مفاهیم تحلیلی

بهترین سایت تحلیل آنچین برای بررسی داده های درون شبکه ای

اگر قصد دارید تا سرمایه گذاری خود را به بهترین و بی‌نقص‌ترین شکل ممکن در بازار ارزهای دیجیتال انجام دهید، باید با تمام فوت و فن‌های آن آشنایی داشته باشید. تحلیل آنچین و استفاده از سایت‌های مخصوص آن یکی از همین موارد است. تحلیل اطلاعاتی که توسط بلاکچین از آخرین تراکنش‌ها و معاملات انجام شده ثبت شده است، همان تحلیل آنچین است. این کار جزو تحلیل‌های بسیار پیچیده‌ای است که تحلیلگران و معامله‌گران انجام آن را به سایت‌های مخصوص سپرده‌اند.

نمونه‌هایی از بهترین سایت تحلیل آنچین در این مقاله معرفی خواهد شد.

این سایت‌ها اطلاعات و داده‌های پیچیده را به نمودارها و چارت‌های مفهومی و قابل درک تبدیل می‌کنند و در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. شما به عنوان یک معامله‌گر حرفه‌ای باید با این سایت‌ها آشنا باشید و در مواقع لزوم از امکانات و قابلیت‌های آن‌ها استفاده کنید. با ما همراه باشید تا بهترین سایت‌های تحلیل آنچین را با یکدیگر بررسی کنیم.

تحلیل آنچین (On-Chain) به چه معنا است؟

قبل از آنکه به معرفی بهترین سایت تحلیل آنچین بپردازیم، بهتر است ابتدا با مفهوم تحلیل آنچین بیشتر آشنا شوید. دقیقا پس از تأیید بلاک جدید توسط ماینرها، تمام اطلاعات مربوط به آخرین تراکنش انجام شده توسط بلاکچین ثبت می‌شود. همه افراد در سراسر جهان می‌توانند به این اطلاعات دسترسی داشته باشند.

بررسی و تحلیل آنچین

اگر توانایی تحلیل و محاسبه این اطلاعات را داشته باشید، امکان دسترسی به اطلاعاتی مثل ارزش معاملات، تعداد آدرس‌های فعال و… فراهم خواهد شد. اما نکته مهمی که وجود دارد این است که درک و محاسبه این اطلاعات برای عموم مردم کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل شناخت بهترین سایت تحلیل آنچین برای کاربران دنیای کریپتوکارنسی امری ضروری است.

معرفی بهترین پلتفرم‌های تحلیل آنچین

در راستای شناخت بهترین سایت تحلیل آنچین با سایت های برتر داده های درون شبکه ای آشنا خواهید شد. این سایت‌ها به کمک داده‌های بسیار زیاد و مختلفی که دارند، نمودارها و جدول‌های تحلیلی متفاوتی رسم می‌کنند که کمک بزرگی به تحلیلگران خواهد کرد. در چنین شرایطی می‌توان گفت که تحلیل آنچین یا تحلیل درون زنجیره‌ای شکل گرفته است.

پلتفرم‌ها و سایت‌های مختلف زیادی مثل پلتفرم glassnode، messari، Dune Analytics و… به تحلیل آنچین می‌پردازند. سرمایه گذاران ارز دیجیتال از طریق این سایت‌ها و تجزیه و تحلیل داده‌های مختلفی که در آن‌ها وجود دارد، سیگنال‌های مفیدی برای انجام معاملات درست به دست می‌آورند. از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین داده‌هایی که در بهترین سایت تحلیل آنچین استفاده می‌شوند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد آدرس‌های فعال
  • حجم معاملات
  • مبادلات خروجی و ورودی
  • ارزش شبکه
  • تعداد آدرس‌های جدید

پلتفرم look Into Bitcoin

یکی از نمونه‌های رایگان بهترین سایت تحلیل آنچین، سایت Lookintobitcoin است. یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های این سایت، مدل سازی چرخه بازار بیت کوین است. استفاده از خدمات این سایت به صورت رایگان برای تمام کاربران امکان‌پذیر است. ضمن اینکه فعالیت این سایت به بلاکچین بیت کوین محدود است. این سایت یک نوع پایگاه ارائه دهنده اندیکاتورهای استخراج شده و داده‌ها از بلاکچین به صورت رایگان است.

نمودارها و چارت‌هایی که در این سایت ارائه می‌شود به قدری واضح، قابل فهم و آپدیت است که ممکن است نمونه آن را در هیچ سایت دیگری پیدا نکنید. در واقع شما بهترین نمودارها و اطلاعات مربوط به بیت کوین را می‌توانید از سایت Lookintobitcoin به عنوان یکی از نمونه‌های بهترین سایت تحلیل آنچین دریافت کنید.

پلتفرم Cryptoquant

یکی دیگر از نمونه‌های بهترین سایت تحلیل آنچین، پلتفرم Cryptoquant است که در سه سطح مختلف برای حساب‌های کاربری تعریف شده است:

  • Advanced
  • Professional
  • Premium

حق اشتراک ماهانه این سه سطح به ترتیب ۲۹ دلار، ۹۹ دلار و ۶۹۹ دلار است. انواع مختلف نمودار و چارت برای تحلیل آنچین در کریپتو کوانت منتشر می‌شود که یکی از مهم‌ترین نمودارهای آن، نمودار «مبادلات خروجی و ورودی» است. این نمودار وظیفه اندازه گیری فشار خرید یا فروش یک دارایی را دارد. ضمن اینکه نمای کلی این سایت با نمایش نمودارها، چارت‌های حرفه‌ای، هشدارها و… یکی دیگر از ویژگی‌های خاص این پلتفرم است.

سایت Cryptoquant و تحلیل آنچین

یکی دیگر از نمودارهای مهم Cryptoquant به عنوان یکی نمونه‌های بهترین سایت تحلیل آنچین، نمودار «ارزش شبکه به شاخص متکالف یا NVM» است. وظیفه اصلی این نمودار، بررسی آدرس‌های فعال روزانه در شبکه بیت کوین است. همچنین از طریق این نمودار و با استفاده از قانون متکالف، ارزش واقعی یک دارایی را می‌توان تخمین زد و آن را با دیگر دارایی‌ها مقایسه کرد.

پلتفرم Santiment

پلتفرم سانتیمنت (Santiment) به عنوان یکی دیگر از نمونه‌های بهترین سایت تحلیل آنچین شناخته شده است. تمام حساب کاربری‌های این پلتفرم در سه سطح مختلف رایگان، پرو، پرو پلاس ارائه شده است و در حالت سوم (پروپلاس) کاربران می‌توانند با پرداخت حدودا ۲۴۹ دلار به طور ماهانه از تمام قابلیت‌ها آن مثل گفتگو با تحلیلگران مختلف، آموزش سفارشی و… استفاده کنند. بنابراین شما هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی می‌توانید از این پلتفرم و داده‌های آن استفاده کنید.

پلتفرم سانتیمنت به عنوان یکی از نمونه‌های بهترین سایت تحلیل آنچین ویژگی‌ها خاص زیادی دارد. برای مثال این امکان را دارد تا اطلاعات مفیدی درباره روند‌های اجتماعی در اختیار شما قرار دهد. ضمن اینکه امکان افزودن فهرست پیگیری و هشدارها نیز در این پلتفرم وجود دارد.

این پلتفرم نیز دارای نمودارهای مهمی مثل نمودار «توزیع دارایی» و «مبادلات خروجی و ورودی» است. نمودار توزیع دارایی وظیفه نشان دادن روند عرضه بر اساس آدرس‌ها را بر عهده دارد و نمودار مبادلات ورودی و خروجی این توانایی را دارد تا حجم ارز دیجیتال مبادله شده بین والت‌ها و صرافی‌ها را نشان دهد.

 پلتفرم Glassnode

در راستای معرفی نمونه‌های بهترین سایت تحلیل آنچین، اشاره به پلتفرم گلس نود (Glassnode) نیز خالی از لطف نیست. کاربرانی که قصد استفاده از این پلتفرم را دارند هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی می‌توانند به داده‌های این سایت دسترسی داشته باشند. در واقع برای دسترسی به این داده‌ها یک شیوه رایگان و دو شیوه با پرداخت هزینه وجود دارد. ضمن اینکه هزینه استفاده از حساب‌های پروفشنال این سایت به طور ماهانه چیزی حدود ۷۹۹ دلار است.

اگر پلتفرم گلس نود را به عنوان بهترین سایت تحلیل آنچین انتخاب کرده باشید، خوب است بدانید که امکان ارائه نمودارهای مهمی مثل نمودار «تعداد آدرس ارسال و دریافت» و «تعداد آدرس‌های فعال» را دارد. این نمودارها کمک بسیار زیادی به تحلیلگران و معامله‌گران بازار کریپتو می‌کند. ضمن اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این پلتفرم، قابلیت ادغام آن با پلتفرم “TradingView” است.

پلتفرم Messari

یکی دیگر از نمونه‌های بهترین سایت تحلیل آنچین، پلتفرم مساری (messari) است که جزو پلتفرم‌های مقرون به صرفه محسوب می‌شود. دلیل این موضوع رایگان بودن اکثر قابلیت‌های آن است. این پلتفرم ویژگی‌های جذابی مثل نمایشگر بازار، واچ لیست، گزارش‌های تحلیل و … دارد که برای افراد تازه وارد در دنیای ارز دیجیتال خیلی مناسب است. ضمن اینکه نمودارهای مهمی مثل «قیمت در زمان واقعی» و «ارزش بازار تحقق یافته» جزو نمودارهای اصلی این سایت است.

پلتفرم مساری کار معامله گران را تا حد زیادی آسان می‌کند. برای مثال بررسی و تحقیق درباره برخی کریپتوهای شناخته نشده ممکن است برای شما کار زمان بر و سختی باشد. اما نمودارها و چارت‌هایی که این سایت در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد به آن‌ها کمک می‌کند تا نسبت به انواع مختلف ارز دیجیتال نگاه کامل‌تری داشته باشند. به طور کلی پلتفرم مساری با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارد می‌تواند به عنوان بهترین سایت تحلیل آنچین معرفی شود.

پلتفرم مساری برای تحلیل آنچین

پلتفرم Dune Analytics

استفاده از داده‌های قرار گرفته در پلتفرم دون آنالیتیکس (Dune Analytics) به طور کلی برای عموم مردم کاملا رایگان است. داده‌های آنچین در این پلتفرم به کمک کوئری‌ها (Query) نمایش داده می‌شوند. ضمن اینکه نمودارهای متفاوت زیادی مثل نمودار «سهم بازار تمام صرافی‌های غیر متمرکز» و «سهم جمع‌آوری انواع صرافی غیرمتمرکز» در پلتفرم دون آنالیتیکس به عنوان یکی از نمونه‌های بهترین سایت تحلیل آنچین در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. همچنین خوب است بدانید که برای تهیه حساب کاربری ویژه در این پلتفرم، باید ماهانه چیزی حدود ۳۹۰ دلار هزینه پرداخت کنید.

پلتفرم Nansen

یکی دیگر از نمونه‌های بهترین سایت تحلیل آنچین که نسخه رایگانی از آن وجود ندارد، سایت نانسن (Nansen) است. این پلتفرم هیچ نوع حساب کاربری رایگانی برای کاربران در نظر نگرفته است و جزو پلتفرم‌های گران برای تحلیل آنچین به شمار می‌رود. هزینه استفاده از اکانت استاندارد این سایت به طور ماهانه چیزی حدود ۱۴۹۰ دلار و هزینه حساب کاربری VIP آن، ماهانه چیزی حدود ۲۵۰۰ دلار خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های سایت نانسن این است که توانایی تجزیه و تحلیل آدرس‌های ناشناس را دارد. ضمن اینکه نمودارهای مهمی مثل نمودار «آمار استیبل کوین‌های مختلف در صرافی‌ها» و «جریان تبادل اتریوم» در این سایت ارائه می‌شوند.

پلتفرم IntoTheBlock

اگر به دنبال یک پلتفرم ارزان و باکیفیت برای تحلیل آنچین می‌گردید، می‌توانید پلتفرم این تو دبلاک (IntoTheBlock) را انتخاب کنید. تمام کاربران از سراسر جهان تنها با پرداخت ۱۰ دلار می‌توانند برای ایجاد حساب کاربری در این سایت اقدام کنند و شروع به استفاده از داده‌های آن کنند. با داشتن اشتراک ماهانه پلتفرم IntoTheBlock به عنوان یکی از نمونه‌های بهترین سایت تحلیل آنچین، می‌توانید تمام گزارش‌های پروژه‌های مختلف دیفای را مشاهده کنید و به نمودارها و چارت‌های پیش بینی قیمت دسترسی داشته باشید. ضمن اینکه از مهم‌ترین نمودارهای این سایت، نمودار «تعداد معاملات» و «آدرس‌های فعال روزانه» است.

پلتفرم Breadcrumbs

پلتفرم بردکرامبز (Breadcrumbs) جزو آن دسته از پلتفرم‌هایی است که هم به صورت رایگان و هم به صورت پولی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در واقع برای ایجاد حساب کاربری در این پلتفرم، یک پلن رایگان و دو پلن پولی در نظر گرفته شده است که برای نمونه‌های با هزینه آن برای هر ماه به ترتیب ۴۹ و ۷۹ دلار باید پرداخت شود. با توجه به نمودارهای مهمی که در پلتفرم بردکرامبز نمایش داده می‌شود می‌توان از آن به عنوان یکی از نمونه‌های بهترین سایت تحلیل آنچین یاد کرد. این نمودارهای مهم شامل نمودارهایی مثل «حجم ورودی و خروجی» و «آدرس‌های ارسال و دریافت» می‌شود.

نمودارهای حجم ورودی و خروجی در پلتفرم بردکرامبز

سایت chekonchain

یکی دیگر از سایت‌های رایگانی که برای تحلیل آنچین می‌توان به آن مراجعه کرد، سایت چک آن چین (chekonchain) است. این سایت بهترین و جدیدترین تحلیل‌های زنجیره‌ای را برای بیت کوین ارائه می‌دهد. همچنین خوب است بدانید که منشأ تمام داده‌های جمع‌آوری‌شده در این سایت از نمونه‌های بهترین سایت تحلیل آنچین مثل گلس نود و… گرفته شده است. کاربردی بودن و صحت اطلاعات و داده‌هایی که این سایت ارائه می‌دهد باعث شده است که در مدت زمانی کوتاه، تبدیل به یکی از بهترین سایت‌های تحلیل آنچین شود.

چرا از سایت‌های تحلیل آنچین استفاده کنیم؟

استفاده از سایت‌های داده‌های آنچین می‌تواند اطلاعات مهمی درباره نوسان قیمت ارزهای دیجیتال مختلف در بازار به شما بدهد. ضمن اینکه اگر کمی در این زمینه تجربه داشته باشید، می‌توانید از طریق این داده‌ها رفتار سرمایه گذاران و معامله‌گران دیگر را حدس بزنید. پلتفرم‌ها و سایت‌های تحلیل آنچین، سخت‌ترین و پیچیده‌ترین داده‌ها را به شکلی قابل درک به کاربران خود نمایش می‌دهند؛ به همین دلیل است که با استفاده از بهترین سایت تحلیل آنچین، می‌توانید در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید، سودآوری خود را بهبود ببخشید و دقت محاسبات خود را افزایش دهید.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۱ / ۵. مجموع آرا: ۱

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا