اخبار کاردانو

پذیرش کاردانو در آمریکا در حال افزایش است

موانع نظارتی که اخیراً در آمریکا ایجاد شده ممکن است نقش قابل توجهی در کاهش قیمت کاردانو (ADA) داشته باشد، اما تقریباً هیچ تأثیری بر پذیرش این ارز دیجیتال نداشته است.

به گزارش والکس و به نقل از zycrypto، کاردانو در یک سال و نیم گذشته، رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده و پذیرش ADA در آمریکا تقریباً دو برابر شده است. بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی کریپتو “Morning Consult”، تقریباً ۷٪ از آمریکایی‌ها (یعنی حدود ۱۰ میلیون نفر) در حال حاضر ADA را هولد می‌کنند. جالب است که این رقم در ژانویه ۲۰۲۲ تنها ۴٪ بوده که نشان‌دهنده رشد تقریباً ۱۰۰ درصدی است.

دارایی‌های رمزارزی

افزایش پذیرش کاردانو می‌تواند به قابلیت‌های استیکینگ منحصر به فرد آن نسبت داده شود که روز به روز تعداد بیشتری از کاربرانی را که به دنبال کسب سود از هولدینگ خود هستند، به سمت جذب می‌کنند. استیکینگ یک سرویس مالی غیرمتمرکز است که به کاربران این امکان را می‌دهد با هولد کردن و تأیید تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین، پاداش دریافت کنند. در دو سال گذشته، استیکینگ برای تولید درآمد غیرفعال مورد توجه قرار گرفته و کاردانو با پاداش سالانه بیش از ۳ درصد، گزینه‌ جذابی برای این منظور محسوب می‌شود.

با توجه‌ به داده‌های Staking Rewards، حدود ۶۲٪ از کل ADA در گردش در حال حاضر استیک شده که نشان‌دهنده جذابیت این روش کسب سود برای سرمایه‌گذاران است. در حال حاضر، کاردانو پس از اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) از نظر بالاترین پاداش استیکینگ، در رتبه سوم قرار دارد. در این میان، محبوبیت صرافی‌های متمرکز در میان کاربران آمریکایی نیز موجب شده که ده‌ها میلیون نفر به طور بالقوه از طریق این پلتفرم‌ها به استیکینگ ADA بپردازند.

کاردانو از نظر غیرمتمرکز بودن نسبت به سایر ارزهای دیجیتال برتری فاحشی دارد. جامعه کاردانو از طریق پیشرفت‌های مختلف این پلتفرم، به ویژه پیشنهاد بهبود کاردانو CIP-1694، برای تمرکززدایی بیشتر تلاش می‌کند. در اوایل ماه می، چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) بر اهمیت تمرکززدایی تأکید کرد و گفت که هدف آنها، ساخت کاردانو به گونه‌ای است که به عنوان زنگ خطری برای سایر ارزهای دیجیتال عمل کند.

در روز جمعه، ۲۳ ژوئن، Input Output Global (IOG)، شرکت توسعه‌دهنده کاردانو، “پروژه کاتالیست (Project Catalyst)” را معرفی کرد. این پروژه یک صندوق نوآوری غیرمتمرکز از اکوسیستم کاردانو محسوب می‌شود که به توسعه و رشد این شبکه کمک می‌کند. بودجه قابل توجه حدوداً ۵۰ میلیون توکن ADA نیز برای این منظور اختصاص یافته تا این صندوق به بزرگترین استخر تأمین منابع برای کاردانو تبدیل شود.

تامارا هاسن (Tamara Haasen)، مدیرعامل شرکت IOG گفت:

اکوسیستم کاردانو برای آینده خود به مکانیزم‌های نوآوری و تأمین منابع غیرمتمرکز نیاز دارد. ما در عصر ولتر هستیم و به این فکر می‌کنیم که مردم چگونه بر خود و کل اکوسیستم حکومت می‌کنند… هنگامی که شما از صفر شروع به ساختن چیزی می‌کنید، به یک مکانیزم برای فعالیت‌های نوآورانه و رشد خود نیاز دارید و این نقش شتاب‌دهنده‌ها را مشخص می‌کند.

ساختار کاردانو نیز با ویژگی‌های جذاب خود نظیر کارمزد پایین و سرعت تراکنش بالا، توسعه‌دهندگان زیادی را به خود جذب کرده است. به موجب این ویژگی‌ها، توسعه‌دهندگان به طور فزاینده‌ای به سمت این پلتفرم کشیده می‌شوند، به طوری که ۱۲۵۹ پروژه اکنون در این شبکه ساخته شده و ۱۳۰ پروژه نیز در حال حاضر راه‌اندازی شده است.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۳ / ۵. مجموع آرا: ۲

منبع
zycrypto
علاقمند به بلاک چین و رمزنگاری - معامله‌گر بازارهای مالی
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا