متاورس

آموزش بازی Axie infinity، ثبت نام و کسب درآمد از آن

بازی‌های ویدئویی می‌توانند انتخاب خوبی برای پر کردن اوقات فراغت یا حتی کسب درآمد باشند. این بازی‌ها از گذشته تا به حال بر روی پلتفرم‌های مختلف عرضه شده و افراد به وسیله آن‌ها می‌توانند مهارت‌هایی را بیاموزند. کمی بعد و با ظهور دنیای ارزهای دیجیتال و بلاکچین، بازی‌هایی نیز در آن‌ها توسعه یافت که کاربران زیادی نیز از آن‌ها استقبال کردند.

این دسته از بازی‌ها می‌توانند مزایای فراوانی را برای دو گروه از افراد یعنی گیمرها و سرمایه‌گذاران به همراه داشته باشند. اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) نیز یک بازی کریپتویی شناخته شده است که قدمت زیادی نیز در مقایسه با برخی دیگر از بازی‌ها دارد. در این مقاله قصد داریم تا به آموزش بازی Axie Infinity بپردازیم و شیوه کسب درآمد از آن را مورد بررسی قرار دهیم. بنابراین اگر شما نیز به دنبال یادگیری این بازی و کسب سود از آن هستید، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

پیشنهاد مطالعه بیشتر: ارز اکسی اینفینیتی چیست؟

همه چیز در مورد بازی های مبتنی بر بلاکچین

توجه به بازی های کریپتویی

پیش از آموزش بازی Axie Infinity لازم است تا اطلاعاتی را پیرامون بازی‌های مبتنی بر بلاکچین به دست آوریم. همان طور که از نام آن‌ها معلوم است، این دسته از بازی‌ها بر بستر بلاکچین ساخته می‌شوند و کاربران به وسیله اتصال کیف پول خود، می‌توانند به انجام این بازی‌ها بپردازند.

کاربران با تجربه این دسته از بازی‌ها، از مزایایی بهره‌مند خواهند شد. به عنوان مثال، کسب درآمد را می‌توان از اهداف اصلی گیمرها برای تجربه این گونه از بازی‌ها برشمرد. گیمرها با صرف وقت برای انجام بازی‌ها و موفقیت در آنها، پاداش‌هایی در قالب توکن بومی بازی دریافت می‌کنند که قابلیت خرید و فروش در صرافی‌های معتبر را دارد. اکسی اینفینیتی نیز از همین فرمول برای جذب مخاطبان استفاده کرده است. برای پی بردن به امنیت و اعتبار آن، لازم است با تیم سازنده آن اشنا شویم.

تیم توسعه دهنده بازی اکسی اینفینیتی

در سال ۲۰۱۸ تیم نروژی تشکیل‌دهنده استودیوی بازی‌سازی اسکای ماویس (Sky Mavis) فعالیت‌ خود را در ویتنام آغاز کردند. در همان آغار راه‌اندازی این استودیو قصد ساخت بازی‌ مبتنی بر بلاکچین را داشت که در نهایت منجر به ساخت بازی اکسی اینفینیتی شد. در واقع تیم سازنده این بازی تمام تلاش خود را کرده است تا یک تجربه آنلاین مبتنی بر NFT بسازد؛ بنابراین کاربران در این بازی به تمام آیتم‌ها در قالب NFT دسترسی دارند. بنیانگذاران اکسی اینفینیتی الکساندر لئونارد لارسن (Aleksander Leonard Larsen) و جفری زیرلین (Jeffrey Zirlin) هستند. اقای لارسن سابقه فعالیت در شرکت Blockchain Game Alliance را به عنوان عضو رسمی سازنده‌ها داشته است. علاوه‌براین در سازمان امنیت کشور نروژ نیز به عنوان کارشناس امنیت سایبری مشغول به کار بوده است. از سوابق شغلی آقای زیرلین اطلاعاتی موجود نیست.

اسکای ماویس؛ تیمی با ایده های خلاقانه

سناریوی بازی اکسی اینفینیتی

نحوه تجربه در آموزش کامل بازی اکسی اینفینیتی همان طور که در قبل نیز اشاره کردیم، به صورت Play to Earn است و این یعنی به ازای بازی کردن، از پاداش‌های بازی برخوردار می‌شوید. این نخستین موردی است که گیمرها در زمان آموزش بازی Axie Infinity به آن توجه دارند. خوب است بدانید با وجود این که دفتر مرکزی در کشور ویتنام است، اما این بازی برای نخستین بار در کشور فیلیپین معروف شد و عده زیادی را به درآمد رساند. بعدها افراد در دیگر کشورها نیز با شناخت این فرصت سرمایه گذاری به این بازی جذب شدند.

در آموزش بازی Axie Infinity ، شما می‌توانید چندین حیوان خانگی را مشاهده کرده و آن‌ها را خریداری نمایید. این حیوانات در واقع برای شما کار می‌کنند و از آن‌ها می‌توانید برای امور مختلف استفاده کنید. از جمله این امور باید به مبارزه، انجام برخی ماموریت‌ها و زاد و ولد اشاره داشت. بنابراین با توجه به هدف و وظیفه‌ای که در این بازی دارید، باید از هر یک از شخصیت‌های این بازی به بهترین شکل استفاده کنید تا به سود برسید.

در برخی اوقات نیز برای کشف برخی از قسمت‌های بازی نیازمند کمک حیوانات گفته شده هستید. این حیوانات یا هیولاها در بازی اکسی (Axie) نام دارند که از نظر ظاهری و ویژگی‌ بسیار متنوع هستند. این نکته را در نظر داشته باشید که در وهله اول و بعد از شروع این بازی باید حداقل سه اکسی را خریداری کنید که این کار تنها با رمزارز اتریوم صورت خواهد گرفت. به عبارت دیگر، بازی اصلی اکسی اینفینیتی رایگان نیست و برای شروع تقریبا به ۲۰۰ دلار اتریوم نیاز دارید. البته بازی اکسی اینفینیتی با وجود قابلیت کسب درآمد در بازار کریپتو، دارای نسخه رایگان نیز هست که برای برخی از پلتفرم‌ها نظیر گوشی‌های هوشمند در دسترس می‌باشد.

ارزهای دیجیتال اکسی اینفینیتی

آشنایی با ارزهای اکسی اینفینیتی

توکن‌های SLP و AXS دو رمز ارز بومی این بازی هستند که با شرکت در چالش‌ها قادر به دریافتشان خواهید بود. مورد اول در زمان پیروزی در چالش‌ها و مبارزات مختلف به دست می‌آید. مورد بعدی AXS است که در واقع یک توکن متعلق به اتریوم است که شاید اهمیت آن به اندازه گزینه اول نباشد.

معرفی و مشاهده قیمت توکن های بازی در بازار کریپتوکارنسی

از رمز ارز AXS بیشتر برای رای دادن در این بازی توسط کاربران استفاده می‌شود. ضمنا باید گفت که تعداد آن‌ها محدود است و تنها ۲۷۰ میلیون واحد از آن‌ها رد و بدل می‌شود. بنابراین استفاده خاص دیگری نمی‌توان از این ارز کرد و بیشتر گیمرها نیز تمرکز خود را بر روی مورد اول می‌گذارند. با دارا بودن AXS، کاربران می‌توانند در رای‌گیری‌ها شرکت کرده و در آینده بازی مشارکت داشته باشند. این نکته مهمی است که در زمینه آموزش بازی Axie Infinity باید به آن توجه داشت.

با وجود اهمیت بیشتر گزینه اول، موفقیت حداکثری در اکسی اینفینیتی از آن کسانی است که از هر دو توکن استفاده می‌کنند. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، این است که توکن SLP به صورت نامحدود عرضه می‌شود. بنابراین با افزایش بازیکنان، مقادیر بیشتری از آن‌ها در آینده عرضه می‌شود. به هر شکل این بازی را باید هم ردیف بهترین بازی های متاورس قرار داد.

آموزش ثبت نام در بازی Axie Infinity

خوشبختانه تجربه این بازی و رسیدن به درآمد به وسیله آن کار دشواری نیست و می‌توانید با آموزش بازی Axie Infinity، مشکلات خود در این زمینه را برطرف کنید. در این قسمت از مقاله نیز سعی داریم تا آموزش گام به گام نصب و ورود به Axie Infinity را شرح دهیم.

  • نخستین کاری که در زمینه آموزش بازی Axie Infinity باید انجام دهید، این است که یکی از کیف پول های اکسی اینفینیتی مانند کیف پول متامسک را نصب کنید. حال اگر این کیف پول را بر روی گوشی یا مرورگر خود در اختیار دارید، به مرحله بعد بروید. در واقع سازندگان تمهیداتی را در نظر گرفته‌اند تا شما با اتصال اکسی اینفینیتی به این کیف پول بتوانید رمز ارزها را به راحتی جا به جا کنید.
قدم اول برای تجربه اکسی اینفینیتی
  • حال نوبت به آن می‌رسد که این کیف پول را به اکسی اینفینیتی متصل کنید. برای این منظور باید به وب سایت این بازی به آدرس marketplace.axieinfinity.com وارد شده و اقدامات مربوط به ثبت نام را انجام دهید.
  • در منوی اصلی و صفحه اول این سایت بر روی گزینه Login کلیک کنید. اکنون شما می‌توانید با اطلاعات خود در کیف پول متامسک و یا به وسیله ایمیل و رمز خود، مرحله دوم از ثبت نام را پیش ببرید. هر روشی را که انتخاب کنید، درخواست ثبت امضای دیجیتال برای شما فرستاده می‌شود و باید در همان زمان این کار را انجام دهید. با وجود این که با کیف پول نیز می‌توان کارهای ثبت نام را انجام داد، اما پیشنهاد می‌شود که بعد از اتمام ماموریت ثبت نام، ایمیل خود را نیز در سایت وارد کنید تا با امنیت بیشتری از آن استفاده نمایید.
حضور در بازی اکسی
  • حال شما باید نخستین اکسی‌های خود را در سایت این بازی خریداری کنید تا مجوز حضور در اکسی اینفینیتی به شما داده شود. از این جا به بعد آموزش بازی Axie Infinity به خرید کاراکتر در بازی مربوط می‌شود که در بخش بعد آن‌ها را توضیح خواهیم داد.
انتخاب شخصیت در اکسی

خرید کاراکتر در بازی اکسی اینفینیتی

با ورود به بخش Marketplace می‌توانید اکسی‌های قابل خریداری را مشاهده کنید. این جا در واقع فضایی است که دیگران اکسی‌های خود را به مزایده گذاشته‌اند و هر یک قیمتی را برایشان تعریف کرده‌اند. اکسی‌هایی که خریدشان از نگاه شما معقول است را انتخاب کرده تا وارد مراحل بعدی شوید.

البته در انتخاب اکسی‌ها باید دقت کافی را داشته باشید؛ چرا که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند و در استراتژی‌های مختلفی برای شما کارآمد خواهند بود. در واقع اکسی‌ها دارای شخصیت‌های مختص به خود هستند که به واسطه مشخصات آنها از هم متمایز می‌شوند. این مشخصات شامل موارد زیر می‌شود:

  • کلاس اکسی: این پارامتر نشان‌دهنده نوع اکسی است که شامل جانور، آبزی، گیاه، حشره، پرنده، خزنده، ربات و غیره می‌شود.
  • توانایی‌های نبرد: که شامل سلامت (health)، سرعت (speed)، مهارت (skill) و روحیه (morale) می‌شود.
  • قسمت‌های مختلف بدن: شامل ۶ عضو است.
  • توانایی خاص: به صورت کلی ۴ توانایی خاص وجود دارد. البته ممکن است اکسی‌های ارزان قیمت فاقد توانایی خاص باشند.
  • ویژگی کمیابی: برخی از اکسی‌ها بسیار کمیاب هستند مانند mystic و japanese
  • سطح خلوص: این سطوج از ۰ تا ۱۰۰ درصد درجه‌بندی شده است.
  • تعداد نژاد: این پارامتر نیز از ۰ تا ۷ درجه‌بندی می‌شود.

پس از آشنایی با مشخصات و کاراکترهای مختلف اکسی‌ها، به سراغ آموزش بازی Axie Infinity می‌رویم.

آغاز ماجراجویی در دنیای Axie Infinity

بعد از انجام مراحل فوق، لینکی جهت تجربه بازی اکسی اینفینیتی برای کاربر ارسال می‌شود. شما در منوی اصلی این بازی می‌توانید بخش‌هایی نظیر Arena را ببینید که فضایی برای مبارزه است. با توجه به موارد فوق، مطلع شدیم که این بخش به صورت روزانه به‌روز می‌شود و شما می‌توانید چالش‌هایی را به صورت روزانه تجربه کنید. بخش دیگری به نام Adventure وجود دارد که امکان بازی بصورت انفرادی را فراهم می‌کند. در فصل‌های گذشته بازی این قسمت یکی از راه‌های ساده کسب توکن SLP بود؛ ولی با شروع فصل بیستم، در این بخش توکنی به کاربران داده نمی‌شود.

منوی بازی اکسی اینفینیتی

Leaderboard نیز یکی دیگر از قسمت‌های این بازی بوده که برای دیدن امتیازات و رکوردهای خودتان و دیگر کاربران کارآمد است. شما برای تجربه روزانه این بازی باید حواستان به انرژی و سطح خودتان که همان XP نام دارد، باشد. مدیریت این موارد باعث موفقیت شما در اکسی اینفینیتی خواهد شد.

چطور در اکسی اینفینیتی موفق شویم؟

اگر به پایین منوی این بازی دقت کنید، بخشی تحت عنوان اکسی را می‌بینید که با کلیک بر روی آن، آمار و مهارت‌های مربوط به اکسی‌های خریداری شده را مشاهده خواهید کرد. ضمن این که می‌توانید اطلاعاتی را پیرامون انرژی باقی مانده هر یک نیز ببینید. شماره‌ای در این بخش برای هر اکسی وجود دارد که در واقع شناسه NFTهای شما خواهد بود.

بخشی برای مشاهده اکسی هایتان

همچنین در ادامه راهنمای بازی بلاکچینی اکسی اینفینیتی، قسمتی به نام کشاورزی (Farming) در اکسی اینفینیتی وجود دارد که می‌توانید در آن نیز چالش‌هایی را تجربه کنید. البته بخش فارمینگ که مختص به رمزارز SLP بود بعد از آپدیت جدید و شروع فصل بیستم، از بازی حذف شد. تا پیش از آغاز فصل بیستم، شما با کسب امتیازات لازم در بخش‌های ذکر شده می‌توانستید وارد قسمت فارمینگ شده، توکن‌هایی را قفل کرده و استراتژی‌هایی را در راستای حمله به حریفان مشاهده کنید.

بخش فارمینگ بازی اکسی

در همان منوی بازی نیز قسمتی با نام Quest وجود دارد که توکن‌ها و امتیازات داده شده از سوی تیم توسعه‌دهنده بعد از انجام چالش‌ها برایتان نمایان و قابل برداشت خواهد بود. به یاد داشته باشید که هر چه در رتبه‌بندی جهانی جایگاهی بهتر داشته باشید، تیم سازنده نیز پاداش‌های بیشتری را در دسترستان قرار خواهد داد. برای تجربه قسمت آرنا، باید جام‌هایی را هزینه کنید که هر روز به شما اعطا می‌شود. البته لازم به ذکر است که برای بازی کردن در هر بخش محدودیت‌هایی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید.

پاداش‌های اکسی

یکی از مهم‌ترین بخش‌های این بازی که جوایز زیادی در پیش دارد، بخش Arena است. در این بخش بازیکنان باید ترکیب اکسی‌های خود را انتخاب کرده و در زمین بچینند. صرف نظر از ترکیب تیم Axie و توانایی های فردی آنها، نوع چینش آنها در Arena بسیار مهم است. به طور معمول، اکسی‌ها همیشه به دشمن Axie نزدیک به خود حمله می‌کنند. ساده‌ترین استراتژی چیدن اکسی‌های قدرتمند مانند نوع Plants در جلوی زمین است. اکسی‌هایی که سرعت بالا و قدرت تخریب بیشتری دارند باید در پشت اکسی‌های قوی و در انتهای زمین چیده شوند. با این استراتژی اکسی‌های حریف مشغول نابود کردن اکسی قوی جلوی زمین می‌شوند، بنابراین اکسی‌های تیرانداز و سرعتی شما به راحتی اکسی‌های دشمن را نابود می‌کنند. توجه داشته باشید که وقتی وارد یک نبرد می‌شوید، دیگر نمی‌توانید موقعیت‌های Axie خود را تغییر دهید، بنابراین مطمئن شوید که آنها را از قبل با دقت برنامه‌ریزی کنید.

با تجربه‌ بیشتر این بازی و همچنین کسب امتیازات و پاداش‌های مختلف، جدا از توکن‌ها، مزایای دیگری نیز نصیب گیمرها خواهد شد. برای نمونه می‌توان به برخی پاداش‌ها در راستا توسعه و ارتقای سطح اشاره داشت که در نهایت XP شما را افزایش می‌دهد. از این پاداش‌ها همچنین می‌توان برای تولید مثل اکسی‌ها و افزایش تعداد آن‌ها استفاده کرد که مطمئنا این نیز به پیشرفت شما در بازی کمک خواهد کرد.

Axie Infinity؛ تجربه‌ای ارزشمند یا وقت‌ گیر؟

در مورد بازی Axie Infinity باید گفت که درست مانند درصد بالایی از بازی‌های موجود بر روی بلاکچین، این بازی می‌تواند به کسب درآمد کاربران کمک کند. محیط این بازی بسیار سرگرم‌کننده و جذاب طراحی شده است و کمتر پیش می‌آید که کاربران از تجربه آن خسته شوند.

تا حدودی می‌توان گفت که اکسی اینفینیتی تبدیل به یک بازی بی‌رقیب شده است و بعید به نظر می‌رسد که بازی‌های دیگر بتوانند با آن رقابت کنند؛ مگر این که از ایده‌های تازه و جذاب بهره ببرند. ما در این مقاله به آموزش بازی Axie Infinity پرداختیم و به صورت مختصر این بازی را مورد بررسی قرار دادیم.

نظرها و کامنت‌های شما در بهبود مطالب والکس کمک کننده خواهد بود.

به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

میانگین امتیارها: ۴.۲ / ۵. مجموع آرا: ۱۰

کارشناس روانشناسی با گرایش صنعتی و سازمانی، مدیر تیم تولید محتوای نقطه ویرگول
نوشته های مشابه
اشتراک در
اطلاع از
guest
ایمیل شما نمایش داده نمی شود
3 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محمد شیخی
محمد شیخی
1 سال قبل

سلام و خسته نباشید خدمت شما که زحمت کشیدید و این مطالب رو برای آگاهی ما فراهم کردید
من تو این بازار ارزهای دیجیتال چند سالی هست که دارم کار میکنم و یکی از ارزهای که میتونه در آینده ای نه چندان دور سرمایه گذارانش رو میلیاردر کنه همین slp usdt هستش که اگر بخوام دلایل تکنیکالی یا فاندامنتالی این ارز رو توضیح بدم شاید خیلی طولانی بشه ولی به عنوان یه برادر کوچکتر بهتون پیشنهاد سرمایه گذاری سه ساله روی این ارز رو دارم چون بازگشت قیمتش به امید خدا به ۰.۳۳ سنت هستش و سودی بالای صد برابری در انتظارشه

مجید رضایی
مجید رضایی
7 ماه قبل
پاسخ به  محمد شیخی

داداش الان قیمتش ۰.۰۰۰۱ هست. مرسی از پیشنهادت

عجب سوشعری
عجب سوشعری
3 ماه قبل
پاسخ به  محمد شیخی

حالت خوبه؟ دوستداری مردم سرمایشونو بهفاک بدن؟ آدم حسابی این ارز به هیچ عنوان برای سرمایه گذاری بلند مدت قابل اطمینان نیست، فقط در حد بازی و یا ترید فقط

دکمه بازگشت به بالا