اخبار ارزهای دیجیتال

کره جنوبی به دنبال جایگزینی کارت های شناسایی با هویت دیجیتال است

این تحول، مزایای زیادی را در حوزه مالی، بهداشت و درمان، حمل و نقل و پرداخت به همراه خواهد داشت.

کشور کره جنوبی به جایگزینی کارت‌های شناسایی سنتی با هویت دیجیتال مبتنی بر فناوری بلاکچین می‌اندیشد. متخصصان اعتقاد دارند که چندین صنعت می توانند از این ویژگی‌ها بهره ببرند و هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهند.

به گزارش والکس و به نقل از بین کریپتو، کره جنوبی به دنبال استفاده از شناساگرهای دیجیتال است. این شناساگرها در کنار تلفن‌های هوشمند، امکان سهولت استفاده در گستره وسیعی از صنایع را خواهند داشت.

این شناساگرهای دیجیتال به کره‌ای‌ها این اجازه را خواهد داد تا با استفاده از تلفن‌های همراه خود، در طی پروسه‌های مالی و دولتی احراز هویت شوند. هوانگ سئوگوون (Hwang Seogwon)، اقتصاددان انستیتو علم و سیاست تکنولوژی کره جنوبی، در خصوص این خبر گفت:

شناسه‌های دیجیتال می‌توانند مزایای اقتصادی شگرفی در امور مالی، بهداشت و درمان، پرداخت مالیات، حمل و نقل و دیگر زمینه‌ها داشته باشند و ممکن است به سرعت در بین جمعیت رواج یابند. با این حال باید در خصوص خطرات احتمالی آن بیشتر اندیشیده شود و اطمینان حاصل شود که مزایای آن بر معایبش می‌چربد.

سیستم‌های هویت دیجیتال یا شناساگرهای دیجیتال یکی از موارد استفاده از فناوری بلاکچین هستند. چندین شرکت تلاش‌هایی در این زمینه انجام داده‌اند که می‌توان در این میان به مایکروسافت اشاره کرد. اما این گام دولت کره جنوبی را می‌توان یکی از قابل اعتناترین آن‌ها دانست.

کره جنوبی در عرصه فناوری بلاکچین و وب ۳ به شدت فعال است و اعتقاد دارد که اکوسیستم وب ۳ می‌تواند سبب رشد درآمدها شود.

کره جنوبی به متاورس روی خوش نشان می‌دهد

کشور کره به حوزه متاورس علاقه خاصی نشان داده است. به عنوان نمونه، شهر ساحلی چانگوون، برای تبلیغ و شناساندن محصولات و تجارت خود، مجتمع صنعتی خود را در متاورس به شکل کامل بازسازی کرده است. شهر سئول نیز از برنامه پنج ساله خود برای ساخت ماکتی از این شهر در متاورس خبر داده است. در تلاشی مشابه، شهر سئونگنام نیز قصد دارد تا پایان سال ۲۰۲۳، نمونه‌ای از این شهر را در متاورس بازآفرینی کند.

علی‌رغم علاقه شدید به متاورس، مقامات این کشور به دنبال تنظیم مقررات بازار کریپتو هستند. رییس نهاد نظارت مالی این کشور اظهار داشت که ارزهای دیجیتال در صورت وجود شرایطی، ممکن است به عنوان اوراق بهادار شناخته شوند که می‌تواند تبعات گسترده‌ای داشته باشد.

مالیات‌ بر ارز دیجیتال نیز به طور مکرر در این کشور مورد بحث قرار گرفته‌ است و اجرای طرح‌های مالیاتی برای بازار کریپتو چندین بار به تاخیر افتاده است. در آخرین به‌روزرسانی، اجرای طرح مالیاتی که کاربران را مجبور به پرداخت ۲۰ درصد مالیات بر عایدی سرمایه (برای سودی بیش از ۱۹۰۰ دلار) می‌کرد، تا سال ۲۰۲۵ به تعویق افتاد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
beincrypto
سال‌ها پیش بیل گیتس گفت: «محتوا پادشاه است» ما هم بر این باوریم که محتوای حرفه‌ای و کار درست، چراغ راه مخاطب است. تیم محتوای والکس در تلاش است با ارائه محتوای به‌روز به شما در مسیر سرمایه‌گذاری و معامله‌گری کمک کند.
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا