اخبار بیت کوین

درخواست ETF بیت کوین بلک راک توسط SEC رد شد

کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) درخواست‌های اخیر برای صندوق‌های نقدی قابل معامله بیت‌ کوین (ETF) که توسط مدیران BlackRock BLK و Fidelity Investments ثبت شده بود را رد کرد. به گزارش وال استریت ژورنال، این درخواست‌ها به دلیل عدم وضوح و جامعیت رد شده است.

این اطلاعیه در حالی از سوی SEC منتشر شد که قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به دنبال ارائه اسناد ETF توسط BlackRock افزایش یافته بود. طی هفته گذشته بیت‌ کوین ۲۰ درصد رشد داشت و قیمت آن به ۳۰ هزار دلار رسید بود. در همین حال، سهام Coinbase Global Inc تحت نام COIN که به عنوان متولی دارایی‌های صندوق بلک راک فهرست شده است، در مدت مشابه بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

در پاسخ به اقدام بلک راک، در روزهای اخیر چندین مدیر دارایی سنتی و رمزنگاری شده، از جمله Fidelity، Ark، Invesco، WisdomTree و والکری با فعال کردن مجدد یا اصلاح برنامه‌های خود برای ETFهای بیت کوین، از این روند پیروی کردند.

با این حال، SEC از سال ۲۰۱۷ به طور مداوم چنین درخواست‌هایی را به دلیل نگرانی از تقلب و دستکاری بازار رد کرده است. با این حال چندین ETF که قراردادهای آتی بیت کوین را نگه می‌دارند در حال حاضر در بازار موجود هستند.

پیشنهاد BlackRock برای ETF اسپات بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران و تحلیلگران به عنوان امیدوارکننده‌ترین درخواست، با توجه به سابقه چشمگیر این شرکت در پیمودن موفقیت آمیز فرآیند درخواست تلقی شده است.

برخی از کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که پرونده BlackRock با ایجاد یک “توافق اشتراک نظارت” با Nasdaq و صرافی‌ای که این ETF را لیست می‌کند، نگرانی‌های SEC را برطرف می‌کند. با این وجود، SEC در اعلامیه خود عنوان کرد که به دلیل عدم ذکر نام صرافی اسپات بیت‌ کوین که انتظار می‌رود با آن توافق‌نامه اشتراک نظارتی امضا شود و همچنین اطلاعات ناکافی در مورد جزئیات این روند نظارتی، این درخواست را رد کرده است.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

سال ۲۰۱۷ وارد دنیای کریپتوکارنسی شدم و بخاطر علاقم به نویسندگی، تصمیم گرفتم به طور تخصصی در مورد کریپتو و بلاکچین به نوشتن محتوا بپردازم.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا