بازی‌های بلاکچینی

آموزش بازی کتیزن و دریافت ایردارپ catizen تلگرام

بازی Catizen یک بازی رمزارزی مبتنی بر اپلیکیشن تلگرام است که کاربران آن از طریق مدیریت شهر گربه‌ها، ارز دیجیتال کسب می‌کنند. بازی کتیزن دارای گیم‌پلی استراتژیک، بونوس‌های روزانه و پاداش‌های متنوعی است که بر اساس میزان فعالیت، میان کاربران توزیع خواهند شد. در حال حاضر گفته می‌شود که تعداد بازیکنان کتیزن از مرز ۲۰ میلیون نفر عبور کرده و تعدادی کاربرانی که به صورت روزانه فعال هستند، به ۳ میلیون نفر نزدیک است. در ضمن، کانال رسمی این بازی در تلگرام نیز حدودا ۵ میلیون عضو دارد.

در این مقاله، روش شرکت در بازی Catizen را آموزش می‌دهیم، با جنبه‌های مختلف گیم‌پلی آن آشنا می‌شویم و در نهایت، از نحوه برگزاری ایردراپ‌ ارز دیجیتال CATI نیز خواهیم گفت.

بازی Catizen چیست؟

در بازی کتیزن، کاربران مدیریت شهر گربه‌ها را بر عهده می‌گیرند و فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند. هدف بازیکنان، ایجاد گربه‌های بهتری است که هر کدام سطح (Level) خاصی دارند. در همین راستا، کاربران کار خود را با گربه‌های سطح ۱ شروع کرده و سعی می‌کنند به گربه‌های سطح ۵۰۰ برسند. علاوه بر این، بازی Catizen روشی برای دریافت سهم از ایردراپ رایگان Catizen است که یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن محسوب می‌شود.

مطابق گزارشی که دلفی دیجیتال در ژوئن ۲۰۲۴ منتشر کرد، بازی کتیزن تنها طی دو ماه، بیش از ۲۰ میلیون کاربر جذب کرده است. تا این تاریخ، بیش از ۱۰ میلیون دلار سرمایه در قالب تون کوین و توسط ۲.۷ میلیون کاربری که به صورت روزانه فعال هستند، به اقتصاد این بازی تزریق شده است. علاوه بر این، بیش از ۵۰ درصد از ۱.۲۵ میلیون کاربر این بازی که فعالیت روی زنجیره‌ای دارند، تراکنش داخل بازی (با پول واقعی) انجام داده‌اند. بنابراین می‌توان میانگین هزینه پرداخت شده توسط بازیکنان کتیزن را تقریبا ۱۷۰ دلار در ازای هر بازیکن فعال در نظر گرفت که رقمی نسبتا بالا محسوب می‌شود.

موفقیت بازی Catizen را می‌توان به گیم‌پلی نوآورانه و افزایش علاقه کلی کاربران به بازی‌های رمزارزی وب۳ نسبت داد. در حال حاضر، هر ماه بخش گسترده‌ای از ۱ میلیارد کاربر تلگرام با ربات و مینی اپ‌های این اپلیکیشن تعامل دارند. بازی کتیزن نیز با بهره‌گیری از جامعه کاربری بزرگ و فعال تلگرام، به محبوبیت قابل توجهی دست یافته است. از میان سایر بازی‌های تلگرامی که در میان کاربران محبوب شده‌اند می‌توان به نات کوین، همستر کامبت و تپ سواپ اشاره کرد که نه تنها در ایران، بلکه در سطح جهانی مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند.

آموزش ثبت نام و شرکت در بازی کتیزن

محیط بازی Catizen

برای ثبت نام در بازی کافیست اپلیکیشن تلگرام را باز کرده و از طریق یوزرنیم @catizenbot، یا لینک t.me/catizenbot، ربات بازی کتیزن را اجرا کنید. سپس با انتخاب گزینه Start در ربات ثبت نام خواهید کرد و با انتخاب گزینه Play، وارد محیط بازی خواهید شد.

همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، محیط بازی از سادگی کافی برخوردار بوده و کاربران فعالیت خود را با ترکیب کردن گربه‌ها آغاز خواهند کرد. هر گربه دارای یک سطح خاص است و با ترکیب آن‌ها، می‌توان به گربه‌ای که سطح بالاتری دارد، دسترسی پیدا کرد. گربه‌هایی که سطح بالاتری دارند، میزان درآمد شما در فضای بازی را افزایش می‌دهند. برای مثال با ترکیب دو گربه Level 1، یک گربه Level 2 به دست می‌آورید و با ترکیب دو گربه Level 2، یک گربه Level 3 ایجاد خواهید کرد.

در این بازی هر چقدر سرعت عمل بیشتری در ترکیب کردن گربه‌ها داشته باشید، سکه‌های بیشتری جمع‌آوری خواهید کرد. این سکه‌ها که با نام vKitty شناخته می‌شوند، در بخش‌های مختلف بازی مانند Feed کاربرد دارند و برای مثال، به شما اجازه می‌دهند گربه‌هایی با سطح بالاتر را به میز کار خود اضافه کنید. در ضمن، با انتخاب گزینه Generate می‌توانید سکه‌های خود را مستقیما به گربه تبدیل کنید. البته سطح گربه‌ای که قادر به Generate آن هستید، همزمان با پیشرفت شما در بازی بالاتر می‌رود. لازم به ذکر است که میز کار شما فضای محدودی داشته و با سریع بودن در ترکیب گربه‌ها، می‌توانید از داشتن فضای خالی اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید که بازی به صورت اتوماتیک جعبه‌هایی به میز شما ارسال می‌کند که حاوی گربه هستند.

بررسی امکانات بازی Catizen

بخش‌های مختلف بازی Catizen

تصویر بالا به ترتیب از سمت چپ، بخش‌های Earn (درآمدزایی)، Invite (دعوت از دوستان) و Feed (خرید گربه) را نشان می‌دهند. 

در بخش Earn یک سری وظایف خاص وجود دارند که با انجام هر کدام از آن‌ها پاداش دریافت خواهید کرد. برای مثال، با عضویت در کانال رسمی بازی Catizen، به شما ۱۰۰ واحد Fish Token پاداش داده می‌شود. البته Fish Token صرفا یک ارز داخل بازی است که شاید مهم‌ترین کاربرد آن، اتوماتیک کردن فرآیند ترکیب گربه‌ها، و به طور کلی، جلو بردن بازی، بدون نیاز فعالیت دائمی خود کاربر باشد. البته لازم به ذکر است که برای اتوماتیک کردن بازی، به مقدار نسبتا زیادی Fish Token (حداقل ۴ هزار واحد) نیاز خواهید داشت. گیمرهایی که به انجام بازی‌های موبایل عادت دارند، احتمالا به آسانی سیستم آشنای این بازی را درک خواهند کرد.

در بخش Invite، کاربران فرصت کسب سه نوع بونوس خواهند داشتند که عبارتند از Fish Token، ارز xZEN و ۵ درصد سهم بیشتر از ایردراپ رایگان کتیزن. البته منظور ایردراپ داخلی بازی است و نه ایردراپ اصلی که ارز دیجیتال CATI را توزیع می‌کند.

زمانی که دوست خود را برای شرکت در بازی Catizen دعوت کنید، هر دو نفر ۳ واحد Fish Token دریافت خواهید کرد. در صورتی که دوست شما اشتراک تلگرام پرمیوم داشته باشد، پاداش شما به ۴۳ واحد افزایش پیدا می‌کند. در ضمن هر زمان که دوست شما به لیگ بالاتری راه پیدا کند (رفتن به لیگ‌های بالاتر از طریق فعالیت و صرف زمان بیشتر برای بازی امکان‌پذیر است) پاداشی بین ۶ تا ۱۷۴ واحد (برای دوستان دارای اشتراک معمولی) و ۱۰۸ تا ۳۴۷۲ واحد (برای دوستان دارای اشتراک پرمیوم) دریافت خواهید کرد. در ضمن پاداش دیگری برای رفتن دوستان به لیگ بالاتر وجود دارد که بین ۵ تا ۱۶۰ واحد xZEN است. در میان برترین دعوت‌کنندگان بازی Catizen، افرادی دیده می‌شوند که بیش از ۱۰۰ هزار دوست را دعوت کرده و در نتیجه، امتیازات بسیار بالایی از این طریق کسب نموده‌اند.

لطفا توجه داشته باشید که بازی Catizen ممکن است مقدار یا نحوه پاداش‌دهی خود را به مرور زمان تغییر دهد. بنابراین، همواره به اطلاعات درج شده در محیط بازی نیز توجه ویژه‌ای داشته باشید.

در بخش Feed، کاربران می‌توانند از طریق سکه‌هایی که به دست آورده‌اند و همچین از طریق موجودی Fish Token خود، گربه‌هایی با سطح دلخواه خریداری کنند. با خرید گربه‌هایی که سطح بالاتر دارند، پیشرفت شما در بازی سریع‌تر خواهد بود و در نتیجه، میزان پاداشی که می‌توانید دریافت کنید نیز افزایش پیدا می‌کند. بررسی بخش Feed نشان می‌دهد که بازی Catizen بیش از ۵۰۰ گربه مختلف دارد. این یعنی بهترین گربه بازی Level 500 بوده که از ترکیب دو گربه Level 499 به دست می‌آید. گربه‌های دارای سطح بالاتر، درآمد سکه‌ای شما (vKitty) را افزایش خواهند داد.

شاپ و فیشینگ در بازی Catizen

بخش Shop و Fishing دو بخش دیگر بازی هستند. بخش Shop به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق ارزهای دیجیتالی مانند تتر، نات کوین و تون کوین، برای خرید Fish Token و vKitty اقدام کنند که برای سرعت بخشیدن به پیشرفت در مراحل بازی مفید خواهد بود. بخش Fishing نیز کاربرد دیگری برای Fish Token است که در آن یک بازی مجزا و مبتنی بر سرعت عمل کاربر وجود دارد. جوایز این بازی، بر اساس عملکرد کاربر و میزان Fish Token خرج شده توسط او تعیین خواهد شد.

لازم به ذکر است که بازی Catizen اکنون یک گردونه شانس نیز دارد که از طریق آن می‌توان Fish Token، الماس و ارز xZEN کسب کرد. کاربرد Fish Token در بخش‌های قبلی توضیح داده شد. ارز xZEN نیز به عنوان ارز داخل بازی، برای خرید آیتم‌های مختلف، دریافت بوست و بهره‌مندی از مزایای دیگری که سرعت پیشرفت شما را افزایش می‌دهند، کاربرد دارد. الماس‌ها (Diamonds) نیز مانند سه ارز دیگر بازی Catizen، برای خرید و بروزرسانی آیتم‌های مختلف کاربرد دارند.

برنامه ایردراپ بازی کتیزن

مطابق اطلاعایه‌های رسمی، ایردراپ رایگان Catizen قرار است از طریق شبکه TON انجام شود؛ اما هنوز تاریخ مشخصی برای برگزاری این مراسم تعیین نشده است. با این وجود، ایردراپ بخشی از موجودی توکن بومی کتیزن که با نماد CATI شناخته می‌شود، روشی برای پاداش دادن به بازیکنان و اعضای فعال جامعه کاربری است. در همین راستا، حتی در شرایطی که سهم هر کاربر از ایردراپ CATI نیز مشخص نیست، فعالیت بیشتر در بازی کتیزن به معنای شانس بیشتر برای دریافت پاداش در نظر گرفته می‌شود.

توکنومیکس CATI

اطلاعات وایت پیپر رسمی بازی Catizen حاکی از آن است که ارز دیجیتال CATI با موجودی اولیه ۱ میلیارد واحد عرضه خواهد شد که از این مقدار، ۴۲ درصد به ایردراپ و اکوسیستم اختصاص دارد. بنابراین در بهترین حالت، شاهد ایردراپ شدن ۴۲۰ میلیون واحد از CATI خواهیم بود که مطابق روند دیده شده در پروژه‌های دیگر، بر اساس میزان فعالیت کاربران، در میان آن‌ها توزیع می‌شود. در ضمن باید به این موضوع اشاره کنیم که تیم توسعه‌دهنده پروژه نیز ۲۰۰ میلیون واحد از موجودی اولیه CATI را برای خود کنار گذاشته است. 

چه آینده‌ای در انتظار بازی Catizen است؟

در شرایطی که بازی‌های تلگرامی وب۳ بسیار محبوب هستند، بازی Catizen به یکی از داغ‌ترین پروژه‌هایی تبدیل شده که به دنبال تکرار موفقیت نات کوین است. در شرایط فعلی، به نظر می‌رسد که بازی‌هایی که امکان درآمدزایی را برای کاربران فراهم می‌کنند یا حداقل وعده دریافت توکن رایگان را به آن‌ها بدهند، به سرعت کاربران زیادی پیدا کرده و نام‌شان سر زبان‌ها می‌افتد. نکته مهم اینجاست که هیچ تضمینی برای کسب درآمد از این بازی‌ها وجود ندارد؛ ولی کاربران به علت موفقیتی که از نات کوین شاهد بودند، تصمیم می‌گیرند این ریسک را برای شانس دریافت توکن رایگان بپذیرند.

بازی Catizen به گونه‌ای طراحی شده که کاربران می‌توانند برای پیشرفت سریع‌تر، پول واقعی خرج کنند و آیتم‌های داخل بازی را بخرند. کاربرانی که قصد انجام چنین کاری دارند، ریسک بسیار بیشتری می‌پذیرند که البته در صورتی که سهم ایردراپ آن‌ها از این طریق بیشتر شود، احتمال بازگشت سرمایه و حتی کسب سود بیشتر از سایر کاربران وجود دارد. با این حال، بهتر است پیش از خرج کردن پول واقعی برای پیشرفت در یک بازی مبتنی تلگرام، ریسک بالای چنین کاری را در نظر داشته باشید و در صورت امکان،‌ به صورت رایگان از بازی استفاده کنید.

آیا بازی کتیزن مانند نات کوین موفق خواهد بود؟ لطفا تجربه خود از این بازی تلگرامی را با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه شما به بهبود مطالب والکس کمک می‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۰ / ۵. مجموع آرا: ۰

نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
دکمه بازگشت به بالا