اخبار ارزهای دیجیتال

برزیل پرداخت به وسیله ارزهای دیجیتال را قانونی اعلام کرد

اگر چه پرداخت هزینه کالا و خدمات به وسیله ارزهای دیجیتال قانونی اعلام شده، اما رمزارزها ارز رسمی این کشور نخواهند بود

کشور برزیل بیت کوین را به عنوان ارز قانونی و ملی تعیین نکرده است اما قانونی را به تصویب رساند که ارزهای رمزنگاری شده را به عنوان ابزار پرداخت در سراسر کشور قانونی می‌کند. این تایید قانونی به گسترش اکوسیستم و پذیرش ارزهای دیجیتال کمک شایانی خواهد کرد.

به گزارش والکس و به نقل از decrypt، مجلس نمایندگان کشور برزیل چارچوبی قانونی را برای استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار پرداخت در این کشور تصویب کرد.

در این سند، موجبات گنجانده شدن ارزهای مجازی و جوایز وفاداری مسافران مکرر خطوط هوایی در تعریف قراردادهای پرداخت تحت نظارت بانک مرکزی این کشور فراهم شده است.

این قانون به تصویب رسیده است و برای اجرایی شدن تنها نیازمند امضای رییس جمهوری است. این قانون پرداخت هزینه خدمات و کالاها به وسیله رمزارزها را قانونی می‌کند اما به آن‌ها جایگاه ارز قانونی عطا نمی‌کند.

برزیل از نظر مهیا کردن قوانین و مقررات برای پذیرش بیشتر ارزهای دیجیتال پیشرفت قابل توجهی داشته است. در حال حاضر این کشور دارنده بیشترین صندوق‌های ETF ارز دیجیتال در بین کشورهای آمریکای لاتین است و بسیاری از بزرگترین بانک‌ها و کارگزاران این کشور در این حوزه سرمایه‌گذاری داشته‌اند و یا خدمتی مرتبط ارائه می‌کنند. بانک ایتائو (Itau)، یکی از بزرگترین بانک‌های خصوصی برزیل، به دنبال توکنیزه کردن دارایی‌های خود به عنوان بخشی از بسته خدمات آینده خود است.

پس از اجرایی شدن این قانون، تشخیص نهاد یا دفتری که نظارت بر این موضوع را برعهده دارد، بر عهده قوه مجریه دولت (رییس‌جمهوری و کابینه) خواهد بود. تنها توکن‌هایی که به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی شوند تحت صلاحیت بررسی CVM (معادل کمیسیون SEC در ایالات متحده) قرار می‌گیرند.

تا کنون سازمان‌های دولتی درگیر در این زمینه، بانک مرکزی کشور برزیل و CVM بوده‌اند. علاوه بر این، این قانون چارچوبی را برای عملکرد پلتفرم‌های مبادله ارزهای دیجیتال و همچنین خدمات نگهداری و مدیریت ارزهای دیجیتال توسط اشخاص ثالث مورد اعتماد تعیین می‌کند.

در این قانون هیچ نشانه‌ای از اراده برای ضرب ارز دیجیتال ملی (CBDC) دیده نمی‌شود.

یکی از مهم‌ترین جنبه‌های این مقررات تازه، لزوم تعهد ارائه‌دهندگان خدمات به جدا کردن وجوه خود از وجوه مشتریان به عنوان راهی برای جلوگیری از وضعیتی مشابه با صرافی FTX است.

این قانون از ارائه تخفیف‌های مالیاتی به استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال اجتناب کرد و همچنین تشخیص داد که ارزهای دیجیتال به دلیل ماهیت مخفیانه، عملیات مجرمانه را تسهیل می‌کنند و خواستار نظارت دقیق‌تر بر این صنعت شد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۵ / ۵. مجموع آرا: ۱

علاقه‌مند به ساختارهای غیرمتمرکز، دیفای و آزادی مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا