اخبار ارزهای دیجیتال

بانک‌های بریتانیا با برنامه‌های دولت نسبت به ارزهای دیجیتال مخالفت کردند

واکنش سیستم بانکی بریتانیا بسیار شدیدتر از واکنش اتحادیه اروپا بوده است

طبق گزارش‌ها، بانک‌های بریتانیا در حال محدودسازی تراکنش‌ها و معاملات خود با شرکت‌ها و صرافی‌های رمزارز هستند.

به گزارش والکس و به نقل از Beincrypto، بانک‌های HSBC و Natwest مقدار پولی را که مشتریان می‌توانند به صرافی‌های رمزارز منتقل کنند محدود کرده‌اند. بانک Barclays نقل و انتقالات به بایننس را در سال ۲۰۲۱ ممنوع کرده بود. بعضی از مدیران رمزارز با مشکلاتی که در تعامل با بانک‌های بریتانیا مواجه می‌شوند گزارش کرده‌اند. بر اساس این گزارش‌ها، این مشکلات از کاغذبازی و امور اداری گرفته تا رد درخواست‌ها را شامل می‌شوند.

شرکت رمزارز SavingBlocks که در لندن مستقر است برای افتتاح یک حساب شرکتی به ۹ بانک درخواست داده است که ۷ بانک درخواست را رد کرده‌اند. بنیان‌گذار شرکت، ادوارد داونیزو (Edouard Daunizeau) گفت:

گزینه زیادی برای ما باقی نمانده است. اکثر بانک‌های سنتی خدمات بانکی به شرکت‌های رمزارز ارائه نمی‌کنند.

او تمایل دارد شرکت را به منطقه‌ای از اروپا منتقل کند که محدودیت این چنینی نسبت به رمزارز نداشته باشد.

تام داف گوردون (Tom Duff-Gordon) معاون سیاست بین‌الملل در کوین‌بیس گفت:

واکنش سیستم بانکی بریتانیا بسیار شدیدتر از واکنش اتحادیه اروپا بوده است.

بانک‌ها عموماً رابطه مساعدی با رمزارز ندارند چون تهدیدی برای کسب و کار آن‌ها به حساب می‌آید. آن‌ها به خطرات پولشویی اشاره می‌کنند اما واقعیت این است که خود بانک‌ها با پول دیگران پول کسب می‌کنند و در ازای آن سود کمی به مشتریان می‌دهند.

در ‌آوریل ۲۰۲۲، نخست وزیر ریشی سوناک (Rishi Sunak) راه‌حلی برای جذب شرکت‌های رمزارز به بریتانیا پیشنهاد داد اما محدودیت‌های بانکی، شرایط فعالیت شرکت‌های رمزارز را دشوار کرده است. به علاوه میزان سرمایه‌گذاری در حوزه ارز دیجیتال در بریتانیا کاهش یافته اما وضعیت در دیگر مناطق اروپا نسبتاً بهتر است. مدیر عامل صرافی رمزارز کوین‌پَس، جف هنکاک (Jeff Hancock)، که در لندن مستقر است گفت که دسترسی محدود به خدمات بانکی مغایر با همه تلاش‌های ریشی سوناک و دولت برای تبدیل بریتانیا به یک مرکز ارز دیجیتال است.

در نتیجه، شرکت‌های رمزارز به ارائه‌دهندگان پرداخت مانند Stripe و Wise روی می‌آورند. با این حال، آن‌ها هم تحت کنترل مقررات مالی هستند که اغلب معاملات آن‌ها را با شرکت‌های رمزارز محدود می‌سازد. اندرو گریفیث (Andrew Griffith)، وزیر اقتصاد، در اوایل ماه مارس ۲۰۲۳ گفت که خزانه‌داری سعی خود را برای حل مشکلات وام‌دهندگان خواهد کرد. تا آن زمان، بانک‌های بریتانیا همچنان به تقویت سلطه خود بر صنعت نوپای ارز دیجیتال ادامه خواهند داد.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

منبع
Beincrypto
کارشناس ارشد اقتصاد، علاقه‌مند به بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا