اخبار بیت کوین

قیمت بیت‌ کوین به زیر سطح ۲۸ هزار دلار سقوط کرد

قیمت بیت‌ کوین امروز، دوم ماه می، پس از یک روند صعودی چهار ماهه، به حمایت مهم ۲۸ هزار دلاری رسیده و آن را از دست داده است.

به گزارش والکس و به نقل از bitcoinist، در طول ماه آوریل، پادشاه ارزهای دیجیتال طولانی‌ترین رشد متوالی خود در یک ماه را از سال ۲۰۲۱ تجربه کرد که سیر صعودی مهمی را برای آن نشان می‌دهد.

با این حال، سقوط ارزش بیت‌ کوین، سوالاتی را درباره پایداری روند صعودی اخیر آن ایجاد کرده و سرمایه‌گذاران نمی‌دانند که این تنها یک افت جزئی است یا می‌تواند آغاز یک اصلاح بزرگتر در بازار باشد.

قیمت بیت‌کوین حمایت ۲۸ هزار دلار را از دست داد

تحلیل بیت‌ کوین نشان می‌دهد که این رمزارز در طول ۲۴ ساعت گذشته با یک افت ۲ درصدی مواجه شده و طبق گزارش CoinMarketCap، قیمت آن به زیر سطح ۲۸ هزار دلار رسیده و در حال حاضر در ۲۷،۹۷۴ دلار قرار دارد. علاوه بر این، رشد ۲/۱۷ درصدی آن در طول هفته گذشته نشان می‌دهد که بیت‌ کوین قابلیت مقاومت در برابر نوسانات بازار را دارد و پایدار باقی‌مانده است.

قیمت بیت کوین

با این حال، بهبود قیمت بیت کوین پس از سقوط بازار کریپتو در سال ۲۰۲۰، که شاهد رشد ۷۳ درصدی آن بودیم، در نزدیکی سطح ۳۰ هزار دلار متوقف شده، و معامله‌گران منتظر کاتالیزورهای جدیدی برای افزایش ارزش آن هستند.

این رالی به این دلیل قدرت گرفته بود که معامله‌گران انتظار داشتند فدرال رزرو ایالات متحده در نهایت سیاست پولی محتاطانه‌تری را اتخاذ می‌کند. همچنین این استدلال که بحران بانکی در ایالات متحده اعتماد به ارزهای فیات را تضعیف کرده نیز بر روی این رالی تاثیر گذاشته است.

آدریان پرزلوزنی (Adrian Przelozny)، رئیس صرافی رمزارزی Independent Reserve به بلومبرگ گفت:

بازار بسیار آشفته شده زیرا منتظر است ببیند که چه اتفاقی برای بانک First Republic می‌افتد.

بانک فرست ریپابلیک

بحران بانک First Republic بازار را شوکه کرده است

ورشکستگی بانک Silicon Valley (SVB) و بانک Signature به دلیل برداشت‌های گسترده، سرمایه‌گذاران و سپرده‌گذاران را نگران کرده و آنها اکنون می‌ترسند که بانک First Republic نیز به همین عاقبت دچار شود.

در هفته‌های اخیر، سپرده‌گذاران ثروتمند این بانک، اموال خود را به مؤسسات بزرگ‌تر و پایدارتری که کمترین احتمال شکست را دارند، منتقل کرده‌اند.

به گزارش وال استریت ژورنال، از زمان ورشکستگی بانک SVB در اوایل این ماه، سپرده‌گذاران بانک First Republic حدود ۷۰ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را برداشت کرده‌اند و این باعث ایجاد نگرانی‌هایی در مورد برداشت ناگهانی دارایی‌ها از سایر سپرده‌ها شده است.

۶۸ درصد سپرده‌های این بانک بیمه نشده‌اند، و این امر به اضطراب سرمایه‌گذاران افزوده زیرا این میزان از سقف ۲۵۰ هزار دلاری بیمه‌ FDIC بیشتر است و بخش قابل توجهی از موجودی بانک را در معرض خطر قرار می‌دهد.

تنظیم‌کننده‌های فدرال اقداماتی را برای محافظت از سپرده‌های بیمه‌ نشده SVB به‌ دلیل ریسک سیستمی موجود انجام داده بودند، اما سپرده‌گذاران بانک First Republic حاضر نیستند چنین ریسکی را بپذیرند، زیرا نگران‌اند که وجوه آن‌ها سطح حمایت مشابهی را دریافت نکنند.

این بانک در معرض خطر برداشت انبوه دارایی‌ها از سپرده‌ها قرار دارد، چیزی که منجر به فروپاشی First Republic و ایجاد تنش در صنعت مالی می‌شود.

نمودار بیت کوین

داده‌های تاریخی نشان می‌دهند که بیت‌ کوین پتانسیل رشد پایداری را دارد

در همین حین، طبق داده‌های گردآوری شده توسط بلومبرگ، رشد قیمت بیت‌کوین در چهار ماه گذشته تا ماه آوریل، طولانی‌ترین دوره سودآوری از زمان پیشروی شش ماهه آن تا مارس ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

در دهه گذشته، رشد چهار ماهه بیت‌کوین به طور تاریخی با یک رشد متوسط ۲۶۰ درصدی در سال بعد همراه بوده است، که نشان‌دهنده پتانسیل رشد پایدار این ارز دیجیتال است.

سرمایه گذارانی که مشتاقانه منتظر بازگشت قیمت بیت کوین پس از کاهش اخیر آن بوده‌اند، ممکن است با این داده‌های تاریخی کمی امیدوار شوند.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
bitcoinist
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا