشکوک را زود تشخیص داد.

ردیابی منبع و مقصد وجوه: می‌توان دارایی را در سراسر هر بلاکچین ردیابی کرد تا منبع یا مقصد نهایی وجوه شناسایی شود و بدانیم که تراکنش از کجا آمده است یا به کجا ارسال می‌شود.

ساده کردن ارسال‌های SAR: با کمک این ابزار از سایت Elliptic می‌توانید یک مسیر حسابرسی کامل از تراکنش‌های رمزارزی را ذخیره کرده و سوابق کامل و دقیق را اکسپورت بگیرید و گزارش‌های فعالیت مشکوک (SAR) را ارسال کنید.

ابزار Elliptic Discovery

ابزار Elliptic Discovery

با این ابزار می‌توان هنگام تعامل با مبادلات رمزارزی، متولیان و سایر مشاغل مربوط به دارایی‌های دیجیتال، ریسک جرم مالی را ارزیابی کرد. به عبارت دیگر، در این ابزار غربالگری VASP صورت می‌گیرد.

همه صرافی‌ها و کسب‌وکارهای کریپتو یکسان نیستند. برای مدیریت بهتر ریسک، بیش از ۱۰۰۰ ارائه‌دهنده خدمات دارایی مجازی (VASP) در دسترس هستند تا بتوان رویکردی دقیق و مبتنی بر ریسک استفاده کرد.

VASP در سایت Elliptic

در ادامه هر یک از این خدمات را برای کسب و کارهای مختلف شرح می‌دهیم.

موسسات مالی – VASP Due Diligence: بسیاری از موسسات مالی به دنبال تعامل با کسب و کار مرتبط با دارایی‌های دیجیتال هستند. Elliptic Discovery دید کلی مورد نیاز برای بررسی VASP‌های داخلی را ارائه می‌دهد.

بانک‌ها – تراکنش‌های مربوط به رمزارز: هر بانکی زمانی که مشتریانش با VASP تراکنش می‌کنند، در مواجه با رمزارز قرار می‌گیرد. بنابراین باید سطح ریسک را شناسایی و ارزیابی کند و مطمئن شود که قوانین مربوط به جرم یا تحریم‌ها را نقض نمی‌کنید.

مشاغل مربوط به کریپتو – ارزیابی ریسک VASP: تراکنش با کسب و کارهای رمزارزی که کنترل‌های انطباق قانونی ناکافی دارند، می‌تواند شما را در معرض خطرات قابل توجهی قرار دهد. این ابزار دیدی که برای ارزیابی این ریسک نیاز دارید را به شما می‌دهد تا بتوانید با اطمینان معامله کنید.

رگولاتورها – نظارت بر ریسک VASP:  الیپتیک دیسکاوری پروفایل‌های ریسک به روزی را برای همه VASP‌های اصلی ارائه می‌دهد. بنابراین رگولاتورها می‌توانند نظارت دقیقی بر عدم پولشویی، تامین مالی تروریسم (AML/CFT) و تبعیت از تحریم‌ها داشته باشند.

ابزار Elliptic Investigator سایت Elliptic

ابزار Elliptic Investigator

با استفاده از این ابزار می‌توان با یک کلیک تحقیقاتی در مورد بلاکچین انجام داد. به عبارت دیگر به راحتی می‌توان کیف پول‌ها و تراکنش‌های دارایی‌های دیجیتال را کشف و بر فعالیت‌ها نظارت کرد.

چهار کاربرد اصلی این ابزار در ادامه آمده است.

بررسی سریع فعالیت کاربر: به آدرس‌ها، تراکنش‌ها و نهادهای رمزارزی خاص نگاه کنید و آن‌ها را به بازیگران دنیای واقعی در هزاران دارایی مرتبط کنید. روابط معاملاتی را کاوش کنید و فعالیت‌های مشکوک را حتی با داشتن دانش حداقلی، کشف کنید.

نمایش بصری و خودکار روابط معاملاتی: تصاویر شبکه‌ای دقیق از کیف پول‌ها و تراکنش‌های بین آن‌ها را می‌توانید با این ابزار از سایت Elliptic ایجاد کنید. این ابزار با یک کلیک روی Exposure Trails، مسیرهای بین چندین نهاد را فوراً به صورت خودکار نشان می‌دهد که با کمک آن می‌توانید دید تازه‌ای نسبت به معاملات به‌دست آورید.

ابزار Elliptic Investigator

پول خود را در Scale دنبال کنید: برای یافتن منبع یا مقصد نهایی وجوه در Scale می‌توانید مسیر پول کریپتو تا جایی که نیاز دارید را دنبال کنید. لینک‌های مربوط به صرافی‌های رگولاتور شده را کشف کنید و اطلاعات KYC را در مورد افرادی که در تراکنش‌ها دخیل هستند، جمع‌آوری کنید.

زیرنظر داشتن مداوم کیف پول‌های پرریسک: آدرس‌ها و تراکنش‌های مرتبط با نهادهای خاص را از صرافی‌های ارز دیجیتال گرفته تا بازارهای دارک‌نت، می‌توان با این ابزار از سایت Elliptic پیگیری کرد. همچنین می‌توانید رویکرد پیشگیرانه‌ای در مدیریت ریسک خود داشته باشید و نظارت مستمر انجام دهید.

ابزار Our Asset Coverage

ابزار Our Asset Coverage

این ابزار به شما عمق و وسعت بی نظیری از دارایی‌های رمزارز و توکن‌ها ارائه می‌دهد تا بتوانید ریسک را در هر کجا که ظاهر می‌شود، شناسایی کنید و آن را کاهش دهید.

حجم تراکنش‌های ارزهای دیجیتال در حال انفجار است، ریسک‌ها پیچیده‌تر می‌شوند و مقررات سخت‌تر می‌شوند. بنابراین، چه یک بانک، صرافی ارز دیجیتال، رگولاتور یا چه سازمان مجری قانون باشید، به داده‌های مناسب برای مدیریت و کیفیت مناسب داده جهت تصمیم‌گیری نیاز دارید.

برای استفاده از ابزارهای سایت Elliptic باید هزینه پرداخت کرد؟‌

برای دسترسی به تمام اطلاعات در مورد درک حاکمیت، ریسک و انطباق قانونی در صنایع کریپتو و بلاکچین می‌توانید به صورت رایگان با Elliptic Connect ثبت نام کنید. با این اکانت به خلاصه اخبار، تجزیه و تحلیل و تحقیق مناسب، آموزش سفارشی و رویدادها دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید از سایر خدمات دمویی که با عضویت در سایت می‌توانید از آن استفاده کنید، بهره‌مند شوید.

ضرورت وجود سیستم های سنجش میزان ریسک در بازار رمزارز

در فوریه سال ۲۰۲۱، بیش از ۵۰۰۰ رمزارز با ارزش کل بازار ۱.۳۸ تریلیون دلار طبق گفته CoinMarketCap معامله شد و بیت کوین به تنهایی از سقف بازار یک تریلیون دلاری عبور کرد. از آنجایی که بلاکچین و ارزهای دیجیتال سیستم‌های غیرمتمرکز هستند، هنگام راه‌اندازی محصولات و شبکه‌های جدید چالش زیادی وجود ندارد.

برای مثال، امکان ایجاد کوین‌های نامحدود وجود دارد و می‌تواند در مقایسه با ارزهای فیزیکی (معروف به ارزهای فیات)، مانند دلار آمریکا یا یورو، که توسط سیستم‌های پولی و سیاست‌های مالی محدود شده‌اند، به سرعت مشروعیت پیدا کند؛ چرا که توسط دولت‌های متمرکز کنترل نمی‌شود.

بنابراین لزوم وجود سیستم های شناسایی میزان ریسک مانند سایت Elliptic باعث شکوفایی بیشتر این سیستم مالی غیرمتمرکز خواهد شد زیرا اطمینان از ایمن بودن دارایی می‌تواند افراد بیشتری را متقاعد کند تا در این بازار، سرمایه گذاری کنند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۱۳۹۸ تولید محتوا را در حوزه دیجیتال مارکتینگ و کریپتو کارنسی ها شروع کردم و در حال حاضر تجربه چندین سال در زمینه تولید محتوا و نویسندگی محتوای حوزه ارزهای دیجیتال مطابق با اهداف و مخاطب سایت دارم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا